Nogen af jer som har Rockers Revenge, walking on.. Rams horn

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Nogen af jer som har Rockers Revenge, walking on.. Rams horn

Indlæg af SLL »

Hey,

Jeg er t?t p?, at bestille 12 inch plader fra tyskland (I know, langt om l?nge!) :-)

Men jeg kunne ikke f? Rockers Revenge - Walking on sunshine original tryk fra 1982 (var udsolgt) - men kunne derimod f? et genoptryk p? et label ved navn Rams Horn fra 1987.

Er der nogen af jer som kender til kvaliteten af lyden fra Rams Horn, samt om det er en 33 ell. 45 omd. plader? Det kunne v?re, at nogen af jer l? inde med samme plade?

Lige en sidste ting, jeg bestiller fra funrecords, hvor man kan betale ekstra for at kunne trace pladerne, hvis de forsvinder. Bruger i trace, alts? betaler ekstra (torben, breiler...?) for pladerne. Bestiller 10 stk. plader her i f?rste omgang!

EDIT:

Der ligger 3 numre p? pladen:
1. Single version
2. extended 9:30 version
3. + en sidste jeg ikke husker...

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Hej

Det f?rste sidst, de gange jeg har k?bt hos funrecords har det blot v?ret med alm. forsendelse. Mine indk?b er kommet hver eneste gang.

Det er yderst sj?dent jeg f?r sendt noget anbefalet, det ske kun hvis det er nogle sj?ldne plader og / eller hvis prisen har v?ret meget h?j.

I de sidste 5 ?r har jeg k?bt plader m?nedligt p? nettet og der er ikke en eneste gang hvor jeg ikke har modtaget dem.

S? det er nok lidt et temperaments sp?rgsm?l og man ?nsker forsendelsen anbefalet eller ej.

Mht til Rockers Revange s? kender jeg ikke til den fra '87, da jeg af princip ikke k?ber genoptryk. Men du kan f? original udgivelsen p? ebay.

Jeg har en del rams horn udgivelser bla med flirts, s? vidt jeg husker skulle lyden v?re fin nok. Hvilke omdrejninger de ruller rundt med kan jeg ikke lige huske.

Mvh.
Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Hey Torben,

Ja, jeg ved godt at original trykket vil v?re det fedeste og f? fat i. Men nu har jeg lige fundet 10 stk. maxier hos funrecords, og der imellem ogs? et par Rams Horn tryk. Jeg g?r mest op i lyden p? pladen. Den v?rste 12'er lyd jeg har, er p? Bobby Orlando produktionen Oh Romeo, one more shot pladen. For pokker da en d?rlig lyd. Man kan konstant h?re, at b?ndet pladen er trykt efter, har v?ret af meget d?rlig kvalitet. Lyden (diskanten) - b?lger op og ned hele tiden :shock:

En anden ting er, om Rams Horn - The Flirts passion pladen indeholder den normale 12 tommer passion version. Der findes jo det disco remix af den, men jeg syntes mixet er lige lovligt meget mixed i start, hvor det taget et godt stykke tid f?r melodien/sangen kommer i gang.

Men ok, det var lige noget helt andet. Jeg betaler sku nok bare de ca. 60 kr. for forsendelsen, og h?ber p? leveringen :-)

Tak for hj?lpen!

EDIT:
Nu har jeg bestilt, s? m? vi se hvorn?r pladerne dukker p?. Torben, kan du huske hvor lang tid der ca. plejer at g? for en funrecords sending?

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Jeg g?r mest op i lyden p? pladen. Den v?rste 12'er lyd jeg har, er p? Bobby Orlando produktionen Oh Romeo, one more shot pladen. For pokker da en d?rlig lyd. Man kan konstant h?re, at b?ndet pladen er trykt efter, har v?ret af meget d?rlig kvalitet. Lyden (diskanten) - b?lger op og ned hele tiden :shock:
Enig, nogle af Bobby O. produktionerne var ikke helt p?ne. Han var vist mere interesseret i at sende det samme synth riff ud 20 gange end at lave egentligt kvalitet.

