Nu beh?ver jeg Hj?lp venner.

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
spino5
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21-02-2005 23:41:21
Geografisk sted: G?teborg, Sverige
Kontakt:

Nu beh?ver jeg Hj?lp venner.

Indlæg af spino5 »

Endelig har tror jeg har jeg har fundet rette sted at f? hj?lp. he he...

Mit navn er Michael og jeg er opvokset i N?stved men bo nu i G?teborg.

Jeg besidder et gamelt b?nd som jeg i mange mange mange man...... ?r har fors?gt at l?se en g?de p?. Jeg ved nu, efter at havde kigge igennem spille lister p? jeres fantastiske site nogle lunne hvilke datoer som jeg som lille sad frem for min mor's og far's stero anl?g og lavede optager b?nd som vi sidenhen havde n?r vi tr?nede breakdance og boogie i k?lderen.

Nu beh?ver jeg expert hj?lp!

Jeg har lagt en fil p? denne site:
www.cmpspin.com/hvadhedderdette.mp3

Som i kan h?re findes Kims stemme med, men er klippet bort!!! (Hvor dum man var dan man var lille!)
Jeg leder som en besat efter dette nummer. (Jeg tror at det er fra studie 85?) men jeg kan ikke finde det? Midt i mixet siger Kim "this record is scratched". Jeg har ikke lagt hele mixet op som mp3 eftersom det er over 7 minutter langt.

Please help me.

Michael/Spino5
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

Det er Hashim - Al Naafiysh (the soul) fra Pop 84 05.03.1984. Din optagelse stammer dog ikke derfra, men fra et mix senere - jeg pr?ver lige at finde det :-) - jeg tror dog vi skal finde optagelsen i 1984 et sted. Faktisk er nummeret mde i flere mix, men jeg har ikke fundet et sted der passer med at Kim siger 'Jaaah' henover.

.. men var det selve nummeret eller mixet du var efter?

Du kan rent faktisk finde nummeret p? PS2-spillet (og PC?) Vice City, hvor det er med i soundtracket.
/Tom.
spino5
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21-02-2005 23:41:21
Geografisk sted: G?teborg, Sverige
Kontakt:

Indlæg af spino5 »

ohhh. Det var hurtigt svar. FANTASTISK!... he
Yep. Jeg har jo original 12" Hashim - Al Naafiysh, men du har ret, det er mixet jeg er ude efter.
Det er et fantastisk mix med en masse sm? samples som g?r at man hurtig bilver 12 ?r igen.
Om det beh?ves kan jeg ligge hele mixet op p? siten.
Som sagt findes Kim stemme i midten af nummeret hvilket m?ske kan hj?lpe til? (This record is scratched!)

Michael/Spino5
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

Det ville hj?lpe lidt mere at h?re Kims stemme i form af en hel s?tning (f.eks. introduktion eller farvel), s? kan vi nemmere finde mixet.

Jeg var ellers f?rst ret sikker p? at det var nyt?rsmixet 1984 - her optr?der Hashim ogs? til sidst i en version der lyder som din, men alts? uden Kim's stemmer henover.
/Tom.
spino5
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21-02-2005 23:41:21
Geografisk sted: G?teborg, Sverige
Kontakt:

Indlæg af spino5 »

Ok.

Nu ligger endnu en fil oppe.

www.cmpspin.com/hvilketmix.mp3

Her er der to ting som burde hj?lpe til. F?rst er det kims stemme, derefter har jeg klippet frem til det sted hvor, det bedste af mixet fremtr?der. Det er alts? mest for denne del at mixet som jeg leder som besat. he he. Lyt og se hvad du kan komme frem til?! :D

Jeg var ellers f?rst ret sikker p? at det var nyt?rsmixet 1984 - her optr?der Hashim ogs? til sidst i en version der lyder som din, men alts? uden Kim's stemmer henover.

