Studie 84 17-12-1984 (mandag

Rettelser til databasen - forkert stavede navne osv.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Studie 84 17-12-1984 (mandag

Indlæg af John »

nu da jeg h?rer b?ndet for f?rste gang i 20 ?r, er der lige nogen rettelser:

?lige f?r Flea Hard Rock (It's The Beat Of The Street) spiller kim et stykke af "DST - Megamix II Why is it fresh"

oooog.. :)

?lige f?r "Alisha All night passion" spiller kim "Afrika Bambaataa (& Soul Sonic Force?) - Frantic Situation"
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Interessant. Jeg m? hjem og lytte efter. Det overrasker mig nu ikke. Jeg har altid v?ret af den opfattelse, at der gemte sig mere i den udsendelse, end der fremg?r af playlisten. Det kunne bare ikke v?re syrede dub-versioner, der hele; der m?tte v?re klip fra andre numre hist og pist. Kom endelig med mere, hvis du finder andet. Vi kan lige diskutere start og stop til playlisten, n?r jeg selv har lyttet efter.

Du skulle vel ikke ogs? have input til 1984-12-31? Der er der lidt over et minut fra 22:06, som aldrig er blevet identificeret.

Mvh S?ren Tj?rnov
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Studie 84 29-02-1984 (onsdag)

Indlæg af John »

der kan jeg ik lige hj?lpe...men har fundet lagkagemixet p? et af mine b?nd (takket v?re en af mikkels b?ndoptagere jeg k?bte af ham) lige efter bobby o)
jeg har desv?rre ikke ABC og Fun Fun(sku jo spare p? b?ndene i sin tid) :(

har ogs? et mix til, til en anden udsendelse, det skal jeg lige kigge p? (13/6?84)
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

der er noget galt :-)

Indlæg af John »

pr?v og lyt til Studie 84 17-12-1984 (mandag) nr 5. Wish Featuring Fonda Rae - Touch Me (All Night Long)

n?r du s? har gjort det, s? pr?v og lyt til Studie 84 17-12-1984 (mandag) nr 12. Alisha - All night passion

er det mig eller lyder de ikke ens?? :-)
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Det kan jeg godt f?lge dig i.

"Touch me" samt melodien h?res ihvertfald i track 12, jeg kan ikke rigtig genkende Alisha i track 12. Det er ogs? en v?re grovmixer der bliver lavet.

Mange af sangene i denne udsendelse kunne godt lyde til at v?re "behandlet" af Mikkels venner fra latin rascals. Track 2 findes ihvertfald ikke som alm. udgivelse.

Mikkel - minder mixningen p? nogle af numrene ikke lidt om de cd'er du hjemtog?

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Torben Pedersen skrev:Det kan jeg godt f?lge dig i.

"Touch me" samt melodien h?res ihvertfald i track 12, jeg kan ikke rigtig genkende Alisha i track 12. Det er ogs? en v?re grovmixer der bliver lavet.

Mange af sangene i denne udsendelse kunne godt lyde til at v?re "behandlet" af Mikkels venner fra latin rascals. Track 2 findes ihvertfald ikke som alm. udgivelse.

Mikkel - minder mixningen p? nogle af numrene ikke lidt om de cd'er du hjemtog?

Torben
Det kan v?re men jeg har ikke haft tid til at sidde ned og sammenligne minuti?st.

Mikkel
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Der er vist flere detaljer.

Pr?v at lytte hele #5, Wish Featuring Fonda Rae/Touch Me (All Night Long), igennem. Den er i databasen sat til at vare 2:02. Men efter 1:37 tror jeg, at der er klippet noget andet ind, som varer lige til Carol Lynn Townes/99 tager over. Jeg kan i hvert fald h?re en bid M/Pop Muzik.

Jeg er ikke lige s? stiv i de originaler, som I refererer til i de ?vrige bem?rkninger, s? jeg har forel?big ingen kommentarer. Dog kan jeg godt h?re en masse Afrika Bambaataa i #12, Alisha/All night passion

Jeg skal vist lige have fat p? Alisha/All night passion for at h?re, om der overhovedet er noget af det nummer med. Noget undrer mig dog. KS siger selv i outroduktionen, at Alisha vil komme mellem Tina B og Prince..
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

En til: I starten af, eller inden, Kurtis Blow/8 million stories er der noget, der lyder som en jingle. Nogle lydeffekter og et 'Helloooo, how are youuuu-uuu'.

