DR2's 3. og sidste program om DJ kulturen i aften kl. 23.00

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

DR2's 3. og sidste program om DJ kulturen i aften kl. 23.00

Indlæg af SLL »

Jeg fandt dette p? DJz.dk:

For tredje og sidste gang bl?nder DR2 op for deres miniserie om danske DJ's og den elektroniske musikscene herhjemme. I de to foreg?ende afsnit besk?ftigede programmerne sig henholdsvis med historien, fra 80'erne hvor Kenneth Bager ?bnede COMA Club frem til i dag, samt nutidens DJ's, hvor vi i sidste program stiftede bekendtskab med en l?ngere r?kke DJ's inden for genrene hiphop, house og electronica.

I aftenens udsendelse vil programmet hovedsageligt besk?ftige sig med morgendagens DJ, alts? de DJ's vi kommer til at opleve i fremtiden, samt den musik der vil pr?ge lydbilledet om om nogle ?r.

Den f?rste DJ i programmet er den endnu meget unge Djuna Barnes, der hovedsageligt spiller til undergrundsfester rundt om i K?benhavn. Hendes stil er en kontrastfyldt blanding af techno, electronica, electro-punk og andre mere avantgarde stilarter.

Efterf?lgende f?r vi lov at stifte bekendtskab med en DJ og producer der om nogen har markeret sig p? verdenskortet, grundet hans fantastisk l?kre DJ sets, hans sprudlende energi i pulten samt forst?elsen for hvordan et pumpende og sprudlende housenummer skal produceres - manden er naturligvis Rune RK, som vi f?lger under hans optr?den p? Roskilde Festivalen sidste ?r. Derudover f?r vi lov at f?lge Rune i studiet. Her f?r vi lov at se hvordan en sand mester skruer et remix sammen...

Afslutningsvis f?lger vi den eksperimenterende, og lidt n?rdede, Thomas Knak der ogs? g?r under aliaset Opiate n?r han er bag producerknapperne. Thomas er en af hovedakt?rene bag den danske electronica-scene, og hvis man lytter til hans seneste album While You Were Sleeping, forst?r man ogs? udm?rket hvorfor Opiate har opn?et succes. Thomas' musik kan vel bedst betegnes som intelligent og l?rerig, og man skal lede l?nge efter produktioner der fort?ller s? sp?ndende historier som hans.

Det hele alts? i morgen p? DR2 klokken 23.00 - Husk det nu!

Mvh.
SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: DR2's 3. og sidste program om DJ kulturen i aften kl. 23

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:
For tredje og sidste gang bl?nder DR2 op for deres miniserie om danske DJ's og den elektroniske musikscene herhjemme. I de to foreg?ende afsnit besk?ftigede programmerne sig henholdsvis med historien, fra 80'erne hvor Kenneth Bager ?bnede COMA Club frem til i dag, samt nutidens DJ's, hvor vi i sidste program stiftede bekendtskab med en l?ngere r?kke DJ's inden for genrene hiphop, house og electronica.
I aftenens udsendelse vil programmet hovedsageligt besk?ftige sig med morgendagens DJ, alts? de DJ's vi kommer til at opleve i fremtiden, samt den musik der vil pr?ge lydbilledet om om nogle ?r.
Jeg har optaget alle 3 udsendelser p? computeren i MPEG1 kvalitet s? for dem som er g?et glip kan i lige emaile mig, hvis i vil se et eller flere af de 3 udsendelser.
Jeg optager ogs? Stocktown som blev programsat efter Danske DJs, men jeg mangler det f?rste program. Er der nogen som kan hj?lpe mig med det? (VHS, DVD-R computer-optagelse).

-breiler
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Hejsa,

Den f?rste udsendelse er jeg meget interesseret i. Det var der hvor man h?rte om J?rgen Mylius, Kenneth Bager m.f.
DJ's begyndelse i danmark, fra 70'erne frem i 80'erne. Ogs? alt det om diskotekernes begyndelse herhjemme, syntes jeg var ret godt.

Breiler hvis du gemmer udsendelserne, s? haster det ikke s? meget for mit vedkommende. S? kan vi m?ske finde ud af noget, en dag vi m?des.

Desv?rre har jeg ikke optaget nogen af udsendelserne, da min VHS video er kaput. Den startede med at "sluge" et b?nd, hvorefter jeg med magt m?tte f? det ud igen. Indtag/udtag b?ndmekanismen er g?et i stykker :-(

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Besvar