Bonanza

Debat om Kim Schumachers tv-udsendelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Brugeravatar
Stoltenborg
Indlæg: 83
Tilmeldt: 25-06-2003 01:37:02
Geografisk sted: Haderslev

Bonanza

Indlæg af Stoltenborg »

S? har DR ?bnet lidt op for godteposen p?:

www.dr.dk/bonanza

Man kan bla. se sm? udklip med Kim Schumacher i "Kim's Corner" og "Labyrint" og afgive stemme.
God forn?jelse :D

-St :D ltenb :D rg
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

stemmer er hermed afgivet til hr Schumacher. :-)
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Yes :D

Jeg opdager f?rst nu at Kims Corner og Letterman er er s? ens

vinduerne i baggrunden
billederne p? samme
publikums placering
skrivebordet
checkliste p? skrivebordet
husorkestret
hele conceptet

Letterman har gjort klogt i at efterligne Kims Corner s? detaljeret...

"tag bare pengene, men m? jeg ikke beholde mit creditcard",
den lyder som om den stammer fra N.Y.,
og ikke Kbh 1988...

Der er dog uomtvisteligt helt originale KS-elementer i corneret ogs
BilledeBilledeBillede
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

ja det er ikke til at tage fejl af. Jeg kan tilf?je til listen :
Monologer i starten.
Kaster blyant eller andet i baggrunden.
G?ster i studiet som kan noget specielt.
Jo Kim Schumacher fik meget inspiration fra
New York og tog det med hjem til os.
Uden at ?del?gge for meget af vores k?rlighed til
KS vil jeg v?dde p? at der findes adskillige radio djs
kopier af ham derover fra 80?rne.

N? men det skal ikke ?del?gge at han var nyskabende for os. :lol:
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

S?ren Grebo skrev:ja det er ikke til at tage fejl af. Jeg kan tilf?je til listen :
Monologer i starten.
Kaster blyant eller andet i baggrunden.
G?ster i studiet som kan noget specielt.
Jo Kim Schumacher fik meget inspiration fra
New York og tog det med hjem til os.
Uden at ?del?gge for meget af vores k?rlighed til
KS vil jeg v?dde p? at der findes adskillige radio djs
kopier af ham derover fra 80?rne.

N? men det skal ikke ?del?gge at han var nyskabende for os. :lol:
Nej, nemlig ikke. Det her show har ogs? den specielle Kim schumacher-energi, det har Letterman ikke. det er et af de sj?ldne tilf?lde, hvor jeg v?lger kopien. jeg kender kun Elvis som et andet eksempel p? dette. jo, og s? lige Amy Steward: The letter...

Han havde en ufatteligt sikker sans for hvad der var tippen af toppen indenfor omr?det musik. Det var ikke en sans, som han kopierede fra nogen, den var i ham selv. Hans svar til journalisterne p? hvorfor han ikke spillede dansk musik, hans valg af plader i Street Dance, samt mange andre af hans kommentarer til de enkelte grupper og numre m.m.m. viste at han var liges? hands-on med den musik han spillede, som Elvis Presley var med sin, alts? helt ultimativt, og helt verdenselite.
Jeg g?tter p?, at n?r han p? TV-siden v?lger at kopiere p? den her m?de, s? er det fordi at det her show for alvor var v?rd at skrive hjem om, faktisk kunne det v?re ikke s? lidt morsomt at se et Letterman-show fra dengang. At Kim Schumacher har sagt god for det, er jo n?rmest det ultimative kompliment.
Kim har i ?vrigt valgt at lave en fest ud af hans sidste tid, hvilket i sig selv er imponerende og ?refrygt-indgydende, og dette koncept gav den helt rigtige mulighed.

Jeg fik et andet super-idol i slutningen af 80?erne, som er (og var!) p? alder med Kim Schumacher. Jeg har fulgt med i s? meget som muligt med Donald Trump, og i den forbindelse har jeg st?dt p? David Letterman et antal gange, og l?rt at v?rds?tte ham og hans show. men jeg ville ikke have f?et ?je p? ham ellers.

Donald Trump har i ?vrigt lige fyret Gene Simmons i The Celebrity Apprentice. Det er ikke til at b?re.
But that?s another matter. (Dog ikke helt!)
BilledeBilledeBillede
soren
Indlæg: 76
Tilmeldt: 14-01-2007 12:23:21
Kontakt:

Indlæg af soren »

Kim er ogs? med i klippet fra g?tteshowet Ser man det.

