Købes: Sigue Sigue Sputnik 12'' tilhørende Flaunt it-LP'en

.. alt andet, der ikke hører under nogle af ovenstående kategorier.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
diabolik
Indlæg: 21
Tilmeldt: 19-08-2008 16:45:00

Købes: Sigue Sigue Sputnik 12'' tilhørende Flaunt it-LP'en

Indlæg af diabolik »

I slut-80'erne arbejdede jeg i Bjørn's Video på Nørrebrogade i Aarhus... Bjørn var noget af en nærigrøv... Han mente, at det ville koste ham for meget at få installeret butiksalarm og vagtordning, så butikken skulle være døgnåben...
En af de vagter der var mest rift om var vagten fra 23.30 til 07.30 og eftersom jeg endte som den med højst anciennitet, så blev det min faste vagt.
Fordelen ved den vagt var, at når klokken nåede henad 02 så var der ikke ret meget at lave, så man kunne sidde på sin flade og se film... En anden fordel var at man tit fik besøg af et fast nat-klientel bestående af taxachauffører, udsmidere, 'tøserne' på og omkring Paradisgade-området (især Fjeldhesten var en hyppig gæst; hun var en norsk prostitueret der havde base i Ny Munkegade... Fantastisk sød og rar pige som var let genkendelig; hun gik altid ekstrem nedringet og hun havde et spindelvæv af 'sorte' blodårer omkring hendes kavalergang... Lidt a la Ash's besatte hånd i Evil Dead 2), politiet og andre children of the night... Alle skulle lige ind og slå en sludder af og købe lidt snold, sodavand eller smøger så natten blev lidt mere tålelig...

Blandt klientellet var også diverse musikere og DJ's, så som Jørn K fra Cut'n'Move og Keld Tolstrup (RIP)... Tolstrup kom ofte ind om natten når han var færdig med mixe i et lille studie der lå lidt længere oppe ad gaden for at få en cola og snakke film og musik... På daværende tidspunkt lyttede jeg meget til Kim Schumachers radioprogrammer og meget af der musik han spillede var total ukendt for mig (og vist også for resten af Danmark)... Tolstrup som allerede på det tidspunkt var en meget berejst herre og kendte meget til danse-undergrunden, fortalte mig, lille uvidende bondedreng, om disse ukendte bands og især om deres 12''-udgivelser... Han må åbenbart have syntes at jeg var værd at spilde tid på, så han lavede et mix-bånd med ene 12''-versioner til mig med to af de grupper jeg lyttede allermest til dengang... Har faktisk kassettebåndet endnu! :-)

Billede

Den ene gruppe kender de fleste nok; Frankie Goes to Hollywood... men så er der den anden gruppe; Sigue Sigue Sputnik [SSS]... Musikken er en blanding af disco-, punk-, techno-, rock'n'roll- & klassisk musik...

Deres største hit 'Love Missile F1-11' blev brugt i John Hughes' En vild pjækkedag (Ferris Bueller's Day Off)... Det mere ukendte 'She's My Man'-nummer blev brugt i Mark L. Lester's Det vilde vagtværn (Armed and Dangerous)... og deres producer var Giorgio Moroder... manden bag bla. Cat People, Scarface, Skærmtrolden (Electric Dreams) og Flashdance...
Hvorfor nu bringe den slags musik frem i et filmforum... Jo, fordi folk eks. Quentin Tarantino og Robert Rodriguez har gjort det til mode at bruge allerede eksisterende musik i deres film... SSS gjorde det modsatte... de samplede de seje filmcitater ind i deres musik... Her er bits & pieces fra alt muligt; Blade Runner, Terminator, Dirty Harry, Scarface, Clockwork Orange, Videodrome, Star Wars, Death Wish, First Blood og tonsvis af andre film... og bare for at gøre det mere interessant så samplede de også brudstykker af Vivaldi, Mozart, Albinoni & Beethoven ind i numrene.
NB. Sjovt nok så gjorde gruppen også det pudsige, at de solgte 'stilheden' mellem numrene på deres Flaunt it-LP som reklameplads, så mellem numrene er der reklamer for bla. L'Oreal, ID Magazine og Tempo...

Første gang jeg stiftede bekendtskab med Sigue Sigue Sputnik var Jydske Dragonregiment - Holstebro Kaserne, den 3. marts, 1986. ca. kl. 15.50, da jeg hørte Kim Schumacher (RIP) sige;
Og så præsenterer Studie 86 en helt ny gruppe på dansemarkedet... Drengene her ser ud til at have tatoveret make-up'en på, håret er redt med en flammekaster og tøjet strikket efter gør-det-selv princippet i ren 24 karats ståluld... Ultravold, sjofle videofilm, atomraketter og hjemmecomputere... Værs'go, slå antennerne ud og opfang signalerne... Her er Sigue Sigue Sputnik og deres musikalske skydetelt Love Missile no. 1'
Og så var jeg solgt...

Jeg havde faktisk glemt alt om dem indtil jeg bladrede min begrænsede pladesamling igennem og genfandt 5 af deres 12''... Så nu har jeg sat mig for, at gøre 12''-sam(p)lingen komplet!!

