Kender i noget mere utraditionel 70'er dance musik?

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Kender i noget mere utraditionel 70'er dance musik?

Indlæg af SLL »

Som vi alle ved, findes der de typiske hitliste sange fra 70, 80'eren, som altid smides p? diverse opsamlingsplader.

Jeg skal muligvis DJ'e til en oldie 70'er fest, hvor jeg har alle de typiske hitliste hits. Men findes der ikke nogle mere undergrunds "fyr den af plader" fra 70'erne?

Kan i n?vne et par stykker, som rykker og som bare skal spilles?

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Jo, det g?r der ;-)

Du kan jo starte med at kigge hos discomusic.com og hans top 700: http://www.discomusic.com/charts-more/2664_0_8_0_M/.

For en dansker er det meste vel undergrund jf. at praktisk taget intet har v?ret udgivet i DK endsige spillet af DR.

Mvh S?ren Tj?rnov
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Tak du,

Jamen jeg ved ikke helt hvad jeg har sagt "ja" til. Det er ikke normalt for mig, at spille til en ren 70'erne fest. Der er ganske simpelt et stort hul i min vinyl pladesamling. Men alligevel har jeg nu en del 70'er musik p? CD, som jeg h?ber kan bruges.

Men det var dejligt med dit link. Jeg har ogs? spurgt p? Cybernetic broadcasting forummet, men her bliver mange af de listede plader nok en smule for elektroniske og a-typiske til et normalt 70'er publikum. Men ellers ogs? nogle gode lister.

Apropos: www.Cybernetic-broadcasting.com - s? kan jeg anbefale dette super Internet radio site - kombineret m. et godt forum for ren 70'er & 80'er elektronisk musik entusiasme.


SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Kender i noget mere utraditionel 70'er dance musik?

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Som vi alle ved, findes der de typiske hitliste sange fra 70, 80'eren, som altid smides p? diverse opsamlingsplader.

Jeg skal muligvis DJ'e til en oldie 70'er fest, hvor jeg har alle de typiske hitliste hits. Men findes der ikke nogle mere undergrunds "fyr den af plader" fra 70'erne?

Kan i n?vne et par stykker, som rykker og som bare skal spilles?

Mvh. SLL
Du starter bare i 1972 med Slade "Cuz I Luv You".

10CC "Rubber Bullets" 1973

The Hollies "The Air That I Breathe" 1974

C. W. McCall "Convoy" 1975

Renee "Sweet Nothings" 1978

The Surfers "Windsurfing-Time Again" 1999

Nazareth "Holiday" 1978.
Skal det v?re slow 70'er s? er der Nazareth igen med "Love Hurts" 1974.

Du kan eventuelt lige bide lidt i slutningen af tresserne:

Arthur Brown "Fire" 1969 (det er den hvor samplet "I am the god of Hellfire and I bring you (fire)" kommer fra)

Barry Brown "Eloise" 1968

Dave, Dee, Dozy,Beaky, Mich & Tich "The Legend Of Xanadu" 1968

hvis du skipper 60erne og vil starte dit s?t kunne du k?re k?re starten af Righteous Brothers "You've Lost That Loving Feeling" p? lavere hastighed og slukke or 1210'eren, og n?r den n?sten er stoppet starte lige netop Arthur Brown "Fire" op p? den anden 1210'er.

Mere 70'er:
bachman-Turner Overdrive "You Ain't Seen Nothin' Yet" 1974

Shaft temaet (brug gerne to plader og forl?ng den lidt.)

M "Pop Muzik" 1979
Village People "In The Navy" 1979
Village People "Y.M.C.A." 1978
Xandra "It Hurts To Be In Love" 1979
Dana & Gene "Dario, Can You Get Me Into Studio 54?" 1979
Alicia Bridges "I Love The Nightlife" 1978
City Boys "5 7 0 5" 1978
John Travolta "Greased Lightnin'" 1978
10CC "Dreadlock Holiday" 1978
Dee D. Jackson "Meteor Man" 1978
Richard Myhill "It Takes Two To Tango" 1978
Chilly "For Your Love" 1978 (tag Album versionen den er l?ngere!, eventuelt HotTracks versionen, den er hot!)
Dee D. Jackson "Automatic Lover" 1978
Julia Keen & Pin Up Strick "In-A-Gadda-Da-Vida" 1978

T-Connection "At Midnight" (Fades frem og tilbage mellem den og Donna Summer - I Feel Love).
T-Connection "Do What You Wanna Do"
Diana Ross "Love Hangover"
Space "Magic Fly"
Boney M "Ma Baker", eventuelt flere af deres hits.

Du kan alts? godt skippe Bee Gees, Abba, Gloria Gaynor, og hvad der ellers plejer at komme bordet n?r det g?lder 70erne.

Mikkel
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Det my jeg sku sige, det er top med din liste, let's party....

Jeg m? nok sige, at jeg h?lder mest til slutningen af 70'erne. Det er ligesom her, at disco musikken tager en drejning til numre jeg kender. Men der er da bestemt og super gode sange fra starten / midt 70'erne.

Men til en Discoteks fest, s? skal det jo typisk v?re dansemusik :-)

Jeg kan se p? din liste Breiler, at der lige skal tjekkes op p? numrene fra starten af 70'erne.

Tak, SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Det my jeg sku sige, det er top med din liste, let's party....

Jeg m? nok sige, at jeg h?lder mest til slutningen af 70'erne. Det er ligesom her, at disco musikken tager en drejning til numre jeg kender. Men der er da bestemt og super gode sange fra starten / midt 70'erne.

Men til en Discoteks fest, s? skal det jo typisk v?re dansemusik :-)

Jeg kan se p? din liste Breiler, at der lige skal tjekkes op p? numrene fra starten af 70'erne.

Tak, SLL
Disco kommer frem i midten af 70erne, 1974-75 cirka. der er gode sange f?r og efter som ikke rigtigt er disco.
Omvendt set kan du spille flere ting fra starten/midten af firserne, idet new wave b?lgen ogs? omfatter mange disco agtige sange og house i sig selv er jo disco med en twist. og f?r begrebet house blev opfundet cirka 1984 var der fra 1981-1987 en periode hvor eurodisco var meget brugt p? discotekerne.
Du kan roligt smide Vamos A La Playa p? tallerkenen ogs? for 70erne lever stadigt i 1983.
Eneste st?rre forskel p? 1977 og 1983 er trommemaskiner og midi sync samt frav?ret af guitar p? de senere sange.

Mikkel
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Men til en Discoteks fest, s? skal det jo typisk v?re dansemusik :-)

Jeg kan se p? din liste Breiler, at der lige skal tjekkes op p? numrene fra starten af 70'erne.
Kig gerne i reolerne under Soul og Funk i den periode hvor alt fusionerede med alt og alle s? er der gode danse rytmer og fede beats at hente.

Du kan ogs? g?re noget andet. Se efter opsamlinger, dvs albums fra 1975 og frem til 1985 med disco musik. Nyere opsamlinger er det vi alle kender nu og ser ofte, men de gamle hits som idag er for obskure for de store selskaber at finde rettighederne til at genudgive dem ser man ikke s? ofte.

Mikkel
Besvar