en eftermiddag i New York i 1984

.. alt andet, der ikke hører under nogle af ovenstående kategorier.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

en eftermiddag i New York i 1984

Indlæg af Vedel »

en eftermiddag i New York i 1984 har der v?ret dette arangement

http://www.youtube.com/watch?v=242QCn5vrUk

Kurtis Blow var p? dette tidspunkt mit halve liv.
Det er f?rste gang jeg ser Kurtis Blow "live" nu.

For hvad var der mon af koncerter at g? til i Danmark?

Der var en "koncert" med Anne Dorte Michelsen (som om Kim Schumacher blot & ordret sagde at "S?dan kan man da ikke tale til voksne unge mennesker") med lidt stillest?ende efterligningsmusik

og INTET andet.
HenningGrebo
Indlæg: 305
Tilmeldt: 09-06-2004 14:40:23
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Re: en eftermiddag i New York i 1984

Indlæg af HenningGrebo »

GeorgeVedel skrev:
Der var en "koncert" med Anne Dorte Michelsen (som om Kim Schumacher blot & ordret sagde at "S?dan kan man da ikke tale til voksne unge mennesker") med lidt stillest?ende efterligningsmusik

og INTET andet.
LOL...

Og Kurtis Blow - en af de helt store Old School rapstemmer - ogs? en af mine favoritter... :lol:
Billede
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Re: en eftermiddag i New York i 1984

Indlæg af tjornov »

GeorgeVedel skrev:For hvad var der mon af koncerter at g? til i Danmark?
Ud over at den danske rockscene blomstrerede, og der var masser af koncerter med for mig ganske uinteressant musik, s? kunne man i 1984 opleve den f?rste electro funk-koncert med Grandmaster Flash i Montmatre i K?benhavn. Jeg var der ikke, men det var jeg 3 ?r senere, i november 1987, hvor den 2. hiphop-koncert i K?benhavn (eller p? dansk grund?) blev afholdt. Hovedhavnet var LL Cool J, og Public Enemy var opvarmning. Det var en k?mpe oplevelse. Og stadig den bedste koncert, jeg nogensinde har v?ret til. Saga var fuldpakket, betonnen rystede af lydniveauet og showet helt i top.

I ?rene efter kom der mere gang i koncerterne i K?benhavn, hvoraf en lang r?kke blev afhold i det, der dengang hed Alexandra (nu Diskotek In eller noget lignende). Jeg husker is?r en koncert med Original Concept (plus diverse udenlandske sm?-navne som opvarmning) arrangeret af den 18-?rige Mick Hansen (Cutfather), som havde satset alle konfirmationspengene derp?.. ;-)

Der var ogs? en r?kke koncerter i KB Hallen. Jeg var i hvert fald til en Run-DMC/Public Enemy-koncert, hvor jeg for f?rste gang oplevede indend?rs regnvejr, og jeg husker ogs? nogle arrangementer, der gik under betegnelsen 'Hiphop 89' eller 'Hiphop 90' (version 1, 2 og 3) med diverse kunstnere (kan kun huske Derek B i ?jeblikket).

Hmm, der m? have v?ret flere koncerter. Jeg mener, at jeg har v?ret til koncert med Public Enemy mindst tre gange, og at de i alt har givet koncert i K?benhavn en 4-5 gange.

Det var udelukkende hiphop, jeg n?vnte der. Og jeg der ellers praktisk taget intet hiphop har i min pladesamling. Den indeholder mere house fra den periode. En s?dan koncert har jeg ogs? v?ret til i Alexandra. Jeg mener, at det var i for?ret 1988, og navnene var JM Silk, Full House, Darryl Panda med flere.

Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

POINT TAKEN,
jeg vil dog lige indskyde, at jeg connectede p? rap-music i 1980 full power,
(jeg var op til da CHiC-fan) og meget af den forbl?ffelse (det er da et p?nt ord) over dansk musik har jeg fra 1980, 81, 82, 83.
Den 1984 koncert med Grandmaster Flash i Montmatre i K?benhavn, som du n?vner, viser, at jeg har brugt for meget tid til at v?re gal over hvad jeg havde oplevet i 1980-83. For det var da den helt rene vare, og s? kun 3 ?r forsinket. Det m? v?re en record for Danmark.
(N?r jeg siger 3 ?r mener jeg selvf?lelig gruppen. Ikke genren. det ser ud til, at K?benhavn har v?ret lys-v?gen ved dette arrangement).
Jeg skal ikke tr?tte med at fort?lle at da creative disco exploderede i alle klubberne new york i 1980 og 79, spillede Montmatre og de andre i Kbh kun blues, og her tales vel at m?rke ikke om den slags inspirerede blues som er i new york.
Jeg er godt klar over, at n?r vi kommer hen til anden halvdel af firserne s? v?gner Danmark s? sm?t/helt op.
Og jeg er ogs? klar over, at der har v?ret nogen der var helt fremme f?r.
Men jeg flyttede fra K?benhavn og over til min far i Vejle i 1981 fordi Kbh p? dette tidspunkt var, shall we say, slightly too retro.
Jeg siger nturligvis ikke, at Vejle var bedre, men n?r det kun var radio luxembourg som sendte noget af min musik, ja s? var det faktisk lidt n?rmere Luxembourg, hvilket ogs? kune h?res.
Cutfather har jeg h?rt om men ikke h?rt,
Jeg har v?ret til en r?kke arrangementer som Street Dance arrangerede i K?benhavn senere, og de har v?ret excellente,
ligeledes er jeg en stor fan af TBM1,
s? jo, Danmark havde varen, der skule bare ledes efter den.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

GeorgeVedel skrev:.. viser, at jeg har brugt for meget tid til at v?re gal over hvad jeg havde oplevet i 1980-83...
Jeg tror nu godt, at jeg kan f?lge dig. Jeg var i den periode selv meget bevidst om, at der ingen sammeh?ng var mellem mit musikbehov og DR og den danske musikscene, og jeg kan til stadighed rase herover. I en af artiklerne, der er adgang til direkte fra forsiden p? www.kimschumacher.dk ('Hvorfor gjorde vi det' hedder den vist) harcelerer jeg i moderat omfang over det kulturelle jernt?ppe vi levede bag, og det degenererede indavlsforhold, der var mellem den danske musikbranche og DR.

Mvh S?ren Tj?rnov
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

GeorgeVedel skrev:.. creative disco
Jeg er ikke med p? det begreb. Og jeg er ellers temmelig disco-interesseret, og har i flere ?r stille og roligt gravet mig tilbage i tiden og disco-historien. Explain, please!

Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Det er bare mig der kalder det s?dan,
der er ikke en "officiel" genre der hedder "creative disco",
det forholder sig nemlig s?ledes,
at selv efter Isaac Hayes? fantastiske "disco movement" fra 1975 blev disco ved med at v?re sub-kultur helt frem til den fik sig en gang hvid lak i 1977 (travolta). den k?rer s? som b?de hvid pop og sort musik (og alt midt imellem) i 77 og 78.
f?rst herefter er det, at vi virkelig ved hvad der er musik og hvad der er biograf, s? at sige.
og ren fri t?nkning indenfor denne nye musikguld?re dr?ner derudad herefter.
min egen favorit er Erotic Drum Band men der er ogs? andre helt amok "selvst?ndigt t?nkende" p? banen i 79 og 80. Men det var Travolta-conseptet der for alvor solgte, og ikke den sorte torden-disco fra senere...
Senest rettet af Vedel 17-09-2006 15:06:12, rettet i alt 1 gang.
HenningGrebo
Indlæg: 305
Tilmeldt: 09-06-2004 14:40:23
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Indlæg af HenningGrebo »

Jeg kan desv?rre ikke selv prale af at ha v?ret til fede old school koncerter i 80'erne - men min bror og jeg var med i Finalen i Breakdance og Electric Boogie (uden dog at f? en placering) i 1984 p? scenen i netop n?vnte Alexandra.
Hvis man kigger godt efter kan man se os i bl?t t?j til h?jre i billedet 27 sek inden i klippet :lol:

http://www.grebo.dk/FILM/break.wmv
Billede
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

der var noget mere ogs? fra dette arrangement i TV og jeg fik optaget lydsiden.
Er det rigtigt, som jeg forstod p? udsendelsen, at n?sten alle deltagere havde valgt "Buffalo gals"?
Senest rettet af Vedel 07-06-2006 06:52:09, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

det degenererede indavlsforhold, der var mellem den danske musikbranche og DR.