he he.... Ser du, mit store problem er at dette mix findes p? den anden side af samme b?nd hvilket skaber store forviringer for mig. Da vi var sm?, CMP og jeg (www.comspin.com) optog vi ofte programmet og lavede derefter selv mix tapes med det bedste hvilket idag giver os enorme kvaler.
Jeg har dog siden i sommers skaffet mange af de gamle kendinger p? 12" mest fra U.S.A. via e-bay. Jeg bruger som oftest http://www.discogs.com n?r jeg har brug for hj?lp med at finde p? hvilke plader de forskellig nummer findes.
I disse dage skulle jeg gerne f?: Norlan Thomas, Joyce Sims, Fearless Four med posten, s? dette med e-bay er fantastisk.

Et kort spr?gesm?l: Hvor mange af jer som er meget aktive p? denne site har alle, eller mange af kims udsendelser?

Michael/Spino5
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

Det irriterer mig at jeg ikke kan placere mixet (eller rettere: udsendelsen) bedre.
Jeg VED nu at jeg har en brudstykke af lige pr?cist d?t mix p? b?nd, og at det f?rste af denne udsendelse er overspillet af Pop 84 13.06.1984, s? alt andet lige er mixet i en udsendelse F?R den 13.06.84 (og sandsynligvis EFTER 05.03.1984, hvor Kim spiller Hashim for f?rste gang).

jeg kigger videre ...

Der er ingen der har "alle" udsendelser idet vi endnu ikke kender alle udsendelser endnu. Og af dem vi kender er der stadigv?k nogle vi kun kender p? papiret (dvs. fundet i program-oversigter eller har set andre ligge inde med).
/Tom.
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

Jeg har fundet det nu. Det stammer fra Pop 84 26.03.1984 (sang nummer 8: diverse / mix) - direkte link. http://www.kimschumacher.dk/ksinfo.php? ... &bv=0&bi=5

Mixet er endnu ikke identificeret, s? det hj?lper dig nok ikke s? meget alligevel.

Kim siger selv f?lgende i indledningen (som du alts? mangler :-))
Jaaah, det er mandag - det her er Pop 84 og s? ved du, vi er ved at v?re fremme ved dagens kalorie-bombe. Lagkagemixet i dag st?r Hashim for med The Soul, godt hjulpet af Planet Patrol, Rockers Revenge, Kraftwerk og Brooklyn Express - blandt andre.
... og i outroen siger han:
Hashim's nummer "The Soul" blev gylle-torpederet af "Looking for the perfect beat", "Rock the house", "Play at your own risk", "Numbers" og "Planet rock".
/Tom.
spino5
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21-02-2005 23:41:21
Geografisk sted: G?teborg, Sverige
Kontakt:

Indlæg af spino5 »

Super mange tak Tom.

Jeg er meget imponeret af din oversigt samt din utrolige hurtige svar. he he.... Det er fantastisk at man efter s? mange ?r helt pludselig f?r sat en helt masse p? plads i l?bet af to dage?.. Det f?les lidt m?rkeligt skal du vide.

Ok. Jeg m?dte DJ Jazzy Jay (NYC) i G?teborg d. 6 November sidste ?r. M?ske skal man se om han evt. kan identificere dette mix?.
Men hvor sp?ndende!... Hvis Kim n?vner visse af diverse artister som er mixet ind over "The Soul", s? burde man jo kunne finde originalet til disse sange... hmmmm.... Visse af dem har jeg, men jeg leder jo specifikt efter den del som du h?rte p?;

www.cmpspin.com/hvilketmix.mp3

Ok, Tom. Jeg har sikket et par andra sange i skuffen som jeg skulle beh?ve hj?lp med. Jeg lyttede netop til endnu et nummer p? samme b?nd. Jeg er dog ikke sikker p? at dette electro nummer et noget som Kim har spillet i hans program, men det kan v?re s?dan!?
Er du intreseret i at lytte og give dit bud?!...

