KS p? DR2 s?ndag d. 19. april 2009

Debat om Kim Schumachers tv-udsendelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Michael Leismann
Indlæg: 32
Tilmeldt: 15-02-2005 22:16:18
Geografisk sted: Hvidovre

KS p? DR2 s?ndag d. 19. april 2009

Indlæg af Michael Leismann »

P? s?ndag d. 19. april 21:00-21:50 p? DR2 sendes der en udsendelse om Kim Schumacher, der hedder "Monopolets Helte - Kim Schumacher" med f?lgende beskrivelse:
Kim Schumacher revolutionerede radioen i Danmark i midten af 1980'erne. Han gav - med et typisk Schumacher-ordspil - ny mening til ordet radioaktiv, og b?de hans heftige hi-energy-musik og hans saftige rapporter fra New Yorks homomilj? blev leveret med en s?dan charme at P3's lyttere ?d det r?t. Han blev kaldt Speedsnakkeren, men da han g?r til tv bliver der skruet ned for tempoet. Overgangen g?r ikke helt uden problemer, men i 1989 finder han fodf?ste med quizzen "Labyrint" og overbeviser b?de folket og anmelderne. Han er p? toppen af sin karriere da han ?ret efter d?r af AIDS, kun 40 ?r gammel.
Tilrettel?ggelse: Jakob Thygesen
Sendes ogs? 22.4.


Mvh
Michael
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Re: KS p? DR2 s?ndag d. 19. april 2009

Indlæg af tjornov »

mil68 skrev:.. saftige rapporter fra New Yorks homomilj? blev leveret med en s?dan charme at P3's lyttere ?d det r?t.
Der er da vist en der, der har skrevet frit fra leveren uden hensyn til virkeligheden. Jeg mindes ingen saftige homorapporter bragt p? P3 af KS. Overhovedet!

Men hvad mener keglen, der skrev det s?? Jeg har en vag ide om, at KS har skrevet om New Yorks homomilj? i en artikel i Levende Billeder. Kan det passe?

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

9 t: 15 min: 00 sek
9 t: 14 min: 59 sek
9 t: 14 min: 58 sek
9 t: 14 min: 57 sek
9 t: 14 min: 56 sek
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

det var en rigtig fin udsendelse,
der var et par nye vinkler, og ogs? et par klip jeg ikke havde f?et med.
tak for at der blev gjort opm?rksom p? den her,
ellers havde jeg ikke f?et den at se.
soren
Indlæg: 76
Tilmeldt: 14-01-2007 12:23:21
Kontakt:

Indlæg af soren »

For s?vidt en fin gennemgang af hans liv og de forskellige programmer han har lavet. Jeg er bare lunken over, at man for indtryk af, at han lavede radio indtil 1986, hvorefter det kun var TV. Og at han meget hellere ville lave TV, hvor radioen var en slags sten p? vejen.

KS lavede trodsalt radio fast og sidel?bende helt frem til 89. Og det er vel radioen der st?bte den kulturpersonlighed han var.

I?vrigt pisse?rgeligt, at der i radiohuset ikke har v?ret st?rre iver efter at fotograffere v?rterne og ?vrige medarbejdere og lokaliteter. Den slag biller findes n?rmest kun hvis en avis eller lign. har v?ret indenfor d?rerne for at lave en artikkel om en radiov?rt eller -program.
Senest rettet af soren 20-04-2009 08:49:28, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Re: KS p? DR2 s?ndag d. 19. april 2009

Indlæg af Vedel »

tjornov skrev:
mil68 skrev:.. saftige rapporter fra New Yorks homomilj? blev leveret med en s?dan charme at P3's lyttere ?d det r?t.
Der er da vist en der, der har skrevet frit fra leveren uden hensyn til virkeligheden. Jeg mindes ingen saftige homorapporter bragt p? P3 af KS. Overhovedet!

Men hvad mener keglen, der skrev det s?? Jeg har en vag ide om, at KS har skrevet om New Yorks homomilj? i en artikel i Levende Billeder. Kan det passe?

