Transskription af speak for Studie 86 23-06-1986

Transskription af speak, nye og rettelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Michael Leismann
Indlæg: 32
Tilmeldt: 15-02-2005 22:16:18
Geografisk sted: Hvidovre

Transskription af speak for Studie 86 23-06-1986

Indlæg af Michael Leismann »

Hej

Jeg vil gerne bidrage til den formidable database ? I har f?et samlet om Kim Schumacher og hans udsendelser ? ved at indtaste speaks fra de mange KS radioudsendelser, som jeg har optaget.
Jeg h?ber, at det kan bruges, og at det vil blive tilf?jet til databasen.
Nedenfor er den f?rste udsendelse, som jeg desv?rre mangler lidt fra, men m?ske er der andre, der kan fylde hullerne ud :)
Jeg har tilf?jet en tid for hvorn?r den enkelte speak blev sagt, samt en l?ngde/varighed p? det enkelte nummer. Denne l?ngde varierer en smule fra den l?ngde, der er angivet p? www.kimschumacher.dk Det vil derfor v?re en cirka tidsangivelse, men jeg g?r ud fra, at det er den enkelte speak, der er det vigtige i denne sammenh?ng.

Mvh
Michael


Studie 86 23-06-1986 ? 1. time
Note: Jeg har ikke intro?en, mangler det f?rste minut af #2, mangler de sidste 3 minutter af #10 samt hele #11.

#2 (Meccano)
Midtvejskommentar (04:32): Du er inde, hvor musikken f?r tingene til at br?nde p?, Studie 86 midsommerfest.
Outroduktion (06:22): De labre l?g i Meccano be?r de Sankt Hans fyrige fyre i l?betid om lige at kravle ned af ryggen p? sig, ?Down down Romeo?.

#3 (Pet Shop Boys) (l?ngde 06:34)
Introduktion (00:15): S? er det Pet Shop Boys tur til at g?re indtryk. Med alle 4 h?nder graver de 2 synthesizerdrenge sig vej gennem menneskemylderet for at finde parforholdsguld, for en halv time eller resten af livet, sm? hurtige knald eller livslange forhold, alt g?r indtryk bare det kilder, ?That's my impression? p? Pet Shop Boys? mega-maxi-mester-mix.
Midtvejskommentar (05:02): Studie 86 midsommermix, du er hjemme igen.
Outroduktion (06:27): Pet Shop Boys tror b?de p? f?lelsernes hvide l?gne og blodr?d sand k?rlighed, ?That's my impression?.

#4 (Den Harrow) (l?ngde 5:47)
Midtvejskommentar (00:02): Nej, don?t stop, der er ikke skygge af chance for at studie 86 holder op, bare rolig.
Introduktion (00:35): Den Harrow kommer sidesteppende, tekno f?lelser og gl?delamperomantik p? ?Charleston?.
Midtvejskommentar (02:21): Lydmuren, der rammer dig der, hvor det f?les bedst, Studie 86.
Outroduktion (05:39): Primidisco, Den Harrow ryster chachacha kuglerne i takt til science fiction f?lelser, hen til kommoden og tilbavs igen romantik, ?Charleston?.

#5 (DAF) (l?ngde 4:42)
Midtvejskommentar (00:02) : Studie 86, FM, P3.
Introduktion (00:18 ): S? kryber den musikalske v?ggelus mellem diskotekets gulvbr?dder, der hvor tingene oftest begynder, Deutsch Amerikanische Freundschaft sender intime venskabelige signaler med frankofile undertoner, ?Voulez vous coucher avec moi?, DAF.
Outroduktion (04:32): Man bliver str?get langs de sm? h?r af Deutsch Amerikanische Freundschaft og deres lagenryster ?Voulez vous coucher avec moi?.

#6 (Michelle Goulet) (l?ngde 5:25)
Introduktion (00:14): Selvom sommerferien er begyndt, er der jo ingen grund til at sl? hjernen helt fra og lade kroppen lave alt det h?rde arbejde alene, stands op en gang imellem og brug knoppen, t?nk tankerne t?nksomt igennem, musik filosoffen her kalder sig Michelle Goulet og hovedv?rket hedder ?Stop and think?.
Outroduktion (05:16): Musik rytmisk t?nkeboks, fuldt optrukne linjer for godt k?rende tanketorsk, Michelle Goulet giver gr?nt lys for ?Stop and think?.

#7 (Tom Tom) (l?ngde 4:17)
Introduktion (00:33): S? er der st?drengsrap, Tom Tom strutter med talenterne, ingen rapper folk s? godt over ?rene som dem, drengene g?r til makronerne ved mikrofonerne p? ?Progression?.
Outroduktion (04:09): Mega-tons-tungt-storby rap, der f?r brand under sk?rterne p? hekse, og gi?r troldkarle mindrev?rdskomplekser, ?Progression? og Tom Tom.

