80er musikshop mm

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Brugeravatar
Erling Larsen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 25-08-2003 22:50:23
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

80er musikshop mm

Indlæg af Erling Larsen »

Hej

Jeg havnede lige p? en udem?rket side, som jeg selvf?lgelig vil informere om, da den er temmelig 80er relateret.
Siden har ud over en webshop med over 50000 titler fra 80erne, ogs? en download sektion samt andre interessante ting.

Selvom shop og infoside er den samme, tilg?es de nemmest p? flg. links.

www.80sfunk.com (Shop)
www.muzi.de (Info mm)

God sommer
Mvh Erling 8-)
HenningGrebo
Indlæg: 305
Tilmeldt: 09-06-2004 14:40:23
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Indlæg af HenningGrebo »

Tak for dem... :lol:
Billede
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: 80er musikshop mm

Indlæg af MikkelBreiler »

Erling Larsen skrev:Hej

Jeg havnede lige p? en udem?rket side, som jeg selvf?lgelig vil informere om, da den er temmelig 80er relateret.
Siden har ud over en webshop med over 50000 titler fra 80erne, ogs? en download sektion samt andre interessante ting.

Selvom shop og infoside er den samme, tilg?es de nemmest p? flg. links.

www.80sfunk.com (Shop)
www.muzi.de (Info mm)

God sommer
I 80sfunks browser over kategorier kan man v?lge MEGAMIX, og der har de faktisk nogle Hot Plates og Big Apple liggende fra 1982. Ganske glimrende.

Mikkel
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Tak for links :-)

Er der nogen af jer som har handlet der, jeg t?nker p? leveringstider, trofast online shop m.m.

En andet Internet shop jeg har handlet hos en enkelt gang er www.Funrecords.de. Udem?rket service, ingen problemer. Men jeg er begyndt at interessere mig mere for Ebay, eftersom jeg kun leder efter uds?gte ca. en 30-40 12 tommer plader pt.

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Er der nogen af jer som har handlet der, jeg t?nker p? leveringstider, trofast online shop m.m.
Jeg har ikke, men jeg snoldede i 2ndHand Records ig?r. jeg fik bl.a. Steve Arrington - Feels So Real, som ogs? er brugt i KS mix. Rimeligt godt nummer.

Jeg fik ogs? lidt Nik Kershaw, men det var ogs? blot fordi de s? p?ne ud.
En andet Internet shop jeg har handlet hos en enkelt gang er www.Funrecords.de. Udem?rket service, ingen problemer. Men jeg er begyndt at interessere mig mere for Ebay, eftersom jeg kun leder efter uds?gte ca. en 30-40 12 tommer plader pt.
eBay er nok den st?rste pose blandede bolsjer du kan k?be, idet hver s?lger er unik, s? du ender nok med at finde 30 plader hos 20 forskellige s?lgere. Og hver af dem har deres egen m?de at v?re effektiv p?.
Det g?lder om at se sig for s? godt man kan ved at studere feedback p? s?lgeren for at se hvordan de har h?ndteret ikke bare den seneste par problemer men hvor konsekvent det er - det kan v?re at s?lger blot skriver noget til nogle af de negative han har f?et men nogle er meget obs p? at skrive noget for hver negativ feedback.
De fleste s?lgere skriver en feedback til k?ber allerede ved modtagelse af penge, selvom system s?dan set er lavet til at lave feedback p? en handel, alts? om k?ber er tilfreds efter at have modtaget varen.

Der er mange som i frustration skriver en feedback blot fordi de modtager ngoet ikke svarer til deres forventninger, men som de kunne have f?et oplyst er som det fremg?r af annoncen, eksempelvis k?ber modtager en DVD som er let ridset men spiller ok, han l?gger negativ feedback om at varen virker men ikke er ny. Hvortil en s?lger jo ville have gjort ham opm?rksom p? at varen er brugt men virker og det fremg?r af annoncen. Der er s? mange mennesker som ikke ser sig for n?r de byder p? eBay. og det er deres negative feedback man skal se igennem, for at se hvor det er s?lger som ikke opf?rer sig godt.
Det er ikke nemt idet nogle slet ikke gennemf?rer en handel.
Et andet eksempel: Jeg har vundet en Akai GX-77 spoleb?ndoptager p? eBay i for?ret og efter afslutning p? auktionen h?rer jeg intet fra s?lger, jeg skrev et par beskeder igennem eBay systemet, og oversatte dem til tysk (til dels vha babelfish.altavista.com) og efter 3 ubesvarede beskeder i en m?ned gav jeg op og gjorde eBay opm?rksom p? det, og de har endnu ikke foretaget sig noget. S?lger solgte i?vrigt b?ndoptageren igen en m?ned senere. Jeg skrev til den nye vinder at jeg havde vundet den og have noget k?rende med eBay omkring den b?ndoptager, men jeg fik ikke noget svar fra ham.
Andre gange har det v?ret pladek?b som godt nok gav en del plader men hvor standen p? flere af dem ikke var s? god som feedback p? s?lger samt s?lgers annonce indg?d, men der er jo det med at gamle djs kender deres lus p? gangen, de lytter ti llyden og ikke til ridserne, medens jeg lytter til pladen f?rste gang med ridser og f?r en anden oplevelse, og s? er der alts? ogs? megt f? benytter de korrekte gradueringer.
Kan du finde de plader du beh?ver hos danske s?lgere som du kan tage ud til s? er det det bedste.

