hmmm

.. alt andet, der ikke hører under nogle af ovenstående kategorier.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
dodi

hmmm

Indlæg af dodi »

hvorfor kan man ikke downloade noget her? der er lister over shows men ikke en eneste download :?
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Har du l?st, hvad der st?r p? forsiden af www.kimschumacher.dk?

Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: hmmm

Indlæg af MikkelBreiler »

dodi skrev:hvorfor kan man ikke downloade noget her? der er lister over shows men ikke en eneste download :?
:) dagens fodfejl?

Fra forsiden af vores hjemmeside www.kimschumacher.dk:

"Vi f?r tit breve fra personer, der sp?rger, om de kan f? kopier af udsendelser eller enkeltnumre p? mp3-format, aflytte dem online eller lignende. Svaret er: "Nej, det er (selvf?lgelig) ikke muligt". Dette er ikke en byttecentral. Det er kun en tekstuel database. Vi har heller ikke nogen aktuelle planer om at l?gge noget materiale online. Det umuligg?r Lov om ophavsret ganske grundigt.

Vi h?ber, at du vil finde stedet interessant - og hvis du i ?vrigt har id?er, ris og ros, s? t?v ikke med at skrive til os."

'I?vrigt' er s?ledes udover at opfordre os til ulovligheder.

Men tit og tit - det er s? vidt jeg husker ikke h?ndt f?r, at man skriver til os p? forum'et og beder om mp3 filer ;)

-breiler, there is a first for everything
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

Det er desv?rre nok Tveskov-effekten der rammer endnu engang.
Han har - p? trods af opfordringer - stadigv?k ikke rettet teksten p? hans side p? http://tveskov.com/kim/kimlyd.htm :
Leder du efter Kim Schumacher MP3 og lignende, s? kig forbi det glimrende websted "Kim Schumacher p? Nettet"
(Han er jo langsommere end mig 8) )
/Tom.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

tom skrev:Det er desv?rre nok Tveskov-effekten der rammer endnu engang.
Han har - p? trods af opfordringer - stadigv?k ikke rettet teksten p? hans side p? http://tveskov.com/kim/kimlyd.htm :

(Han er jo langsommere end mig 8) )
Hvilket minder mig om interviewet i tekst og billede med Kim i Musiknyt fra februar 1983, som vi fik lov til at bruge her for over 1 ?r siden.

Og biografien som ogs? blev opdateret net op da (til v0.0.5).
Jeg emailer dig lige biografien.

-breiler
Gæst

dodi

Indlæg af Gæst »

ja ok, jeg havde s? lige overset netop det

forst?r dog ikke det med ophavsret, dvs. jeg fprst?r det men ikke hvorfor det osse g?lder radioprogrammer, hvor langt ude er det. jeg ville ikke have noget imod at k?be det p? cd eller b?nd hvis det fandtes,lovoligt, men det g?r det jo ikke eller hvad?

i?vrigt er der vel ikke meget bytteri i det, og det er jo lidt sv?rt at forholde sig til den vidunderlige kim(ikke ment s? h?rdt, al respekt for manden) n?r man ikke har h?rt nogen af radioprogrammerne han lavede. eller m?ske har jeg h?rt det, men chancen er ikke stor da jeg ikke boede i danmark p? det tidspunkt

anyways...jeg var ude efter at h?re nogen af de ting han spillede dengang, jeg ved han havde en stor finger med i spillet med at f? elektronisk musik her til landet og det var lissom det der trak, men nu kan jeg jo s? bare g? oversigterne igennem og finde & downloade det selv uden at f? ret meget af kim at h?re...s? meget for ophavsret, og mindet om kim s.
dodi

Indlæg af dodi »

men det med i?vrigt forstod jeg s? godt, og mht. min sm?re det var ikke et angreb p? jer ;)
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: dodi

Indlæg af MikkelBreiler »

Anonymous skrev:..
forst?r dog ikke det med ophavsret, dvs. jeg fprst?r det men ikke hvorfor det osse g?lder radioprogrammer, hvor langt ude er det.
DR har betalt koda og gramex for at sende de spillede videoer og plader i tv og radio. De har ikke betalt for videre udsendelse/mangfoldigg?relse.
jeg ville ikke have noget imod at k?be det p? cd eller b?nd hvis det fandtes,lovoligt, men det g?r det jo ikke eller hvad?
Peer Kaae som i sin tid delte arbejdsplads p? ungdomsbladet Mix med Kim Schumacher lavede i 1996 og i 1997 to dobbelte cd albums med musik spillet af Kim, og med hans speak. Det giver et mindre korrekt billede af hvordan radio udsendelserne foregik men kan ihvertfald give et glimt af hvad han typisk sagde i ?teren. S? hvis det blot er hans flair for ord du vil lytte til kan du med fordel anskaffe disse skiver brugt, fx i Accord, Beat-Bop, SoundStation eller andre steder hvor der er brugtmusik til salg.

Vi har p? sitet ogs? en gennemgang af skiverne og billeder af dem samt mere information om netop skiverne, ligeledes burde der ogs? i forum'ets ?ldre indl?g findes forskellige indl?g om skiverne og hvad vi synes om dem.
i?vrigt er der vel ikke meget bytteri i det, og det er jo lidt sv?rt at forholde sig til den vidunderlige kim(ikke ment s? h?rdt, al respekt for manden) n?r man ikke har h?rt nogen af radioprogrammerne han lavede. eller m?ske har jeg h?rt det, men chancen er ikke stor da jeg ikke boede i danmark p? det tidspunkt

anyways...jeg var ude efter at h?re nogen af de ting han spillede dengang, jeg ved han havde en stor finger med i spillet med at f? elektronisk musik her til landet og det var lissom det der trak, men nu kan jeg jo s? bare g? oversigterne igennem og finde & downloade det selv uden at f? ret meget af kim at h?re...s? meget for ophavsret, og mindet om kim s.
OK nu har du ikke registreret dig s? jeg kan skrive direkte til dig, men hvis du vil emaile mig p? mibm@tiscali.dk med KIM SCHUMACHER i subject, s? vil jeg arrangere at du kan lytte til ham hos mig i Ballerup, fx f?rst kommende l?rdag eftermiddag og aften forud for Savstyrkernes arrangement i Kbh. Udover lyd har jeg ogs? video og maser af udklip fra dengang, s? du kan sagtens finde ud af hvordan han var - bare email mig. :)

-breiler
Besvar