Mvh S?ren Tj?rnov

absolut. og jeg ville i ?vrigt generalisere til:

det degenererede indavlsforhold, der var mellem den danske musikbranche og alle de etablerede Danske medier,
herunder ogs? f.eks. aviserne, ugebladene, tegneserierne, kirkebladene, fagskrifterne for laboranter, historieb?gerne, matematikb?gene, Statstidende & you name it...
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

tjornov skrev:
GeorgeVedel skrev:.. creative disco
Jeg er ikke med p? det begreb. Og jeg er ellers temmelig disco-interesseret Explain, please!
Jeg har lige v?ret en tur p? museum,
n?rmere betegnet
http://www.discomuseum.com

Ham, der har dette site, omtaler den samme periode som
"what I call the second wave of disco (producer-driven era)"

I ?vrigt et ualmindeligt velinformeret og relevant site,
og selv om det imponerende tyngdepunkt ligger lige et par ?r f?r pop 8x,
s? er der dog "nyt om gammelt" at hente her
ogs? om Schumacher-ting som f.eks

Roni Griffith
Paul Parker
Lime
Patrick Cowley
Sylvester

men desv?rre ikke om f.eks.

Time bandits

(endnu)
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

GeorgeVedel skrev:Ham, der har dette site, omtaler den samme periode som "what I call the second wave of disco (producer-driven era)"
Jeg har mange gange m?dt en beskrivelse af disco-b?lgen som inddelt i to b?lger. Den f?rste frem til 1978, hvor disco blev erkl?ret d?d (og hvor der var 'disco sucks'-kampagner, disco-plade-afbr?ndingen p? stadioner f?r baseball-kampe osv.), og s? den anden b?lge fra 1979 og s? en 1-2 ?r frem tiden (3-4 ?r hvis man ser meget n?je p? musikudgivelserne og hvad der med rette kan klassificeres som v?rende disco).

Stemmer ovenst?ende overens med din opdeling/opfattelse?

Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:Ham, der har dette site, omtaler den samme periode som
"what I call the second wave of disco (producer-driven era)"
eg har en amerikansk promo lp fra 1979 produceret af Trevor Jones. Jeg kan ikke huske s? meget om den, den lyder udem?rket, men b?rer enormt meget pr?g af at v?re det det er - et bestillingsjob.

-Mikkel
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Med hensyn til at s?tte en tidsramme p? disco,
s? er dette gjort med beundringsv?rdig pr?cision i 1979, midt i den tid, hvor mange havde s? travlt med at erkl?re den spirende discomusik for f?rdig.
Robert Palmer sagde ved den lejlighed det eneste, som holder af alt det, som musikjournaister og -anmeldere sagde:

THE QUESTION IS NOT: WILL DISCO SURVIVE?
THE QUESTION IS: WILL ANYTHING ELSE?

Han var bl.a. den f?rste journalist, der lavede et langt seri?st interview med Nile Rodgers og Bernard Edwards.
Jeg mener i ?vrigt
men er ikke 100% sikker p? dette
at det er samme Robert Palmer
der som musiker senerehen er p? banen i et musikprojekt sammen med Bernard Edwards (Powerstation), et af de meget f? Chic-relatede projecter blandt en 25-30 stykker, som jeg ikke har investeret i.
tjornov skrev:
Stemmer ovenst?ende overens med din opdeling/opfattelse?

Mvh S?ren Tj?rnov
det aller mest conservative estimate jeg kan g? med til
er at indskr?nke perioden til

1975-2000

Men den er langt ude
idet der er ting der soleklart falder indenfor kategorien DISCO
som ligger f?r 1975 "disco connection",
jeg har selv set og h?rt dem
og der er ligeledes uomtvistlige discohighlights efter ?r 2000
hvor genren er blevet tilf?jet nye ting.

Men t?nk p?
hvis du h?rer "I?m only shooting love",
ultra disco-hit,
at her taler vi om 3 ?r efter at alle musikanmeldere siger,
at discoperioden er udl?bet.
n?r man h?rer det nummer p? up-front-discotekerne i dag
(i den nye remix-udgave rimeligvis)
st?r der s? meget respekt omkring dette nr.
at det er sv?rt at forst? at der er nogen, der har sagt
at det er fra efter discoperioden.
Factum er
at det er fra discoperioden
i den grad.
og det ved alle i dag
p? up-front-discotekerne.
Det n?rmeste jeg kender ligger i hamburg
(China garden f.eks.),
men der er sikkert nogen n?rmere,
jeg har bare sv?rt ved at tage danmark alvorligt i den her henseende


