Club 80's with DJ Lex

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Club 80's with DJ Lex

Indlæg af tom »

Jeg har gennem de sidste 3-4 m?neder lyttet til flere radio-stationer p? www.live365.com; en af den er blevet min helt klare favorit: Club 80's with DJ Lex.

De spiller meget med Depeche Mode, Erasure, New Order, Pet Shop Boys, men ogs? mere "speciel" 80'er musik: The Clash / Rock the Casbah, Book of Love / I touch roses, Movieland / Postcard to New York, Sparks / Music that you can dance to, Blancmange / Dont tell me etc. er der plads til - lige min stil.
Til geng?ld er der intet Stock/Aitken/Waterman og lignende fra "sen-firserne" (det ser jeg ikke som det store tab).

Direkte link: http://www.live365.com/stations/lextasy

Desv?rre spiller radioen kun i 56kbps (med mindre man tegner et abonnement), men som baggrundslytning ved computeren er det helt fint!
/Tom.
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Hej Tom

Jep, der er noget helt fint musik der.

Desv?rre m? vi ikke l?ngere lytte til internetradio p? arbejde :x

S? nu skal den "alm." radio frem igen - s? skal der tunes ind p? radio sydhavs?erne. Det er knagme god radio :lol:

Minder mig om, at jeg blandt mine gamle kassetteb?nd fandt radio sydhavs?erne's svar p? Kim Schumacher. DJ'en g?r endda reklame for Streetdance Records og s? har han l?rt at snakke Kj?enhavnsk.... :roll:

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Torben Pedersen skrev:Hej Tom

Jep, der er noget helt fint musik der.

Desv?rre m? vi ikke l?ngere lytte til internetradio p? arbejde :x

S? nu skal den "alm." radio frem igen - s? skal der tunes ind p? radio sydhavs?erne. Det er knagme god radio :lol:

Minder mig om, at jeg blandt mine gamle kassetteb?nd fandt radio sydhavs?erne's svar p? Kim Schumacher. DJ'en g?r endda reklame for Streetdance Records og s? har han l?rt at snakke Kj?enhavnsk.... :roll:

Torben
Hmm det kunne v?re vi alle b?r udveksle lokalradio optagelser, bare se om vi kan skrabe en 74 minutter fra hver gammel lokalradio sammen med uddrag af diverse shows og dele rundt blandt hinanden. Jeg har en smule fra Niver?d Radio, jeg kunne godt lave en best-of-what-I-got cd med forskellige folk fra det milj?. Jeg ved ikke hvor man ellers skulle g? hen og se (h?re) de lokale radiomilj?er bevaret. Tj?rnov er der nogen lovgivning om det og Statens Mediesamling?

Mikkel
Senest rettet af MikkelBreiler 02-02-2005 10:13:46, rettet i alt 1 gang.
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Jeg har vel omkring 30 min. med ham gutten fra radio sydshavs?erne.

Jeg har udelukkende gemt det pga den store underholdningsv?rdi. Den s?kaldte DJ g?r en stort "nummer" ud af ikke at lyde som en bonder?v.

Det er simpelthen ren griner - han har ogs? l?rt at st?nne under sin introer til sangene - han g?r ihvertfald til den under pr?sentationen af "in a heat of a passionate moment" med Princess.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Mht. Lextasy stationen, s? har jeg forg?ves f?rs?gt flere gange, og f? startet afspilleren op. Men der er aldrig kommet s? meget som en tone fra mine h?jtalere, hver gang jeg pr?vede :-(

Hmmm... jeg m? lige tjekke det igen, m?ske jeg har valgt noget forkert, forkert playback rate?

Men tak for linket..

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Besvar