Studie 84 17-12-1984 (mandag

Rettelser til databasen - forkert stavede navne osv.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

---------------------------------------------------------------------------------
Rigtig godt! Hvad kan vi helt n?jagtigt skrive som kunstner/titel? Og hvorn?r er den Streetsounds udgivet? I 1984 eller senere? Det kan jo v?re, at den kom efter, at KS spillede den jingle?

Mvh S?ren Tj?rnov[/quote]
---------------------------------------------------------------------------------

ved ikke mere end det ang. DJ Red Alert...jeg er i tvivl om det egentlig er de 2 der har lavet det, for det er i flere mix med DJ Red Alert.
den er ogs? p? Streetsounds - Essential Bonus Break (Limited Edition) og
Streetsounds Essential Bonus Break (Limited Edition) Seite 2.

p? min D.ST. plade st?r der ?verst: CellulOid.
venstre side: Carrere Records.
jeg kan se den er fra det gode ?r 1984 :-)

jeg er 100% sikker p? han HED "Grandmixer D.ST".
om han stadig g?r det, ved jeg ikke
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

har lige kigget p? min herbie hancock LP som forresten hedder "Future Shock" (CBS 1983), og ikke "Rockit" ups :-)

n? men p? bagsiden st?r der ogs? Grandmixer D.ST flere steder
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Torben Pedersen skrev:Mikkel skaffede et fint cover til mig, da det gamle blot var et promo cover.

Torben
Det er og rigtigt. Men s? vidt jeg husker er din vinyl en engelsk presning, eller hur?

Mikkel
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Der er igen tvivl om, at han i andre sammenh?nge har brugt "grandmaster"

Men nu det drejer sig om mega-mix II, hvor han ikke bruger grandmaster. En s?gning p? gemm viser ogs? dette.

Igen m? det v?re ret urelevant hvad han kalder sig i andre produktioner.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Mikkel husker som en elefant :lol:

Jo - den ene skive er en engelsk presning - ligesom mantronix's.

Jeg har brugt pladeinfo fra coveret som er en US'er.

Jeg har en us presning i meget d?rlig stand et eller andet sted - muligvis har hunden f?et den som frisbee.

Stavem?der mv. er dog de samme.

Mht gradmixer, s? skal man blot tage Herbie Hancock megamixet frem - da st?r han som Grandmixer D.ST.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

jeg synes det er vigtigt at finde ud af om der er en grandmaster dst
jeg var inde p? electro empire, der st?r intet om en grandmaster dst, s? jeg G?TTER p? de steder hvor man har set en grandmaster dst p? nettet....er en stavefejl :-)
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

hvis du nu l?ste efter hvad der blev skrevet - s? ville du jo hurtigt finde ud af, at der findes en grandmaster/grandmixer d.st.

p? den skive som snakken g?r p? - der hedder han blot d.st.

mig bekendt er der ingen som har skrevet at det er en fejl, at der findes en grandmixer/grandmaster - blot at han p? den skive der snakkes om ikke benytter grandmaster/grandmixer.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

hvis du nu l?ste efter hvad der blev skrevet, og s?gte p? nettet, kan du se det her
http://www.busstop-records.co.uk/detail.php?cno=EC50

det er det jeg hentyder til at det er en stavefejl, ligesom tj?rnov sp?rger om der er en grandmaster dst.

Grandmixer D.ST og D.ST. er den samme
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Det kan forh?benligt ikke komme bag p? dig, at grandmaster/mixer d.st og d.st er samme person.

Databasen skal blot opdateres med info fra Mikkel's eller min skive - eller andre som m?tte ligge inde med den.

Men du kan jo kigge her: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... eName=WDVW

Der bliver han kaldet grandmixer...

Pop 84 05-03-1984 # 5 st?r der ogs? grandmaster, men pladens label siger grandmixer.

S? databasen skal blot opdateres...