Du skal have tusinde tak for hj?lpen. Min ydereste respekt for s? hurtige svar og et s?dant overblik som kun en riktig fanatiker kan have (dette som en komplimang!).

Hvad g?lder mit sp?rgesm?l ang?ende hvor mange udsendelser i har skaffet frem ligger min undran i at jeg ikke helt forst?r at ikke DR for l?nge siden har set at Kim S. jo er en af deres absoult st?rste personligheder som radio DJ?!. Dette er meget forbavsene for mig. (Jeg har jo v?ret v?k fra Danmark i 10 ?r!). DR burde s?tte igang at samle alt ind for at forvare hans udsendelser!.

men, men.... Jeg skriver til Jazzy Jay i n?ste uge. S? m? vi se om han har et bud.
Og jeg skal selvf?lgelig skrive til dig s? snart jeg ved!!! he he.....

hmmmm.... Kan det stamme fra en Disco Mix Club plade?.... hmmmm...
Det skal tiden vise. :D

Michael / Spino5
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Nu beh?ver jeg Hj?lp venner.

Indlæg af MikkelBreiler »

spino5 skrev:Jeg besidder et gamelt b?nd som jeg i mange mange mange man...... ?r har fors?gt at l?se en g?de p?. Jeg ved nu, efter at havde kigge igennem spille lister p? jeres fantastiske site nogle lunne
Nu beh?ver jeg expert hj?lp!

Jeg har lagt en fil p? denne site:
www.cmpspin.com/hvadhedderdette.mp3

Som i kan h?re findes Kims stemme med, men er klippet bort!!! (Hvor dum man var dan man var lille!)
Jeg leder som en besat efter dette nummer. (Jeg tror at det er fra studie 85?) men jeg kan ikke finde det? Midt i mixet siger Kim "this record is scratched". Jeg har ikke lagt hele mixet op som mp3 eftersom det er over 7 minutter langt.

Please help me.

Michael/Spino5
Vi har fortsat ikke identificeret det KS spiller den dag. Men min teori slipper du ikke for:
Der er nogle drops henover. Mixning og dropsene peger p? Latin Rascals!
Dermed er det ikke noget du skal vente at finde p? vinyl under et genkendeligt navn eller noget. Jeg mener jeg har noget det lyder MEGET som dette indk?bt i usa. P? cd. Ved lejlighed skal jeg nok pr?ve at finde det eksakt.
Et kort spr?gesm?l: Hvor mange af jer som er meget aktive p? denne site har alle, eller mange af kims udsendelser?
Jeg har cirka 120+ udsendelser i diverse tilstande. Nogle har jeg flere brudstykker af idet det er lykkedes mig at f? flere b?nd doneret fra forskellige b?nd s? mit gamle regnetstykke fra 1991 med 110 udsendelser skal nok moderes opad en tak. Gennemg?ende er det dog dubletter jeg har f?et.

Jeg samler ogs? p? vinyl, alt hvad KS har spilelt og det som jeg selv synes er fedt fra 1976-1990, ogs? p? eBay.
Derudover samler jeg ogs? p? b?ndmaskiner, b?de spole og cassette og jeg har ogs? nogle fra DR.

Mikkel
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Du m? gerne smide links til flere bidder.
spino5 skrev:Hvad g?lder mit sp?rgesm?l ang?ende hvor mange udsendelser i har skaffet frem ligger min undran i at jeg ikke helt forst?r at ikke DR for l?nge siden har set at Kim S. jo er en af deres absoult st?rste personligheder som radio DJ?!. Dette er meget forbavsene for mig. (Jeg har jo v?ret v?k fra Danmark i 10 ?r!). DR burde s?tte igang at samle alt ind for at forvare hans udsendelser!.
DR er nogle sl?ve padder som jo ikke har Kim Schumacher p?dagsordenen i og med de er en public service organisation med bureaukrati og alt muligt andet. Deres sl?vsind g?r at mange ikke kan tage dem mere seri?s end alle mulige andre radioer. Men alligevel for de fleste er der punkter hvor DR har s?rstatus. Det g?lder navnlig den tid hvori der ikke var alternativer, og n?r der var disse ikke havde samme kr?fter til at arbejde for sig. Ingen tvivl om at DR skummede fl?den i de ?r. Og ingen tvivl om at DR har sv?rere ved at f? de bedste kr?fter til at arbejde for sig, kun fordi det er DR der sp?rger dem.

