K?b af maxisingler i K?benhavn?

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Ulrich
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23-06-2005 09:52:36
Geografisk sted: Thisted

K?b af maxisingler i K?benhavn?

Indlæg af Ulrich »

Hej

Jeg skal til K?benhavn i weekenden (Og se gode gamle George) og i den forbindelse kunne det jo v?re sp?ndende at kigge efter lidt 80'er pop p? 12".

Kan nogen her anbefale et sted eller 3, gerne med et godt udvalg til rimelige priser. (Ikke Accord).

Med venlig hilsen
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Lad os h?be p? Breiler l?ser indl?gget, eftersom han har ret meget styr p? 80'er 12 tommer brugtk?b i kbh.

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: K?b af maxisingler i K?benhavn?

Indlæg af MikkelBreiler »

Ulrich skrev:Hej

Jeg skal til K?benhavn i weekenden (Og se gode gamle George) og i den forbindelse kunne det jo v?re sp?ndende at kigge efter lidt 80'er pop p? 12".

Kan nogen her anbefale et sted eller 3, gerne med et godt udvalg til rimelige priser. (Ikke Accord).

Med venlig hilsen
Det er nok lidt sent men hvad,
Beat-Bop ved Rosenborg Slot.
2ndHand Records i Larsbj?rnsstr?de.

Jeg er ikke bekendt med flere steder som er gode til billige ting.
Alternativet er nemlig Goldmine i kort afstend fra R?dhuspladsens busterminal.
Sound Station p? Gl. K?ge Landevej 135, man passere en mere billig brugt forretning p? venstre h?nd op p? vej dertil. Samt en TP Musik.
Og endeligt er der jo netop Accord.
Muligvis er der bid i rock hos Sex Beat Record i Studiestr?de (krydser Larsbj?rnsstr?de). Men det er mest h?rd rock de har og eventuelle samlinger af plader er nok afm?lt til deres publikum.

Jeg har ikke v?ret p? jagt efter nye butikker i et par ?r nu, s? jeg burde egentligt finde tid til at g? lidt rundt og se hvad jeg finder. Marskandisere og den slags butikker har faktisk ogs? noget. Mener jeg s? noget blandet landhandle ud p? ved Enghavevej af. Men een butik der har ikke 12'', blot alt muligt andet i albums.
En anden er kun ?ben ganske lidt tid i ugen og har en ?ldre radio i vinduet (vendt ind imod butiksarealet). jeg er alts? ikke s? bekendt med de butikker jeg har fundet grundet at jeg ikke lige har budgettet til at g? ind og k?be det gode jeg m?tte se. Men hvis ?konomien ?ndrer sig s?e trager jeg gerne en tur rundt og glor lidt p? facader for at se om ikke der er noget som ikke skilter s? meget med sig selv....
Det skal jo v?re billigt, hvem som helst kan g? i SoundStation eller et af de andre steder og komme af med en formue p? ganske f? plader. D?r er bestemt ikke sv?rt.

-Mikkel
Ulrich
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23-06-2005 09:52:36
Geografisk sted: Thisted

Indlæg af Ulrich »

Hej Mikkel.

Tak for svaret.

Ja, det var lidt for sent, men jeg vil kigge forbi de n?vnte forretninger n?ste gang jeg bes?ger KBH.

Jeg var heldig at rende ind i et oph?rsudsalg hos "Rocken" i Istedgade. Der har v?ret udsalg et stykke tid nu, med en fast pris p? 5kr. pr. stk., s? der var ryddet godt op de de mere sp?ndende ting indenfor LP'er. Maxisinglerne stod dog ude i baglokalet og der fandt jeg en god stak (Ca. 35) der var v?rd at sl?be med til Thisted. Ikke ligefrem samleobjekter og sj?ldne ting, men en stor pose god musik fra 80'erne og 90'erne.