#8 (A-ha) (l?ngde 5:51)
Introduktion (00:09): Og fra storby rap til kystlandskabets hvide popfugle A-ha, der med m?geskrig og b?lgebrus leder h?jt og lavt efter den eneste ene, aleneheden l?gger sig sm? k?ligt ud over den sorte blanke overflade, ?Hunting high and low? breder sig som ringe i vinylen med A-ha.
Outroduktion (05:44): B?lgebrus og m?geskrig, A-ha i milj?bevidst med stort orkester og dramadr?n i ?Hunting high and low?.

#9 (Movieland) (l?ngde 5:11)
Introduktion (00:04): Og fra k?rlighedens kyst tilbage til storby romantikken. Studie 86 midsommerfest tager dig med til filmdr?mmeland Movieland, hvor k?rligheden solotripper og kroppene synger duet p? bagsiden af den overfrankerede ?Postcard to New York? med Movieland.
Midtvejskommentar (03:20): Det bedste, du kan foretage dig med t?jet p?, Studie 86.
Outroduktion (05:05): Movieland dr?mmer postkasse r?de elskovsdr?mme ?Postcard to New York?.

#10 (Sparks)
Introduktion (00:15): Og her er gnistrende Sparks og deres opfordring om at f? Sankt Hans fut i f?dderne ?Music that you can dance to?, musik som du kan danse til.

Studie 86 23-06-1986 ? 2. time
Note: Jeg mangler intro?en, og m?ske lidt af starten p? #2 samt de sidste 10-15 sekunder af #10.

#2 (Sandra) (l?ngde 4:49)
Velkomst (00:00) : B?rneradio holder ferie, lydmuren bygger videre p? anden akt af midsommerfesten, underholdningen for folk h?r p? brystkasserne forts?tter for fuld udstyring. Jeg er Kim Schumacher, manden med heksehylene alle de rigtige steder og fra Rosen?rns All? i K?benhavn, byen hvor lunterne bliver kortere og kortere, det her er stedet, hvor licensen s?tter fut fat i festlighederne, Studie 86, du vil elske det.
Midtvejskommentar (02:48 ) : Studie 86, du er hjemme igen.
Midtvejskommentar (04:01): 86 remix.
Outroduktion (04:42): Der er ved at blive fyret godt op under Sandra, n?r hun n?r kogepunktet i nattens parl?b ?In the heat of the night?.

#3 (Until December) (l?ngde 5:27)
Introduktion (00:30): S? breder det erotiske skyggelandskab sig ud over Studie 86 if?rt l?der, l?nker og fl?deman?vre h?r, h?r kommer Until December og har for sjov d?rlig samvittighed, det slags pirrer yderligere sanserne, n?r drengene morer sig og i f?llesskab er bedre end skamfuld ensomhed ?Live alone in shame?.
Outroduktion (05:14): Until December kan ikke vente resten af ?ret, men m? grov stimulere sig selv lige nu og her til den ?rlige samvittighed melder sig, heldigvis n?r det er for sent p? ?Live alone in shame?.

#4 (Jean Beauvoir) (l?ngde 5:23)
Introduktion (00:14): Ja, vi hakker lidt i det, s? stiger varmegraderne her i Studie 86 midsommerfest yderligere, Jean Beauvoir kommer if?rt chokolade hud, brintoverilte Mohawk?er og ild i fl?jten, og ta?r temperaturen p? ?Feel the heat?.
Outroduktion (05:14): Jean Beauvoir har mikrofonen strittende i hofteh?jde, lommerne er fulde af lige dele brandbart kampl?ngsel og skoldhed k?nsdrift p? ?Feel the heat?.

#5 (Paul Hardcastle) (l?ngde 4:50)
Introduktion (00:08 ) - Blomsterne blomstrer, bierne bier, og f?lelser befamler, Paul Hardcastle er m?ske oplagt til narrestreger, m?ske narrer du bare dig selv, ? Foolin' yourself?.
Outroduktion (04:45): Paul Hardcastle?s im?dekommende elektrofunk er ren langdistance bl?nding ?Foolin' yourself?.

#6 (Janet Jackson) (l?ngde 5:15)
Introduktion (00:02): Ja, ja Janet, du kan godt f? et slag p? tasken. Her kommer en dame, der ligesom s? mange andre f?ler sig frast?dt og tiltrukket af alt det fr?kke her under livet skabt. Den bedste moral er umoral, fr?kke fyrer, frugter og potente k?ret?jer, Janet Jackson n?sten ikke kan f? vejret p? ?Nasty?.
Outroduktion (05:09): Janet Jackson lyder moralsk ophidset over alle tilv?relsens fr?kke tilbud p? ?Nasty?.

#7 (The Willesden Dodgers) (l?ngde 4:22)
Introduktion (00:02): Og her kommer en flok elektrofunkere og basket ball?er de politikere, der kalder stjernekrigs projekter for forsvarspolitik og bruger overskuddet fra offentlige nedsk?ringer p? oprustning, er en klog, sexet, charmerende og ved hvad han g?r. Willesden Dodgers mener, de har svaret p? ?Not this president?.
Outroduktion (04:13): Bitre sandheder om magt og afmagt i sommervarmen, angrebslysten forsvarspolitik er ikke Willesden Dodgers? kop sommerhus te p? ?Not this president?.