Indtil videre har jeg fået fat samlet disse 12''ere;
21st Century Boy (UK version)
21st Century Boy (GE version)
Love Missile F1-11 (Limited Edition)
Love Missile F1-11 (Special Edition)
Love Missile F1-11 (JP - Blå OBI)
Love Missile F1-11 (US - Pink OBI)
Love Missile F1-11 (GE - Grøn OBI)
Love Missile F1-11 (GE - Grøn med printet 'OBI')
Love Missile F1-11 (USSR - Orange OBI)
Love Missile F1-11 (UK - Blå OBI)
Massive Retaliation (Mankattan)
Massive Retaliation (WL Promo)
Rock it Miss U.S.A (WL Promo)
$ci~Fi $ex $tars (Limited edition m/ censureret artwork)
$ci~Fi $ex $tars (Limited edition m/ ucensureret artwork)
Sex Bomb Boogie (GE)

Billede

Og håber snart at modtage;
Disco Night Records Summer Mix, hvor B-siden indeholder Sigue Sigue Spod Mix [SIC]... Tror nok at mixet er identisk med Paul Dakeyne's Sigue Sigue Sputmix (DMC 39/2) & den japanske EMI-promo udgivelse af Love Missile F1-11 (Bangkok Remix)

Men jeg søger stadig disse 12''-udgivelser;
21st Century Boy (UK Promo)
Love Missile F1-11 (JP - Pink OBI)
Love Missile F1-11 (Amor los Cohetes) (ES - Orange OBI)
Love Missile F1-11 (Amor los Cohetes) (ES - Pink OBI)
Love Missile F1-11 (FR - Mørkegrøn OBI)
Love Missile F1-11 (UK - Acetate)
Sex Bomb Boogie ‎(GE - Promo)

Så hvis nogen sku' ligge inde mellem en eller flere af følgende 12''ere, som de gerne vil af med, så er jeg meget interesseret... Jeg véd godt, at jeg kan finde en eller to af dem på Discogs/Ebay, men hvorfor lade penge ryge ud af landet hvis de kan blive her! :-)

/HJ
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Re: Købes: Sigue Sigue Sputnik 12'' tilhørende Flaunt it-LP'

Indlæg af tjornov »

diabolik skrev:Første gang jeg stiftede bekendtskab med Sigue Sigue Sputnik var Jydske Dragonregiment - Holstebro Kaserne, den 3. marts, 1986. ca. kl. 15.50, da jeg hørte Kim Schumacher (RIP) sige;
Det kan jeg godt huske. Jeg sad selv hos frisør 'Hårlokken' på det tidspunkt. Bliver stadig klippet der, når jeg er forbi Danmark ;-)

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

Fantastisk, sjovt at læse Hans Jørn :-)
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Købes: Sigue Sigue Sputnik 12'' tilhørende Flaunt it-LP'

Indlæg af MikkelBreiler »

diabolik skrev:...
Indtil videre har jeg fået fat samlet disse 12''ere;
21st Century Boy (UK version)
21st Century Boy (GE version)
Love Missile F1-11 (Limited Edition)
Love Missile F1-11 (Special Edition)
Love Missile F1-11 (JP - Blå OBI)
Love Missile F1-11 (US - Pink OBI)
Love Missile F1-11 (GE - Grøn OBI)
Love Missile F1-11 (GE - Grøn med printet 'OBI')
Love Missile F1-11 (USSR - Orange OBI)
Love Missile F1-11 (UK - Blå OBI)
Massive Retaliation (Mankattan)
Massive Retaliation (WL Promo)
Rock it Miss U.S.A (WL Promo)
$ci~Fi $ex $tars (Limited edition m/ censureret artwork)
$ci~Fi $ex $tars (Limited edition m/ ucensureret artwork)
Sex Bomb Boogie (GE)

Og håber snart at modtage;
Disco Night Records Summer Mix, hvor B-siden indeholder Sigue Sigue Spod Mix [SIC]... Tror nok at mixet er identisk med Paul Dakeyne's Sigue Sigue Sputmix (DMC 39/2) & den japanske EMI-promo udgivelse af Love Missile F1-11 (Bangkok Remix)

Men jeg søger stadig disse 12''-udgivelser;
21st Century Boy (UK Promo)
Love Missile F1-11 (JP - Pink OBI)
Love Missile F1-11 (Amor los Cohetes) (ES - Orange OBI)
Love Missile F1-11 (Amor los Cohetes) (ES - Pink OBI)
Love Missile F1-11 (FR - Mørkegrøn OBI)
Love Missile F1-11 (UK - Acetate)
Sex Bomb Boogie ‎(GE - Promo)

Så hvis nogen sku' ligge inde mellem en eller flere af følgende 12''ere, som de gerne vil af med, så er jeg meget interesseret... Jeg véd godt, at jeg kan finde en eller to af dem på Discogs/Ebay, men hvorfor lade penge ryge ud af landet hvis de kan blive her! :-)

/HJ
Så du har ikke interesse i andre 12'' end dem du har og dem du lister her?
Schumacher spiller Success i Studie 88, d. 14 november 1988.

Jeg har albummet et eller andet sted. .......Jeg skal ikke bruge det til noget :)

Jeg har en Liebespfeil F1-11 udgivet som EMI 201110-6 men den er ikke med på Discogs.com, men der er en fransk en..

http://www.discogs.com/Sigue-Sigue-Sput ... ster/61598
Billede

-Mikkel
Besvar