SLL Recordnews 19-04-2005

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

SLL Recordnews 19-04-2005

Indlæg af SLL »

Mario Reyes - What ever turns you on (Club/Radio/House/Dub Mixes)
Kissing the Pink - Certain things are likely (Orig. Mix/Garage, 1986)
Yarbrough & Peoples - Don't stop the music (b/w 'Oops up side your head' by Gap Band)
LP Lime Lime 3 (1983)
LP Lime Lime II (1982)
Barbara Roy - Gonna put up a fight (Club Fight Version, 1986/87)
Rockers Revenge - Walkin' on sunshine (9:30min., 1987, Rams Horn)
The Flirts - Passion (Special Remixed Disco Version, 8:45min., 1982, Rams
Horn)
Blancmange - Don't tell me (6:22min., 1984)
Peter Godwin - Images of heaven (Ext. Version/Spoken Images, 1982,
UK)


Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Er det dine skiver fra funrecords?

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Hey Torben, yes jeg fik dem i dag, bestilte d. 31/3. Det er ok, s?l?nge man f?r det man har bestilt, s? betyder ventetiden ikke s? meget :-)

Jeg tror at alle Rams Horn plader er p? 33 omd. Passion og Rockers Revenge som jeg har f?et er, og det tyder p? at alle deres skiver er - n?r man tjekker dem p? nettet. Det betyder heller ikke noget, s?l?nge lydkvaliteten er god. Passion lyden p? min 7" single er dog lidt bedre end Rams pladen (mere varm og dynamisk). Ud over det har jeg ikke meget d?rligt at sige.

P? et par af pladerne var der lige lovlige mange fedtpletter, deriblandt den ene Lime LP. Du kender det sikkert selv, at n?r man spiller plader kan man h?re ret voldsomt knas p? et bestemt sted p? pladen. Men jeg l?ste det ved, at blande en 80% destileret vand / 20% Isopropanol opl?sningen, og s? pudse plade p? de fedtede steder. Det fjernede det meste "grimme" knas, men til geng?ld blev plader vildt statisk fyldt med elektricitet - t?t p? at h?ret rejste sig p? mig!!!! :D
Jeg fik ogs? et st?d!!!! hehe

S? jeg skal lige have fundet nogle klude, som ikke dannes statisk elektricitet. Hvad bruger du selv?

EDIT:
Og s? fik jeg langt om l?nge Peter Godwin pladen, som jeg virkelig var varm p?. Flere af pladerne er p? Polydor, hvilke er godt. Polydor plader har n?sten altid god lyd.

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:fedtpletter, deriblandt den ene Lime LP. Du kender det sikkert selv, at n?r man spiller plader kan man h?re ret voldsomt knas p? et bestemt sted p? pladen. Men jeg l?ste det ved, at blande en 80% destileret vand / 20% Isopropanol opl?sningen, og s? pudse plade p? de fedtede steder. Det fjernede det meste "grimme" knas, men til geng?ld blev plader vildt statisk fyldt med elektricitet - t?t p? at h?ret rejste sig p? mig!!!! :D
Jeg fik ogs? et st?d!!!! hehe

S? jeg skal lige have fundet nogle klude, som ikke dannes statisk elektricitet. Hvad bruger du selv?

EDIT:
Og s? fik jeg langt om l?nge Peter Godwin pladen, som jeg virkelig var varm p?. Flere af pladerne er p? Polydor, hvilke er godt. Polydor plader har n?sten altid god lyd.
Jeg benytter toilet papir, kun bl?de to-lags! For extrabl?d kan man nuppe et l?s Kleenex toiletpapir.

Et trci ktil at modvirke statisk elektricitet er at f?re bagsiden af h?nden mod pladens overflade, h?rene p? bagsiden af h?nden aflader pladen. S? simpelt at jeg burde tage patent p? det og tjene en million milliard.... ;)

Polydor er ikke mit favoritm?rke men gennemg?ende har de lavet god vinyl.
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Jo, det med toilet papir lyder da egentlig som en god id?. M?ske papir gnidningen p? vinylen vil mindske den statiske opladning en smule?

Det trick du snakker om, giver det ikke nogle voldsomme st?d? Jeg hoppede en meter i luften, efter jeg havde behandlet nogle af de nyindk?bte plader med destileret vand + Isopropanol alco, for til sidst at t?rre efter med en klud :-)
Der var godt nok knald p? de st?d man fik!!

En ting jeg bare glemte var, at vaske pladen i destileret vand efter behandlingen. Jeg har l?st flere steder, at det faktisk er med til at fjerne dybe rillerester fra pladen. Detr m? jeg huske n?sten gang.

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Jo, det med toilet papir lyder da egentlig som en god id?. M?ske papir gnidningen p? vinylen vil mindske den statiske opladning en smule?
Meget sandsynligt
Det trick du snakker om, giver det ikke nogle voldsomme st?d? Jeg hoppede en meter i luften, efter jeg havde behandlet nogle af de nyindk?bte plader med destileret vand + Isopropanol alco, for til sidst at t?rre efter med en klud :-)
Der var godt nok knald p? de st?d man fik!!
Jeg tror du er sart, du skulle pr?ve af tage en syntetisk sweater af mens du uden sko st?r p? det forkerte type gulv.... :)
En ting jeg bare glemte var, at vaske pladen i destileret vand efter behandlingen. Jeg har l?st flere steder, at det faktisk er med til at fjerne dybe rillerester fra pladen. Detr m? jeg huske n?sten gang.
Se, det er noget jeg aldrig har pr?vet.

Mikkel
Besvar