Check en sweater. Og check en osende pibe som den anden herre ?benbart m?tte have med.
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

ja det klip s? jeg ogs?.
Totalt m?rkeligt at se en i et studie som ryger. Det er jo helt ut?nkeligt idag.
mvh
s?ren grebo.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:Jeg opdager f?rst nu at Kims Corner og Letterman er er s? ens
...
Der er dog uomtvisteligt helt originale KS-elementer i corneret ogs?
S?dan g?r det tit. jeg opdagede det da jeg s? Letterman her for nogle ?r siden efter jeg flyttede ind til Ballerup i egen lejlighed. Der var noget der mindede mig om Kim. Da jeg s? klippet p? Bonanananza s? var det lige f?r jeg krummede t?'r. Kim har ganske rigtigt tyv stj?let mange elementer, men man m? huske p? at han regnede med
- at Die Dumme D?nen ikke fattede mistanke de f?rste mange ?r.
- at Letterman ville forny sig i mellemtiden.
- at det kun er s?dan nogle som os som l?gger m?rke til det

;)

-Mikkel
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Ja, Schumacher har nok opdaget, at han i den grad ville kunne bruge netop den ramme til noget, hvilket jo ogs? viste sig at v?re tilf?ldet.
Der er jo ogs? tale om en anerkendelse af Lettermans program, der f?r elefantordenen til at minde om, eh, en orden for elefanter.
Det ville v?re interessant at se crediteringer m.m. i slutningen af corneret efter grundigt. M?ske st?r der noget! Jeg har ikke bevaret et helt corner p? vhs. Det ville v?re fedt at have dem alle i dag, complet og p? vhs.
Letterman har tilsyneladende i mellemtiden kun fornyet sig i kvalitets-dimensionens retning, og ladet hele setting?et forblive det samme. Et geni, og ogs? straks identificeret som s?dan af Kim Schumacher. Det ville have taget mig betydeligt l?ngere tid...
Men den er god nok. Letterman er helt klart ikke hvem som helst.

S? er det lige, at man skulle kunne klikke ind p? et tilsvarende U.S.-site som danske www.dr.dk/bonanza , for s?ledes at f? en ide om, hvad det ca. var for et program med Letterman, som imponerede Kim til at begynde med.

http://youtube.com/watch?v=7y-qp_Y23iY
http://youtube.com/watch?v=EyhU8mtD4mI
http://youtube.com/watch?v=SiFga8hwwF8
BilledeBilledeBillede
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

soren skrev:Ser man det
P? et tidspunkt bliver de 4 pr?senteret, og da man kommer til Kim bliver der sagt: "OG, eller MEN, s? har vi ogs? Kim Schumacher..." (de sad i denne udsendelse i omvendt r?kkef?lge af her).
soren skrev:Check en sweater
Kim er helt klart den mest show-mindede af dem alle.
Der var jo ogs? den i?jnefaldende detalje med handsken, hvor en af de andre deltagere til sidst k?bte handske nr. 2 til ham.
soren skrev:den anden herre
Han forekom mig dengang at v?re i hvert fald delvist uvenligtsindet overfor Kim, men det har nok bare v?ret en overfortolkning. men han var i hvert fald ikke begejstret for Kims, shall we say, Kim-istiske bem?rkninger nu og da, hvor han kunne finde en anledning til at komme p? banen med nogle af de, muligvis ikke specielt musik-relaterede bem?rkninger, som vi ogs? kendte fra pop 86 m.m.
BilledeBilledeBillede
soren
Indlæg: 76
Tilmeldt: 14-01-2007 12:23:21
Kontakt:

Indlæg af soren »

S? kommer vi til den vigtige katagori.

Der kan bla. stemmes p? Harakiri, 1999 og indslag om Pet Shop Boys. Mon ikke KS er med i flere udsendelser.

Hvad var Beatbox? Hvem var v?rt?
soren
Indlæg: 76
Tilmeldt: 14-01-2007 12:23:21
Kontakt:

Indlæg af soren »

S? er der massere (alle?) Labyrint til fri afbenyttelse p? Bonanza.
The Dude
Indlæg: 14
Tilmeldt: 08-02-2004 18:49:36

Indlæg af The Dude »

Fredag i Farver er også at gense Kim i fuld forklædning sidst i programmerne
1999
Indlæg: 23
Tilmeldt: 17-11-2004 22:30:23
Geografisk sted: Sønderjylland

Indlæg af 1999 »

Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Jeg ved ikke om det er nettet eller hvad men sync mellem lyd og billede er ikke så god, men kvaliteten af lyden er helt ok og billedet er meget flot. Der kunne vores gamle hr. og fru Danmark VHS apparater ikke lege med.

-Mikkel
1999
Indlæg: 23
Tilmeldt: 17-11-2004 22:30:23
Geografisk sted: Sønderjylland

Indlæg af 1999 »

DR har slettet en masse( også i 80erne )

Jeg er bare glad for at kunne gense det. :)

Så mangler vi bare Harakiri og Videosynet.
Besvar