Orientalsk sort snak og squaredancevioliner

Debat om Kim Schumachers radioudsendelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Orientalsk sort snak og squaredancevioliner

Indlæg af tjornov »

Jeg har f?et en mail fra Peter Westergaard der s?ger et bestemt megamix. Jeg ved godt hvilket mix han hentyder til. Men kan ikke huske hvilken udsendelse det ligger i eller hvad det hedder. Peter skriver:

".. Der er ?t bestemt af disse mix jeg s?ger. Det m? have v?ret i 1985 eller '86, og jeg mener at det var efter?r det blev sendt. Det starter med en dyb mandestemme som remser en masse rytmisk sort snak af i ?t toneleje, senere er der noget squaredance violinspil flettet ind.

Hvem har lavet dette mix, og hvad hedder dette mix?

Jeg optog det p? kassetteb?nd, som altid n?r Kim var i ?teren, men kom ved en fejl til at slette det den f?lgende uge, da han var p? igen. En af de store fejltagelser i mit liv. Jeg var godt nok ?rgerlig, da jeg fandt ud af det: "Nej, nej nej!!!!" (Den anden store fejl var, da jeg som 19-?rig solgte min dejlige 70'er Rover el-bas for at f? r?d til en guitarforst?rker. Dumt!)
H?ber virkelig du kan hj?lpe mig med netop det mix, for jeg har aldrig h?rt noget lignende, hverken f?r eller siden.

P? forh?nd tak, og ha' det nu rrrrrrrrauw - rigtig fantastisk. "
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Mit bud er megamixet fra Klubland 14-08-1985:

Los Hijos Del Sol - Ibiza mix numero uno

Et ganske forf?rdeligt megamix, som jeg kun har st?ende fordi KS har spillet det.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Indr?mmet, det er et forf?rdeligt mix. Men desv?rre ikke det rigtige. Men ... hvis man lige vender b?ndsiden, s? finder man det rigtige mix ;-)

Det var mixet ugen efter - Clock Records - Goody goody mix medley.

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Ups, det var faktisk ogs? goody mixet jeg havde i tankerne, da jeg skrev Los Hijos Del Sol :oops:

Og det er goody megamixet jeg udelukkende har st?ende fordi KS har spillet det.

Los Hijos Del Sol megamixet er s? vidt jeg husker ikke lige s? pivringe som goody mixet.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Her svar fra Peter Westergaard:

- - - - - - - - - - -

Jep. Nemlig. S?dan!

Det er lige pr?cis dette mix jeg har dr?mt om at komme til at h?re igen! Gad vide om det ham manden siger, betyder noget? Eller om det bare er en blanding af fransk og japansk....? :-)

Mange mange tak, S?ren. Det er helt fantastisk.

S? var det alts? '85. Jeg vidste bare at jeg gik i 6. eller 7. klasse. Jeg var s? lige startet i 6. klasse... og det var sensommer, ikke efter?r. Jeg kan nemlig huske at jeg havde det med i min walkman f?rstkommende skoledag efter udsendelsen, og at det vidst ikke var s? varmt l?ngere. Da jeg en uge senere fortalte min storebror, at jeg var kommet til at slette det, blev han vildt sur p? mig og kaldte mig "store idiot" - som jeg ikke osse selv var totalt ?rgerlig over det... hahaha! Sorn er det vel med s?skende.

T?nk at du kunne finde det til mig mere end 23 ?r senere. D?t er for vildt!

Stor tak igen.

Peter
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Besvar