Indtasning af pladeinfo + pladescans

Rettelser til databasen - forkert stavede navne osv.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indtasning af pladeinfo + pladescans

Indlæg af Torben Pedersen »

Når der nu skal up-loades pladescans, så bør fotos stemme overens med den pladeinfo som indtastes.

Eksempelvis med Georgio - sex appeal, der er pladeinfo på en tysk presning, men der up-loades fotos af en US presning. Det er jo noget rod :shock:

Mht. databasens pladeinfo, så bør den vel indeholde:

1) Den korrekte version af sangen. Spiller KS eksempelvis "chains of love" med Erasure, så skal der ikke stå pladeinfo fra "truely in love with the marks bros. mix" når KS spiller "the foghorn mix".

2) Den korrekte presning, hvis det er muligt at få opklaret det.

3) Pladescans som stemmer overens med den pladeinfo som står i databasen.

Hvis vi ikke er mere opmærksomme på opdateringer, så bliver databasens pladeinfo hurtigt til noget af en rodebutik - og mister efter min mening sin værdi.

Hvordan ser i andre på det?
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Indtasning af pladeinfo + pladescans

Indlæg af MikkelBreiler »

Torben Pedersen skrev:Når der nu skal up-loades pladescans, så bør fotos stemme overens med den pladeinfo som indtastes.

Eksempelvis med Georgio - sex appeal, der er pladeinfo på en tysk presning, men der up-loades fotos af en US presning. Det er jo noget rod :shock:
..
Hvis vi ikke er mere opmærksomme på opdateringer, så bliver databasens pladeinfo hurtigt til noget af en rodebutik - og mister efter min mening sin værdi.

Hvordan ser i andre på det?
Vi har ført været meget liberale, men da vi i de fleste tilfælde ikke ved hvilken vinyl KS spillede mixet fra så vil det kun være for de plader som ikke udkom i forskellige udgaver hvor vi kan lægge en skanning/billede op.

Vi bør også finde ud af om det skal være et billede af kunstneren, eventuelt et coverfoto fra udgivelsen eller et skan af pladen label på den side hvor den afspillede udgave stammer fra.

Jeg vil mene at vi henover tid skal erstatte alt med label skans fra den side af pladen som der afspilles fra, derinden ser jeg ingen grund til ikke at have noget pænt at kigge på...
Det kræver at nogen gennemår databasen og fjerner alle billeder fra de versioner vi ved det ikke er samt dem som vi endnu ikke er sikre på, men som har et billede.


-Mikkel
Besvar