Studie 84 17-12-1984 (mandag

Rettelser til databasen - forkert stavede navne osv.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Anthony Mennie er ogs? registreret p? QXL.co.uk, ok2bid.com, bidztown.com, buyit.co.uk samt eBay. Muligvis flere steder.....! (s?gning
p? navnet). muligvis vil en s?gning blot p? mennie samt "payable to Anthony" blot give de steder han pr?ver at s?lge noget.

Jeg stoler ikke helt p? den fyr.... hans hjemme side er underlig/ikkefungerende (http://homepage.ntlworld.com/tony.mennie/).

Mikkel
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Indr?mmet, han lyder lidt underlig, og det han s?lger er godt nok m?rkelige, tilf?ldige ting. Men han er flink nok at skrive sammen med og svarer rimeligt hurtigt. Er i f?rd med at k?be direkte hos ham ... ;-)

Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

tjornov skrev:Indr?mmet, han lyder lidt underlig, og det han s?lger er godt nok m?rkelige, tilf?ldige ting. Men han er flink nok at skrive sammen med og svarer rimeligt hurtigt. Er i f?rd med at k?be direkte hos ham ... ;-)

Mvh S?ren Tj?rnov
Det er ikke g?et op for mig p? hvilket medie han s?lger disse to mix. Det med Marley Marl og det Latin Rascals mix, som minder om october 84 mixet (i Gary Apollos terminologi). Sig endeligt til hvis du f?r en liste over de mix han rent faktisk har.

Mikkel
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

MikkelBreiler skrev:Det er ikke g?et op for mig p? hvilket medie han s?lger disse to mix. Det med Marley Marl og det Latin Rascals mix, som minder om october 84 mixet (i Gary Apollos terminologi). Sig endeligt til hvis du f?r en liste over de mix han rent faktisk har.
Det er p? cd. Men overspillet fra b?nd. Jeg har ikke lige fundet ud af den oprindelige kilde.

Jeg m?tte ogs? lige st?ve samtidlige track-listninger fra stor-indk?bet igennem for at kontroller, at jeg ikke var i f?rd med at k?be noget, som jeg/vi har i forvejen. Og korrekt, jeg m?tte faktisk kigge ekstra n?je efter mht. 10/84-mixet.

Hver gang jeg siger de track-listninger igennem er jeg i ?vrigt sikker p?, at der er flere andre numre fra 1984-12-17 som er at finde hist og pist p? de cd'er. Men ikke om jeg har haft tid til at lytte dem ordentlig igennem ...

Mvh Tj?rnov
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

tjornov skrev:Hver gang jeg siger de track-listninger igennem er jeg i ?vrigt sikker p?, at der er flere andre numre fra 1984-12-17 som er at finde hist og pist p? de cd'er. Men ikke om jeg har haft tid til at lytte dem ordentlig igennem ...
Jo, men det sjove er jo at finde netop den version som KS spiller - eller snarrere de store dele som han satte sammen. Latin Rascals minimixene er m?ske at finde hist og pist p? alle skiverne. Det kan trods alt ikke udelukkes at der findes 1-3 mix som i alt ialt indeholder alt KS spillede 17/12, vi har blot ikke set et site i USA for Latin Rascals som vi har for KS.

Men gid der var - det er jo lidt br?d til bagerb?rn hvis vi skulle tage os sammen og lave et site for Latin Rascals ;)

Mikkel
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Jeg har lavet f?lgende bem?kninger og opdateringer til udsendelsen:

1) Bem?rkning om, at Wish Featuring Fonda Rae/Touch Me (All Night Long), efter 1:37 bliver til noget andet, hvor der bla. er samplet M/Pop Muzik.

2) Bem?rkning om, at de f?rste 10 sekunder af 'Kurtis Blow/8 million stories' er en jingle eller lignende.

3) At de f?rste 1:09 af Flea/Hard Rock (It's The Beat Of The Street) i stedet er 'Grandmaster D.ST./Mega-Mix II (Why is it fresh?)', samt at de disse to numre og det forudg?ende 'Kurtis Blow/8 million stories' stammer fra et og samme megamix af The Latin Rascal spillet p? Kiss FM i New York en gang i 1984.

