Breiler Records News 030514

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
bot@kimschumacher.dk
Indlæg: 0
Tilmeldt: 05-06-2003 17:17:37

Breiler Records News 030514

Indlæg af bot@kimschumacher.dk »



Hej

Det er l?nge siden sidst.
Jeg har k?bt en del plader, deraf de mange opdateringer i den seneste tid (jeg tog
mig sammen). Et af k?bene (hvori den f?r omtalte T-Connection maxi fra 1978 dukkede
op) var da jeg 'kom til' at k?be 298 plader for 1200 leveret til min d?r. Dvs
egentligt startede det med at han solgte plader for 3 kroner per styk. Og at der var
omtrent 240 maxisingler. For mange til at sende. Det ville koste op imod 2-3 kroner
per plade at sende.
Jeg tog s? toget til Frederikssund, gloede plader i to timer, endte med at sige jeg
vil have det hele (det var nemmere) og fyren k?rte mig og to Junior flyttekasser hjem
til Ballerup. Udgangspunktet blev s? til 5 kroner per styk for portoen ville have
kostet mig det hvide ud af ?jnene. Men s? hjalp han med at hive kasserne op i min
lejlighed :)

Det var samme pris jeg ville have givet i 2nd Hand, men det er 10-15 gange mere end
jeg plejer at k?be der, og prisen for at tage til K?benhavn og hente 10 x 30 plader
ville v?re 61 kroner per tur. S? jeg sparede ihvertfald 610 kroner m?ske en del mere
p? at handle alle maxier han havde. Jeg fandt lige i stakken en gammel old-school
vinyl US maxi p? Sunnyview med Dynamic Breakers, den st?r p? nettet (*) i rimelige
udgaver til cirka $75. Der er sikkert flere endnu som er pebrede ude i den store
verden, men jeg orker ikke sl? det op, nu har jeg jo vinylen, og langt det meste kan
spilles uden rensning.
(*) http://www.soundscapee.com/4_18_electro ... ollist.htm <- god liste i?vrigt!

Jeg har ogs? v?ret p? lokalt loppemarked, k?bt i 2ndHand (New Order - Bizarre Love
Triangle 12'', gratis - fordi jeg k?bte 300 tomme brugte singlepladecovers for 300
kroner). Jeg har ogs? k?bt i Accord, Beat-Bop og et par steder til.

Alt ialt har det v?ret en god h?st og det var s? de feriepenge!

N?r (hvis) jeg bliver f?rdig med at skrive de sidste 150 maxier ind s? laver jeg en
liste p? min hjemmeside og linker til den herindefra, s? kan i selv glo igennem og se
om der er noget som vi b?r h?re n?r vi er samlet n?ste gang.

Apropos n?ste gang....

-breiler
Besvar