DJ Jazzy J, vil nok ikke synes om sp?rgsm?let om hvorvidt mixet du lagde ud med er fra DMC. Det tror jeg nemlig ikke at det er. Prim?re ?rsag er alle de rettigheder alle de drops vil med?re clearing til. DMC startede som et lovligt foretagende (p? cassetteb?nd allerf?rst). Sekund?rt er det ikke 'clean' nok i lyden til en DMC udgivelse. hvisdu lytter til The Judge og nogle af de andre (Rutti, Bizzie Bee et cetera) s? er deres lyden meget mere poleret, og ikke s? samplerig.

Jeg kan ikke lige finde den bid som jeg har med Latin Rascals som minder om dit, men jeg ved jeg har det et eller andet sted.

Mikkel
HenningGrebo
Indlæg: 305
Tilmeldt: 09-06-2004 14:40:23
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Indlæg af HenningGrebo »

Et kort spr?gesm?l: Hvor mange af jer som er meget aktive p? denne site har alle, eller mange af kims udsendelser?
Hall?jsovs Michael - min bror og jeg optog 151 udsendelser i firserne - men det sjove er at vi gjorde det i samme by som dig - vi har boet det meste af vores liv i N?stved - det g?r vi ikke nu, men gjorde det hele halvfjerdserne, firserne og halvfemserne :lol:

Jeg kan se du laver graffiti - du har ikke danset breakdance dengang i N?stved vel ?
Billede
spino5
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21-02-2005 23:41:21
Geografisk sted: G?teborg, Sverige
Kontakt:

Re: Nu beh?ver jeg Hj?lp venner.

Indlæg af spino5 »

Hej igen.

Jeg har arbejdet h?rdt de sidste dage hvilket er orsag til at jeg f?rst er tilbage nu. (Jeg arbejder netop med en dubbel DVD for BreakDance SM (Swedish Masters) 2004) (Det var der jeg m?dte Jazzy Jay!. DVD'n skal v?re f?rdig i snart fremtid.)

Ok, nok om det.
Der er nogle drops henover. Mixning og dropsene peger p? Latin Rascals!
Dermed er det ikke noget du skal vente at finde p? vinyl under et genkendeligt navn eller noget. Jeg mener jeg har noget det lyder MEGET som dette indk?bt i usa. P? cd. Ved lejlighed skal jeg nok pr?ve at finde det eksakt.
Mikkel, jeg er utrolig glad for at du kiggede ind og lyttede p? mixet. Jeg er selvf?lgelig meget intreseret i at lytte til mixet du besider.
Jeg har kigget efter alt som Latin Rascals har mixet og det virker som om at ingen af mix eller remix pladerne som findes under deres navn indeholder Hashim's The Soul. Men man kan tro at det m?ske kan findes p? en b-side af noget andet?.
Jeg leder videre.
DJ Jazzy J, vil nok ikke synes om sp?rgsm?let om hvorvidt mixet du lagde ud med er fra DMC. Det tror jeg nemlig ikke at det er. Prim?re ?rsag er alle de rettigheder alle de drops vil med?re clearing til. DMC startede som et lovligt foretagende (p? cassetteb?nd allerf?rst). Sekund?rt er det ikke 'clean' nok i lyden til en DMC udgivelse. hvisdu lytter til The Judge og nogle af de andre (Rutti, Bizzie Bee et cetera) s? er deres lyden meget mere poleret, og ikke s? samplerig.
Desv?rre har jeg ikke s? stor kundskab om DMC's udgivelser som jeg skulle ville have, men jeg lytter til dit r?d. (jag har kun world champ mix 88 med mick hansen (cutfather) og cash money DJ battel's)