4) At Alisha/All night passion helt erstattes af 'Afrika Bambaataa/Frantic situation' (2:10) og Wish Featuring Fonda Rae/Touch Me (All Night Long) (1:41).

Mvh S?ren Tj?rnov
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

tjornov skrev:3) At de f?rste 1:09 af Flea/Hard Rock (It's The Beat Of The Street) i stedet er 'Grandmaster D.ST./Mega-Mix II (Why is it fresh?)'
Jeg er faktisk en smule usikker p?, om jeg har lavet delingen rigtigt. Dels stammer tidsangivelserne i databasen fra min opdeling af numrene. Og dels har jeg udelukkende regnet med, at 'Grandmaster D.ST./Mega-Mix II (Why is it fresh?)' var at finde i starten af det, der i databasen tidligere stod som 'Flea/Hard Rock (It's The Beat Of The Street)'. Men hvad nu hvis jeg har lagt snittet forkert. At 'Grandmaster D.ST./Mega-Mix II (Why is it fresh?)' i virkeligheden starter i slutningen af 'Kurtis Blow/8 million stories'?

Jeg er ikke s? bekendt med 'Grandmaster D.ST./Mega-Mix II (Why is it fresh?)', at jeg kan genkende brudstykker derfra. S? hvis nogen har lyst til at unders?ge, om jeg har lagt snittet rigtigt, s? har jeg gjort begge numre tilg?ngelige:

http://www.tjornov.dk/35B07.mp3
http://www.tjornov.dk/35B08.mp3

Mvh S?ren Tj?rnov
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

tjornov skrev:At Alisha/All night passion helt erstattes af 'Afrika Bambaataa/Frantic situation' (2:10) og Wish Featuring Fonda Rae/Touch Me (All Night Long) (1:41).
Soulsonic Force var glemt i ovenst?ende. Databasen oplyser korrekt, at #13 er 'Afrika Bambaataa & Soulsonic Force/Frantic situation'

Og s? har jeg i ?vrigt lige et sp?rgsm?l til #8 'Grandmaster D.ST./Mega-Mix II (Why is it fresh?)'. Hvis man s?ger p? nettet vil man finde, at der er rimelig stor uenighed/uvidenhed om hvorvidt det dels er Grandmaster eller Grandmixer og dels om det er 'Mega-Mix II (Why is it fresh?)' eller 'Mega-Mix II: Why is it fresh?'. Hvem ligger inde med vinylen? Er der forskel p? navn/titel p? forskellige presninger?

Mvh S?ren Tj?rnov
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

tjornov skrev:Der er vist flere detaljer.

Pr?v at lytte hele #5, Wish Featuring Fonda Rae/Touch Me (All Night Long), igennem. Den er i databasen sat til at vare 2:02. Men efter 1:37 tror jeg, at der er klippet noget andet ind, som varer lige til Carol Lynn Townes/99 tager over. Jeg kan i hvert fald h?re en bid M/Pop Muzik.
jeg har lige fundet den bid med M/Pop Muzik.
den er taget fra et mix med DJ Red Alert, DJ Supreme - Streetsounds - Essential Bonus Break - Side 1.
ca 8 min inde i mixet
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

p? min plade fra Steetsounds st?r der:

D.ST.
Megamix II
Why is it fresh

det er en 12"
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

p? en anden plade som jeg har (12" Herbie Hancock - Hardrock) er der inc. et megamix med Grandmixer D.ST - American Mega-mix.

det er det mix jeg skrev om, hvor han (n?sten)udelukkende mixer herbie hancock?s musik fra LPen : Rockit
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Fan of Mantronix skrev:jeg har lige fundet den bid med M/Pop Muzik. Den er taget fra et mix med DJ Red Alert, DJ Supreme - Streetsounds - Essential Bonus Break - Side 1. Ca 8 min inde i mixet
Rigtig godt! Hvad kan vi helt n?jagtigt skrive som kunstner/titel? Og hvorn?r er den Streetsounds udgivet? I 1984 eller senere? Det kan jo v?re, at den kom efter, at KS spillede den jingle?

Mvh S?ren Tj?rnov
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Der er jo blot en lille hage ved det.

De stumper som KS bruger kan som udgangspunkt komme fra mange forskellige skiver.....

