Action radio med b?ndoptager.

.. alt andet, der ikke hører under nogle af ovenstående kategorier.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Action radio med b?ndoptager.

Indlæg af MikkelBreiler »

Jeg har f?r fortalt om den h?slige tingest som 'hjalp' mig med at optage Kim Schumacher - det var et billigt combo anl?g med cassette til venstre og radio til h?jre og 2 indgange til tape 2 og grammofon.
Desv?rre er det den type hvor tonehovedet blev ?delagt meget hurtigt af de sl?ve IRAM GOD TONE cassetteb?nd som jeg jo alts? brugte.
og den jeg fandt p? genbrugen ig?r er vist ikke meget bedre.

Den har dog nogle dyder som den gamle ikke har. I og med at den gamle holdt op med at virke samt at forst?rkeren chippen d?de samt at jeg kun har enkelte dele fra den g?r at denne i det mindste kan spille, h?nger sammen mht radio og forst?rker s? det skulle v?re muligt at rense den og afspille et par af de gamle b?nd igen fra denne og gensample dem.

Jeg er godt klar over at lydkvaliteten ikke forbedres v?sentligt ifrhold til hvordan det l?d da jeg i 1997 p? begyndte at sample fra de gamle b?nd.
P? den anden side er jeg ogs? klar over at jeg nu har bedre udstyr samt know-how til at rense optagelsen digitalt. Og da jeg nuer den lykkelige ejer af en Studer A721 med autoazimuth samt en optager mage til den som de d?rligste af KS-b?ndene i min samling i sin tid blev optaget p?, s? vil det v?re sjovt at se om Action radioen kan vinde over Studer'en.

Jeg skal nok poste et billede af udyret. Og i aftes m? jeg godt nok indr?mme at jeg m?tte sande at mit indtryk af den er noget mildere nu da jeg st?r med en anden af samme slags, end dengang hvor jeg optog udsendelser som l?d meget d?rligt fra b?nd bagefter.

Mikkel
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Jamen som man siger mht. optagelser -> lyden bliver sj?ldent bedre en kilden. S? m?ske du kan rede nogle bedre optagelse m. den omtalte kassette afspiller?

Jeg havde selv t?nkt p?, at re-master nogle af de gamle KS optagelser - fjerne st?j, brum m.m. Man skal bare passe p? ikke at fjerne charmen ved de gamle analog optagelser. Men man kan sikkert godt hente lidt ekstra god lyd ud af nogle af optagelserne.

Jeg husker, at Akai lavede nogle gode og slidst?rke tonehoveder. Men der var sikkert ogs? andre som gjorde noget ekstra ud af holdbarheden. Selv bruger jeg en Yamaha KX-530 kasette deck, som ogs? g?r jobbet med afspilningen ganske godt. Men modellen er ogs? fra starten af 90'erne mener jeg, og ikke brugt s?rlig meget, s? den k?re fint endnu. Vigtigst er, at man af of til for demagnetiseret sine tone hoveder, samt renser dem ofte. S? holder s?dan en optager l?nge :-)

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Selv bruger jeg en Yamaha KX-530 kasette deck, som ogs? g?r jobbet med afspilningen ganske godt. Men modellen er ogs? fra starten af 90'erne mener jeg, og ikke brugt s?rlig meget, s? den k?re fint endnu. Vigtigst er, at man af of til for demagnetiseret sine tone hoveder, samt renser dem ofte. S? holder s?dan en optager l?nge :-)

Mvh. SLL
jeg har mange cassetteb?ndoptagere nu, ?bnede mit skab ig?r og opdagede en Toshiba b?ndoptager, som jeg vagt kunne huske jeg sl?bte hjem fra genbrugen, vagt jeg kan stadigt ikke huske hvorn?r.

Jeg har et s?t vaske?gte Akai Glass & Ferrite hoveder fra en GXC-725D liggende hvis du vil eksperimentere.... ;)

Noget andet at jeg gerne vil l?se mere om den afmagnetiseringsstav du bruger, hvor du k?bte den og m?rke og model. Og om du synes den g?r det godt.

Jeg har overvejet at skaffe en. Det billigste jeg kunne finde var hos Conrad.de i Tyskland. og s? er det det begynder at blive lidt halvdyrt at k?be noget som ikke er godt nok.

Mikkel
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Jeg havde engang en afmagnetiserings enhed fra Akai, k?bt engang i 80'erne i den lokale biks. Men jeg aner ikke hvor den er forsvundet hen. Jeg brugte den et par enkelte gange. Men skulle holde enheden ned til tonehovederne, og trykke p? afmagnetiserings knappen. Den skulle have 220 volt tilf?rt.

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Besvar