backup ?

.. alt andet, der ikke hører under nogle af ovenstående kategorier.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

backup ?

Indlæg af John »

hej
jeg har l?st indl?g af ...???h..vist nok mikkebreiler, der skrev han tit havde et b?nd i walkman?en....s? undre jeg mig: Det er vel forh?blig ikke et orginalb?nd som han optagede da Kim var i radioen?
det er vel en copy han har taget af sit orginalb?nd..ik? :-)

jeg har br?ndt mine f? (desv?rre) b?nd ned p? CD og gemt orginalb?ndene v?k. :-)

jeg ved godt at I andre har mange b?nd med ham, men det vil da v?re en ren forn?jelse for mig at gemme dem ned p? CD for Jer, og skidt med at det sku v?re 134 CD?er, og at det tar et stykke tid :-). Det ska jo kun g?res 1 gang. :-)
Og CD?er bliver ikke slettet med tiden, som b?nd g?r hvergang man afspiller dem. :-(

p? det her link:
http://www.dr.dk/P1/ultralyd/arkiv.asp? ... le&id=8994

snakker kim i kort tid (ca. 20 min inde)

ps. hvad laver i egentlig til Kim?s h?jtider
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Tak for tilbudet vedr. overspilning, men det tror jeg de fleste fik gjort en gang tilbage i 1990'erne. Jeg mener at mindes det indl?g, som Mikkel har skrevet en gang, hvor han n?vne det med, at han en gang imellem har et b?nd i walkmanden. Men det er godt nok rigtig mange ?r siden, at han skrev det.

Jeg skal dog slet ikke kunne udelukke, at Mikkel stadig l?ber rundt og lytter til b?nd i walkm?nd. Eller har du en spoleb?ndoptager og et bilbatteri med p? en s?kkevogn, Milel *smil*

I ?vrigt tak for linket til DR

Vi m?des typisk ved 'h?jtiderne'. P? d?dsdagen l?gger vi en buket p? graven.

Hvor mange optagelser ligger du forresten inde med og fra hvilken periode?

Mvh S?ren Tj?rnov
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

ok

Indlæg af John »

ok, s? dvs han har 134 cd?er med kim ??? wow... :D

jeg har kun 4 stk...desv?rre. 1 stk studio ?84, 1 stk Pop ?84, 1 stk studio ?85, 1 stk nyt?rsmix ?84.

den sidste er den bedste

s? har jeg nogen latin rascals og nogen 12" og selvf?lgelig samtlige med Mantronix

jeg havde ikke r?d til b?nd til kim i ?81..desv?rre..jeg var jo kun 14 ?r :-)
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: backup ?

Indlæg af MikkelBreiler »

Fan of Mantronix skrev:hej
jeg har l?st indl?g af ...???h..vist nok mikkebreiler, der skrev han tit havde et b?nd i walkman?en....s? undre jeg mig: Det er vel forh?blig ikke et orginalb?nd som han optagede da Kim var i radioen?
det er vel en copy han har taget af sit orginalb?nd..ik? :-)
Jeg kan ikke lige komme p? hvorn?r jeg skrev det, men det nogle ?r siden jeg sidst regelm?ssigt benyttede walkman.
Det kan v?re at du har l?st mit indl?g her:
http://forum.kimschumacher.dk/viewtopic ... ht=walkman
jeg har br?ndt mine f? (desv?rre) b?nd ned p? CD og gemt orginalb?ndene v?k. :-)
Det har jeg ogs? gjort, liges? flere af de ?vrige samlere her.
jeg ved godt at I andre har mange b?nd med ham, men det vil da v?re en ren forn?jelse for mig at gemme dem ned p? CD for Jer, og skidt med at det sku v?re 134 CD?er, og at det tar et stykke tid :-). Det ska jo kun g?res 1 gang. :-)
Vi har fod p? det :) Det tog mig 2.5 ?r fra 1997 og frem at nosse mig f?rdig, det ville ingen ende trage, med 70+ b?nd og en langsom pc samt 2x br?nder.
Og CD?er bliver ikke slettet med tiden, som b?nd g?r hvergang man afspiller dem. :-(
Faktisk er b?nd nok lige s? holdbart som CD, m?ske endda mere, for mange af de f?rste CD skiver fra 80erne kan ikke l?ses idag. Det g?lder is?r for dem som er henlagt med tanke p? arkivering. Det er dog ikke alle firmaers skiver som er ber?rt. Men det var et tysk universitetsstudie i holdbarheden af data p? CD og ogs? br?ndbare skiver. Og mht holdbarhed s? er der sket hurtigere fremskridt i CD mediet end i b?ndmediet. S? de fejl der er i CD produktionen samt de blanke er sporadiske. Og det jo ikke til at sige med sikkerhed hvilke m?rker som f?s nu som er sikre nok til fremtiden, men de er om noget mere sikre end de foreg?ende.

p? det her link:
http://www.dr.dk/P1/ultralyd/arkiv.asp? ... le&id=8994

snakker kim i kort tid (ca. 20 min inde)
Tak for linket, jeg vil h?re det ved lejlighed.
ps. hvad laver i egentlig til Kim?s h?jtider
14 juni er den faste kreds ofte samlet ti let minuts stilhed ved graven og l?gger en buket, som det oftest er undertegnede som st?r for.
Vi er der typisk sent p? eftermiddagen og spiser mad sammen bagefter og g?tter musik fra 80er 12'', diskuterer sitets design, indhold og fremtid. Og s? ser vi lidt video/dvd eller noget, glor p? lidt artikler, og lytter til lidt speak. Sidst krydrede jeg musikg?tningen med dub udgaver, remix og b-sider for at det ike skulle v?re for let. Men helst autentiske plader fra 80erne og ikke de kedelige dunke-dunke-dunk remix som popper up hele tiden p? hitlisterne nutildags.

