Hvor er det billigst at k?be LP covers m.m.?

.. alt andet, der ikke hører under nogle af ovenstående kategorier.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Hvor er det billigst at k?be LP covers m.m.?

Indlæg af SLL »

Jeg har kikket efter nogle billige steder herhjemme. Accord er ikke specielt billige, ca. 4 kr. pr. cover. Men det er m?ske prisen?

Jeg skal ogs? have fat i noget ordentlig rensemiddel til mine plader. Jeg t?nker stadig p?, at f? skaffet noget "Permostat", som jeg i 80'erne har givet ca. 85% af alle mine plader. Men det er efterh?nden noget dyrt - ca. 170-180 kr. til 25 LP plader, hvilke er lidt vildt efter min mening.

Jeg pr?vede en 80/20% destileret vand/Isopropanol blanding p? et par nyanskaffelser. Det virker, men er ikke super godt som alm. middel til pladebehandling.

Kender i til nogle gode net priser p? covers m.m.?

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Hvor er det billigst at k?be LP covers m.m.?

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Jeg har kikket efter nogle billige steder herhjemme. Accord er ikke specielt billige, ca. 4 kr. pr. cover. Men det er m?ske prisen?

Jeg skal ogs? have fat i noget ordentlig rensemiddel til mine plader. Jeg t?nker stadig p?, at f? skaffet noget "Permostat", som jeg i 80'erne har givet ca. 85% af alle mine plader. Men det er efterh?nden noget dyrt - ca. 170-180 kr. til 25 LP plader, hvilke er lidt vildt efter min mening.

Jeg pr?vede en 80/20% destileret vand/Isopropanol blanding p? et par nyanskaffelser. Det virker, men er ikke super godt som alm. middel til pladebehandling.

Kender i til nogle gode net priser p? covers m.m.?

SLL
Jeg benytter isopropanol ufortyndet, skal jeg rense meget benytter jeg gummihandsker.
Skal jeg rense meget genstridigt materiale, s? er det Fl?ggers Fluren 37 grundreng?ring 1:1 ufortyndet og kun i s? kort tid som det tager at opl?se det som sidder fast. skylles v?k med vand, og derefter affugtning med det samme med et rent h?ndkl?de. S? dannes der ikke pletter n?r vandet t?rrer p? overfladen. Og med Fluren 37 er handsker obligatorisk.

Indtil videre er jeg glad for Protected.de, de billige bl?lige cover er meget glatte og dermed NEMME AT F? UD AF REOLEN UDEN AT ?DEL?GGE COVERET P? 7 PLADER HVER GANG. ja jeg er meget glad for dem.

Mikkel
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Det m? jeg nok sige - du bruger ufortyndet Isopropanol. Jamen det er da nok helt perfekt, m?ske det der skal til. Jeg l?ste om det med 2/3 desti vand og s? 1/3 Iso. Og du vasker/skylder ogs? pladen bagefter behandlingen, hvilke jeg ikke fik gjort.

Jeg m? pr?ve det igen. Men efter min 1. gangs reng?ring er jeg lidt bange for at g?re det igen, alts? mht. at t?rre/knide alt for meget p? pladen. Det skulle jo n?dig bliver v?rre end det er med knas, st?j. Bruger du en b?rste til at vaske pladen med, eller en klud?

Det med LP covers, s? er det m?ske nok nogle brugt shops i kbh. som ligger inde med billigere covers. S? m?ske skulle vi lave en f?llestur til kbh. og kikke plader?

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Det m? jeg nok sige - du bruger ufortyndet Isopropanol. Jamen det er da nok helt perfekt, m?ske det der skal til. Jeg l?ste om det med 2/3 desti vand og s? 1/3 Iso. Og du vasker/skylder ogs? pladen bagefter behandlingen, hvilke jeg ikke fik gjort.
Bem?rk at jeg t?rrer kun rent efter Isopropanol, det er kun efter Grundrensbehandling at jeg skyller efter med vand og derefter t?rrer manuelt for at f? vandet ledt v?k inden det t?rrer.
Jeg m? pr?ve det igen. Men efter min 1. gangs reng?ring er jeg lidt bange for at g?re det igen, alts? mht. at t?rre/knide alt for meget p? pladen. Det skulle jo n?dig bliver v?rre end det er med knas, st?j. Bruger du en b?rste til at vaske pladen med, eller en klud?
jeg har to opvaskeb?rster. En med stive h?r til at skylle service rent med og en med bl?de h?r som bruges til egentligt opvask med s?bevand.