Med venlig hilsen

Ulrich
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

N?r man har pr?vet at s?lge for 4500 kr Street Dance maxier og lp?er i Accord i Vestergade,
og man har f?et 40 kr. for dem,
s? synes man at det er meget sympatisk n?r nogen siger: "Ikke Accord".
2 ?r f?r, i 1993, har jeg imidlertid oplevet Accord p? ?sterbro fra den omvendte side.
Jeg havde h?rt et discohit i tysk radio med omkv?det "let the sun in".
Jeg vidste ikke hvem der spillede, men jeg besluttede mig for at splitte hver enkelt storby i verden ad til atomer indtil jeg havde fundet den maxi. Jeg startede med K?benhavn, og ved det 20. fors?g, Accord ?sterbro, fandt jeg maxien. Atlantic Star: Let the sun in.

I dag benytter jeg mig af, at n?r man lytter til "Radio stad den Haag" v.h.a. realplayer i "perfect play 12 hour"-mode, s? har man en playlist over hvad der er spillet de sidste 12 timer, og man kan klikke p? hver enkelt artist/nr. og h?re det. Hvis man vil n?jes med "perfectplay 2 hours" kan man endviddere, som en anden pick-up, g? ind et hvilket som helst sted p? et hvilket som helst nr. p? playlisten.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Jeg er ikke bekendt med Rocken i Istedgade - det m? unders?ges snarligt. Ved du hvorn?r den lukker for altid eller det er m?ske n?r tingene er solgt. hvilket husnummer er det p? gaden?

-Mikkel
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:N?r man har pr?vet at s?lge for 4500 kr Street Dance maxier og lp?er i Accord i Vestergade,
og man har f?et 40 kr. for dem,
s? synes man at det er meget sympatisk n?r nogen siger: "Ikke Accord".
OK 4500 til en snit pris p? 90 (80 for en maxi og over en hund for en LP i datidens penge). S? har du nok troppet op med cirka 50 plader. Hvis det ikke er noget som normalt f?r samlere ud af krogee kan jeg godt forst? Accords indk?bspolitik, det er ike s?dan at de bliver rige af at k?be plader. og med en stabel er det meget f? som ender med at blive solgt til deres normalpriser for en almindelig plade - eller h?jere.
I ?jeblikket er normalprisen 25 kroner til 50 kroner per styk eller h?ndgradueret ved sj?ldnere ting.
80er lyden er der solgt meget af, faktisk er der nok ikke noget ?rti som har solgt musik som 80erne. Derfor er der mange samlinger som egentligt ikke udm?rker specielt. Og den tid og ?mhed det kr?ver ikke at se r?dt p? en 1m flyttekasse og ?del?gge halvdelen af pladerne inden de er solgt kr?ver faktisk at man fra starten g?r sig klart at man vil have en smule for det hel med samme eller mere for ngoet af det over noget tid, og g?r sig klart at hvis man g?r som Accord skal hver plade ikke ses som noget som kostede det du betalt i sin tid, men som noget som kan smides ud hvis det ikke s?lger.
Jeg vil ansl? at for hver samling som droppes hos Accord er der 50% som g?r til undervejs. det er plader som sorteres fra pga de er almindelige, de har nok af den, og selvom de aldrig var spillet har Accord allerede nok uspillede eksemplarer af dem.
En del af disse finder vej til
- lager
- andre butikker
- billig-arrangementer hvor man s?ldes h?lder noget i for at det skal se ud af noget.

Den anden del er den som skal s?lges i butikken Accord, den deles op efter type og kommer til den enkelte butik for graduering og priss?tning.
Igen er der for meget af det i den butik kommer det m?ske videre til 2ndHand eller havner i den butiks n?ste kasse til plademarked.