Mikkel
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Ja, man skal nok passe endnu mere p? ved k?b p? Ebay, end f.eks ved trofaste Internet forretninger, anbefalet af andre for seri?s handel. Men Breiler, lige det du skriver for mig nok lige til at t?nke en ekstra gang hvis jeg beslutter mig for en "k?b nu" handle.

Men det godt nok sv?rt at se alle de plader man har ?nsket sig i ?r tier, v?re til salg p? Ebay :o
Priserne er nogen gange lidt h?je, men hvis det er et samler fund, en plade man har ledt efter siden Kim spillede den, s? bliver man alligevel lidt fristet .

Indtil videre har jeg jo kun en enkelt handel fra funrecords, og det k?rte helt fint. Lidt lang leveringstid, men alle pladerne fik jeg da. Dog er jeg en smule ked af den Peter Godwin, Images of heaven jeg fik - lyden er ikke helt i top selvom det ellers er polygram som st?r bag. Alle mine Lime plader er i super kvalitet, og det er ogs? polygram. Men hva' pokker, jeg overlever det nu nok.

Jeg kikker stadig lidt p?, og k?be en bedre pickup. Jeg vil lidt v?k fra DJ's pickup'erne, hvor lyden er ganske god, men sagner alligevel lige det sidste. Jeg har set, at Accord s?lger Ortofons Concorde 20, som er en fineline pickup. Alts? den har bedre kanalseperation, bedre sporing, lavere slid p? pladen ved mindre n?letryk. Jeg scratch'er ikke mere, s? m?ske man skulle sl? til?

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
joker
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18-08-2003 08:57:42
Geografisk sted: Stenl?se

Indlæg af joker »

God aften

mht. pick-up.

Der ligger en rigtig fin " lille " butik p? frb. mener den hed

lydbutikken, (bliver rettet hvis jeg husker forkert)

Der k?bte jeg en Grado pick-up, deres billigste til kr.295 ,

til mit nye fund, Denon DP-47F . I?vrigt i fin fin stand, til meget billig

penge 8) , det fedeste er

de montere uden beregning, og din pladespiller / tonearm bliver trimmet

ind mht. tryk og antiscating(tror jeg det hedder :D )

Kan klart anbefales, h?flig og venlig betjening og montering p? stedet,

efter aftale.

Fortsat god l?rdag/ s?ndag med fed 80' i tv

See you
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

antiskating ??
her kan jeg bidrage lidt med min gamle hifividen.
skatingkraften er den kraft der naturligt tr?kker en pick-up arm ind mod midten af pladespilleren. s? hvis man ikke havde en anordning som modvirkede skatingkraften (antiskating), s? ville n?len ligger sk?vt i rillen og dermed for meget signal af den ene kanal og for lidt af den anden kanal.
s? ved du det hr joker og andre interesserede :-)
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

S?ren Grebo skrev:antiskating ??
her kan jeg bidrage lidt med min gamle hifividen.
skatingkraften er den kraft der naturligt tr?kker en pick-up arm ind mod midten af pladespilleren. s? hvis man ikke havde en anordning som modvirkede skatingkraften (antiskating), s? ville n?len ligger sk?vt i rillen og dermed for meget signal af den ene kanal og for lidt af den anden kanal.
s? ved du det hr joker og andre interesserede :-)
Samt, at pladen slides mere i den ene kanal pga. trykp?virkningen. Normalt s?ttes antiskating til det samme som n?letrykket, i mit tilf?lde 3 gram for en Nightclub E model. Sp?rgsm?let er, hvor meget bedre lyd, samt mindre pladeslid man vil f? ved en opgradering til f.eks. Ortofons finere magetiske pickupper? Samt sagt har jeg kikket lidt p? Concorde 20 n?len (har 2 x pickup hus), som har bedre data en disko pickupperne. Jeg er interesseret af give det bedste til mine plader, dog indefor rimelighedens gr?nser af en pris p? 500-1000 kr.

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Besvar