Brev fra Leon Birdi

Forslag, kommentarer, ris, ros og røghatte til folkene bag www.kimschumacher.dk

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Brev fra Leon Birdi

Indlæg af tjornov »

Hej Leon, og tak for dit brev og din ros ;-)

Din ide med at f? DR til at genudsende alle Kim Schumachers radioudsendelser er ikke helt dum. Der er selvf?lgelig en lang r?kke oplagte problemer (kvalitet, alm. vilje mv.). Men det kunne v?re sk?gt at h?re dine kontakter, om der er interesse herfor. Jeg tvivler p? den med Jubii, idet DR har den ophavsm?ssige ret til udsendelserne.

Der vil selvf?lgelig blive tale om, at vi i vid udstr?kning skulle overf?re udsendelser til DR. Dem har vi alle liggende som audio-cd'er og som mp3 (192 kbps; 160 kbps er ikke godt nok). DR har kun en 17-19 udsendelser liggende i arkivet. Af dem er der en 8-10 styk, som vi aldrig har h?rt, og ingen har p? b?nd. Det er nogle Fredags?bent og Natredaktionen fra 1983-1984, hvor KS havde indslag af 10-20 minutters varighed.

Vi har faktisk leveret materiale til DR f?r. Henrik Milling (Klub Klam mv.) lavede en 1-times-udsendelse 1. april 2002, hvor han havde f?et alt materialet fra os. Han lavede udsendelsen lige som de to Kim Schumacher dobbelt-cd'er, som udkom i 1996, alts? prim?rt med brug af Kim Schumachers speak.

Hvem har du kontakt til hos DR?

Har du i ?vrigt set vores forum p? http://forum.kimschumacher.dk? Jeg har kopieret dit brev derind (har dog redigeret din e-post-adresse mv. v?k).

Ser frem til at h?re fra dig igen ;-)

Mvh S?ren Tj?rnov
----- Original Message -----
From: Leon Birdi
To: soren@tjornov.dk
Sent: Monday, June 28, 2004 12:30 AM
Subject: Kim Schumacher...


Hej S?ren.

Jeg har lige f?et ?je p? jeres geniale KS-site. Vildt flot arbejde :-)

Jeg er netop i gang med at overf?re en del af mine gamle kassetteb?nd med musik fra DR og Voice til mp3 s? de er bevaret for eftertiden. I den forbindelse er jeg naturligvis ?rgerlig over at der kun er 2-3 timer med KS...

...og det gav mig en id?:

Det er jo ulovligt at kopiere og videregive den komplette samlig af materiale - men det er lovligt for fx. DR at genudsende. Hvis man kan lokke DR til at genudsende STRUKTURERET, s? er det nemmere for alle os KS-nostalgikere at optage udsendelserne - og det bliver lovligt.

Derfor t?nker jeg p?, at jeg har et par kontakter til journalister p? bla. DR og Jubii. Hvis de kunne f? fingre i kopier af alt det materiale I har, s? kunne man m?ske lokke en af dem til at lave en udsendelsesr?kke. Alternativt kan man m?ske g?re Jubii interesseret i at streame...

Hvilken kvalitet er dit (og andres) materiale i ? Har I det p? fx. mp3 i 160+ kbit s? det kan udsendes ?

Jeg ser frem til at h?re fra dig ?

Med venlig hilsen

Leon Birdi
Besvar