For resten afpladerne som havner p? hylderne er der to slags, de almindelige 25-50 kroners plader og dem som gradueres og h?ndprises.
Begge typer er s?rbare for slid under bladring af kunder og derfor f?r de et plast overtr?k hvilket som k?ber n?r man bladrer g?r det uigennemskuligt hvilken presning der er tale om. Ikke blot landet sden er trykt i men ogs? om pladen er quadrapfonisk i et stereo cover er noget man ikke fanger. (sdan var det i specielt a Tyskland hvor mange quadrafoni plader ikke fik deres eget m?rke eller tilkendegivelse p? coverets normale tryk. Problemte med versionen opst?r fordi kunden som k?bte pladen tog plastik overtr?kket af albummet i sin tid, og d?r stod der med en klisterm?rket at denne plade er en quadrafoniudgave n?r plastikindpakningen er v?k mangler tilkendegivelsen.
S? det er sv?rt at samle quadrafoniske plader i specielt europ?iske presninger idet mange europ?iske quadrafoni plader kun blev trykt i Tyskland.
Omvendt kan man v?re ude for i meget sj?ldne tilf?lde at f? en Quadrafoniplade til prisen p? stereoudgaven, men s? skal man faktisk have mere end blot en anelse for at v?re s? heldig.

Efter nogen tid p? hylderne og kasserne hos Accord bliver pladerne s? igen taget fra og r?sorteret. Til marked, og lager samt ikke mindst til dumpning hos 2ndHand.

Dette er i grove tr?k hvordan det k?rer i en st?rre butik. Og br?det tjenses alts? kun hvis pladen n?r den s?lges stadigt er det samme v?rd efter mange m?neder/?rs slid n?r folk bladrer som den blev sat til da den kom ud p? hylden.

M?ske den kan s?lges igen efter at have v?ret p? lager i nogle ?r.
Det sv?rt at s?lge samlinger fra 70'erne og frem idet der er s? meget af det. 70ernes plader er ofte i d?rlig tilstand, det g?lder specielt musik som opfordrer til omgang i d?rlig belysning samt i ikke helt ?dru tilstand. S?som danse og rytmisk musik. For slet ikke at tale om diskoteksvinyl hvor pladens liv som v?rdifuld er meget kort da den har st?rst nyhedsv?rdi da den udgives. Neto pderfor er der ikke genoptryk af maxisingler med mindre der er tale om et absolut hit som eftersp?rges af djs.

40 kroner for plader til 4500, er ike noget som overrasker mig.
Men du kunen have bedt ekspedienten om at tage de plader som de ville give en 5'er for fra. og derefter taget netop disse hjem og solgt resten for 50 ?re stykket. s? ved du hvad de mener de kan s?lge og som du kan lave en liste og smide online p? lydsites, og nyhedsgrupper og brugtsalgssteder. Du bliver n??pe popul?r hos Accords eksepedienter, men det er s? en del af prisen.

Mikkel
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

MikkelBreiler skrev:
Men du kunne have bedt ekspedienten om at tage de plader, som de ville give en 5'er for fra. og derefter taget netop disse hjem og solgt resten for 50 ?re stykket. S? ved du hvad de mener de kan s?lge og som du kan lave en liste og smide online p? lydsites, og nyhedsgrupper og brugtsalgssteder. Du bliver n?ppe popul?r hos Accords ekspedienter, men det er s? en del af prisen.

Mikkel
Det er s?dan een jeg bem?rker i dag.
Ganske smart business-fif.
Ulrich
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23-06-2005 09:52:36
Geografisk sted: Thisted

Indlæg af Ulrich »

MikkelBreiler skrev:Jeg er ikke bekendt med Rocken i Istedgade - det m? unders?ges snarligt. Ved du hvorn?r den lukker for altid eller det er m?ske n?r tingene er solgt. hvilket husnummer er det p? gaden?

-Mikkel
Her er adressen p? "Rocken"

Rocken
Istedgade 105
1650 K?benhavn V

Oph?rsudsalget skulle k?re et par uger endnu.

