Transskription af speak for Studie 86 07-07-1986

Transskription af speak, nye og rettelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Michael Leismann
Indlæg: 32
Tilmeldt: 15-02-2005 22:16:18
Geografisk sted: Hvidovre

Transskription af speak for Studie 86 07-07-1986

Indlæg af Michael Leismann »

Nedenfor er den n?ste udsendelse, som jeg desv?rre ogs? mangler lidt af.

Mvh
Michael

Studie 86 07-07-1986 ? 1. time
Note: Jeg har kun det f?rste minut af #11 og mangler hele #12.

#1 (Intro) (l?ngde 0:05)
Velkomst (00:00): Pssst, hey du der, er det din underl?be eller er du begyndt at g? med rullekrave?

#2 (Carol Hahn) (l?ngde 5:04)
Velkomst (00:17): Dav, dav, god skoleferie eftermiddag, op p? ?rene, nu bl?nder P3 op for 2 timers solskin med indbagt musiklagkage. Det er mandag, industriferien slapper af, sommerens bedste musikmaskine er ved at s?tte tandhjulene i pladerillen. Du f?r rotationspresset ?rene den n?ste 2 timer. Jeg er Kim Schumacher, manden der mener at sommerdage er l?ngere, fordi varmen udvider dem, og fra Rosen?rns All? i K?benhavn, byen med s? mange turister, at de kommer med p? hinandens feriefotos. Det her stedet, hvor licensen nikker dig en musikskalle. Studie 86, du vil elske det.
Midtvejskommentar (03:41): Du er inde i Studie 86, du er hjemme igen.
Outroduktion (04:56): Carol Hahn er p? afv?nning eller m?ske bare n?jsom p? ?All I need is your love?.

#3 (Paul Parker) (l?ngde 0:38 )
Ingen speak, da pladen spilles ved forkert hastighed.

#4 (Kelly Marie) (l?ngde 6:10)
Introduktion (00:01): Vi venter lidt med Paul Parker. Her er der i stedet for brugs tyverier i det ferieh?rgede Studie 86. Kelly Marie g?r disco diskret opm?rksom p?, at du hellere m? f? h?nderne op af lommetyve lommerne. Grabberne op, bukserne ned, ?Hands up!?, Kelly Marie.
Midtvejskommentar/synger med (04:39): Hands up ? stick up ? steel your love ? hands up ? yes steel it baby ?
Outroduktion (05:59): Forbrydelse betaler sig ikke med mindre man er god til det. Kelly Marie synger om k?rlighedens sm? rapsende pilfingre p? ?Hands up!?.

#5 (Paul Parker) (l?ngde 5:48 )
Introduktion (00:03): S? pakker Paul Parker feriekufferten fuld af minder og genbrugsfornemmelser. Sm?kl?sen lukker sig tyverisikkert rundt om hjerteknuseren ?Time after time?.
Midtvejskommentar (03:39): Studie 86, din generations musik.
Outroduktion (05:35): Paul Parker har vinduet p? vid gab til hjertekammeret. Er du fortabt og falder, griber jeg dig igen og igen, ?Time after time?.

#6 (Nu Shooz) (l?ngde 6:14)
Introduktion (00:16): Og s? bev?ger Studie 86 sig helt derud, hvor man ikke kan bunde. Bademestrene Nu Shooz if?rer sig sv?mmef?dder og fors?ger forg?ves at g? p? vandet og n?r s? langt ud, at det er for sent at vende om p? ?Point of no return?.
Outroduktion (05:57): Sv?mmep?len her er s? t?t pakket med badeg?ster, at man m? springe i 5 gange f?r man rammer vandet. Nu Shooz tr?der vande i vendepunktet ?Point of no return?.

#7 (Sleeque) (l?ngde 5:18 )
Introduktion (00:30): Mange m?nd holder af at drukne deres sorger og venter bare p?, at konen skal begynde at sv?mme. Personligt kan jeg klare 100 meter p? 4 sekunder forudsat at det er ned af et vandfald, mens Sleeque her n?jes med at kaste om sig med penge som om de var ankre p? ?One for the money?.
Outroduktion (05:11): Hvis Sleeque havde alverdens penge, ville de bruge dem til at betale deres regninger s? langt alverdens penge nu rakte p? ?One for the money?.

#8 (Whistle) (l?ngde 4:30)
Introduktion (00:01): Nyt optimist fl?jt fra Whistle ? ?Please love me?.

#9 (Movieland) (l?ngde 5:38 )
Outroduktion (p? nummeret med Whistle) (00:01): K?rlighed ved f?rste blik, og tricket virker ogs? anden gang, n?r Whistle kikker efter en gang til p? ?Please love me?.
Introduktion (00:09): Og her er mere sommer flirt. Movieland filmer med ?jeblikkets klareste mednynner. Kom bare n?rmere, flad ud og f? flyve?rerne frankeret med luftporto af den h?jtsv?vende ?Postcard to New York?.
Outroduktion (05:27): Movieland?s h?jt flyvende instrumental version af ?Postcard to New York?.

#10 (Candi Staton) (l?ngde 5:46)
Introduktion (00:09): Folk elsker hinanden forf?rdeligt, men ?velse g?r mester. Candi Staton her er for undertrykt til at bryde ud og for stolt til at gr?de. Fyren hun elsker har et hjerte af guld, det er gyldent og stenh?rdt p? det toptr?nede 10 ?r gamle kondil?b ?Young hearts run free? p? k?rlighedsstien.
Outroduktion (05:38 ): Candi Staton st?r med ungen uden manden, en erfaring rigere og en illusion fattigere p? ?Young hearts run free?.