Mick Jagger
som har v?ret sanger i Chic
har sagt:
at man skal holde sig til musikken selv
og ikke lytte for meget til anmeldere
og selv om han selv kun lige akkurat har tangeret disco
(han er ikke en af dem, som ER disco
ligesom gruppen Liquid Gold eller Delegation f. eks.)
s? har han dog ramt 100% rigtigt med dette
is?r vedr. disco

1975-2000 er alts? et yderst conservative estimate
der kan documenteres op igennem hele perioden med eksempler, der viser hvordan genren har konstant udviklet sig i disse 25 ?r.

et bedre bud vil v?re:

1973-2050
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:Mick Jagger
som har v?ret sanger i Chic
har sagt:
at man skal holde sig til musikken selv
og ikke lytte for meget til anmeldere
og selv om han selv kun lige akkurat har tangeret disco
(han er ikke en af dem, som ER disco
ligesom gruppen Liquid Gold eller Delegation f. eks.)
s? har han dog ramt 100% rigtigt med dette
is?r vedr. disco..
Gaaaah. Hummm Mick Jagger er stadigt forsanger i det eneste band han nogensinde har v?ret forsanger i: Rolling Stones. De kommer til DK i September, s? du kan tjekke ham ud der :)

-Mikkel
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

ARE YOU SERIOUS?

drums: Tony Thompson
bass: Bernard Edwards
Giutars: Nile Rodgers
Singer: Mick Jagger
resten af chic-backup-musikerne
et 45-hit:
"turn the girl loose"
(Et af de allerbedste chic-numre
der overhovedet kan opdrives
med Nile "Bang" Rodgers i explotionsfactor 100%
og selvklart groovefactor 100%)

jeg har selvf?lgeligt mere med denne Chic-version.

Hvad vil du have mere?
At bandet skal s?lges i forretningerne som det det er?
Chic?

Nile Rodgers var f?rst og fremmest businessman.
I de tidlige interviews, jeg har med ham,
omtaler han konsekvent et band som "a business",
b?de hans eget og dem han finansierede, og dem han producerede for.
Her er det hans eget.

S? i forretningerne hedder dette:
Et Mick Jagger soloprojekt.
Billede
der er bl.a. helt krystalrent chic
med Jagger som sanger p? denne LP
Senest rettet af Vedel 09-06-2006 20:24:54, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Her kan du se det hele p? coverne
s?dan er mick jagger.

Jeg skal nok lade v?re med at underholde med eksempler p? tilsvarende kendte, som ikke ville have nogen chic-ting st?ende p? coveret.
(men hvor artisten senere har fortalt om det)
(jeg taler ikke her om de 25-30 projekter
som alle kender
ikke mindst fordi det st?r p? coverne)

ogs? her er der tale om helt 100% rene chic-plader.
med Alfa og Lucy skiftet ud til ?re for Se & H?r m.fl.
og til stor gavn for indtjeningen, selvf?lgelig
Senest rettet af Vedel 09-06-2006 10:24:54, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Billede
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Billede
side b p? denne 45
er helt rent Chic
med Jagger i stedet for Alfa & Luci
Senest rettet af Vedel 09-06-2006 20:27:24, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Lige for at rette en eventuel misforst?elsesmulighed:
Jeg siger IKKE at at hvert Jagger soloprojekt er en Chic-plade
Og jeg siger selvf?lgeligt heller ikke,
at hvert "produced by Nile Rodgers" projekt er en ren Chic-plade.
Men et par af megahits?ene fra projektet er det typisk,
s?ledes ogs? her.
Chic fans kan som HOVEDREGEL kende det p?,
at "produced by Bernard Edwards & Nile rodgers" betyder ren Chic.
"produced by Nile Rodgers" betyder ren Chic i de numre, Hvor der er "Bass by Bernard Edwards",
(alts?: D?r er ogs? f.eks. Tony med),
det her projekt er et typisk eksempel herp?.
********************************************************
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:ARE YOU SERIOUS?
Grunden til at der der overhovedet kom et soloproject fra Mick Jagger er mange. Nogle af de store er ideer som ikke passede ind i Stones. Jagger og Keith kunne ikke enes om visse ting (Ronnie Wood forklarede dette mest enkelt som: op og ned af hinanden i for lang tid), I det hele taget er firserne et stort tabt ?rti for Stones som f?rst fandt sammen igen i 1988 for at overveje at lave musik igen.
Det eneste bandet Rolling Stones egentligt opn?ede i 80erne var at give Bill Wyman et v?rdigt exit i gruppen da han som forventet ikke dukkede op til indspillingerne i 1993. Siden da har han lavet nogle ret interessante albums med andre musikere hvor de blandt andet har st?vet gamle sange fra 1920-1940 frem og shinet dem op. Han har bl.a. valgt folk som Eric Clapton. Man skal heller ikke glemme at han ogs? var primus motor for en plade i 1985 som i Stones d?dvandet slap ud uden Keith gryntede for meget - det var en Rock 'N' Roll plade s? det var accepteret. Willie And The Poor Boys er pladens navn, hvor han ogs? forstod at arbejde med andre musikere.