Der er i ?vrigt ikke skyggen af Alisha/All night passion i den udsendelse. # 12 er en blanding af det n?vnte Bam-nummer (en eller anden obskur version eller noget, hvor brudstykker er mixet ind i) og det tilsvarende n?vnte Wish-nummer. Faktisk k?rer Touch me (All night long) meget sagte i starten for s? at vende tilbage for fuld styrke. Og hvad er det, der k?rer under? Er det trommerne fra et nummer med Breakmachine, man lige aner?

Mvh S?ren Tj?rnov
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Re: Studie 84 17-12-1984 (mandag

Indlæg af tjornov »

Fan of Mantronix skrev: Lige f?r Flea Hard Rock (It's The Beat Of The Street) spiller kim et stykke af "DST - Megamix II Why is it fresh"
Jeg skal lige v?re med. Hvor langt er det klip?

Mvh S?ren Tj?rnov
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

jeg f?r det til ca. 1. min. og 20 sekunder...ca... :-)
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Kunne hele udsendelsen t?nkes at v?re fra Paco?

Jeg syntes af meget at mixning minder om de cd'er Mikkel fik hjem.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Det tror jeg ikke. Jeg tror den er stykket sammen af ting og sager, som KS har k?bt p? b?nd eller selv optaget fra radioen i New York. Omend Latin Rascals var gode og n?rmede sig toppen, s? var der ogs? andre DJ'er, som lavede tilsvarende mix, og andre radiostationer der sendte egenproducerede megamix og remix. Det var en konkurrenceparameter den gang.

Hvis du lige sweeper Apollojams vil du se, at det er muligt, at nogle af de remix, som han spiller som de f?rste 3-4 numre b?de 17. december og 31. december er lavet af andre DJ'er og udsendt p? andre radiostationer.

Mvh S?ren Tj?rnov
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Hvad fanden, m? jeg vist lige have lov til at udbryde ... Se lige her:

http://www.cyberbid.co.uk/cgi-bin/aucti ... 1102979313. Du skal ned til det 2. megamix, som er af Latin Rascals.

Torbens bud p?, at Latin Rascals har haft en finger med i spillet, var alts? ikke helt d?rligt.

Ind imellem 'Kurtis Blow/8 million stories' og Flea/Hard Rock (It's The Beat Of The Street) skal der alts? puttes 'Grandmaster D.ST./Mega-Mix II (Why is it fresh?)' som Fan of Mantronix allerede har p?peget.

Nu tror jeg, at jeg vil l?gge et bud ind .. ;-)

Mvh S?ren Tj?rnov
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

tjornov skrev:Hvad fanden, m? jeg vist lige have lov til at udbryde ... Se lige her:

http://www.cyberbid.co.uk/cgi-bin/aucti ... 1102979313. Du skal ned til det 2. megamix, som er af Latin Rascals.
..Nu tror jeg, at jeg vil l?gge et bud ind .. ;-)

Mvh S?ren Tj?rnov
Auktionen er lukket uden bud. S? du fik ikke budt i tide.
Den er p? auktion igen

Mikkel
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Anthony Mennie er ogs? registreret p? QXL.co.uk, ok2bid.com, bidztown.com, buyit.co.uk samt eBay. Muligvis flere steder.....! (s?gning
p? navnet). muligvis vil en s?gning blot p? mennie samt "payable to Anthony" blot give de steder han pr?ver at s?lge noget.

Jeg stoler ikke helt p? den fyr.... hans hjemme side er underlig/ikkefungerende (http://homepage.ntlworld.com/tony.mennie/).

Mikkel
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Indr?mmet, han lyder lidt underlig, og det han s?lger er godt nok m?rkelige, tilf?ldige ting. Men han er flink nok at skrive sammen med og svarer rimeligt hurtigt. Er i f?rd med at k?be direkte hos ham ... ;-)

Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

tjornov skrev:Indr?mmet, han lyder lidt underlig, og det han s?lger er godt nok m?rkelige, tilf?ldige ting. Men han er flink nok at skrive sammen med og svarer rimeligt hurtigt. Er i f?rd med at k?be direkte hos ham ... ;-)

Mvh S?ren Tj?rnov
Det er ikke g?et op for mig p? hvilket medie han s?lger disse to mix. Det med Marley Marl og det Latin Rascals mix, som minder om october 84 mixet (i Gary Apollos terminologi). Sig endeligt til hvis du f?r en liste over de mix han rent faktisk har.