Men nu er den her tr?d s? langt ude - at jeg stopper her.
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

forst? mig nu ret:
jeg tror aldrig han har heddet/kaldet sig "grandmaster" D.ST., det er det tj?rnov sp?rger om, s?vidt jeg har forst?et p? det :-)

men er der nogen der kan vise en vinylplade hvor der st?r "Grandmaster D.ST." p?, b?jer jeg mig :-)
hyttel
Indlæg: 58
Tilmeldt: 15-06-2004 22:22:34
Geografisk sted: Sm?rum

Grandmaster/mixer D.ST

Indlæg af hyttel »

Grandmaster/mixer D.ST

Med hensyn til Hvad han kalder sig, har jeg fundet ud af F?lgende:

P? www.htfr.com har de 2 skiver med Grandmixer D.ST " Crazy Cuts "
De er udgivet b?de p? Island og Celluliod. Det er label til at scanne ind. Det er for?vrigt en god site. Det har masser af fed musik og det er kun vinyl. Men de er ret dyre.

Hyttel
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

http://www.popsike.com/php/detaildata.p ... 4017032821

det er linket til Streetsounds Essential Bonus Break (Limited Edition) Seite 2) (den med popmuzik), som kim spiller lige efter Wish Feature Fonda Rae - Touch Me (All Night Long) d. 17/12-84


CRUCIAL ELECTRO 1 & 2 UK ELECTRO Bonus Break (feat. Hip Hop On Wax by DJ Red Alert)

kim har spillet orginalsangen "hip hop on wax" med dj chuck chill out
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Fan of Mantronix skrev:kim har spillet orginalsangen "hip hop on wax" med dj chuck chill out
Jeg er overhovedet ikke med. Jeg har lige lyttet til 'Hip-hop on wax' med DJ Chuck Chillout, som KS spillede som #4 1984-10-15. Fedt nummer, men som jeg h?rer det, s? er det bestemt ikke det nummer, der kommer lige efter Wish Featuring Fonda Rae/Touch Me (All Night Long). Og det sampler heller ikke M/Pop Muzik. Hvis du holder meget h?rdt p? det, man jeg s? ikke f? dig til at p?pege meget n?jagtigt hvor mange minutter/sekunder inde i nummeret, du mener, at KS har snuppet en bid fra?

Mvh S?ren Tj?rnov
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

det jeg mente med DJ Chuck Chillout og hans Hip Hop On Wax var; at DJ Red Alert har snuppet trommerne fra DJ Chuck Chillout i sit mix.

Red Alert har s? selv "skradset i rillen" med PopMuzik henover :-)

ang. tiden, kan jeg ikke lige huske, men det har jeg skrevet l?ngere oppe i dette indl
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

har lige lyttet til den bid kim spillede af det.

det drejer sig om ca. 40 sekunder.
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

har lige lyttet til den bid kim spillede af det.

det drejer sig om ca. 40 sekunder.

han har ?ndret trommerne en del og har bla. brugt lidt fra Public Enemy
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

har lige lyttet til Streetsounds - Essential Bonus Break - Side 1 igen :-)
og m? gi tj?rnov ret.
det er den lilletromme der snyder :-))
Dj Red Alert & Dj Supreme, mixer Dj Chuck Chillout ind liiiige efter den med popmuzik.
det lyder som om Dj Red Alert & Dj Supreme har deres egen trommemaskine(sampler?) og fors?ger at f? trommerne til og lyde ens med dem de mixer sammen med.
de laver bla. deres egen b-boys - 2,3, break som ogs? er med i Streetsounds - Essential Bonus Break - Side 1
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

tjornov skrev:En til: I starten af, eller inden, Kurtis Blow/8 million stories er der noget, der lyder som en jingle. Nogle lydeffekter og et 'Helloooo, how are youuuu-uuu'.
Yderligere en detalje vedr. #7 denne dag. Nu er jeg ikke den store Kurtis Blow-kender, men jeg mener, at nummeret faktisk er et mix mellem '8 million stories' og ''Tough' (som KS spiller 1983-05-18). Mix og mix - i bund og grund er der tale om '8 million stories', men der k?rer konstant et sample/cut fra 'Tough' hen over. Is?r i slutningen op til #8. Jeg er rimelig meget i tvivl om, hvad det egentlig er, han rapper, men det lyder noget i retning af '.. to walk is the tough'. Ja, noget i den retning.

Er der nogen, der har har kommentarer, f?r jeg opdateret databasen?

Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

tjornov skrev:
tjornov skrev:Er der nogen, der har har kommentarer, f?r jeg opdateret databasen?Mvh S?ren Tj?rnov
Det virker meget plausibelt for mig.

Mikkel
Besvar