Det er den sidste jeg bruger n?r jeg renser plader med grundrens, samt n?r jeg renser champignons, der kommer dermed ingen ridser p? champignonens overflade, hvilket ellers kan ses n?r man har k?bt en tilbudspakke og ikke brugt det hele samme dag. Da bliver champignonen ofte lidt bl?d i overfladen og det er let at f? den til at se grim ud med almindelig behandling for at f? jorden af inden tilberedning.

Dermed et r?d til brug ved b?de rensning af plader og madlavning... ;)
Det med LP covers, s? er det m?ske nok nogle brugt shops i kbh. som ligger inde med billigere covers. S? m?ske skulle vi lave en f?llestur til kbh. og kikke plader?
2ndHand har brugte covers til 40,- for 50 styk. men generelt er de ikke s? p?ne som hvis man k?ber nye. Det kan godt betale sig at k?be de billige tynde bl? i Tyskland hos Protected.de idet nye covers i DK ofte er oppe i 4,5/5,- per styk og 350,- for 100 styk.

En f?llestur. Det lyder godt. hvad med dig Torben? Det er l?nge siden og du VED JO at der er god billig vinyl som ligger og venter i de danske brugtbutikker ;)

Mikkel
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Jeg melder pas p? en pladetur i det K?benhavnske - der er ikke lige s? meget plads i kalenderen.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Hey Breiler, du snakke om nogle billige bl?lige sleeves. Hmm.. har du et navn p? dem?

Torben, vi finder et andet tidspunkt hvor vi kan tjekke vinyl ud. M?ske engang lidt t?ttere p? sommeren?

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Hey Breiler, du snakke om nogle billige bl?lige sleeves. Hmm.. har du et navn p? dem?

Torben, vi finder et andet tidspunkt hvor vi kan tjekke vinyl ud. M?ske engang lidt t?ttere p? sommeren?

SLL
Det m? jeg lige tjekke ud n?r jeg kommer hjem idag. jeg regner med at tage til hvidovre og se plader i Oasen.

Mikkel
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

MikkelBreiler skrev:
SLL skrev:Hey Breiler, du snakke om nogle billige bl?lige sleeves. Hmm.. har du et navn p? dem?

Torben, vi finder et andet tidspunkt hvor vi kan tjekke vinyl ud. M?ske engang lidt t?ttere p? sommeren?

SLL
Det m? jeg lige tjekke ud n?r jeg kommer hjem idag. jeg regner med at tage til hvidovre og se plader i Oasen.

Mikkel
Den dag jeg tog til Oasen i Hvidovre var der lukket fordi betyreren var til begravelse (ikke sin egen). S? jeg mangler at komme der forbi.

De bl?lige covers hos Protected.de hedder varenummer 1000 (den f?rste vare i deres katalog)

1000 LP Schutzh?lle Standard 6,50 ? 7,54 ? (netto/butto) for 100 styk.

Det er knap 60 kroner per 100 styk. Plus porto (rimelige priser) samt gebyr for at sende penge ud af landet.
N?ste gang jeg skal bestille dernedefra bliver i slutningen af juni / starten af juli.
Jeg skal have 1500 til af disse, og 1000 inderposer. Og s? en del sm?ting s?som tomme cassetteb?nds?sker.
Jeg fik lige et nyt katalog i tryk dernedefra, fine ting. Og s? har Accord.dk en k?mpe helsides annonce i den ogs?.

Du er velkommen til at lave noget samk?b med mig s? vi kan f? portoen ned. Muligvis vil Torben ogs? kunne drage nytte af det, idet han ogs? er storforbruger af netop plastcovers og inderposer. Tj?rnov kan ogs? bruge en del forede inderposer, men han har n?ppe den som g?r noget ved det .. ;)

Mikkel
Gæst

Indlæg af Gæst »

2ndHand har brugte covers til 40,- for 50 styk. men generelt er de ikke s? p?ne som hvis man k?ber nye.

2ndHand er det samme som Accord ejet af selvsamme Uffe :?
Besvar