LABYRINT

Debat om Kim Schumachers tv-udsendelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

LABYRINT

Indlæg af Vedel »

ER DER MON NOGEN DER VED, HVORDAN MAN FÅR SET DE CA 55% AF LABYRINTERNE, som ikke ligger på Bonanza?

I tv-udsendelsen af 19. april hedder det, at de alle er på bonanza, men f.eks. de par stykker, der refereres til i udsendelsen, og som man også ser uddrag fra i udsendelsen, er der ikke. Og da Kim siger, at nu har Ruth medvirket i 25 labyrinter, da er man kun ved ca. nr. 11 i datoorden fra Bonanza.
HenningGrebo
Indlæg: 305
Tilmeldt: 09-06-2004 14:40:23
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Indlæg af HenningGrebo »

Jeg tæller 26 udsendelser af Labyrinth på Bonanza 8)
Billede
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Hvis de stod i datoorden ville det være nemt at få øje på hullerne mellem bonanzas første og sidste. spørgsmålet er, om det er derfor de står i den enkrypteringsagtige orden, de står i, eller om der er en speciel ide med eller årsag til det.

30. januar 1990, i bonanzas labyrint nr. 11 i datoorden, en orden man altså selv skal bringe dem i, siger Kim at Ruth fortjener en medalje fordi hun har deltaget 25 gange.
Denne info isoleret indikerer 26 x 25 / 11 = 59 labyrinter

Endviddere må man tage i betragtning, at et 25-jubilæum for labyrint vel næppe ville blive kundgjort ved at sige at Ruth, as wonderful as she is, har deltaget 25 gange. Der har altså højst sansynligt været nogle laybrinter mere i starten uden Ruth.
Denne info isoleret kunne indikere måske 1 - 10 flere labyrinter end ellers.

Og så er der lige det, at
de par stykker, der refereres til i tv-udsendelsen, og som man også ser uddrag fra i udsendelsen, ikke er på Bonanza.
denne info isoleret indikerer, at de 26 kun er en forsvindende lille del af det samlede antal labyrinter, hvoraf man kan se, at man skal holde sig langt væk fra matematik, for det er jo ikke tilfældet.

Men alle tre tilsammen indikerer, og nu med større sikkerhed, at 60-70 stykker i hvert fald kommer betydeligt nærmere end de 26.
Så spørgsmålet er nu hvor de er, og hvordan man får dem at se :D
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Der er ingen som har researchet hvilke datoer Kim har Labyrinten, mig bekendt er det kun i 1989 og 1990 at der er Labyrint. Vi har ikke non-musik udsendelser med i databasen, derfor er der ikke ngoen som har interesseret sig for at lede data frem. Det kan lade sig gøre via mikrofilm af dagblade på biblioteket.

Jeg er selv i tvivl om hvilke måneder det gælder, men jeg tvivler på at der er lavet mere end højst to sæsoner af Labyrint, og at der er pillet ved de folk som laver programmet. Jeg mener dermed at Ruth er med i alle udsendelser og at Kim blot siger som han gør fordi hun altid er med i kraft af hvad hun laver, det er hendes arbejde, hvroimod deltagerne skal overleve til næste gang i kraft af at de ikke er tid nok eller de går videre...

Det ville hjælpe lidt på nytteværdien af basen hvis vi kunne slå ikke-musik udsendelser op også, det kræver at vi enten tillader non-musik typer eller at basen kan fungere med mere data hvor det default blot er musik man slår op i og ser resultater for, men man kan vælge et udvidet data sæt hvor også non-musik optegnelser foreligger.

Det er et ønske fra min side - fra start af - at vi i databsen har alt hvad KS professionelt har beskæftiget sig med, bøger, aviser, tidsskrifter (det vi i dag kalder livsstilsmagasiner) anmeldelser, reklamer og så videre.. det har flertallet valgt kun skal gælde for musikudsendelser i radio og tv som KS selv bestyrede. Dvs reklamer er ikke med længere, ligesom udsendelser med interview, hyldester til KS eller udsendelser som er genudsendelser og så videre.

Det er ikke umuligt at vi kan oprette en liste over disse ting for at se hvornår Labyrint blev lavet, og i hvilken rækkefølge. Vi ved at optagelserne til Labyrint blev lavet med flere udsendelser samme dag. Jeg mener det er to eller tre på samme dag. Muligvis har vi dette nævnt i andetsteds på forumet.

Er der nogen frivillige til at kigge i mikrofilm på biblioteket?

-Mikkel
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

MikkelBreiler skrev:Jeg er selv i tvivl om hvilke måneder det gælder, men jeg tvivler på at der er lavet mere end højst to sæsoner af Labyrint
jeg mener også kun der er 2 sesoner, uden at være sikker.
imponerende er det at se Kim slutte den sidste Labyrint (en labyrint som ikke er i Bonanza, men i tv-udsendelsen) og i perlehumør tale om den næste seson, i hvert fald som en mulighed, og så videre.
MikkelBreiler skrev:Jeg mener dermed at Ruth er med i alle udsendelser
Hvis det er rigtigt, så er det tilfældet, at Kim fejrer, at Labytint har været der 25 gange, ved at sige, at Ruth har været med 25 gange, og ved ikke at sige eller foranstalte andet. Det er en mulighed, men også kun en mulighed.
Og det er under alle omstændigheder en overraskelse.

