Det kunne v?re festligt med en KS diskoteks arrange. ... :-)

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Det kunne v?re festligt med en KS diskoteks arrange. ... :-)

Indlæg af SLL »

Hey,

Kun KS musik skulle spilles hele aftenen. Der skulle v?re udvalgt forskellige DJ's - som skulle spille hver deres set p? en 1 times tid.

Totalt for vildt....

Regards,
SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Aha, d?r! :)

Det minder mig om denne email fra Claus Marcussen, som jeg tog op i fredags, idet der var s? f? at det alligevel skal diskuteres virtuelt for at finde tilsluttelse og dermed besluttelse.

On Tue, 8 Jul 2003 08:33:11 +0200, cm@plass.dk wrote:

>PPS: Jeg kommer fra Nyk?bing Sj?lland hvor der er en masse tursiter i
>?jeblikket. Sammen med det lokale diskotek "O?mallies" har jeg luftet
>tanken om en 80?er aften, kun med musik fra den gang. Var det m?ske en
>ide. Pr?v at luft den p? m?de
>
>Link: http://www.o-mallies.dk/
>
>Med venlig hilsen
>Claus Marcussen

En tursit er ikke et insekt eller en drink, men en person som ikke h?rer til i det lokale, men er der en tid, oftest om sommeren ;)

-breiler
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Yes, men kun club KS musik :-)

Indlæg af SLL »

Hejsa Breiler,

Yes, ideen er god nok, men der skulle jo ogs? helst v?re rimelig tilslutning til s?dan en fest, som du ganske rigtig antyder. Som gammel 80'er DJ, syntes jeg man skulle g? langt udenom de g?ngse 80'er hits, men derimod spille de mere sj?ldne KS 12" hits. Det vil skabe stemningen, og man vil dr?mme sig tilbage til den fede KS tid :-)

Og alt det gamle chicago house, italo er sku' p? mode igen. De fede af nutidens houseplader, l?ner tit elementer fra gamle italo 12", s? jeg tror sku' det ville holde for vildt.

Men ja, det vil blive sv?rt at overtale et diskotek til at k?re stilen en hel aften i tr?k. Tilslutningen skulle man v?re 100% sikker p?, og hvordan bliver man lige det?

N?, m?ske der er andre der gider og skrive lidt til denne tr?d :-)

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Vedr. KS party

Indlæg af SLL »

Jeg har f?rst lige set et andet topic, som ogs? d?kker dette emne.

S? kan jeg supplerer med lidt ekstra:

1.
Jeg mener, at musikken naturligvis udelukkende skulle v?re 80'er club musik. Det skulle v?re alt hvad KS havde spillet + m?ske lidt ekstra fra den tid indenfor genrene - Disco, Italo, house, synthpop, new wave m.m.

2.
DJ's skulle spille hver deres set, s? der ogs? kunne blive tid til at nyde festen. M?ske et set p? ca. 1 times varighed vil v?re passende?
S? skulle der bruges en 5-6 DJ's. Om det skulle v?re kendte DJs eller mere eller mindre kendte DJs, det vil jeg ikke sp? om pt. Umiddelbart syntes jeg det skal v?re p? frivilligt basis for dem der skal spille.

3.
Arrangement/beliggenhed, s? vil jeg nok v?lge en st?rre by - hvor der er chance for en bred og stor tilslutning til et s?dan arrangement. Hvis man kommer for langt ud p? landet med det, s? vil der nok ikke v?re s?rlig stor tilslutning, og dermed ikke mange penge i kassen for indgangen og sprutsalg.

Det vigtigste er jo nok, at sikre sig det ?konomiske i projektet. Kan det i det hele taget lade sig g?re, er tilslutningen stor nok?

Hvordan finder med ud af, om der er grundbasis for et s?dan arrangement?

4.
Apropro DJ's, s? melder jeg mig gerne selv som en af dem :lol:
Baggrund:

- Startede som mobil DJ i 88/89.

- Har haft eget mobil diskotek i perioden 1988 - 1995, og spillet over hele
sj?lland. Spillede fast p? B&W haslev, som det stadig hedder.

- Efter 95' blev alt solgt, undtagen plader/CDer - og jeg startede som alm. DJ, hvor man kun skulle ha' plader med. Jeg fortsatte som DJ p? B&W, og spillede p? det tidspunkt meget blandet musik - mainstream, 80'er, upfront, 60'er.

- I 1998/99 startede jeg med at udelukkende at spille de gamle 80'er plader. F?rst som DJ i Odense/Bubbles, og dern?st lidt p? B&W, Ritz.

Lige nu er jeg stoppet for et par ?r siden, men er stadig vild for at komme i gang igen.

Ekstra INFO:
Udover mit gamle DJ job, s? driver jeg mit eget pro. lydstudie/firma (har jeg valgt at kalde det, eftersom jeg pr?ver at leve af det!).

Jeg har produceret en masse p? Amiga under navnet 'SLL', og idag producere jeg stadig musik.