Personligt h?lder jeg mest til teorien om, at KS bruger stumperne fra nogle b?nd/radioudsendelser fra USA. Som n?nvt tidligere - s? minder stilen meget om den m?de paco's supermix er skruet sammen p?.

Blot en betragtning..

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

tjornov skrev:
tjornov skrev:Grandmaster eller Grandmixer og dels om det er 'Mega-Mix II (Why is it fresh?)' eller 'Mega-Mix II: Why is it fresh?'. Hvem ligger inde med vinylen? Er der forskel p? navn/titel p? forskellige presninger?
Jeg mener det er s?dan at Torben har den uden cover og jeg har den med cover (amerikansk, ligesom Zeiger Franken i Tyskland) . Jeg skulle mene basen afspejler min plade. Der kan mneget vel v?re paranteser om teksten. Nu er jeg ikke hjemme f?r sent 2/1 s? jeg kan ikke tjekke labelen f?r da.
Muligivs kan Torben sige hvad der st?r p? hans label.
En dag p? vi have alle de labels skannet ind. Og gerne covers med ogs?.

Mikkel
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Ups - den postning fra Tj?rnov havde jeg helt overset.

N? men jeg har lige hevet skiven ned fra hylden - og der st?r f?lgende:

Kunstner: D.ST
Titel: Mega-mix II (why is it fresh?)
Arranged & produced by D.ST
1984 Celluloid records, USA
Cat. no. CEL 173

Men grandmaster fremg?r hverken p? cover eller label.

Mega-mix II includes: "crazy cuts" & "cuts it up" by D.ST, "zulu groove", "shango message" & "thank you" by Shango, "wild style" by Time Zone, "escapades of Futura 2000" by Futura 200 and "you can make it" by The Rebels.

Mikkel skaffede et fint cover til mig, da det gamle blot var et promo cover.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

---------------------------------------------------------------------------------
Rigtig godt! Hvad kan vi helt n?jagtigt skrive som kunstner/titel? Og hvorn?r er den Streetsounds udgivet? I 1984 eller senere? Det kan jo v?re, at den kom efter, at KS spillede den jingle?

Mvh S?ren Tj?rnov[/quote]
---------------------------------------------------------------------------------

ved ikke mere end det ang. DJ Red Alert...jeg er i tvivl om det egentlig er de 2 der har lavet det, for det er i flere mix med DJ Red Alert.
den er ogs? p? Streetsounds - Essential Bonus Break (Limited Edition) og
Streetsounds Essential Bonus Break (Limited Edition) Seite 2.

p? min D.ST. plade st?r der ?verst: CellulOid.
venstre side: Carrere Records.
jeg kan se den er fra det gode ?r 1984 :-)

jeg er 100% sikker p? han HED "Grandmixer D.ST".
om han stadig g?r det, ved jeg ikke
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

har lige kigget p? min herbie hancock LP som forresten hedder "Future Shock" (CBS 1983), og ikke "Rockit" ups :-)

n? men p? bagsiden st?r der ogs? Grandmixer D.ST flere steder
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Torben Pedersen skrev:Mikkel skaffede et fint cover til mig, da det gamle blot var et promo cover.

Torben
Det er og rigtigt. Men s? vidt jeg husker er din vinyl en engelsk presning, eller hur?

Mikkel
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Der er igen tvivl om, at han i andre sammenh?nge har brugt "grandmaster"

Men nu det drejer sig om mega-mix II, hvor han ikke bruger grandmaster. En s?gning p? gemm viser ogs? dette.

Igen m? det v?re ret urelevant hvad han kalder sig i andre produktioner.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Mikkel husker som en elefant :lol:

Jo - den ene skive er en engelsk presning - ligesom mantronix's.

Jeg har brugt pladeinfo fra coveret som er en US'er.

Jeg har en us presning i meget d?rlig stand et eller andet sted - muligvis har hunden f?et den som frisbee.

Stavem?der mv. er dog de samme.