Keith fandt ogs? ud af at det med at lave noget solo var noget man kunne f? afl?b for en masse ved at g?re. S? i 1988 kom hans solo udspil. Han har nok t?nkt at hvis Jagger virkeligt havde sat Stones p? pause s? kunne han liges? godt tage ud med Ronnies band (New Barbarians) eller hvem som helst som han f?lte sig i godt selskab med. Stones medlemmerne bor n?sten p? hvert sit kontinent idag. Og i starten var de i exil i Frankrig sammen med en stor del af den ?vrige engelske elite. Snart var de sprefet for alle vinde. Oftest fordi det blev for ofte at gendarmerne (politiet) troppede op for at skrue ned/lave razzia for dope.

Pladen du refererer til som Chic, er Mick Jagger som ikke har sine normale makkere at lege med. Fristelsen for at lave noget selv har v?ret for stor. Nu t?nker du nok at n?r han kendte folk i branchen og Nile Rodgers lige havde lavet en millions?lger for Jaggers slyngveninde David Bowie, s? er der ikke s? langt til at lave noget for Jagger.
Det er nok ikke helt ukorrekt at t?nke s?dan.
Den musikalske grund til at Jagger og Richard ikke fungerede var at Jagger fra 1978 bevidst styrede Stones i retning af Disco og Pop. Og at Keith hellere ville tilbage til Rock 'N' Roll.
Problemet med et solo projekt var alts? ikke bare noget med at g? hen og synge for Chic. Men Jagger havde ideer til at skabe sig en solokarriere, ligesom Ronnie Wood havde sit k?rende.
Men Keith tolererede at Wood havde sit eget k?rende da hans output ikke kom i Stones sammenh?ng og b?de Charlie Watts, Keith Richard, Rod Stewart og Mick Jagger bidrog mere eller mindre officielt til Woodys 1974 album "I've Got My Own Album To Do" som kom p? Warner Brothers og alts? udenom Atlantic som for 10 ?r havde f?et lov til at representere Stones i USA, og med EMI (EMI-Electrola) som outlet i resten af verden. Rod Stewart var ogs? Warner Brothers. Bortset fra at Rod Stewart blandt kritikere er kendt som den som har sl?set mest talent bort i branchen (poppet sin lyd mest) s? er der ingen tvivl om at Faces havde en god kemi som resulterede i at omend bandet gik i opl?sning fordi Rod blev st?rre end sit eget hovede, s? var ingen af medlemmerne reelt uden arbejde. Hvad har man ellers venner til? :)

Men Jagger kunne ikke f? sit solo project til at k?re helt som han ville med Jeff Beck og denne kom heller ikke med ud og turnere.
S? omend Chic er involveret, s? er numrene skrevet af Jagger samt Carlos Alomar & Jagger.
Og en ?ldre Jagger & Richard ting Lonely At The Top som Stones pr?vede at lave i f?rste halvdel af 70erne. Det blev Dobie Gray som fik et hit med den i sin tid.
Guitaren er ikke prim?rt tilt?nkt at v?re Nile Rodgers, men Jeff Beck. Bassen er af Carlos Alomar og s?dan kan vi blive ved. At der overhovedet blev noget album er sikkert grundet ved at uanset hvad Jagger ville s? kunne Nile som producer altid hente sine venner ind for at g?re noget, hvis der var knas med Beck eller der skulle finpudes noget andet. S?dan er det med primadonnaer. Beckl var en af dem. men i Stones sammenh?ng har Beck et h?jt index. Ronnie Wood Jeff Back og Rod Tewart havde en b?de successfuld og udtryksfuld trio i slutningen af tresserne. Det var dengang Rod stolede p? sine bluesr?dder.
S? Jagger m?tte nok stole mere p? andre folk omkring ham end de folk han selv havde valgt for ligeosm ham selv (og Rod Stewart) s? var Beck ogs? g?et hen og blevet lidt underlig. En sk?bne som Mick Taylor ogs? har f?et, han er ogs? noget for sig selv. Og kan efter en vellykket aften med band for an et enhusiastisk publikum observeres i parkeringsk?ldren medens han sk?lder sig selv ud for at v?re d?rlig.
Alomar er ikke hr. hvemsomhelst. Tidligere spillede han med Bowie (igen et link til tidligere slyngveninde) og f?r det med James Brown.

