Funrecords.de

.. alt andet, der ikke hører under nogle af ovenstående kategorier.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Funrecords.de

Indlæg af SLL »

Hey,

Jeg har sku fundet en del fede plader p? funrecords, som jeg godt vil bestille, men.....

Er det lidt vildt og gi' >60-80 kroner for en maxi. Jeg t?nker p?, findes der andre steder man lige skal tjekke f?rst, inden man kaster sig ud i en bestilling fra Funrecords?

Det er - Blancmange, Rockers Revenge, Yarbrough and People, Captain Sensible, Lipps Inc., Steven Dante, The Clash - plader, jeg har fundet :)

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Hhhhm - du finder vist n?ppe mange som er billigere end funrecords.

Med undtagelse af enkelte skiver, s? er det klar det billigste sted jeg har st?dt p?. Mange KS skiver ligger mellem 2-4 euro, det er kun de mere sj?ldne skiver som rammer 10 euro eller derover (hvilket for det meste er en fair pris)

Kigger man ordentligt efter kan man snildt finde 50+ KS skiver til mellem 2-4 euro.

En ret s? v?sentlig ting som man lige skal have med, er at deres skiver for det meste er near mint. Der er ikke den store ide i at st?ve endnu billigere plader op, da vinylen tit og ofte er lige til at kyle ud.

Husk ogs? lige p? at portoen er noget billigere fra Tyskland!

Bestiller du fra USA s? ligger du p? 11-12$ for at f? sendt en enkelt skive.

Jeg bestiller for det meste de "almindelige" KS 80'er hits hos funrecords, da vinylen er billig og perfekt stand. Skal man have de sj?ldne skiver s?som hot tracks, disconet, 12" klassikere fra '82-'84 eller er man til US presninger - tjae s? m? man bla. g? en tur forbi ebay.

Kigger man ordenligt efter p? ebay, s? er der masser af seri?se s?lgere.

Og s? m? jeg alts? sige, at 60-80 kr. for en skive (hvis vi snakker halv eller helsj?ldne i god stand) ikke er dyrt. Man skal nok n?rmere v?re glad for, at kunne f? dem til den pris. Tror Mikkel er enig i den p?stand?

Men pr?v evt. at sammenligne priser+tilstand p? eil.com, musicstack og gemm, s? skal du bare se l?jer :shock: :shock:

Torben
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hey Torben,

Jamen, jeg skal jo nok bare kaste mig ud i k?b hos Funrecords :)
M?ske de giver lidt kontantrabat ved x antal plader?

Funrecords har en del plader som jeg meget gerne ville ha, bl.a.:
Rockers Revenge - walking on sunshine
Blancmange - Don't tell me
Captain Sensible - Wot (Den er dyr, men total fed!)
Yarbrough and People - Don't stop the music (h?rt hos Breiler)
Lipps Inc. - Funktown
The Clash - Rock the casbar (fedt 80'er rock nummer)


+ en del flere, som jeg ikke lige husker nu :)

Tak igen, fordi du overbeviste mig om k?b p? nettet :P

SLL
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Ups sorry Torben, jeg har ikke logget ind i men foreg?ende mail.

Men her er lige listen p? de 12" plader jeg lige indtil videre leder efter:
12? plader jeg mangler.

1. Klein & M.B.O. Dirty Talk
2. Peter Godwin Images of Heaven
3. Rockers Revenge Walking on Sunshine
4. Sylvester Mutual Attraction
5. Yarbrough and People Don?t stop the music
6. Yarbrough and People I wouldn?t lie
7. Alan Parson Project Mammagamma
8. The Bridge Lovedance
9. N.O.I.A. Looking for love (the rule to survive)
10. N.O.I.A. True Love
11. Steven Dante Imagination
12. Blancmange Don?t tell me
13. Bobby O. She has a way
14. The Flirts Passion
15. Moti Special Cold days hot nights
16. Kissing the pink Certain things are likely (original 12?)
17. Lime On the grid
18. Lime Wake dream
19. Lime Gold digger
20. Lime Do your time on the planet
21. Barbara Roy Gonna put up a fight
22. B.W.H. Stop
23. Elevation Trailor
24. Alexander Robotnik Problems d?amour
25. Gino Soccio Remember
26. Gino Soccio It?s alright
27. The Willisden Dodgers Gunsmoke Breakout
28. The Clash Rock the casbah (12?)
29. Wired To the beat of the drum
30. Mario Reyes What ever turns you on
31. Shirley Lites Heat you up (melt you down)
32. Adonis No way back
33. Sampson ?Butch? Moore House beat box
34. Lenny D & Tommy Musto Everything bamboo
35. Movement The movement
36. Lipps Inc. Funkytown (12?)
37. Diana Ross Swept Away (12?)
38. Captain Sensible Wot (12?)

