Roulettemixet

Debat om Kim Schumachers radioudsendelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
hyttel
Indlæg: 58
Tilmeldt: 15-06-2004 22:22:34
Geografisk sted: Sm?rum

Roulettemixet

Indlæg af hyttel »

Hej Alle

Nummeret efter Men without hats, er State of grace " That's when we'll be free "
Men det nævner KS intet om, de 2 gange han spiller det

Hyttel
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Sejt. Hvordan fandt du ud af det?

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
hyttel
Indlæg: 58
Tilmeldt: 15-06-2004 22:22:34
Geografisk sted: Sm?rum

Indlæg af hyttel »

Har længe gået og undret mig, troede at det var Michael Walden. men kunne ikke finde numret.
Så fandt jeg numret på YouTube, med komplet trackliste.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

hyttel skrev:Har længe gået og undret mig, troede at det var Michael Walden. men kunne ikke finde numret.
Så fandt jeg numret på YouTube, med komplet trackliste.
Klart ... Men hvordan kom Hr. Skytte så frem til at det er State Of Grace - That's When (We'll Be Free)?

http://www.youtube.com/watch?v=Q3pd_RP-cBg

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Ser forresten, at der i kommentarerne til nummeret på You Tube står, at det sidste ukendte nummer - det næstsidste - er et nummer med Falco. Det lyder også sådan i mine ører. Men hvilket nummer?

Lad os lige få ovenstående på plads og så opdaterer tracklistningerne for begge udsendelser, KS spillede dette megamix.

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Sidder lige og lytter til nummeret og mindes, at jeg en gang har set den film, hvori russisk roulette-dialogen indgår. Men glemte at lægge mærke til filmens navn. Ahhhhh!

De fleste gæt går på, at det er fra en Spaghettiwestern. Se fx http://forum.spaghetti-western.net/inde ... pic=2271.0. Hov, så er vi da over i dit domæne, Hans-Jørn. Hvad siger du til det?

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

interessant, jeg skal lige få H.J herind, han er vist ikke herinde så tit :-)
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

Hans-Jørn mener at have svaret. han er dog hos hans forældre i jylland med ret ringe netdækning, så han svarer først imorgen. så har han tjekket det.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
hyttel
Indlæg: 58
Tilmeldt: 15-06-2004 22:22:34
Geografisk sted: Sm?rum

Indlæg af hyttel »

Har nu tæsket gamle Falco tracks igennem på YouTube, måske det ukendte nr er det her http://www.youtube.com/watch?v=bB2npcl9XiU Bare med et andet beat indover. Syntes at omkvædet er det samme

Hyttel
diabolik
Indlæg: 21
Tilmeldt: 19-08-2008 16:45:00

Indlæg af diabolik »

tjornov skrev:Sidder lige og lytter til nummeret og mindes, at jeg en gang har set den film, hvori russisk roulette-dialogen indgår. Men glemte at lægge mærke til filmens navn. Ahhhhh!

De fleste gæt går på, at det er fra en Spaghettiwestern. Se fx http://forum.spaghetti-western.net/inde ... pic=2271.0. Hov, så er vi da over i dit domæne, Hans-Jørn. Hvad siger du til det?

Mvh Søren Tjørnov
Tjah, nu har jeg haft et par dage til at lytte mixet igennem igen-igen... og hvor troværdige spaghetti-western.net end er (og det er de), så tvivler jeg stærkt på at det er taget fra en spaghettiwestern... Den med at dialogen skulle være taget fra 'Helvedesbanden fra Mexico' tror jeg ikke på... I den anledning af, at jeg alligevel skal til Østrig i overmorgen, så vil jeg da forsøge at få fat i Koch Media's udgave så det kan tjekkes!!!
Jeg har konfereret med en af mine go'e venner som er ekspert udi spaghetti'er og den eneste 'semi-spaghetti' han kan komme på hvori russisk roulette indgår er Joe D'Amato's post-apokalypse/western '2020 - Texas Gladiators'... Jeg har ikke tjekket dialogen endnu, men jeg har nu mere en tendens til at samplingen er taget fra en koldkrigs spionthriller fra omkring 1980... Hvilken véd jeg ikke, men jeg graver da selvfølgelig videre!!! The truth is out there... somewhere!!! :D
/HJ
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

spændende om du løser gåden H.J :-)
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Søren Grebo skrev:spændende om du løser gåden H.J :-)
Machine Brennt!