Mvh S?ren Tj?rnov
Det et muligvis en meget generel og interessant ting der var og ?benbart stadigv?k er omkring Kim Schumacher: At han ikke egnede sig til at blive pr?senteret af andre. Dette kan evt. bl.a. v?re fordi han er s? forskellig fra de andre at disse n?dvendigvis kommer til at sige eller projektere noget som i virkeligheden ikke passer i relatiom til Kim eller hans program. Kim gjorde selv opm?rksom p? problemet i forbindelse med pop og studie udsendelserne.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

soren skrev:For s?vidt en fin gennemgang af hans liv og de forskellige programmer han har lavet. Jeg er bare lunken over, at man for indtryk af, at han lavede radio indtil 1986, hvorefter det kun var TV. Og at han meget hellere ville lave TV, hvor radioen var en slags sten p? vejen.

KS lavede trodsalt radio fast og sidel?bende helt frem til 89. Og det er vel radioen der st?bte den kulturpersonlighed han var.
s?dan ser jeg ogs? p? det,
idet jeg dog konstaterer, at Kim har v?ret film/video-fanatiker lige fra starten, og at Labyrint har nogle kvaliteter, som i en vis henseende overg?r pop og studie 8x.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Var der nogen, der optog det? Vi har ikke DR2 her i Norge.

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
soren
Indlæg: 76
Tilmeldt: 14-01-2007 12:23:21
Kontakt:

Indlæg af soren »

tjornov skrev:Var der nogen, der optog det? Vi har ikke DR2 her i Norge.
Dr.dk TV og du er helt med i skarp stereo og fuld farver.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

jeg sender gerne en dvd hvis

http://www.dr.dk/odp/player.aspx?guid=A ... 9DB2B6A6D5

ikke er skarpt nok
Amdi
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15-04-2004 18:54:08

Indlæg af Amdi »

hej. Jeg optog det ogs? og kan ogs? v?re behj?lpelig med en DVD. Skriv hvis det er.
Men mon ikke det bliver genudsendt?
Jeg synes ogs? det virkede som om han stoppede med radioen, da han begyndte at lave TV.
En lille sjov ting jeg lagde m?rke til. I fredag i farver laver Kim faktisk en lille bommert da han siger 1862 i stedet for 1962 til de herrer Ronnie og Ronnie (aka WIkke/Rasmussen)der st?r og snakker Beatles.
Men super program. Og sk?nt med Katrine Ring der var med.
Amdi
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

Hej.
Jeg synes ogs? at det var et fint program. havde aldrig set klippene med Wikke/Rasmussen. har optaget det, s? du kan sagtens f? en kopi, Tj?rnov. i?vrigt bliver den genudsendt imorgen den 22/4, men der er du stadig i Norge :-)
I?vrigt var Kims "veninde" Susan Schlyter et nyt bekentskab. hende har vi vist ikke h?rt om f?r eller nogen andre der kendte hende?
mvh s?ren grebo.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

S?ren Grebo skrev:Hej.
Jeg synes ogs? at det var et fint program. havde aldrig set klippene med Wikke/Rasmussen. har optaget det, s? du kan sagtens f? en kopi, Tj?rnov. i?vrigt bliver den genudsendt imorgen den 22/4, men der er du stadig i Norge :-)
I?vrigt var Kims "veninde" Susan Schlyter et nyt bekentskab. hende har vi vist ikke h?rt om f?r eller nogen andre der kendte hende?
mvh s?ren grebo.
Ikke bekendt her heller. jeg har desv?rre ikke v?ret oppe hos mine for?ldre endnu og set udsendelsen, jeg kom ikke i tanke om genudsendelsen i tide heller. Men jeg s? et kort glimt af hende inden jeg skulle ud at k?re den aften.

M?ske er den journalistiske kvalitet ikke s? h?j hvis der trykkes p? forholdet til tv mediet fremfor radioen. Eller m?ske er det blot journalistens egen opfattelse, og manglende evne til at sp?rge de medvirkende om de ting han allerede har t?nkt sig at vinkle om de holder stik, m?ske har han blot interviewet for at f? noget fyld p? sin egen historie om Kim.

-Mikkel
Besvar