Jeg har lagt 4 stykker musik yderligere til jer proffs for igenkendelse.

http://www.cmpspin.com/music/kimandag.mp3
Her n?vner Kim ikke hvliken sang dette er?

http://www.cmpspin.com/music/what.mp3
Dette nummer er jeg ikke sikker p? er fra et Kim Schumacher program? Men det er fantastisk.

http://www.cmpspin.com/music/what2.mp3
Denne sang er jeg heller ikke sikker p? er fra et Kim Schumacher program?

http://www.cmpspin.com/music/jamesbrown.mp3
Dette er sikkert let for en riktig james brown kender. M?ske er jeg bare sl?v men jeg havde det liggende og er der nogen af jeg som kender titlen er det til stor hj?lp.
Hall?jsovs Michael - min bror og jeg optog 151 udsendelser i firserne - men det sjove er at vi gjorde det i samme by som dig - vi har boet det meste af vores liv i N?stved - det g?r vi ikke nu, men gjorde det hele halvfjerdserne, firserne og halvfemserne

Jeg kan se du laver graffiti - du har ikke danset breakdance dengang i N?stved vel?
Absolut!. Den web site som du kiggede p? nu (www.cmpspin.com) er under opbyggelse og snart kommer du bla. at finde en del billeder fra den tid.
Denne tid (83 til 86) skabte min og CMP's identitet s? det betyder utroligt meget i vores hverdag. Dette inkluderer selvf?lgelig til meget stor del musikken som Kim jo stod for. Han er en Hero for os.
Har du nogle minder fra den tid?. (crews m.m. eller writers)
Vi har precis haft 20 ?rs fest i N?stved for hip-hop kulturen (oktober 28 2004). Kim var jo for mange intreserede i denne kultur, i begyndelsen en enorm tilgang.
Det var en fantastisk fest hvor en hel del af "de gamle" ogs? kom forbi. Det var sk?gt. Vi have bla. et slide show med billeder fra dengang!.

Michael /spino5 :lol:
HenningGrebo
Indlæg: 305
Tilmeldt: 09-06-2004 14:40:23
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Re: Nu beh?ver jeg Hj?lp venner.

Indlæg af HenningGrebo »

spino5 skrev:Denne tid (83 til 86) skabte min og CMP's identitet s? det betyder utroligt meget i vores hverdag. Dette inkluderer selvf?lgelig til meget stor del musikken som Kim jo stod for. Han er en Hero for os.
Har du nogle minder fra den tid?. (crews m.m. eller writers)
Vi har precis haft 20 ?rs fest i N?stved for hip-hop kulturen (oktober 28 2004). Kim var jo for mange intreserede i denne kultur, i begyndelsen en enorm tilgang.
Det var en fantastisk fest hvor en hel del af "de gamle" ogs? kom forbi. Det var sk?gt. Vi have bla. et slide show med billeder fra dengang!.
Ja jeg har bla video fra dengang mig og min bror vandt Breakdancemesterskabskonkurrencen i N?stved i 1984 :P
Billede
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Re: Nu beh?ver jeg Hj?lp venner.

Indlæg af tom »

spino5 skrev:Hej igen.
Jeg har lagt 4 stykker musik yderligere til jer proffs for igenkendelse.

http://www.cmpspin.com/music/kimandag.mp3
Her n?vner Kim ikke hvliken sang dette er?

http://www.cmpspin.com/music/what.mp3
Dette nummer er jeg ikke sikker p? er fra et Kim Schumacher program? Men det er fantastisk.

http://www.cmpspin.com/music/what2.mp3
Denne sang er jeg heller ikke sikker p? er fra et Kim Schumacher program?

