Tids-offset til alle 1989-udsendelser

Debat om Kim Schumachers radioudsendelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Tids-offset til alle 1989-udsendelser

Indlæg af tjornov »

Jeg har (i al ubem?rkethed?) i l?bet af det sidste stykke tid indtastet tidsoffset til alle 1989-udsendelserne. Al speak var der i forvejen (p? n?r lige den sidste halvdel af 1989-05-12).

Al speak i databasen til 1989-udsendelserne stammer i ?vrigt helt tilbage til tiden f?r vi fik udsendelserne i hus, og jeg derfor m?jsommeligt sad p? Frederiksberg bibliotek og aflyttede dem p? en kr. 199-ghettoblaster p? et par kr. 39-hovedtelefoner i en elendig monokvalitet fra en overspilning fra spoleb?nd til kassetteb?nd udl?nt af Statens Mediesamling i ?rhus.

M?ske skulle jeg snart hjemtage noget fra Statens Mediesamling igen? Der er en del 1984-udsendelser (fx Natredaktionen), som vi har f?et nys om fra DR-arkivet, men som ingen nogensinde har h?rt.

Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Tids-offset til alle 1989-udsendelser

Indlæg af MikkelBreiler »

tjornov skrev:M?ske skulle jeg snart hjemtage noget fra Statens Mediesamling igen? Der er en del 1984-udsendelser (fx Natredaktionen), som vi har f?et nys om fra DR-arkivet, men som ingen nogensinde har h?rt.
Bortset fra et par bagere og skraldem?nd m?ske. ;)

Apropos 'hjemtage' er det ikke en lidt misvisende ben?vnelse? Det er jeg jo snarere dit lokale bibliotek som hjemtager i saa fald. :)

-breiler
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Re: Tids-offset til alle 1989-udsendelser

Indlæg af tjornov »

MikkelBreiler skrev:Apropos 'hjemtage' er det ikke en lidt misvisende ben?vnelse? Det er jeg jo snarere dit lokale bibliotek som hjemtager i saa fald. :)
Nej, det er mig, der selv hjemtager udsendelser. Selvf?lgelig skal man angive det bibliotek, hvorp? man ?nsker at aflytte udsendelsen, men man udfylder selv papirblanketterne eller den ny online: http://www.statsbiblioteket.dk/menu/?ba ... sub=bestil

Jeg lavede 8 bestillinger i morges p? alle de Fredags?bent og Natredaktionen, som st?r i databasen (datoer oplyst af Radioarkivet), men som vi ikke kender - for et par minutter efter at opdage, at Statsbiblioteket kun har DR P3 fra april 1984 og frem, og 7 af de bestilte udsendelser ligger i perioden januar-marts. ?rgeligt. Der r?g den chance.

Den sidste udsendelse er den Fredags?bent, som Steen Frederiksen har oplyst dato p?. S? m? vi se, hvor det b?rer hen.

Jeg var ellers p? bibliotekt i sidste uge for dels at f? bekr?ftet eksistensen af ovenst?ende udsendelse (i hvert fald jf. programoversigterne), dels endnu en gang at pr?ve at l?se mysteriet omkring den korrekte placering af udsendelsen 1./8. juni 1987, og dels for at f? sat en dato p? den f?rste KS-udsendelse.

Hvad ang?r udsendelsen 1./8. juni 1987, s? kunne Politiken heller ikke hj?lpe her. Den udkom lige som Berlingske Tidende ikke 8. juni. Fortsat et ul?st mysterium.

Derefter gennemtrawlede jeg SAMTLIGE programoversigter for hele juli 1982. Ingen bonus. Der var Fredags?bent et par gange (selvf?lgelig), men der stod ikke Kim Schumacher som studiev?rt nogen steder. Politiken er ellers meget bedre end Berlingeren p? dette omr?de. Langt mere detaljeret. Jeg fandt s?ledes ud af, at Al Jones var v?rt i alle Studie 82 i juli. Det kunne jeg ikke se i Berlingeren.