Hey Torben, er der nogen af n?vnte titler du m?ske har dubletter af, og vil s?lge?

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Fra din liste har jeg 2,5,8,12-20,28,37+38, men ingen til salg.

En del fra din liste dukker med j?vne mellemrum op p? ebay - til fornuftige priser. M?ske billigere end funrecords, men v?r igen opm?rksom p? portoen spiller ind p? slutprisen. Husk altid at sp?rge til tilstanden p? vinylen - s?fremt det ikke klart fremg?r af auktionen.

Nu kan jeg jo ikke give nogen garanti for, at du vil blive tilfreds med dine evt. k?b hos funrecords. Men de 5 gange jeg har handlet der, da har jeg v?ret meget tilfreds. Og jeg er normalt noget kr?sen mht tilstanden p? vinylen - bare sp?rg Mikkel.

Brug evt. lidt tid p? at sammenligne priser. S? har du efter en periode en fornemelse af hvad prisniveuet ligger p? mht. de skiver du kigger efter.

Torben
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

For pokker da Torben :lol: Jeg kan ikke glemme, at du har Peter Godwin - Images of heaven. Et af de numre, jeg har snakket lidt for meget omkring her p? sitet :oops: men fedt er det sku!

Og s? The Bridge, Wrauuuuu... som KS siger. Det var den Breiler skaffede til dig, nice.

Peter Godwin pladen, er den en du har f?et efter vi bes?gte dig? Den ville jeg gerne have set/m?rket/krammet haha... :lol:

Men ogs? en plade som Captain Sensible - Wot, g?r i ret h?j kurs.

Resten af de plader du n?vnte, har Breiler vidst ogs?. Men ja, de er alle superb.

Men som du selv n?vner, s? er jeg da ogs? lidt interesseret i pladernes tilstand. Jeg ville v?re lidt ked af og f? en DJ's plader, som m?ske har v?ret fuldst?ndig ligeglad med cover/vinylen.

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

L?gger lige m?rke til
33. Sampson ?Butch? Moore House beat box
Den k?bte jeg en gang til et udsalg i Streetdance. En ganske fed 12" - typisk Steve 'Silk' Hurley-produktion/lyd.

Hvis det er originalpresningen fra Trax Records (Chicago), du er ude efter, s? skal du m?ske lige belave dig p? noget af en kvalitetsm?ssig overraskelse. Den er HELT elendig. De m? have brugt 'st?beformen' laaaangt ud over hvad der normalt er rimeligt. S?dan har min kopi det i hvert fald. Du kan dog m?ske v?re heldig at f? en bedre kopi.

Jeg har i ?vrigt f?et nogle underlige forklaringer, p? det med tvivlsom trykkvalitet, i Streetdance.

I forbindelse med k?b af Company B/Fascinated p? originalpresning (udgivet p? The Summer) helt tilbage i 1986 (et halvt ?r f?r den blev et radiohit) fik jeg at vide, at det nok ogs? hang samme med, at den nok ogs? var trykt 'sort' - p? et trykkeri der pr?vede at undg? en eller anden for for amerikansk punktafgift. Hvordan det hang sammen med kvalitet fandt jeg dog aldrig helt ud af.

En tredje 12" jeg har, hvor kvaliteten er lidt til rotterne, er Debbie Deb/I'm Searching. Her fik jeg den forklaring, at den var trykt p? genbrugsvinyl. Den har ogs? en overflade, der er markant anderledes, end alt andet. Det er lige f?r, at der er klumper og gamle papirstykker i rillerne .. *smil*.

Mvh Tj?rnov
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

SLL skrev:For pokker da Torben :lol: Jeg kan ikke glemme, at du har Peter Godwin - Images of heaven. Et af de numre, jeg har snakket lidt for meget omkring her p? sitet :oops: men fedt er det sku!

Hov hov, trykfejl trykfejl, det er nummer 3 jeg har :oops:

Og s? The Bridge, Wrauuuuu... som KS siger. Det var den Breiler skaffede til dig, nice.

Jep, flink mand ham Mikkel :D

Peter Godwin pladen, er den en du har f?et efter vi bes?gte dig? Den ville jeg gerne have set/m?rket/krammet haha... :lol:

Men ogs? en plade som Captain Sensible - Wot, g?r i ret h?j kurs.

Resten af de plader du n?vnte, har Breiler vidst ogs?. Men ja, de er alle superb.

Men som du selv n?vner, s? er jeg da ogs? lidt interesseret i pladernes tilstand. Jeg ville v?re lidt ked af og f? en DJ's plader, som m?ske har v?ret fuldst?ndig ligeglad med cover/vinylen.