http://www.cmpspin.com/music/jamesbrown.mp3
Dette er sikkert let for en riktig james brown kender. M?ske er jeg bare sl?v men jeg havde det liggende og er der nogen af jeg som kender titlen er det til stor hj?lp.
#1 er The Silent Underdogs - Papa's got a brand new pigbag fra Studie 85 23-09-85.
#2 spiller Kim ogs? - min hjerne bilder mig ind at det er fra 83/84, og placeret sidst i en udsendelse, men jeg kan ikke stedf?ste den (argh!!)
#3 er Whodini - Nasty lady fra Pop 84 03-05-84.
#4 er det ikke (I feel like a) Sex machine? Eller lyder de bare allesammen ens? (Jeg er heller ikke James Brown ekspert :-) )
/Tom.
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

#2 er Jonzun Crew - Space is the place (instr.)

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

Tak Torben .... s? fandt jeg den: http://www.kimschumacher.dk/ksinfo.php? ... v=0&bi=191

Pop 83 04-04-1983 som sidste nummer - uhyggeligt!
/Tom.
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Det var s? lidt.

Jeg var dog lidt heldig, da jeg stortset lige havde spillet pladen.

Jeg har samtidig opdateret databasen s? det fremg?r, at det er b-siden som Kim spiller.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
spino5
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21-02-2005 23:41:21
Geografisk sted: G?teborg, Sverige
Kontakt:

Indlæg af spino5 »

he he he.....

Jeg er simpelthen forbavset for den hurtige respons!!! :lol:

Tusind tak!.

Jeg var precis p? posthuset og hente: "MC Flex and the F.B.I. Crew" (Rockin it) og "Fearless Four" (Rockin it). wooow... rigtigt fantastisk!..

Jeg skal se om jeg kan finder yderligere materiale som jeg savner titler p? he, det virker jo som om at Kim Schumacher siten er stedet men b?r v?re med p?.... :D
Ja jeg har bla video fra dengang mig og min bror vandt Breakdancemesterskabskonkurrencen i N?stved i 1984
Henning Grebo, har du ikke en mulighed at ligge det p? en server som mpg eller quicktime fil s? man kan se det?. Det ville v?re godt med lidt nostalgi.

Men hensyn til James Brown er jeg ganske sikker p? at det ikke er Sex Machine.... hmmmmm jeg skal se hvad jeg kan finde ud af med det.
Det var s? lidt.

Jeg var dog lidt heldig, da jeg stortset lige havde spillet pladen.

Jeg har samtidig opdateret databasen s? det fremg?r, at det er b-siden som Kim spiller.

Torben
he he.... det lyder som om dig og Tom dagligt spiller disse fantastiske galme plader. M?ske var det en ide at lave en "Old School / Kim Schumacher" Jam aften?.... Det ville v?re godt for sj?len!. :D

Michael / Spino5
spino5
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21-02-2005 23:41:21
Geografisk sted: G?teborg, Sverige
Kontakt:

Indlæg af spino5 »

#1 er The Silent Underdogs - Papa's got a brand new pigbag fra Studie 85 23-09-85.
#2 spiller Kim ogs? - min hjerne bilder mig ind at det er fra 83/84, og placeret sidst i en udsendelse, men jeg kan ikke stedf?ste den (argh!!)
#3 er Whodini - Nasty lady fra Pop 84 03-05-84.
#4 er det ikke (I feel like a) Sex machine? Eller lyder de bare allesammen ens? (Jeg er heller ikke James Brown ekspert )
hmmm.... Tom, jeg var precis oppe p? mit rum (Mix rummet alts?). #3 Whodini - Nasty Lady lydder det ikke som?. Jeg har albummet Whodini:
http://www.discogs.com/release/85405
og det er ikke denne udgave ialt fald. Jeg ligge den gerne op p? servern s? du kan lytte hvis du ikke selv har pladen? :wink:
M?ske kan det v?re ett remix?

Michael / Spino5
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Hov, jeg havde slet ikke lyttet til # 3

Men det er rigtigt, at det ikke er Whodini.