De Rams Horn plader jeg har er vist 33 rpm. Jeg mener de blev lavet prim?rt for djs. S? kan det n?ppe v?re bedre ;)
En anden ting er, om Rams Horn - The Flirts passion pladen indeholder den normale 12 tommer passion version. Der findes jo det disco remix af den, men jeg syntes mixet er lige lovligt meget mixed i start, hvor det taget et godt stykke tid f?r melodien/sangen kommer i gang.
Nogle selskaber, herunder Beat Box i Sverige udsendte gerne egne remix sammen med original versionen. Sidder heg med en DIe Walk?re fra ZYX Records, som netop er lagt p? databasen, ogs? med labelscan. B-siden indeholder originalen.


Mikkel
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Yep, s? vidt jeg kan se er Horn vinylerne jeg har bestilt ogs? 33, hvilke ikke altid er en d?rlig ting lydm?ssigt. Dog s? jeg helst, at de var p? 45 :-)

De to Rams Horn plader jeg har bestilt er Flirts - Passion og Rockers Revenge - Walking on sunshine. Jeg h?ber, at orginal passion extended mix ogs? findes p? pladen, eftersom jeg syntes den normale fede single edit bass start l?kker. Disco remixet er ligesom lidt for meget mixet i starten, blot en synsvinkel fra undertegnet :-)

SLL

EDIT:
Har bestilt 10 stk. vinyler fra funrecords, s? h?ber jeg, at Rams Horn er i ok kvalitet. Mere om pladerne, n?r de engang dukker op! :-)
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Re: Nogen af jer som har Rockers Revenge, walking on.. Rams

Indlæg af John »

SLL skrev:Hey,


Der ligger 3 numre p? pladen:
1. Single version
2. extended 9:30 version
3. + en sidste jeg ikke husker...

Mvh. SLL

man m? h?be nr 3 er Battlecry, den er skidego? !! :-)
scratch?et stammer fra Walkin on sunshine
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

John? Som i 'Johns f?dselsdagsmix'?

Mvh TJ?rnov
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

tjornov skrev:John? Som i 'Johns f?dselsdagsmix'?
Hvor st?r der noget om John?

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

SLL skrev: EDIT:
Nu har jeg bestilt, s? m? vi se hvorn?r pladerne dukker p?. Torben, kan du huske hvor lang tid der ca. plejer at g? for en funrecords sending?

SLL
Ups, den havde jeg lige overset.

De er lidt langsomme, de gange jeg har bestilt har der g?et omkring 3 uger.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Torben Pedersen skrev:
De er lidt langsomme, de gange jeg har bestilt har der g?et omkring 3 uger.

Torben
Ok, jeg har f?et en bekr?ftigelse den. 31/3 p?, at min order er oprettet i deres computer system. Og jo, de skriver at der kan g? op til max 20 dage f?r forsendelse. Det er ok med mig, selvom Funrecords - som du siger, er lidt langsomme :-)

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

haha

Indlæg af John »

tjornov skrev:John? Som i 'Johns f?dselsdagsmix'?

Mvh TJ?rnov

hahaha
nej har bare f?et ?ndret navn..
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

Indlæg af John »

?har forresten lige fundet en 12" med Divine: Walk like a man.
det underlige er, at de kalder den instrumentale version for "Man talk" :-)
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

SLL skrev:
Torben Pedersen skrev:
De er lidt langsomme, de gange jeg har bestilt har der g?et omkring 3 uger.

Torben
Ok, jeg har f?et en bekr?ftigelse den. 31/3 p?, at min order er oprettet i deres computer system. Og jo, de skriver at der kan g? op til max 20 dage f?r forsendelse. Det er ok med mig, selvom Funrecords - som du siger, er lidt langsomme :-) SLL
Ok, de har styr p? det dernede, s? v?r ikke nerv?s for den lange leveringstid. Jeg har vel k?bt omkring 150 plader hos dem, og kun to har v?ret lidt ridset. De kostede dog kun 2 euro, s? jeg gad ikke engang at brokke mig. Alle andre 2 euro skiver jeg har k?bt har alle v?ret mint.

H?ber du bliver tilfreds med dine indk?b.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Besvar