Det er jo b?de godt og skidt, med s?dan et oph?rsudsalg. Man f?r en stak billige plader, men til geng?ld er forretning jo v?k n?ste gang jeg kommer til staden. Det var en hyggelig butik at bes?ge, med meget rimelige priser og venlig betjening, s? det er da en skam.
Ulrich
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23-06-2005 09:52:36
Geografisk sted: Thisted

Indlæg af Ulrich »

Lige lidt nyt liv, til denne gamle tr?d.

Nu har jeg lige v?ret i staden igen i samme ?rinde, nemlig at se den gamle wham-dreng igen. Det var godt. Rigtigt godt.

Men det jeg lige ville n?vne var, at Accord holder udsalg p? Vesterbrogade og at der faktisk er (Har v?ret) en del gode ting.

Desv?rre havde jeg k?bt en pladespiller jeg skulle have med i toget, s? det satte sin begr?nsning p? indk?bet. Men havde jeg haft frie h?nder, skulle der have v?ret sl?bt en ordenlig stak til Thisted. Is?r Erasure var rigtigt godt repr?senteret p? vinyl, s? vil man starte en samling med dem, er det med at kigge forbi.

Mvh

Ulrich
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Ulrich skrev:Desv?rre havde jeg k?bt en pladespiller jeg skulle have med i toget, s? det satte sin begr?nsning p? indk?bet. Men havde jeg haft frie h?nder, skulle der have v?ret sl?bt en ordenlig stak til Thisted. Is?r Erasure var rigtigt godt repr?senteret p? vinyl, s? vil man starte en samling med dem, er det med at kigge forbi.

Mvh

Ulrich

Hvilken pladespiller ?

Og nej, jeg kom aldrig ind og se "Rocken"
Ulrich
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23-06-2005 09:52:36
Geografisk sted: Thisted

Indlæg af Ulrich »

Det var en Technics SL-1100. Man kan jo samle p? de mest mystiske ting og jeg samler s? p? Technics pladespillere. Kr?ver en del plads (Hvad vi ikke har) og en forst?ende kone (Hvad jeg er s? heldig at have). :)
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Ulrich skrev:Det var en Technics SL-1100. Man kan jo samle p? de mest mystiske ting og jeg samler s? p? Technics pladespillere. Kr?ver en del plads (Hvad vi ikke har) og en forst?ende kone (Hvad jeg er s? heldig at have). :)
Hvilken mangler du? Det kunne jo v?re, at jeg har nogle dubletter, som du ikke har ...

.. nej. Det er der nok ikke. M? indr?mme, at jeg kun har en enkelt st?ende hos min for?ldre (min SL-1210 i min egen k?lder f?r du ikke). Den er p? vej ud. Vil lige h?re, hvad der har din interesse, og om den skal til Thisted i stede.

S?ren
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Ulrich
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23-06-2005 09:52:36
Geografisk sted: Thisted

Indlæg af Ulrich »

Jeg har ikke en 1210 endnu, men hvad er prisen og er den i god stand?
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Det er ikke en 1201. Det er en BD2, BD-2 eller BD-21. Noget i den retning. Interesseret?
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Ulrich
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23-06-2005 09:52:36
Geografisk sted: Thisted

Indlæg af Ulrich »

Desv?rre - nej tak. Jeg samler kun p? udgaver med direct drive og BD i typenummeret, st?r for "belt drive". S? det er desv?rre ikke lige noget.

Men tak for svaret alligevel.

Ulrich
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Ulrich skrev:Desværre - nej tak. Jeg samler kun på udgaver med direct drive og BD i typenummeret, står for "belt drive". Så det er desværre ikke lige noget.

Men tak for svaret alligevel.

Ulrich
Jeg har disse "til overs":

Direkte drevet:

VÆK * Technics SL-3300, dårligt låg. Uden headshell.

Technics SL-1900, flot. uden headshell.

Technics SL-2000, flot. uden headshell.

Technics SL-1500, ok og hel MEN den er gul af nikotin! Uden headshell.