Det er omkvædet efter 1:08, det er kun hans vocal de ville have, så der fades kun ind for at få det i omkvædet. Det er et tysk rap-nummer fra 1982. Og så siges det jo så stolt i Europa at han er en del af Neue Deutsche Welle. Burde måske være Neue Amerikanische Welle, nicht wahr?

Nej jeg er hos mine forældre så jeg var ikke nede i kælderen og hente Einzelhaft albummet frem.

-Mikkel, Nie mehr Schule, keine Schule Mehr
diabolik
Indlæg: 21
Tilmeldt: 19-08-2008 16:45:00

Indlæg af diabolik »

Det var dæl'mer' en hård nød den her... men jeg tror sgi' det lykkedes, at finde oprindelsen til 'russian roulette'-citatet stammer fra en plade fra 1961 med Bob Prescott & Cy Harrice... Efter hvad jeg kan stykke sammen, så var Bob Prescott komiker og lydeffektmager og Cy Harrice var stemmen bag tonsvis af amerikanske radio reklamer for bla. Alka Seltzer, General Motors, Ford og Pall Mall...
I 1961 laver Bob Prescott så en plade kaldet 'Russian Roulette (And Other Bullet-Proof Gags), hvor han laver lyd-effekterne, mens Harrice står for russer-stemmen...
Selve tracket findes foruden ovennævnte bla. også på Bob Prescott: Cartoons In Stereo (Audio Fidelity ‎– DFS 7008), Bob Prescott / Cy Harrice: Cartoons In Stereo - Comedy Strips With Sound Effects (7" Audio Fidelity ‎– 155 222 FBV) og compilation-LP'en Stereo Spectacular Demonstration & Sound Effects (Audio Fidelity ‎– DFS 7777)

Her er originalen (starter ved 00:00:43);
https://www.youtube.com/watch?v=8KJs3yna3VU#t=47

/HJ
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

fantastisk H.J, men så havde du jo ret i at det ikke stammende fra en western :-)
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Fantastisk, Hans-Jørn! Jo, det er lige præcis det.

I roulettemixet er der omkring 6:45 - 6:53 en lyd af et jetfly, der letter. Et det ikke det, som høres fra 0:17 til 0:37 i det, du har fundet?

Hvordan fandt du i øvrigt frem til det?

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
diabolik
Indlæg: 21
Tilmeldt: 19-08-2008 16:45:00

Indlæg af diabolik »

tjornov skrev:Hvordan fandt du i øvrigt frem til det?
Jeg kunne huske, at et af de andre steder jeg havde hørt denne sampling var på et nummer med ham der Zinno (Ham med James Bond-mixet What's Your Name?), som sjovt nok hedder Russian Roulette... Derefter var det såmænd bare at bruge de informationer jeg kunne finde frem til via discogs til at kontakte folk her og hisset... Ingen kunne dog huske hvor samplingen kom fra, indtil der var en der nævnte at han mente, at han kunne huske en gammel amerikansk plade med lydeffekter... ud fra de informationer prøvede jeg så at stykke en søgning sammen og lod den køre igennem et gammelt søgeprogram kaldet Copernic2000... og til alt held dukkede navnet Robert (Bob) Prescott op og efter lidt 'snagen' så dukkede LP'en Stereo Spectacular Demonstration & Sound Effects... og heldigvis var der en der havde uploadet lige præcis den sekvens til YT... Der fra var resten 'a walk in the park'!
/HJ
Besvar