Jeg forts?tter med resten af 1982 en anden god dag ;-)

Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Tids-offset til alle 1989-udsendelser

Indlæg af MikkelBreiler »

tjornov skrev:
..Statsbiblioteket kun har DR P3 fra april 1984 og frem, og 7 af de bestilte udsendelser ligger i perioden januar-marts. ?rgeligt. Der r?g den chance.
Ahem, jvnf?r hr. Milling s? skal DR ?benbart ligge inde med det - gn?k s? er der vel kun Farmand tilbage.
Den sidste udsendelse er den Fredags?bent, som Steen Frederiksen har oplyst dato p?. S? m? vi se, hvor det b?rer hen.
Jeg var ellers p? bibliotekt i sidste uge for dels at f? bekr?ftet eksistensen af ovenst?ende udsendelse (i hvert fald jf. programoversigterne), dels endnu en gang at pr?ve at l?se mysteriet omkring den korrekte placering af udsendelsen 1./8. juni 1987, og dels for at f? sat en dato p? den f?rste KS-udsendelse.
OK, eftersom du n?vnte du s? p? 1982 juli og Politiken ikke hjalp med 1/8 juli 1987, hvad s? med den Fredags?bent som hr. Frederiksen n?vnte - lykkedes det at finde d?n i oversigten?

-breiler
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Ja, jeg fik bekr?ftet den Fredags?bent i 1985.

I ?vrigt sk?gt, at du lige skulle n?vne Farmand. Jeg t?nkte i g?r lidt p? hvorvidt der m?ske er nogen 'derude', som skulle have lyst til, at vi pr?vet at bestille en enkelt udsendelse hos ham. Det skulle s? v?re udsendelsen 1983-05-12 med titlen "Veskysten, USA" og undertitlen "Fra E.T.-lede til Paul Newmans egen dressing". Dels fordi det kunne v?re sk?gt at h?re udsendelsen, og dels for at teste Hr. Farmands kvalitet (og omfang).

Det sidste jeg har h?rt er, at han tager kr. 495,- pr. time. Men det var vist mange ?r siden.

Mvj S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

B?de Peer Kaae og Lonnebjerg har da h?rt Vestkysten, USA - jeg gik st?rkt ud fra at Lonnebjerg havde udsendelsen ogs?.
Var den ikke iblandt den store samnling af b?nd vi fik ude hos Grethe i hine tider?
/Tom.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

tom skrev:B?de Peer Kaae og Lonnebjerg har da h?rt Vestkysten, USA - jeg gik st?rkt ud fra at Lonnebjerg havde udsendelsen ogs?.
Var den ikke iblandt den store samnling af b?nd vi fik ude hos Grethe i hine tider?
Ikke if?lge mine oplysninger, og jeg kan ikke se at vi har diskureret p? den gamle nyhedsgruppe heller. (ingen indl?g fundet p? "newman")

-breiler
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

tom skrev:B?de Peer Kaae og Lonnebjerg har da h?rt Vestkysten, USA - jeg gik st?rkt ud fra at Lonnebjerg havde udsendelsen ogs?.
Var den ikke iblandt den store samnling af b?nd vi fik ude hos Grethe i hine tider?
Det har jeg aldrig h?rt dem n?vne. Jeg har ved et tilf?lde fundet udsendelsen ved minuti?s gennemgang af dagbladenes programoversigter for 1983.

Den eneste mulige reference til denne udsendelse, og den er godt nok tynd, er Steen Frederiksen (pt. "efters?gt"; han er flyttet og har skiftet nummer), som mente, at KS en gang har lavet en udsendelse, hvori han n?vner de olympiske lege i 1984. Men det kan lige s? godt have v?ret en Fredags?bent.

Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

Jeg husker tydeligt vi diskutterede den udsendelse ude hos mor Grethe - vi sad alle og var meget interesserede i udsendelsen, for ingen af os havde den - eller havde h?rt den. Men b?de Kaae og Lonnebjerg kunne fort?lle mange detaljer fra udsendelsen - deraf konkluderede jeg at de begge havde udsendelsen.
/Tom.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

tom skrev:Jeg husker tydeligt vi diskutterede den udsendelse ude hos mor Grethe - vi sad alle og var meget interesserede i udsendelsen, for ingen af os havde den - eller havde h?rt den. Men b?de Kaae og Lonnebjerg kunne fort?lle mange detaljer fra udsendelsen - deraf konkluderede jeg at de begge havde udsendelsen.
M?ske noget vi kan f? Jacob til at unders?ge.

Eller m?ske hedder det 'revidere' :)

-breiler
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Derefter gennemtrawlede jeg SAMTLIGE programoversigter for hele juli 1982. Ingen bonus. Der var Fredags?bent et par gange (selvf?lgelig), men der stod ikke Kim Schumacher som studiev?rt nogen steder. Politiken er ellers meget bedre end Berlingeren p? dette omr?de. Langt mere detaljeret. Jeg fandt s?ledes ud af, at Al Jones var v?rt i alle Studie 82 i juli. Det kunne jeg ikke se i Berlingeren.

Jeg forts?tter med resten af 1982 en anden god dag
Jeg har nu ogs? v?ret august og september igennem. Intet resultat.

Mvh S?ren Tj?rnov
Besvar