#11 (Bucks Fizz)
Introduktion (00:17): Bucks Fizz nyder livet, fiser den af, b?lgeskulper, r?hygger og f?r sand mellem t?erne, de optimist joller mod nye horisonter p? den venskabelige ?New beginning?.

Studie 86 07-07-1986 ? 2. time
Note: Jeg har kun det f?rste minut af #9.

#1 (Intro) (l?ngde 0:04)
Velkomst (00:00): De lytter til P3. Frem til kl. 17 har vi nu non-stop klassisk musik.

#2 (David Bowie) (l?ngde 6:12)
Velkomst (00:18 ): Dav, dav, god anden akt. T?ppet g?r for lydmurens del 2, hvor solen ? uanset vejret ? altid skinner i nukulturens pladerille. Jeg er Kim Schumacher, manden der kan b?je hestesko med de bare n?ver, og fra Rosen?rns All? i K?benhavn, byen hvor bilisterne ligner ulykker, n?r de holder stille. Det her er stedet, hvor licensen fejrer sommerferie med dig. Studie 86, du vil elske det.
Midtvejskommentar (04:04): Det bedste, du kan foretage dig med t?jet p?, Studie 86.
Outroduktion (06:00): David Bowie skruer kloakd?kslet af elektrofunken og g?r under jorden for at g? i dybden. Lydeksperimenterne munder ud i afl?bene p? ?Underground?.

#3 (Silver Pozzoli) (l?ngde 5:09)
Introduktion (00:01): Her er Silver Pozzoli ved at hv?se stemmeb?ndene. Han regner aldrig med at se dit fj?s p? puden ved sin side. K?rlighed har m?ske nok tilb?jelighed til at flyve i blinde, men en erotik takt udvikler sig som bekendt ogs? i m?rket. Trompet taksigelse p? festblanket fra dig til mig, Silver Pozzoli ?From you to me?.
Outroduktion (04:57): Lystig skinger trompeter stikker f?lelsesregisteret en p? gummerne, ?From you to me?, Silver Pozzoli.

#4 (Bananarama) (l?ngde 5:58 )
Introduktion (00:02): 3 skulpturelle sk?nheder opildner til brandfarlig leg med fyrenes fyrt?j, Bananarama Hellfire Mix ?Venus?.
Midtvejskommentar (04:05): Studie 86, din ungdoms sommerferiemusik.
Outroduktion (05:48 ): Der er helvedes ild i bananen p? Bananarama og den opbollede billeddejlige Hellfire remix af ?Venus?.

#5 (Doug E. Fresh And The Get Fresh Crew) (l?ngde 4:51)
Introduktion (00:15): Kan det siges tydeligere? Udforsk nye omr?der i rapmusikkens ordrige atmosf?re, Doug E. Fresh And The Get Fresh Crew, ?All the way to heaven?.
Outroduktion (04:34): Doug E. Fresh sammenligner sig her med Moses, g?r p? m?lkevejens hvide vitaminberigede vande og fodrer rap?nder p? den himmelstormende ?All the way to heaven?.
Introduktion (p? det n?ste nummer) (04:43): Og s? er der musiklagkage, 12 minutters fl?deskum til at f? ?rene til at glide.

#6 (Express) (l?ngde 11:34)
Introduktion (00:18 ): Queen, Falco, Sly Fox, Peter Gabriel, Bruce & Bongo, Millie Scott, Level 42, E.G. Daily, Janet Jackson, Mr. Mister, Art Of Noise, Miami Sound Machine og Wax er blandt kokkene, der ford?jer musikmixet her i Studie 86, mega-maxi-mester-monster-mix.
Midtvejskommentar (01:51): Studie 86, mega-maxi-mester-monster-million-mix.
Midtvejskommentar (04:11): Du er inde i Studie 86, lyden der f?r dine ?rer op p? t?erne.
Midtvejskommentar (06:03): Studie eighty-six remix.
Midtvejskommentar (08:55): Studie 86 remix.
Outroduktion (10:18 ): Du har de sidste 11 minutter lagt ?rer til ?We wanna rock you?, ?Rock me Amadeus?, ?Let's go all the way?, ?Sledge hammer?, ?Geil?, ?One step away from you?, ?Prisoner of love?, ?Something about you?, ?Lessons in love?, ?Say it, say it?, ? What have you done for me lately?, ?Is it love?, ?Peter gun?, ?Vienna calling?, ?Bad boys? og her hvor rosinen snerper enden sammen ?Right between the eyes?.
Outroduktion (11:28 ): Mega-maxi-mester-monster-million-dollar-mix, Studie 86.

#7 (Simphonia) (l?ngde 5:18 )
Introduktion (00:08 ): En hel orkestergrav fuld af spr?llevende forholdspar, parforhold begynder med dig og mig og vi to metoden med symfonisk pr?cision p? ?You and me? og de taktstok svingende Simphonia.
Outroduktion (05:13): Solo er dejligt, duet dobbelt s? godt, parforholdet f?r en lovsang med Simphonia orkesteret og ?You and me?.

#8 (Sweet Sensation) (l?ngde 6:19)
Introduktion (00:46): Lystfiskere siger kun sandheden, n?r de kalder hinanden for l?gnhalse. Her f?r Sweet Sensation kriblende fornemmelser af biddene p? krogen med ?Hooked on you?.
Outroduktion (06:12): Lystfiskerne i Sweet Sensation kaster en line ud til dig og napper dig i ?rene med fiskefluen ?Hooked on you?.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

1. time indtastet i databasen
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Jeg har tilføjet den manglende tekst, generelt rettet teksten igennem og justeret alle tidsangivelser ud fra Søren Grebos master. Det hele er sendt til Michael Leismann, der vil kopiere det ind i www-databasen.

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Jeg har kopieret tekst og tider ind i databasen.
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Besvar