Studie 88 18-01-1988 - trackliste megamix

Debat om Kim Schumachers radioudsendelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Studie 88 18-01-1988 - trackliste megamix

Indlæg af Torben Pedersen »

Har tastet trackliste ind p? megamixet i den udsendelse.

Men kan ikke komme p? hvad de to tracks imellem Extice - Milkshake rap og John Adams - Strips this heart, hedder.

Nogen som kan huske dem?

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Den første er Tony Terry - She's fly. Den anden er Stock, Aitken and Waterman - Roadblock.

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Super, Søren

Trackliste er ajourført.

Sidder lige og undre mig over, at jeg ikke kunne genkende "roadblock" :oops:

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Torben Pedersen skrev:Sidder lige og undre mig over, at jeg ikke kunne genkende "roadblock" :oops:
;-) Det undrede jeg mig også over. Må nok også indrømme, at jeg ingen anelse havde om hvem og hvad det første nummer var med. Men det var superlet at høre efter hvad de synger og så finde et match via et andet forum og Youtube.

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Hvis der er flere megamix som vi skal prøve at liste i fællesskab - vi mangler jo en hel del - så er det blot at foreslå et. Jeg er frisk på lidt grundarbejde ;-)

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Det vil være super.

Jeg har tastet lidt tracklister fra tid til anden, men der mangler da en del endnu.

Bla. denne her:http://www.kimschumacher.dk/index.php?p ... %26bi%3D88 som består af en masse samples. Jeg har kun hittet et par stykker.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Udmærket ide. Et noget specielt megamix vil jeg godt give dig ret i. Alle andre kan også være med til at identificere: http://www.tjornov.dk/temp/77A05.mp3

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Måske det mest underlige mix, han nogensinde spillede. Halvt mix, halvt sampler.

Et hurtigt gennemlyt gav følgende indledende indholdsliste:

Kiss - både i en coverversion og i den originale med Prince
Run-DMC - Walk this way
Janet Jackson - Nasty
Bruce Springsteen - Born in the USA

Et nummer, som udgør en stor del af indeholdet kunne jeg ikke genkende. Det er det hvor der er en mand eller to som hele tiden gentager noget i retning af "Work that ... ? .. come on now" igen og igen.

2:15 er der en jingle: “Schumacher meeeeeeeeeeex”
5:30 – er der "7'erens telefonsvarer" (Kim Schumacher)

Derudover er der en masse klip fra alt muligt (ikke musiknumre). Det lykkedes mig at identificere et af dem. Det er der, hvor en man siger “HELLO, JOHNNY! WHAT'S SHAKIN', BABY!!!” Det stammer fra en lp med Lenny Bruce (en amerikansk komiker som døde for en 40-45 år siden) med titlen “The Sick Humor of Lenny Bruce”. Selve nummeret hedder "Religions Incorporated".
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

Det er en white label promo af Age of Chance KISS hvilket forklarer det gennemgående beat.


Lyt her
http://soundcloud.com/mynewfavouriteban ... -kisspower

Hvis i gerne vil have en trackliste kan jeg da godt lave den.
http://www.discogs.com/Age-Of-Chance-Ki ... ase/596665
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Super - hvis du ikke var så langt væk, så ville jeg byde på en øl (eller flere) :D

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

Tjornov leder iøvrigt efter denne her
http://www.youtube.com/watch?v=A2hPTBXeaDk
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Super, Finn!

James Brown-nummeret er ganske markant. Hvilket et er det?

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Mon ikke vi skal bede om den trackliste fra Finn ?

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

tjornov skrev:Super, Finn!

James Brown-nummeret er ganske markant. Hvilket et er det?

Mvh Søren Tjørnov
Hvilket james brown nummer? angiv et tidspunkt.. :wink:
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

Flot det lykkedes mig at skrive tracklisten uden at sende den fra min arbejds computer.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Finn Snor skrev:Hvilket james brown nummer? angiv et tidspunkt.. :wink:
Det som starter omkring 1:35.

Hmm, nu hvor du skriver på den måde får jeg jo straks en mistanke om, at det alligevel ikke er et James Brown-nummer. Mit ræsonnement var måske også lidt hurtigt. Jeg genkendte klippet men kunne ikke lige stedfæste det. Og da jeg på Discogs læste (http://www.discogs.com/Age-Of-Chance-Ki ... ase/596665) at James Brown indgår i nummeret såeh ... ;-)

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

LL cool J rock the bells
Prince kiss
James brown skrig fra Sex machine today albummet (skriget ligger mellem alle numrene hvor den siger yiawwhh sexmachine)
Kool & gang Kools is back / yes owner of a lonely hart
Run dmc Walk this way
I Wanna Testify Gospel J.C. Crawford MC5/ den tjørnov troede var james brown..og den minder om james brown Startime intro
Janet jackson Nasty
Hamilton bohannen lets start the dance
Xavier Work the sucker to death
Lenny bruce tonight is thrill night
westside story somewhere
http://www.youtube.com/watch?v=-BQMgCy-n6U
Bruce springsteen born in usa
Trouble funk pump me up
The supremes stop in the name of love
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Fantastisk! Det er jo nærautisme på allerhøjeste plan! Tag det som en kompliment ;-)

Man får jo et helt andet indtryk af nummeret, når man har styr på alle ingredienserne. Endnu er det ikke lykkedes mig at lægge mærke til klippet med 'Kool & gang Kools is back / yes owner of a lonely hart'. Men det kommer nok ;-)

En enkelt detalje. Du har udeladt eller glemt det andet klip med Lenny Bruce - Religions Incorporated lige omkring 3:07.

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

Nix ikke glemt, det stod jo længere oppe i tråden.
Kool is back er med Funk inc. Den kan høres sidst i denne video http://www.youtube.com/watch?v=SmIl4L8-NXE
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Sorry. Når folk er så venlige at bidrage med tid og energi, så er det mindste man kan gøre at få afsluttet 'sagen' med at opdatere www.kimschumacher.dk. Beklager forsinkelsen. www er opdateret og den endelige liste blev:

LL Cool J - Rock the bells, Prince - Kiss, James Brown - Sex Machine, Kool & The Gang - Kools is back, Yes - Owner of a lonely heart, Run-DMC - Walk this way, MC5 (Brother J.C. Crawford) - I Wanna Testify Gospel, Janet Jackson - Nasty, Hamilton Bohannon - Let's start the dance, Xavier - Work the sucker to death, Lenny Bruce - Tonight is thrill night, Lenny Bruce - Religions Incorporated, West Side Story - Somewhere, Bruce springsteen - Born in the USA, Trouble funk - Pump me up, The The Supremes - Stop in the name of love

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Besvar