Mikkel
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

MikkelBreiler skrev:Det er ikke g?et op for mig p? hvilket medie han s?lger disse to mix. Det med Marley Marl og det Latin Rascals mix, som minder om october 84 mixet (i Gary Apollos terminologi). Sig endeligt til hvis du f?r en liste over de mix han rent faktisk har.
Det er p? cd. Men overspillet fra b?nd. Jeg har ikke lige fundet ud af den oprindelige kilde.

Jeg m?tte ogs? lige st?ve samtidlige track-listninger fra stor-indk?bet igennem for at kontroller, at jeg ikke var i f?rd med at k?be noget, som jeg/vi har i forvejen. Og korrekt, jeg m?tte faktisk kigge ekstra n?je efter mht. 10/84-mixet.

Hver gang jeg siger de track-listninger igennem er jeg i ?vrigt sikker p?, at der er flere andre numre fra 1984-12-17 som er at finde hist og pist p? de cd'er. Men ikke om jeg har haft tid til at lytte dem ordentlig igennem ...

Mvh Tj?rnov
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

tjornov skrev:Hver gang jeg siger de track-listninger igennem er jeg i ?vrigt sikker p?, at der er flere andre numre fra 1984-12-17 som er at finde hist og pist p? de cd'er. Men ikke om jeg har haft tid til at lytte dem ordentlig igennem ...
Jo, men det sjove er jo at finde netop den version som KS spiller - eller snarrere de store dele som han satte sammen. Latin Rascals minimixene er m?ske at finde hist og pist p? alle skiverne. Det kan trods alt ikke udelukkes at der findes 1-3 mix som i alt ialt indeholder alt KS spillede 17/12, vi har blot ikke set et site i USA for Latin Rascals som vi har for KS.

Men gid der var - det er jo lidt br?d til bagerb?rn hvis vi skulle tage os sammen og lave et site for Latin Rascals ;)

Mikkel
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Jeg har lavet f?lgende bem?kninger og opdateringer til udsendelsen:

1) Bem?rkning om, at Wish Featuring Fonda Rae/Touch Me (All Night Long), efter 1:37 bliver til noget andet, hvor der bla. er samplet M/Pop Muzik.

2) Bem?rkning om, at de f?rste 10 sekunder af 'Kurtis Blow/8 million stories' er en jingle eller lignende.

3) At de f?rste 1:09 af Flea/Hard Rock (It's The Beat Of The Street) i stedet er 'Grandmaster D.ST./Mega-Mix II (Why is it fresh?)', samt at de disse to numre og det forudg?ende 'Kurtis Blow/8 million stories' stammer fra et og samme megamix af The Latin Rascal spillet p? Kiss FM i New York en gang i 1984.

4) At Alisha/All night passion helt erstattes af 'Afrika Bambaataa/Frantic situation' (2:10) og Wish Featuring Fonda Rae/Touch Me (All Night Long) (1:41).

Mvh S?ren Tj?rnov
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

tjornov skrev:3) At de f?rste 1:09 af Flea/Hard Rock (It's The Beat Of The Street) i stedet er 'Grandmaster D.ST./Mega-Mix II (Why is it fresh?)'
Jeg er faktisk en smule usikker p?, om jeg har lavet delingen rigtigt. Dels stammer tidsangivelserne i databasen fra min opdeling af numrene. Og dels har jeg udelukkende regnet med, at 'Grandmaster D.ST./Mega-Mix II (Why is it fresh?)' var at finde i starten af det, der i databasen tidligere stod som 'Flea/Hard Rock (It's The Beat Of The Street)'. Men hvad nu hvis jeg har lagt snittet forkert. At 'Grandmaster D.ST./Mega-Mix II (Why is it fresh?)' i virkeligheden starter i slutningen af 'Kurtis Blow/8 million stories'?