Det er tilgeng?ld Warp 9 - Lightyears away.

Kim spiller sangen i Pop 83 22-08-1983.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

Hmm - jeg er vist ved at falde af p? den :-/ ... jeg har i?vrigt ikke pladen, s? jeg m?tte bero p? en blanding af min hukommelse og mine KS udsendelser ...
/Tom.
Brugeravatar
savstyrkerne
Indlæg: 17
Tilmeldt: 25-04-2004 08:34:47
Geografisk sted: Vesterbronx
Kontakt:

Indlæg af savstyrkerne »

he he.... det lyder som om dig og Tom dagligt spiller disse fantastiske galme plader. M?ske var det en ide at lave en "Old School / Kim Schumacher" Jam aften?.... Det ville v?re godt for sj?len!. :D

(www.vega.dk vs. www.eldoradoclub.dk 23/24. marts = Erasure pre+afterparty), (www.stereobar.dk vs. www.eldoradoclub.dk 26. Marts = New Order release event), (www.stereobar.dk vs. www.eldoradoclub.dk 9. april = SUPERGAY OK++), (www.culture-box.com vs. www.eldoradoclub.dk 7. maj = Depeche Mode - The Black Connection.)

More info log on www.eldoradoclub.dk

related infosearch:
www.culture-box.com
www.depechemodeforum.dk
www.depeche-mode.com
www.club-stahlwerk.dk
www.stereobar.dk
www.emi.dk
www.warnermusic.dk

See you dressed in black
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Nu beh?ver jeg Hj?lp venner.

Indlæg af MikkelBreiler »

spino5 skrev:Hej igen. Mikkel, jeg er utrolig glad for at du kiggede ind og lyttede p? mixet. Jeg er selvf?lgelig meget intreseret i at lytte til mixet du besider.
Jeg har kigget efter alt som Latin Rascals har mixet og det virker som om at ingen af mix eller remix pladerne som findes under deres navn indeholder Hashim's The Soul. Men man kan tro at det m?ske kan findes p? en b-side af noget andet?.
Jeg leder videre.
Desv?rre har jeg ikke s? stor kundskab om DMC's udgivelser som jeg skulle ville have, men jeg lytter til dit r?d. (jag har kun world champ mix 88 med mick hansen (cutfather) og cash money DJ battel's)

[/quote]Den med Mich er det ikke en 12'' vinyl plade med kun een sk?ring som netop starter med noget som minder om en introduktion til James Brown, en plade som kun har noget p? den ene side, og er blank p? den anden side?
http://www.cmpspin.com/music/jamesbrown.mp3
Dette er sikkert let for en riktig james brown kender. M?ske er jeg bare sl?v men jeg havde det liggende og er der nogen af jeg som kender titlen er det til stor hj?lp.
"Get Up, Get Into It, Get Involved" fra et sted i halvfjerdserne.

Jeg tror ikke KS spillede denne. Jeg har ikke st?dt p? den f?r.
(www.cmpspin.com) er under opbyggelse og snart kommer du bla. at finde en del billeder fra den tid.
Denne tid (83 til 86) skabte min og CMP's identitet s? det betyder utroligt meget i vores hverdag. Dette inkluderer selvf?lgelig til meget stor del musikken som Kim jo stod for. Han er en Hero for os.
:)

Mikkel
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Nu beh?ver jeg Hj?lp venner.

Indlæg af MikkelBreiler »

tom skrev:#1 er The Silent Underdogs - Papa's got a brand new pigbag fra Studie 85 23-09-85.
Det er Paul Hardcastle's mix af den, den originale er langsommere. Jeg har vist begge p? 12'' vinyl.
#4 er det ikke (I feel like a) Sex machine? Eller lyder de bare allesammen ens? (Jeg er heller ikke James Brown ekspert :-) )
Jeg giver svaret p? denne i en anden post.

Mikkel
Besvar