Til musikdetektiverne !

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Brugeravatar
Erling Larsen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 25-08-2003 22:50:23
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Til musikdetektiverne !

Indlæg af Erling Larsen »

Hello guys & dolls :lol:

Jeg har jo bem?rket at det absolut ikke er novicer vi har med at g?re i dette forum og tak for det, for det g?r virkelig dette forum til et af de fedeste af slagsen, n?r man er 80er "junkie" som mig *S*

Men jeg er lidt i vildrede med 2 numre p? min efterlyst-liste...

Det ene nummer indg?r i det megamix KS spiller i 7?eren 280487
Ved introduktionen af mixet n?vner han bl.a. noget med egyptian lover og den sang jeg s?ger, bliver der sunget/rappet noget med "Man in the tower". Kanont fedt og grooovigt :-) S? hvis du lige pr?cis ved hvad DET er for en, s? sig endelig frem.

Og nu vi er i de glade megamix dage, s? har jeg i tidernes morgen f?et optaget et kassetteb?nd med et mix, hvor en af sangene er med en ell. to t?ser, som synger en lang r?kke af japanske m?rker...?! Jeps, f?rste v?rs lyder; Yamaha Mitshubishi Toyota Suzuki Sonny...og s? ellers der ud af. Men hvem er det ???

I ?vrigt fik jeg for?ret en gl. Zyx Disco Club vol.2 skive i dag.
Fedt mix med alt fra Lime/Take the love, Eddy Huntington, Spyder-D m.fl.
Et meget Italo pr?get mix, som efter min smag er helt i top :P

N?, men det var s??en set ordene for nu.

Vinyl 4 ever / Erling
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

Yamaha Mitshubishi Toyota Suzuki Sonny

Novra! Kim har spillet et mix med samme tekst - jeg husker desv?rre ikke hvilken udsendelse, men helt sikkert i 1986! Jeg pr?ver at finde udsendelsen - for dermed at finde mixet og forh?bentligt kunstneren.
/Tom.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Til musikdetektiverne !

Indlæg af MikkelBreiler »

Erling Larsen skrev:Det ene nummer indg?r i det megamix KS spiller i 7?eren 280487
Ved introduktionen af mixet n?vner han bl.a. noget med egyptian lover og den sang jeg s?ger, bliver der sunget/rappet noget med "Man in the tower". Kanont fedt og grooovigt :-) S? hvis du lige pr?cis ved hvad DET er for en, s? sig endelig frem.
Mon det har noget med denne herre at g?re:
http://www.globaldarkness.com/articles/ ... er_bio.htm
Billedet af ham er ikke s? flot som p? andre sider, men der kan lyttes til Egypt, Egypt nederst p? linket hvilket i dette tilf?lde kunne v?re det du s?ger. Jeg har ikke mulighed for her p? kurset at aflytte sangen og bestemme om der synges 'the tower'.
Og nu vi er i de glade megamix dage, s? har jeg i tidernes morgen f?et optaget et kassetteb?nd med et mix, hvor en af sangene er med en ell. to t?ser, som synger en lang r?kke af japanske m?rker...?! Jeps, f?rste v?rs lyder; Yamaha Mitshubishi Toyota Suzuki Sonny...og s? ellers der ud af. Men hvem er det ???
Humpe Humpe med sangen Yama-Ha.

-breiler
Brugeravatar
Erling Larsen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 25-08-2003 22:50:23
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Thanxz !

Indlæg af Erling Larsen »

Damn Tom & Breiler, i er sq for seje :wink:

Mht. Egyptian Lover, s? synes jeg ikke det lyder som den...Kunne ikke genkende det jeg s?gte i den, men m?ske jeg bare skal pr?ve at lytte til b?ndet igen og igen, indtil jeg m?ske fanger nogle detaljer som kan hj?lpe yderligere.

Humpe Humpe: Yama-Ha ... Great ! Der var den jo.
Har bestilt et ex. s? nu er det bare at vente :-)

Tak for hj?lpen gutter !!!

/ Erling
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Re: Til musikdetektiverne !

Indlæg af tjornov »

MikkelBreiler skrev:Humpe Humpe med sangen Yama-Ha.
Hvad? Det kr?nger du ud s?dan bare lige uden videre. Det har jeg helt sikkert spurgt dig om ved en tidligere lejlighed uden at du kunne svare.