#8 (Gavin Christopher) (l?ngde 6:23)
Introduktion (00:05): For hvert skridt man ta?r, for hver partner man pr?ver, kommer man n?rmere til sit livs eneste ene, Gavin Christopher her stepper t?ttere p? partneren, tampen br?nder, han s?tter mere brand i midsommerfesten med ?One step closer to you?.
Outroduktion (06:14): Gavin Christopher er medlem af de forelskede sj?les vandrelav og g?r i fodslag med langt h?jt skridt p? ?One step closer to you?

#9 (Tapps) (l?ngde 5:45)
Introduktion (00:12): S? plukker Studie 86 frugter som nymoralen siger, at man skal holde legemsdelen fra, det sjoveste er altid fedende, farlig eller forbudt, om det her g?r en tyk bag ?rene eller er sundhedsfarligt, ved jeg ikke, men her er i hvert fald min forbudte elsker ?My forbidden lover? med Tapps.
Outroduktion (05:38 ): Tapps vil gerne ta?s og tappes over det hele, der bliver lagt dr?n ind p? ?My forbidden lover?.

#10 (Samantha Fox)
Farvelkomst (02:37): Jep, nemlig, s?dan, i selskab med Samantha Fox med den dejlige stemme og de veludviklede lunger og nummeret ?Do ya do ya wanna please me? er Studie 86 ved at f? dig til at tabe vejret, i hvert fald for denne forheksede Sankt Hans eftermiddag, men nu hvor b?rneradio er ude at skifte ble for resten af sommerferien, er der 2 timers tur dagligt i musikkarrusellen mellem 15 og 17 alle hverdage undtagen fredag. Jeg er Kim Schumacher, manden der hekser med kosteskaftet hele ?ret, og du og jeg kan feje i nukulturens pladebunke om 2 lange uger, nemlig mandag d. 7. juli, sammen tid, sted og frekvens, hvis du t?r. Indtil da husk at more sig er den bedste h?vn, brug ferien p? noget sjovt som helbredet ikke ta?r alt for meget skade af og ha? det ? du ved ? wraauu rigtigt fantastisk.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

En af dem starter muligvis med: "hey heks!"
Det var den intro som ham, der i ca. 1998 var i TV med et stort antal optagede udsendelser, valgte at pr?sentere seerne for.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

GeorgeVedel skrev:En af dem starter muligvis med: "hey heks!"
Det var den intro som ham, der i ca. 1998 var i TV med et stort antal optagede udsendelser, valgte at pr?sentere seerne for.
Rigtig husket, George, det er den udsendelse ;-)
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Re: Transskription af speak for Studie 86 23-06-1986

Indlæg af tjornov »

mil68 skrev:Hej

Jeg vil gerne bidrage til den formidable database ? I har f?et samlet om Kim Schumacher og hans udsendelser ? ved at indtaste speaks fra de mange KS radioudsendelser, som jeg har optaget.
Jeg h?ber, at det kan bruges, og at det vil blive tilf?jet til databasen.
Nedenfor er den f?rste udsendelse, som jeg desv?rre mangler lidt fra, men m?ske er der andre, der kan fylde hullerne ud :)
Jeg har tilf?jet en tid for hvorn?r den enkelte speak blev sagt, samt en l?ngde/varighed p? det enkelte nummer. Denne l?ngde varierer en smule fra den l?ngde, der er angivet p? www.kimschumacher.dk Det vil derfor v?re en cirka tidsangivelse, men jeg g?r ud fra, at det er den enkelte speak, der er det vigtige i denne sammenh?ng.

Mvh
Michael
Hej Michael

Mange tak for bidraget. Jeg skal f? opdateret databasen hermed hurtigs muligt. Fantastisk, at du har lyst til at tage dig dig hertil.

Jeg skal f? udfyldt de huller, som du selv p?peger.

Mht. varighed og placering, s? er dine tider OK. Jeg har sammenlignet tider p? diverse kopier af udsendelser med hvad der st?r i databasen, og det svinger temmelig meget. En lille ting at g?re noget ved en dag.

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Jeg har opdateret databasen med speaken for denne udsendelse. Sig til, hvis du opdager nogen fejl (det er s? let at komme til at v?lge et forkert nummer til et speak i farten).

Jeg skal hurtigst muligt st?de til med de manglende brudstykker.

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Michael Leismann
Indlæg: 32
Tilmeldt: 15-02-2005 22:16:18
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Michael Leismann »

Det er fint nok ud. Tak.

Mvh
Michael
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Jeg har tilføjet den manglende tekst, generelt rettet teksten igennem og justeret alle tidsangivelser ud fra Søren Grebos master. Det hele er sendt til Michael Leismann, der vil kopiere det ind i www-databasen.

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Jeg har kopieret tekst og tider ind i databasen.
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Besvar