Pioneer PL-530, OK uden navneskilt på fronten, og noget af det emiterede finér er skallet af. Uden headshell.

Remdrevet:

Rega Planet (den første), uden låg, med Rega RB-200 arm (Acos Lustre GST-1 i oem-model, med Rega headshell).

Rega Planar 3, ok i original æske. Remmen der er på er fra 2006.

Til dem som er interesserede kan jeg lave nogle billeder af dem.
Med tiden vil jeg forudse at en SL-1510 bliver til overs, denne er ok, og flot.

Jeg har også disse ting 'til overs':

Denon, et par kassettedecks + 1 styk CD drev fra 1987 Virker!
Denon DP pladespiller, fuldautomatisk.

NAD 3140 int. fors.
VÆK * NAD 3140PE (Ex-Hyttel) int. fors.
VÆK * NAD 6050C kassette.
NAD 4220 Tuner (Ex-Hyttel).

PÅ HOLD Pioneer SX-980 receiver

PÅ HOLD Pioneer SA-9100 integreret forstærker. Skal nok have skiftet transistorer i linie trinet, men virker ellers udemærket.

VÆK * Pioneer A-77X integreret forstærker. Flot, men en kanal er død.

VÆK * Pioneer PL-200 pladespiller. Uden headshell, låg er løst.

PÅ HOLD Sansui 4CH forstærker.

Sony MC/CD/DAT/MD/Tuner+
VÆK * Sony SS-G1 højttalere.

PÅ HOLD Teac X-2000, skal have nyt bælte og olien skal skiftes i lejerne p? trykrullerne. Et styk donor enhed følger med.

PÅ HOLD Tascam 32-2B #1, skal have nyt b?lte, ikke kørt siden 2005, muligvis olieskift også.

PÅ HOLD Tascam 32-2B #2, skal have nyt bælte, ikke kørt siden 2005, muligvis olieskift også. "LLR 4" (for Lyngby Radio) er ridset diskret ind i fronten nederst.

Diverse andet udstyr. MC/CD/DAT/MD maskiner, forstærkere, og den slags fra JVC, Auro eventuelt andre.



Send en meddelelse til mig her igennem eller på e-mail til mibm@tdcadsl.dk

Jeg 'Mangler' også disse Technics ting:
HAR KØBT * SL-1100, eller SL-110 / SL-120 med enten Technics arm eller uden arm.
SL-M1, eller SL-MA1
SL-M3
HAR KØBT * SH-15B* plinth til SP-25.
HAR KØBT * Technics arme. EPA-100 eller EPA-250 eller EPA-500 arm Eventuelt EPA-101 eller EPA-102 eller EPA-121.
RS-M45/M65/M85MkII eller lignende.
HAR KØBT * SU-9070 forforstærker.
SU-9060 Forstærker.
SH-9010 Equalizer.
HAR KØBT SH-9090 Equalizer.
Technics audio rack, alle typer er interessante.

Derudover er jeg også interesseret i:
Tilbehør såsom, bånd mærket Technics, headshells, nåle til EPC-270C, EPC-270C II, EPC-271C og lignende.
Ortofon pickupper i Concorde udførsel, uden nål/defekt nål er ingen hindring, Fra den originale Concorde til de nyeste.

-Mikkel
Senest rettet af MikkelBreiler 30-01-2011 16:03:20, rettet i alt 3 gange.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Mikkel, hvis du en dag har en SVHS videob?ndoptager til overs, s? er jeg en ivrig aftager. Jeg har 3 SVHS-b?nd fra min fortid som jeg gerne vil have overspillet til et mere nutidigt medie.

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

Jeg er interesseret i din 1510
mit nr 20 72 03 09



Tjek lige den l?kre video af sl 1100 + bozo mixer

http://www.youtube.com/watch?v=YdQRhOktqS0

Og tracket han spiller
http://www.youtube.com/watch?v=J3Ds8uq7y3A
Besvar