youtube gem som

.. alt andet, der ikke hører under nogle af ovenstående kategorier.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

youtube gem som

Indlæg af Vedel »

er der nogen, der kan finde ud af at gemme en youtube-video, s?ledes at man stadigv?k har den, selv om den forsvinder fra youtube?
Billede
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: youtube gem som

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:er der nogen, der kan finde ud af at gemme en youtube-video, s?ledes at man stadigv?k har den, selv om den forsvinder fra youtube?
Billede
Flash Videoen spooles og gemmes midlertidigt p? harddisk i temp biblioteket. Denne fil kan ikke tilg?s af andre programmer.

Du har kun nogle f? muligheder for at tilg? den fil.

Du skal ikke regne med at kunne l?se denne medens Explorer eller hvad du nu benytter som browser er aktiv.

N?r browseren lukkes slettes filen ogs?. Den er jo trods alt tempor?r.

Du kan eventuelt g?re en af f?lgende.
1 Slukke maskinen og kigge i temp biblioteket og satse p? at den er der i korrekt l?ngde og fors?ge at afspille den i et program som kan h?ndtere dette, eventuelt skrive en Flash Video afvikler som dummy webside og lade en lille lokal webserver vide de filer du v?lger fra din egen pc.

2 lade temp biblioeteket v?re p? et externs medie, fx extern USB disk eller m?ske en USB Flash ting (sl?v). Og hive denne ud medens videoen er aktiv, men n?r helevideoen er hentet ned, du kan se prefetch i vinduet som en r?d streg med en markering for det aktuelle afspilningspunkt.
Du lukke s? for browsereviduerne og geninds?tter mediet og ser om tempfilen er der. Pr?v som ovenfor at se om du kan bruge filen i et program eller lave noget ode er k?rer lokalt s? den kan vises i et browser vindue.

Jeg har ikke t?nkt mig at fors?ge at g?re noget af den slags selv. Kvaliteten af de enkelte film er simpelthen s? d?rlig s? jeg ikke synes det p? nogen m?de er umagen v?rd.

-Mikkel

-Mikkel
HenningGrebo
Indlæg: 305
Tilmeldt: 09-06-2004 14:40:23
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Indlæg af HenningGrebo »

Billede
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Det kunne jo ikke v?re bedre svar p? sp?rgsm?let.
jeg kan dog ikke f? det til at virke lige med de f?rste par fors?g med "pop pop shoo wah". heldigvis kan jeg dog finde ud af at f? audacity til at optage nummeret, s? noget kan jeg da finde ud af.
BilledeBilledeBillede
soren
Indlæg: 76
Tilmeldt: 14-01-2007 12:23:21
Kontakt:

Indlæg af soren »

HenningGrebo
Indlæg: 305
Tilmeldt: 09-06-2004 14:40:23
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Indlæg af HenningGrebo »

Super link - det ser ud til at v?re endnu nemmere....
Billede
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

sidste nye gratisversion af realplayer optager dem ogs?.

(den popper ligefrem selv op og foresl?r download,
n?r curser holdes over selve videoen.)
BilledeBilledeBillede
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:sidste nye gratisversion af realplayer optager dem ogs?.

(den popper ligefrem selv op og foresl?r download,
n?r curser holdes over selve videoen.)
der findes et par programmer til download og jeg har hentet det ene, den henter videoen ned hvis man giver den en URL, den kan s? konvertere fra formatet til et ud af en 7-8 stykker deriblandt WMV. S? er det blot at videoerne har en kvalitet som jeg gidder at kigge p? mere end en halv gang.

-Mikkel
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

jeg har forst?et at det handler om, at hver gang nogen g?r en ny opfindelse eller opdagelse indenfor det her omr?de, s? skynder de sig at bringe det til markedet med det samme, selv om det egentligt f?rst er rigtigt brugbart i en h?jere opl?st version, som typisk f?rst ville v?re parat et par ?r senere.
Grunden til at alle de nye computer- og internetting s?ledes er p? banen i markedet flere ?r f?r at de rigtigt dur er, at man frygter at konkurrenterne ellers kommer f?rst med den p?g?ldende nye teknik.
Jeg kunne godt finde p? at checke ud af hele computer- og internet-yadaen, og s? om nogle ?r genanskaffe det, for s? til den tid at se, om der er noget af det, der st?r rigtigt skarpt.
BilledeBilledeBillede
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:Jeg kunne godt finde p? at checke ud af hele computer- og internet-yadaen, og s? om nogle ?r genanskaffe det, for s? til den tid at se, om der er noget af det, der st?r rigtigt skarpt.
Du kommer kun til at spare penge i den tid du ikke er med i it-r?set. Men derudover kommer du til at virke noget gammeldaws n?r du engang finder p? at kople p? igen.
jeg har af principielle grunde ikke k?bt en pc fra grunden af siden jeg skaffede en b?rbar i 2000. Jeg har ikke brugt den s?rligt meget de sidste 2-3 ?r, og jeg m? indr?mme at med mit nuv?rnede behov og b?rbar computer s? n?jes jeg med en lille 2.5'' USB2-disk som jeg lyter mellem her og mine for?ldre, hvor jeg s? har en alm. pc st?ende ligesom her. jeg kan godt se at med mit behov n?r jeg ikke er hjemme kunne jeg spare en del plads p? mit gamle v?relse hos mine for?ldre og bruge en b?rbar n?r jeg er der. Men s? er den i vejen n?r jeg er her. Selvom det ogs? ville give en lille smule pladsgevinst at have en pc mindre i lejligheden. Str?mm?ssigt ville jeg nok ogs? spare lidt. Men jeg har forl?ngst skivetet til plasma sk?rm. Dog ikke hos mine for?ldre, det er lidt luksus at smide en fungernde 17'' ks?rm ud og k?be en fladsk?rm blot for at bruge den lidt hver anden weekend oder so.

Jeg kunne nok ikke leve uden internet begge steder, men jeg har s? til geng?ld ikke b?rbar og mobil abb. til at surfe medens jeg er i tog og bus, det er un?dvendigt fr?ds.

-Mikkel
Besvar