Den er vi med p

.. alt andet, der ikke hører under nogle af ovenstående kategorier.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Den er vi med p

Indlæg af tjornov »

'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
soren
Indlæg: 76
Tilmeldt: 14-01-2007 12:23:21
Kontakt:

Indlæg af soren »

Yes Sir.

F?rst og fremmest h?ber jeg der bliver sat penge af til en systematisk digitalisering af DRs arkiv som bliver lagt i en database med tilh?rende informationer og systematisk backup. Tingene skal simplethen bevares. Med tiden kan der s? ?bnes op for forskellige ting fra basen.

Det er klart, at DR ikke bare skal give v?k af arves?lvet. En ting som eksempelvis Matador er en l?bende indt?gtskilde og seersuccess. Men nicheproduktioner som radioprogrammer med progressiv musik, som jeg selv har dyrket er guld v?rd for interesserede og ville v?re enormt l?kkert at kunne f? (f? igen).
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Du er heldig, S?ren. Det DUR blev jo sendt i 1989-1991, og lige netop fra 1988 og frem har DR vist bevaret de fleste udsendelser p? DAT-b?nd.

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
soren
Indlæg: 76
Tilmeldt: 14-01-2007 12:23:21
Kontakt:

Indlæg af soren »

Der er h?b forude. :wink:

Jeg h?ber de f?r resourcer, jo f?r jo bedre, til at g? igennem deres rodebutik og f? gen-arkiveret og registreret deres b?nd.


Bare tanken om blot en h?ndful digitale optagelser direkte fra mixeren. Udsendelser i sin helhed, uden afbr?k fordi b?ndet skal vendes, uden frekvensb?ndbegr?nsning, uden mono/stereo-seperation, uden modulation/demodulation, uden grus fra latterlige antenneforhold, uden fast og varierende tonelejefejl og uden b?ndsus. Det lyder jo for godt til at v?re sandt.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

soren skrev:Der er h?b forude. :wink:

Jeg h?ber de f?r resourcer, jo f?r jo bedre, til at g? igennem deres rodebutik og f? gen-arkiveret og registreret deres b?nd.


Bare tanken om blot en h?ndful digitale optagelser direkte fra mixeren. Udsendelser i sin helhed, uden afbr?k fordi b?ndet skal vendes, uden frekvensb?ndbegr?nsning, uden mono/stereo-seperation, uden modulation/demodulation, uden grus fra latterlige antenneforhold, uden fast og varierende tonelejefejl og uden b?ndsus. Det lyder jo for godt til at v?re sandt.
OK, lad os lige lave en h?ndsopr?kning. Hvis vi kunne hj?lpe DR med at komme igenem de mange optagelser og fremskynde digitaliseringsprocessen hvor mange af os ville ofre een dag i ugen for at bist? DR ude i ?restaden, med at overspille billed og lydb?nd og skrive stikord, resumeer, researche fakta om produktionen og dens indhold og katalogisere det til brug p? nettet.

MEMEMEMEMEMEMEMEMEMEMEMEMEMEMEMEMEMEMEME

-Mikkel
soren
Indlæg: 76
Tilmeldt: 14-01-2007 12:23:21
Kontakt:

Indlæg af soren »

Den opgave ligger jeg gerne frivilligt arbejde i. Danmarks Radio skal bare skrive.

Men motivet skal v?re, at arkivet over tid og i rimeligt omfang bliver tilbudt til folket. Hvis arkivet kun skal top tunes for DRs egne medarbejderes forn?jelse, s? ville jeg nok alligevel sige ja tak til opgaven. Men af ?benlyse egoistiske ?rsager.


PS. Erfaring. Mange ?rs lytning til P3 med rigelige erindringer til f?lge. H?ndtering er 200+ kassetteb?nd med radiooptagelser. :D
soren
Indlæg: 76
Tilmeldt: 14-01-2007 12:23:21
Kontakt:

Indlæg af soren »

Der er tilsynladende lys for enden af tunnelen mht. rettigheder og dermed frigivelse af gammelt guld.

http://politiken.dk/kultur/article285700.ece
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Jeg s? en anden artikel, hvor de sammenholdt de samlede estimerede udgifter til total digitalisering med de ?rlige bel?b, der er bevilliget i ?jeblikket. De kom frem til, at det vil tage 16 ?r, f?r digitaliseringen er f?rdig. Alts? me det nuv?rende bevillingsniveau (75 millioner om ?ret). S? tunnelen er lidt lang .. ;-)

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
soren
Indlæg: 76
Tilmeldt: 14-01-2007 12:23:21
Kontakt:

Indlæg af soren »

S? er der en aftale om rettigheder p? plads.

http://politiken.dk/kultur/article314275.ece


Jeg har h?rt, at det vil tage mange ?r fordi det er en dyr process. Jeg kan kun sige: Lad dog folk betale for de ekstra oplevelser de f?r. Ikke store bel?b, men nok til godt og vel at drive digitalisering og distributionerne.

Og den med, at det skal v?re gratis da udsendelserne en gang er betalte er populistisk politiker p?lsesnak. Det er jo ikke gratis, at hive det op ad k?lderen og ligge det frem.

Jeg gl?der mig.
Besvar