Jeg kan huske en dag vi var fremm?dt en cirka 4 mand hos Tj?rnov p? Frb og satte os for at se om et uindspillet mint TDK MA cassetteb?nd mon er noget v?rd, og fandt den slags p? eBay ganske hurtigt.

(Eksempel: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 5732295351)

Og selvf?lgelig ender auktionerne oftest p? en liebhaverpris for b?ndsamlere, for der er faktisk samlere til den slags. Tomme. Uindspillede. Uoppakkede.

(Eksempelvis en samler i Rusland: http://c-90.nm.ru)

Min egen favorit er TDK MA i den gennemsigtige udgave samt Teacs sm? spoler (Teac Cobalt 52, Teac Sound 52 som jeg har et af hver) Og som fandtes i flere farver samt en udgave hvor cassetten kan skrues fra hinanden og spolerne udskiftes - dette ses selvf?lgelig i lyset af at Teac var et af de firmaer som var bedst til at lave spoleb?ndoptagere til hifi-folket sam til semi prof. brug. Jeg har selv en mindre cassetteb?ndsamling samt en spoleb?ndoptagersamling.
Jeg har mange slags cassetter og kun mange af ganske f? typer. N?r det g?lder spoleb?ndene er det mere j?vnt fordelt.

Mikkel
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Re: backup ?

Indlæg af tjornov »

MikkelBreiler skrev:Vi har fod p? det :) Det tog mig 2.5 ?r fra 1997 og frem at nosse mig f?rdig, det ville ingen ende trage, med 70+ b?nd og en langsom pc samt 2x br?nder.
Jeg satte mig faktisk, for et par uger siden, det m?l hurtigt at f? overspillet de b?nd, jeg fik fra en Carsten Lausen for 3? ?r siden. Jeg mente, at der var omkring 40 optagelser. Undervejs m?tte jeg ?ndre dette til ansl?et 70. Nu er jeg lige stoppet. Jeg har overspillet 52 og der er stadig 38 tilbage. Er l?bet sur i det. Det tager hulens lang tid. Og mit gamle lydkort, der trods alt alt er i en rimelig halvprofessionel kvalitet, f?r hele tiden maskinen til at l?se.

Ikke nogen sensationel samling i ?vrigt. Den er stor, men alt er indspillet p? C-60 og C-90. Der er alts? mange ukomplette udsendelser. Overspilningen er s?ledes mest for god ordens skyld.
MikkelBreiler skrev:Jeg kan huske en dag vi var fremm?dt en cirka 4 mand hos Tj?rnov p? Frb og satte os for at se om et uindspillet mint TDK MA cassetteb?nd mon er noget v?rd, og fandt den slags p? eBay ganske hurtigt.
.. ah, nu er du lidt upr?cis, Mikkel. Det var helt sikkert et MA-XG ;-)

Mvh Tj?rnov
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: backup ?

Indlæg af MikkelBreiler »

tjornov skrev:
MikkelBreiler skrev:
MikkelBreiler skrev:Jeg kan huske en dag vi var fremm?dt en cirka 4 mand hos Tj?rnov p? Frb og satte os for at se om et uindspillet mint TDK MA cassetteb?nd mon er noget v?rd, og fandt den slags p? eBay ganske hurtigt.
.. ah, nu er du lidt upr?cis, Mikkel. Det var helt sikkert et MA-XG ;-)

Mvh Tj?rnov
Det har du nok ret i. Vi mangler ogs? gode referater af vores m?der. Vi har et fra det f?rste st?rre m?de, det som Tom skrev.....

Tom, du bliver n?dt til at dukke op i ?r ;)

Mikkel
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

Jamen som tidligere skrevet, s? ... *hulk* ... som s?dvanligt ramler de ind i f?dselsdage og julefrokoster.
/Tom.
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

change le beat

Indlæg af John »

ja jeg ?ndrede lige mit login navn, det her er hvad jeg hedder.


referater ? tar i ogs? referater?

ps.
RIP Chep Nunez.. :cry:
John
Indlæg: 41
Tilmeldt: 05-11-2003 01:52:07
Geografisk sted: amager

hov ?

Indlæg af John »

hvorfor er mit navn ikke ?ndret??, jeg har jo v?ret inde og ?ndre det..wierd :)
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: change le beat

Indlæg af MikkelBreiler »

Fan of Mantronix skrev:referater ? tar i ogs? referater?
Kun n?r Tom er med :)

Mikkel
HenningGrebo
Indlæg: 305
Tilmeldt: 09-06-2004 14:40:23
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Indlæg af HenningGrebo »

Jeg kan tage video med - s? kan vi sende det til Tom - s? kan han notere ned hvad vi laver... :wink:
Billede
Besvar