Mht gradmixer, s? skal man blot tage Herbie Hancock megamixet frem - da st?r han som Grandmixer D.ST.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

jeg synes det er vigtigt at finde ud af om der er en grandmaster dst
jeg var inde p? electro empire, der st?r intet om en grandmaster dst, s? jeg G?TTER p? de steder hvor man har set en grandmaster dst p? nettet....er en stavefejl :-)
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

hvis du nu l?ste efter hvad der blev skrevet - s? ville du jo hurtigt finde ud af, at der findes en grandmaster/grandmixer d.st.

p? den skive som snakken g?r p? - der hedder han blot d.st.

mig bekendt er der ingen som har skrevet at det er en fejl, at der findes en grandmixer/grandmaster - blot at han p? den skive der snakkes om ikke benytter grandmaster/grandmixer.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

hvis du nu l?ste efter hvad der blev skrevet, og s?gte p? nettet, kan du se det her
http://www.busstop-records.co.uk/detail.php?cno=EC50

det er det jeg hentyder til at det er en stavefejl, ligesom tj?rnov sp?rger om der er en grandmaster dst.

Grandmixer D.ST og D.ST. er den samme
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Det kan forh?benligt ikke komme bag p? dig, at grandmaster/mixer d.st og d.st er samme person.

Databasen skal blot opdateres med info fra Mikkel's eller min skive - eller andre som m?tte ligge inde med den.

Men du kan jo kigge her: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... eName=WDVW

Der bliver han kaldet grandmixer...

Pop 84 05-03-1984 # 5 st?r der ogs? grandmaster, men pladens label siger grandmixer.

S? databasen skal blot opdateres...

Men nu er den her tr?d s? langt ude - at jeg stopper her.
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

forst? mig nu ret:
jeg tror aldrig han har heddet/kaldet sig "grandmaster" D.ST., det er det tj?rnov sp?rger om, s?vidt jeg har forst?et p? det :-)

men er der nogen der kan vise en vinylplade hvor der st?r "Grandmaster D.ST." p?, b?jer jeg mig :-)
hyttel
Indlæg: 58
Tilmeldt: 15-06-2004 22:22:34
Geografisk sted: Sm?rum

Grandmaster/mixer D.ST

Indlæg af hyttel »

Grandmaster/mixer D.ST

Med hensyn til Hvad han kalder sig, har jeg fundet ud af F?lgende:

P? www.htfr.com har de 2 skiver med Grandmixer D.ST " Crazy Cuts "
De er udgivet b?de p? Island og Celluliod. Det er label til at scanne ind. Det er for?vrigt en god site. Det har masser af fed musik og det er kun vinyl. Men de er ret dyre.

Hyttel
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

http://www.popsike.com/php/detaildata.p ... 4017032821

det er linket til Streetsounds Essential Bonus Break (Limited Edition) Seite 2) (den med popmuzik), som kim spiller lige efter Wish Feature Fonda Rae - Touch Me (All Night Long) d. 17/12-84


CRUCIAL ELECTRO 1 & 2 UK ELECTRO Bonus Break (feat. Hip Hop On Wax by DJ Red Alert)

kim har spillet orginalsangen "hip hop on wax" med dj chuck chill out
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Fan of Mantronix skrev:kim har spillet orginalsangen "hip hop on wax" med dj chuck chill out
Jeg er overhovedet ikke med. Jeg har lige lyttet til 'Hip-hop on wax' med DJ Chuck Chillout, som KS spillede som #4 1984-10-15. Fedt nummer, men som jeg h?rer det, s? er det bestemt ikke det nummer, der kommer lige efter Wish Featuring Fonda Rae/Touch Me (All Night Long). Og det sampler heller ikke M/Pop Muzik. Hvis du holder meget h?rdt p? det, man jeg s? ikke f? dig til at p?pege meget n?jagtigt hvor mange minutter/sekunder inde i nummeret, du mener, at KS har snuppet en bid fra?

Mvh S?ren Tj?rnov
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

det jeg mente med DJ Chuck Chillout og hans Hip Hop On Wax var; at DJ Red Alert har snuppet trommerne fra DJ Chuck Chillout i sit mix.

Red Alert har s? selv "skradset i rillen" med PopMuzik henover :-)

ang. tiden, kan jeg ikke lige huske, men det har jeg skrevet l?ngere oppe i dette indl
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

har lige lyttet til den bid kim spillede af det.

det drejer sig om ca. 40 sekunder.
Besvar