N?, du har nok f?et den i mellemtiden. Fint var det i hvert fald at stifte bekendskab med Inga & Annette. Det har altid v?ret et at mit livs helt store ubesvarede sp?rgsm?l. Det, og s? Spoonich/Laserdance, som indg?r i megamixet (#6) i Klubland 21-08-1985 - http://www.kimschumacher.dk/ksinfo.php? ... v=0&bi=171 startende 5:15.

Og s? m?ske lige hvem det er, der indleder det selvsamme mix, og grundl?ggende indg?r igennem det meste af de f?rste 5 minutter.

Mvh S?ren Tj?rnov
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Re: Til musikdetektiverne !

Indlæg af tjornov »

Erling Larsen skrev:Det ene nummer indg?r i det megamix KS spiller i 7?eren 280487. Ved introduktionen af mixet n?vner han bl.a. noget med egyptian lover og den sang jeg s?ger, bliver der sunget/rappet noget med "Man in the tower". Kanont fedt og grooovigt :-) S? hvis du lige pr?cis ved hvad DET er for en, s? sig endelig frem.
Erling, KS siger helt tydeligt Lover/Egyptian Lover i starten af megamixet. Det er det nummer (http://www9.gemm.com/ddc/search.pl?sid= ... itle=LOVER, der spillet et par f? sekunder til sidst. Det kan ikke v?re det, du leder efter.

Det du leder efter m? v?re det, der starter omkring 5:35 inde, og er bygget over Moskwa TV - Generator 7/8. Right, det er kanon-fedt.

Jeg ved ikke lige hvad nummeret hedder, men de rapper selv, at de hedder noget i retning af "Doctor D and Grandmixer Baily". Derefter kom jeg ikke meget l?ngere. Men nederst p? http://www.mzee.com/forum/archiv/1/2002/10/1/26408.html er der m?ske et lead. Fortsat god jagt.

Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Til musikdetektiverne !

Indlæg af MikkelBreiler »

tjornov skrev:
MikkelBreiler skrev:Humpe Humpe med sangen Yama-Ha.
Hvad? Det kr?nger du ud s?dan bare lige uden videre. Det har jeg helt sikkert spurgt dig om ved en tidligere lejlighed uden at du kunne svare.
Google er mit orakel :)

Annette Humpe burde v?re involveret i hittet Codo
fra 1982, det er derfra jeg kender hende.

-breiler
Brugeravatar
Erling Larsen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 25-08-2003 22:50:23
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Endelig lykkedes det :-)

Indlæg af Erling Larsen »

For knap et ?r siden spurgte jeg om der var nogle af jer der kunne hj?lpe med at spotte hvad det var for en sang som indgik i det mix som KS spillede i 7?eren d. 280487.

Nu har jeg omsider slicet mig gennem alle former for s?gninger og lyttet intenst til mixet igen og igen.

Svaret er : Bionic Force / Age of the atom

S? den er nu bestilt hjem s? jeg efter 11 m?neder kan f? ro i sj?len.

Mvh

Erling Larsen
Brugeravatar
Erling Larsen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 25-08-2003 22:50:23
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Rettelse og tilf?jelse

Indlæg af Erling Larsen »

Min regnemaskine er ikke hvad den har v?ret...Kan se at det temmelig pr?cist er 1 ?r siden jeg postede min foresp?rgsel, men hvad, det er jo i og for sig ligegyldigt. Men til Tj?rnov; Dit hint med Moskwa/Generator var faktisk rigtigt, det var bare ikke det jeg fandt den p? :-( , men ved n?rmere efterforskning, s? kan jeg ved selvsyn se, at det netop ER det nummer som den er baseret p?.
Under alle omst?ndigheder, s? tak for hj?lpen.

80?s on wax, vinyl in stacks.

Erling Larsen
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Rettelse og tilf?jelse

Indlæg af MikkelBreiler »

Erling Larsen skrev:...Moskwa/Generator...
Meget fed ting. Ikke exceptionelt men blot en ting som h?nger ved. Man skal have v?ret ung dengang for at forst? det - lissom.
80?s on wax, vinyl in stacks.

Erling Larsen
Playing tracks, volume at the max!

-breiler
Besvar