Hvad sker der lige med æ, ø og å?

Nyheder og information fra www.kimschumacher.dk

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Hvad sker der lige med æ, ø og å?

Indlæg af tjornov »

Fik følgende forklaring fra One.com. Jeg må i gang med at kode lidt en af de kommende dage ..

Hej Søren,

Tak for din henvendelse.

Dette skyldes at domænet er blevet opgraderet til PHP 5.6. PHP 5.6 benytter som standard UTF-8 som charset. Dette kan du læse mere om her: http://php.net/manual/en/ini.core.php#i ... lt-charset

For at kunne vises æ, ø og å skal du anvende det charset som hedder iso-8859-1. Dette skal indsættes i headeren på dine PHP-filer. Du skal ligeledes fjerne henvisningen til UTF-8. Koden du kan indsætte i PHP headeren, er som følger: header('Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1'). Bemærk at ovenstående linie skal stå på sin egen linie, lige under teksten <?php

Du kan læse mere om PHP headeren og dennes placering her: http://php.net/manual/en/function.header.php

Har du yderligere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os igen.

God dag.

Med venlig hilsen Christian One.com
Senest rettet af tjornov 14-03-2015 18:21:03, rettet i alt 1 gang.
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Æ, ø og å er nu tilbage. Der måtte indsættes en enkelt linje kode i hver enkelt relevant php-fil. Første gang jeg har 'kodet' php, og første gang jeg kodet noget som helst siden januar 2006 ..

Er der nogen sider, der fortsat har problemer med æ, ø og å? Hvis, så vil jeg gerne vide dette.

Jeg ser der mangler æ, ø og å i den lille tekst nederst på forsiden. Har lidt problemer med at finde den og så den enkelte sætning ovenover, der nævner Grethe Schumacher.

Der er fortsat ikke æ, ø og å her i forummet. Jeg må opgradere det ..

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Besvar