1989 Bodil filmpriser

.. alt andet, der ikke hører under nogle af ovenstående kategorier.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

1989 Bodil filmpriser

Indlæg af Vedel »

Årets Bodil fest og uddeling af filmpriser blev den 19. februar 1989 afviklet i Dagmar Teatret.
Slaget i Dagmar Teatret blev styret af Kim Schumacher og Michael Meyerheim.
Mon der er nogen, der ved mere om Kim Schumacher i dette arragement?
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

Jeg har en kort artikel fra se og hør, lige efter hans død, hvor Michael Meierheim udtaler sig om makkerskabet ved Bodilfesten, som iøvrigt var 2
år i træk. du kan se artiklen den 18 dec.
mvh Søren.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Holda fast! Absolut super!
Sikke et blad se & hør kunne have været, hvis de havde holdt sig til artikler om Kim Schumacher, man mærker lige bruset!
det var faktisk dine sjældne og ukendte KS-videoer, der fik mig til at stille spørgsmålet (med udgangspunkt i infomedia).
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Arrangementet på Felini, hvor KS blev udnævnt til årets gris, og fik bl.a 25000 kr (mener jeg), en tur til New York (sikker), samt en del andre gaver (sikker), (1985?), samt det på Dagmar m.fl. viser at der også var en anden strøm af begejstring for ks end den vi fra hans musikudsendelser havde.
han var ligesom elvis, picasso, m.fl.; hvis han havde gjort noget andet, havde han også hittet der.
men af alle kategorier af fans er det dog musik-kategorien som husker ham som forummet her gør.
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

jeg har desværre ikke noget videomateriale med bodil festen, tvivler på at det blev sendt i fjernsynet, for ellers havde vi nok hørt om det.
men jeg har da et par andre spændende ting, hvis vi får tid den 18. kan vi sagtens tage et kig på dem. Jeg har da bla en 1999, som vi ikke havde i databasen, så har jeg alle Kims Corner, så har jeg et indsalg fra Jensen Tonait og lidt andre ting.
mvh Søren.Grebo.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

S?ren Grebo skrev:jeg har desværre ikke noget videomateriale med bodil festen, tvivler på at det blev sendt i fjernsynet, for ellers havde vi nok hørt om det.
men jeg har da et par andre spændende ting, hvis vi får tid den 18. kan vi sagtens tage et kig på dem. Jeg har da bla en 1999, som vi ikke havde i databasen, så har jeg alle Kims Corner, så har jeg et indsalg fra Jensen Tonait og lidt andre ting.
mvh Søren.Grebo.
Det vi mangler (''mangler'') er bl.a. hans indslag hos Georg Julin og Co i Morgennisserne 1986.
Jeg har Habakuks Kontor fra sommeren 1985 hvor han viser en musikvideo og taler om den slags med Niels Jørgen Steen. Ham hører man heller ikke noget til i dag. Habakuk døde 80 år for nogle få år siden, så han har nok været pensioneret men Niels Jørgen synes jeg ofte var i tv i 80erne men så ikke siden.

Gid de havde lavet en Her er dit Liv med Kim. Men det havde Kim nok frabedt sig.
Jeg mindes kun en enkelt person som Her er dit Liv gæst som ikke ville på TV, og så sendte de en film i stedet for. Ellers var Gregers heldig med at få folk med i tv og tale om deres liv. Vi kan fortsat nå det med Hr. Mærsk.
Eller Lørdaghjørnet. Jeg kan huske de havde Dirch en aften og det må jo være før 1980. Og Her er Dit Liv er muligvis en udenlandsk opfindelse men jeg har altid set den som et stort skridt videre med mere plads til fordybelse end Lørdaghjørnet havde rammerne for.
Det var så ikke alle som jeg syntes var interessante, men i Gilleleje kunne vi jo også tage Sverige 1 og 2.

-Mikkel
Besvar