Mvh. SLL
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Hov - der gik noget galt i min "quoter"

Men det er skive 3 jeg har, jeg fik n?vnt 2'eren pga mekaniske problemer med tasterne.

Men ham Peter kan du da evt. k?be her:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... eName=WDVW

Torben
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

tjornov skrev:L?gger lige m?rke til
33. Sampson ?Butch? Moore House beat box
Den k?bte jeg en gang til et udsalg i Streetdance. En ganske fed 12" - typisk Steve 'Silk' Hurley-produktion/lyd.

Hvis det er originalpresningen fra Trax Records (Chicago), du er ude efter, s? skal du m?ske lige belave dig p? noget af en kvalitetsm?ssig overraskelse. Den er HELT elendig. De m? have brugt 'st?beformen' laaaangt ud over hvad der normalt er rimeligt. S?dan har min kopi det i hvert fald. Du kan dog m?ske v?re heldig at f? en bedre kopi.

Jeg har i ?vrigt f?et nogle underlige forklaringer, p? det med tvivlsom trykkvalitet, i Streetdance.

I forbindelse med k?b af Company B/Fascinated p? originalpresning (udgivet p? The Summer) helt tilbage i 1986 (et halvt ?r f?r den blev et radiohit) fik jeg at vide, at det nok ogs? hang samme med, at den nok ogs? var trykt 'sort' - p? et trykkeri der pr?vede at undg? en eller anden for for amerikansk punktafgift. Hvordan det hang sammen med kvalitet fandt jeg dog aldrig helt ud af.

En tredje 12" jeg har, hvor kvaliteten er lidt til rotterne, er Debbie Deb/I'm Searching. Her fik jeg den forklaring, at den var trykt p? genbrugsvinyl. Den har ogs? en overflade, der er markant anderledes, end alt andet. Det er lige f?r, at der er klumper og gamle papirstykker i rillerne .. *smil*.

Mvh Tj?rnov
I ligger jo inde med en masse guld :)

Streetdance havde det nu med, at komme med alle mulige/umulige forklaringer og salgstekniker. Til tider kunne de n?rmest v?re ubeh?vlet over en, hvis man ikke lige gjorde hvad der blev sagt, og k?bte det de sagde man skulle k?be :lol:

Men de skulle jo ogs? leve af og s?lge deres vinyler. Men nogen gange var jeg bare ikke lige helt p? deres b?lgel?ngde.

Men jo, der er ganske meget forskel p? vinylerne mht. kvaliteten. Tit syntes jeg dog, at indspilningen p? et gammelt slidt master b?nd, kan ?del?gge den bedste sk?ret skive.

Min C.O.D. uphill plader er vidst nok et eksemple derp?. Wow & Flutter kan h?res meget inden midt p? pladen. Til tider er mellemtone/diskant ved at forsvinde helt fra pladen, hvorefter alt pludselig er normalt igen?!
Men if?lge PJ, er indspilningen bare s?dan, ogs? p? KS afspilningen.

Den v?rste KS indspilning jeg har, er nok Oh Romeo, One more shot - som er elendig. Man skal dreje helt op for mellemtone & diskant, f?r det lyder bare s?den nogenlunde :o

Sampson More, yes.. ganske fed plade - det m? jeg sige. Ogs? jeg er ret vild med Steve Silk Hurley produktionerne.

Torben skrev:
Men det er skive 3 jeg har, jeg fik n?vnt 2'eren pga mekaniske problemer med tasterne.

Men ham Peter kan du da evt. k?be her:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... eName=WDVW
Okay, jamen Rockers Revenge har jeg set en del steder, ogs? p? Funrecords. Ebay - vil det v?re mere sikkert at k?be der, er man bedre stillet p? nogen m?der?

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Funrecords.de

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Hey,

Jeg har sku fundet en del fede plader p? funrecords, som jeg godt vil bestille, men.....

Er det lidt vildt og gi' >60-80 kroner for en maxi. Jeg t?nker p?, findes der andre steder man lige skal tjekke f?rst, inden man kaster sig ud i en bestilling fra Funrecords?
S?som brugtbutikkerne i kbh? jeg fik Blancmange BLANX9 What's Your Problem for en 10'er ig?r.
Det er - Blancmange, Rockers Revenge, Yarbrough and People, Captain Sensible, Lipps Inc., Steven Dante, The Clash - plader, jeg har fundet :)
Dante har jeg f?et i 2ndHand Records ligeledes Rockers Revenge.
jeg har Captain Sensible, Lipps Inc fra steder til 10 kr stykket.

Og ig?r ogs? Skipworth And Turner - Can't Give Her Up, samt Fox The Fox - Flirting And Showing (liebrand) promo.
Til 7.5 per styk i 2ndHand Records.

Se dig for ;)

Mikkel
Besvar