Breiler Record News 021210

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
bot@kimschumacher.dk
Indlæg: 0
Tilmeldt: 05-06-2003 17:17:37

Breiler Record News 021210

Indlæg af bot@kimschumacher.dk »



Hej allesammen

Jeg har v?ret til jobinterview i Nyropsgade ved Vesterport Station ig?r, s? derefter
havde jeg mod p? at g? l?ngere den vej ned ad Gammel Kongevej til nr 94 - Sound
Stations hovedafdeling.
Pudsigt nok spillede de en plade for en gut mens jeg gik ind af d?ren. Der var noget
herligt bekendt over. S? jeg blev enig med mig selv om at det m?tte v?re Sylvester -
Be With You som Den Store Mester spillede d. 19 december 1983. Hvilket en s?d lille
kronraget ekspedient bekr?ftede.
Samme letgenkendelige pige ved ogs? hvor maxierne st?r. De er dyre.
Desv?rre har de ikke noget 10 kroners marked, s? oftest var det plader mellem 100 og
500 kroner jeg hev ud af reolen og ikke nogen til noget under. Der var fx 5
eksemplarer af FGTH - Relax (Sex Mix) dvs den normale maxi til priser p? 75-100
kroner per styk.
Music Factory Issue 40 p? 2x12'' koster 500. Ligeledes enkelte promos og maxier. Jeg
gjorde stikpr?ver p? b?de Propaganda (hvor der dog var to LP'er til 50 per styk)
FGTH, Torch Song, Madonna, Prince og s? videre. Der stod faktisk 3 styk Madonna 12''
med Everybody til 75/100 kroner p? gulvet til h?jre for reolen.
Ekslusivt, dyrt og velassoteret. Der var 7-9 DMC vinyl fra f?r 1990 og ingen nyere p?
hylden som ogs? havde nogle andre mixplader til priser jeg ikke bryder mig om at
huske p?.....

Men .... Jeg har skaffet julegaven til mig selv. Disco Mix Club 1985 February Mixes
(aka DMC25/2) Med Melle Mel mixet Megamelle Mix af Sanny-X som KS spiller.
Jeg m?tte slippe 250 for den og 50 for pladen med Sylvester. Sylvester er ogs? med i
et mix p? DMC pladen og der er et om ikke fantatisk s? bestemt tidstypisk Madonna
megamix p? den ogs?. (Hvilket er n?vnt p? prislappen, der ?benbart er trykt med 250
kroner pga dette mix - jeg synes nu det er Melle Mel megamixet som g?r pladen
k?bev?rdig, omend jeg nok havde betakket mig med et mindre velholdt eksemplar).

Torsdag, dvs 12/12, er jeg og Torben i Sound Station det meste af tiden efter forkost
og frem, jeg har f?et lov til at vi kigger i kasserne p? lageret - det betaler sig at
v?re kendt/berygtet for at g? meget langt for at finde den vinyl man samler p?, s?
Stig som bestyrerafdelingen lod mig bese kasserne og sagde jeg gerne m?tte se i dem
f?r ham - han er nemlig ikke n?et til dem - n?r blot jeg kommer p? en hverdag.
S? nu hvor han ikke har sorteret pladerne ud til normal brug og 10 kroners markedet
til gl?de for os, vil han f?rst tage stilling til det vi finder n?r vi har fundet
noget. S? det er m?gtigt p?nt af ham.

Og n? ja jeg fandt da Depeche Mode - It's A Question Of Time maxi i 2ndHand, men
fordi det var Dorte som tronede bag disken snuppede jeg kun den ... og Pet Shop Boys
- Please. 20 kroner per styk og 5 gratis plastikcovers - hun er ?benbart i julehum?r
;)

-breiler
Besvar