CBS var st?rst med pengepungen. De havde k?bt Stones og dermed retten til Atlantic kataloget og alle albums kom ud CBS mastering, covers og tryk. Hvorfor s? ikke lige en soloting ogs??

I 1987 fors?gte jagger igen at f?lge successen op med Primitive Cool. Her gik han i en anden retning. Der var g?et tre ?r og Englands f?rende producer hedder i 1987 Dave A. Stewart. Han er ogs? medforfatter p? 3 sange p? det album.

Siden CBS er Stones s? hoppet videre til Virgin. Jagger er businessman og hopper videre hvis der er penge for bandet. Jaggers livsstil er ikke billig, og det er Keiths guitar samling heller ikke.


Det jeg synes er kendetegnende for Jaggers solo udspil er at der sl?s p? flere strenge, ikke alle sange er upbeat og ikke alle de sl?ve er dumme. For eksempel er Hard Woman p? She's The Boss bedre end den giver sig ud for. Og videoen til den er heller ikke helt dum. Den og s? Money For Nothing med Dire Straits er egentligt meget lig. Omend animation ikke er udslagsgivende for om en sang holder s? er en udslagsgivende hvis MTV begynder at spille den ofte. Den skal ikke tr?tte, for selskaberne laver normalt kun alternative videoer hvis den f?rste udgave g?r hen og bliver bandlyst.

Jeg har aldrig t?nkt p? Jaggers udspil som v?rende producerens egen plade med en forsanger. Jeg er ganske glad for begge albums fra 1985 og 1987 og selvom jeg af og til finder p? at skaffe ting med folk som har arbejdet periferi?rt med Stones og solo, s? er mine favoritter blevet til Sly Dunbar og Robbie Shakespear samt sl?nget fra Faces.
jeg kan godt lide Ronnie Woods indstillign til at lave soloting, her f?r han al mulighed tilat klovne rundt OG v?re the boss. I Stones er han ikke den som bliver tilgodeset med credit eller royalties for at komme med ideer.
Billy Preston er fx en af dem som har arbjedet med Stones og ikke syntes at det faldt lige vel heldigt ud til fordel for de som ikke var faste medlemmer. Han vidste nok ikke at Ronnie fik status af fuldt medlem efter 20 ?r i bandet. S? Stones kan med rette betegnes so met rimeligt konservativt outfit.

Og jo det du lagde op til l?ste jeg som at Chic havde Mick Jagger som forsanger, hvilket da jeg skrev mit svar var overbevist om at han ikke var p? noget tidspunkt.
Jeg kan se at din m?de at se Chic og soloplader p? er ....lidt.... anderledes end de flestes. jeg mener ikke at der er bel?g for at sige at She's The Boss er overvejende Chic blot med et st?rre tr?kplaster som vocal. Der er for meget Jagger i sangene, og instrumenterne til at kalde det sdan.... en stealth-chic plade.. eller hvad man kunne kalde det.
Jeg synes heller ikke at Chic folkene skinner igennem p? nogen m?de som er for fremfusende, de synes at holde sig p? afstand ligesom Sly & Robbie p? de ting Stones optog sammen med dem.

She's The Boss er et af de albums hvor man ikke sidder og l?ser s? meget p? credits, med mindre man keder sig. Og s? lidt som jeg spiller albummet, og s? meget som jeg har spillet b?ndet jeg lavede med maxisinglerne samt titelsangen til filmen Ruthless People s? er der ting som er s? simple at de blot skal nydes fordi de er simple og bare udstr?ler ren gl?de. Jaggers musik handler om at kunne sige noget til damerne i publikummet og ogs? rende rundt og te sig fjollet, gerne p? diskotek. Han er ogs? den i bandet som er mest healthfreak. Man skal v?re i god form n?r man om ham l?ber et halvt maraton til hver koncert.

-Mikkel
Besvar