Pop 83 1984-05-25 #8

Debat om Kim Schumachers radioudsendelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Pop 83 1984-05-25 #8

Indlæg af tjornov »

Midt i The Rock Steady Crew/Uprock sender han en af de sj?ldne jingler. Jeg m? indr?mme, at jeg aldrig rigtig har forst?et, hvad han siger. Det er kun de to sidste ord, som jeg i sin tid aldrig fik rigtig med, og som jeg den gang fik til noget i retning af 'speed crewer', men som jeg i dag mere synes lyder noget i retning af 'spilkoger'. Sv?rt af h?re pga. effekterne henover.

Hvis sidstn?vne bud holder, er den fulde ordlyd af jinglen 'Du lytter til Pop 84 - lydsporet hvor hvert eneste sekund spilkoger...'.

Er der andre bud p? hvad han siger (eller bekr?ftelser p? min teori)?

Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

Det er ihvertfald d?n tekst jeg har brugt de steder hvor jeg er faldet over jinglen under speak-indtastning.
/Tom.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Pop 83 1984-05-25 #8

Indlæg af MikkelBreiler »

tjornov skrev:Det er kun de to sidste ord, som jeg i sin tid aldrig fik rigtig med, og som jeg den gang fik til noget i retning af 'speed crewer', men som jeg i dag mere synes lyder noget i retning af 'spilkoger'. Sv?rt af h?re pga. effekterne henover.

Hvis sidstn?vne bud holder, er den fulde ordlyd af jinglen 'Du lytter til Pop 84 - lydsporet hvor hvert eneste sekund spilkoger...'.

Er der andre bud p? hvad han siger (eller bekr?ftelser p? min teori)?
Det er mest sandsynligt at han siger "spil-koger", da det andet ikke giver mening, hverken semantisk eller retskrivningsm?ssigt.

Jeg fik forresten denne p? 12'' forleden. Den jeg havde i forvejen var en picture disc med lidt overfladest?j. God sang.

Deres andet store hit er ved at blive voldsunget i reklamerne p? tv i ?jeblikket.
"Hej Du, ved du hvad du ku'?.. "

-breiler
Besvar