MikkelBreiler skrev:Kim blot siger som han gør fordi hun altid er med i kraft af hvad hun laver, det er hendes arbejde
jo, altså, han siger (på Bonanzas 11. Labyrint) at Ruth har været med 25 gange, hvorefter der aller-mindst må være 40 Labyrinter
MikkelBreiler skrev: hvroimod deltagerne skal overleve til næste gang
hvordan mener du?
MikkelBreiler skrev:tidsskrifter (det vi i dag kalder livsstilsmagasiner)
interessant.
MikkelBreiler skrev:Vi ved at optagelserne til Labyrint blev lavet med flere udsendelser samme dag
det lyder særdeles sansynligt, jeg har endviddere hele tiden haft fornemmelsen af, at kim i disse udsendelser gør atypisk meget brug af de muligheder, der var for videoeditering, hvor andre quiz-masters måske ville føle at de "snød" publikum, live eller tv-seere, hvis de brugte disse muligheder til fulde. Sådan tænker man selvfølgeligt ikke i dag, men det er en anden sag.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:
MikkelBreiler skrev: hvroimod deltagerne skal overleve til næste gang
hvordan mener du?
Jeg mener at hun som medarbejder ikke skal kvalificere sig i kvis eller labyrinten for for at dele blomster ud i næste program :)
GeorgeVedel skrev:
MikkelBreiler skrev:Vi ved at optagelserne til Labyrint blev lavet med flere udsendelser samme dag
det lyder særdeles sansynligt, jeg har endviddere hele tiden haft fornemmelsen af, at kim i disse udsendelser gør atypisk meget brug af de muligheder, der var for videoeditering, hvor andre quiz-masters måske ville føle at de "snød" publikum, live eller tv-seere, hvis de brugte disse muligheder til fulde. Sådan tænker man selvfølgeligt ikke i dag, men det er en anden sag.
[/quote]

Jeg undrer mig også stadig over at jeg ikke rigtigt kan rummæsigt placere hvor labyrinten - det ensfarvede gulvtæppe deltagerne gik på - er i forhold til publikum. Derudover er jeg også fascineret af at Kim lavede flere shows på samme dag. Men giver alle som er programmet den illusion at deltagerne fortsætter i næste program, hvilket foregår en uge senere for os seere, medens det i virkeligheden nok var efter en kort pause at studiet fortsatte med optagelserne med disse deltagere og nye som ventede. Alt sammen foran det samme publikum som kom til den dags optagelser.
Dengang lagde jeg aldrig mærke til om der på tekstv var forespørgsler til folk som gerne vil agere publikum, vi havde ikke tektstv på vores tv dengang, men jeg har set det på TV3 og Kanal5 samt på TV ihvertfald siden 2001 hvor jeg har haft kabeltv i dk.
For mig nu virker det påfaldende at KS kunne vide hvor langt tid der var gået for deltagerne, hvis han ikke gjorde brug af forskudt optagelse - men måske der virkeligt er tale om live optagelse og producer blot holder stop ur på hvor mange og lang tid pauser har taget, når Kims sved skulle tørres af eller en fejl var så graverende at noget måttetages forfra. Af en båndet udsendelse er der måske som svipsere som burde have været taget om i den forbindelse. Jeg mener vi før har diskuteret en Labyrint hvor Kim bytter om på deltagere navne, men måske har man ladet netop enkeltstående tilfælde hvor Kim får et stuerent grin hjem i kassen gøre igennem DRs interne kvalitets censur.
DR har jo mange gange før præsteret live tv, for eksempel med TV i Teltet, Her Er Dit Liv, Kanal 22 og så videre.
Jeg tror DR har mange erfaringer med live tv af forskellig art, hvorimod ting som Eldorado med Mylius og Kims video udsendelser er båndede udsendelser.
Det er synd at vi ikke også har andet end musik udsendelser i raio og tv, for det er da bestemt spændende og toneangivende for danske forhold det som KS lavede.
Kims Korner er en ren fordanskning af David Lettermans udsendelser i usa, og jeg mener han overtog fra den forrige vært i 1984. Dvs Letterman hvde hurtigt et format og stil som afveg fra den forrige vært og som dannede skole ikke bare i USA og den store verden.
Jeg tror meget få danskere som ser fjernsyn egentligt forstår hvor lidt formaterne har ændret sig fra den vide verden til dansk udgave og at der er tale om en dansk udgave af en udenlandsk koncept.
Der er af og til tale om et nordisk koncept eksempelvis Fangerne på Fortet og Robinson.
Nu ser jeg heldigvis meget sjældent tv, for jeg er mildt sagt ikke imponeret af dagens tv hvor primetime mellem 18 og 24 ikke er lavet af en god instruktør, og programmer som udfordrer den som ser på, men består af en tvivlsom eller afdanket personlighed som får lov til at have sit eget show eller ligegyldigt egoisme fra folk som bare SÅ GERNE vil på tv.....
Jeg er en af de få som ikke har set Sidney Lee på TV, eller brænder efter at gøre det.
Der er lige lovlig meget Paris Hilton i tv nutildags. Mindre og bedre havde været et bedre incitament til at betale licens, ikke mere og dummere.
Den dag hvor DR eksempelvis bebuder at de vil følge Matador op med resten af årene frem til i dag vil jeg med interesse åbne op for TV. Jeg har nydt Rejseholdet, men ikke orket hverken Forbrydelsen, Ørnen eller Taxi. For sleet ike at tale om Krøniken, som jeg måske køber som DVD boks en dag. På et loppemarked. Eller ser på genudsendelse.

-Mikkel
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

MikkelBreiler skrev: Matador
Man kunne som kendingsmelodi have haft brugt mange hæderlige ting, men det ville givetvis have kostet seer-tal i Danmark.
Besvar