Jeg er ikke s? bekendt med 'Grandmaster D.ST./Mega-Mix II (Why is it fresh?)', at jeg kan genkende brudstykker derfra. S? hvis nogen har lyst til at unders?ge, om jeg har lagt snittet rigtigt, s? har jeg gjort begge numre tilg?ngelige:

http://www.tjornov.dk/35B07.mp3
http://www.tjornov.dk/35B08.mp3

Mvh S?ren Tj?rnov
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

tjornov skrev:At Alisha/All night passion helt erstattes af 'Afrika Bambaataa/Frantic situation' (2:10) og Wish Featuring Fonda Rae/Touch Me (All Night Long) (1:41).
Soulsonic Force var glemt i ovenst?ende. Databasen oplyser korrekt, at #13 er 'Afrika Bambaataa & Soulsonic Force/Frantic situation'

Og s? har jeg i ?vrigt lige et sp?rgsm?l til #8 'Grandmaster D.ST./Mega-Mix II (Why is it fresh?)'. Hvis man s?ger p? nettet vil man finde, at der er rimelig stor uenighed/uvidenhed om hvorvidt det dels er Grandmaster eller Grandmixer og dels om det er 'Mega-Mix II (Why is it fresh?)' eller 'Mega-Mix II: Why is it fresh?'. Hvem ligger inde med vinylen? Er der forskel p? navn/titel p? forskellige presninger?

Mvh S?ren Tj?rnov
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

tjornov skrev:Der er vist flere detaljer.

Pr?v at lytte hele #5, Wish Featuring Fonda Rae/Touch Me (All Night Long), igennem. Den er i databasen sat til at vare 2:02. Men efter 1:37 tror jeg, at der er klippet noget andet ind, som varer lige til Carol Lynn Townes/99 tager over. Jeg kan i hvert fald h?re en bid M/Pop Muzik.
jeg har lige fundet den bid med M/Pop Muzik.
den er taget fra et mix med DJ Red Alert, DJ Supreme - Streetsounds - Essential Bonus Break - Side 1.
ca 8 min inde i mixet
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

p? min plade fra Steetsounds st?r der:

D.ST.
Megamix II
Why is it fresh

det er en 12"
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

p? en anden plade som jeg har (12" Herbie Hancock - Hardrock) er der inc. et megamix med Grandmixer D.ST - American Mega-mix.

det er det mix jeg skrev om, hvor han (n?sten)udelukkende mixer herbie hancock?s musik fra LPen : Rockit
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Fan of Mantronix skrev:jeg har lige fundet den bid med M/Pop Muzik. Den er taget fra et mix med DJ Red Alert, DJ Supreme - Streetsounds - Essential Bonus Break - Side 1. Ca 8 min inde i mixet
Rigtig godt! Hvad kan vi helt n?jagtigt skrive som kunstner/titel? Og hvorn?r er den Streetsounds udgivet? I 1984 eller senere? Det kan jo v?re, at den kom efter, at KS spillede den jingle?

Mvh S?ren Tj?rnov
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Der er jo blot en lille hage ved det.

De stumper som KS bruger kan som udgangspunkt komme fra mange forskellige skiver.....

Personligt h?lder jeg mest til teorien om, at KS bruger stumperne fra nogle b?nd/radioudsendelser fra USA. Som n?nvt tidligere - s? minder stilen meget om den m?de paco's supermix er skruet sammen p?.

Blot en betragtning..

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

tjornov skrev:
tjornov skrev:Grandmaster eller Grandmixer og dels om det er 'Mega-Mix II (Why is it fresh?)' eller 'Mega-Mix II: Why is it fresh?'. Hvem ligger inde med vinylen? Er der forskel p? navn/titel p? forskellige presninger?
Jeg mener det er s?dan at Torben har den uden cover og jeg har den med cover (amerikansk, ligesom Zeiger Franken i Tyskland) . Jeg skulle mene basen afspejler min plade. Der kan mneget vel v?re paranteser om teksten. Nu er jeg ikke hjemme f?r sent 2/1 s? jeg kan ikke tjekke labelen f?r da.
Muligivs kan Torben sige hvad der st?r p? hans label.
En dag p? vi have alle de labels skannet ind. Og gerne covers med ogs?.

Mikkel
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Ups - den postning fra Tj?rnov havde jeg helt overset.

N? men jeg har lige hevet skiven ned fra hylden - og der st?r f?lgende:

Kunstner: D.ST
Titel: Mega-mix II (why is it fresh?)
Arranged & produced by D.ST
1984 Celluloid records, USA
Cat. no. CEL 173

Men grandmaster fremg?r hverken p? cover eller label.

Mega-mix II includes: "crazy cuts" & "cuts it up" by D.ST, "zulu groove", "shango message" & "thank you" by Shango, "wild style" by Time Zone, "escapades of Futura 2000" by Futura 200 and "you can make it" by The Rebels.

Mikkel skaffede et fint cover til mig, da det gamle blot var et promo cover.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Besvar