Fortrinsvis er det remix opgaver jeg har lavet mest af :)

Men kom med jeres kommentar til emnet :)

Mvh.
SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Vedr. KS party

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:
1.
Jeg mener, at musikken naturligvis udelukkende skulle v?re 80'er club musik. Det skulle v?re alt hvad KS havde spillet + m?ske lidt ekstra fra den tid indenfor genrene - Disco, Italo, house, synthpop, new wave m.m.
Det kan jeg godt tilslutte mig, vi har nok i blandt os et sted imellem 2.000 og 4.000 plader som vil kunne friste folk.
2.
DJ's skulle spille hver deres set, s? der ogs? kunne blive tid til at nyde festen. M?ske et set p? ca. 1 times varighed vil v?re passende?
S? skulle der bruges en 5-6 DJ's. Om det skulle v?re kendte DJs eller mere eller mindre kendte DJs, det vil jeg ikke sp? om pt. Umiddelbart syntes jeg det skal v?re p? frivilligt basis for dem der skal spille.
Pladevenderstilen er alts? ikke in ;) jeg har fx ingen erfaring med at v?re DJ, og jeg har aldrig v?ret p? diskotek s? min erfaring burde nok snarrere regnes som negativ ;) S? vi m? have nogle flere DJs, derimod synes jeg at dem som vil vende plader ikke skal v?re bundet af tid.
3.
Arrangement/beliggenhed, s? vil jeg nok v?lge en st?rre by - hvor der er chance for en bred og stor tilslutning til et s?dan arrangement. Hvis man kommer for langt ud p? landet med det, s? vil der nok ikke v?re s?rlig stor tilslutning, og dermed ikke mange penge i kassen for indgangen og sprutsalg.
Det vil v?re billigere med lokaleleje jo l?ngere v?k det er fra de store byer, skulle jeg mene....
Det vigtigste er jo nok, at sikre sig det ?konomiske i projektet. Kan det i det hele taget lade sig g?re, er tilslutningen stor nok?

Hvordan finder med ud af, om der er grundbasis for et s?dan arrangement?
Der er jo ikke andet at g?re end at finde at sted midt i Danmark, finde en dato n?ste sommer, og se hvilke lokaler som er egnede til 20 mennesker, hvis det os selv, og m?ske 30-40 mennesker hvis det er med f?lge af en eller anden art. N?r man s? har et muligt sted, og en flok datoer, fx tre weekender i sommerferien s? kan folk planl?gge og se om det passer ind i deres hverdag. S? kommer s? regnestykket p? lokaleleje og brug af lyd og lysudstyr, hvis ikke vi selv kan stille med noget; jeg har en 1210 og Tj?rnov har en 1200 (mener jeg det er). Det er Technics begge to. Jeppe ?ver sig i DM i Mix lige nu og han har to styk 1200. Det ville v?re oplagt at benytte hans setup, jeg har dog en DJ mixer (lad v?r' og sp?rg') st?ende som ogsp kan benyttes med min og tj?rnov 12x0'ere. jeg ved ikke hvor langt med kommer med 250 per n?se/par, men det vil vel v?re i den stil, lokalet har vel noget forplejning s?som spise og drikkevarer, med en eller anden form for betjening/oprydning.
Udover mit gamle DJ job, s? driver jeg mit eget pro. lydstudie/firma (har jeg valgt at kalde det, eftersom jeg pr?ver at leve af det!).
Har du ogs? spoleb?ndoptagere? Hvis ja s? g? gerne i 500 liniers detaljer :))))) Jeg har en del selv.

-breiler
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

1.
Jeg mener, at musikken naturligvis udelukkende skulle v?re 80'er club musik. Det skulle v?re alt hvad KS havde spillet + m?ske lidt ekstra fra den tid indenfor genrene - Disco, Italo, house, synthpop, new wave m.m.


Det kan jeg godt tilslutte mig, vi har nok i blandt os et sted imellem 2.000 og 4.000 plader som vil kunne friste folk.
For pokker da, s? kan vi jo ikke n?jes med et sommer arrangement hehe med 4000 plader :D
Hvis jeg s? sm?kker 4000 plader oven i, s? burde der v?re nok :lol:
2.
DJ's skulle spille hver deres set, s? der ogs? kunne blive tid til at nyde festen. M?ske et set p? ca. 1 times varighed vil v?re passende?
S? skulle der bruges en 5-6 DJ's. Om det skulle v?re kendte DJs eller mere eller mindre kendte DJs, det vil jeg ikke sp? om pt. Umiddelbart syntes jeg det skal v?re p? frivilligt basis for dem der skal spille.
Pladevenderstilen er alts? ikke in jeg har fx ingen erfaring med at v?re DJ, og jeg har aldrig v?ret p? diskotek s? min erfaring burde nok snarrere regnes som negativ S? vi m? have nogle flere DJs, derimod synes jeg at dem som vil vende plader ikke skal v?re bundet af tid.
Hos mig ligger det lidt i blodet :wink: Men alderen trykker jo ogs? p?, s? det skal ikke v?re alt for vildt :)

Hmm.. ok, m?ske du har ret i, at hver DJ skal spille et langt set. Jeg har nok t?nkt i meget store forhold, med en > 800-1000 mennesker :)
Man kunne jo ogs? holde et mindre arrangement, med en 40-50 mennesker eller lidt til, er det mere det du mener Breiler?!
3.
Arrangement/beliggenhed, s? vil jeg nok v?lge en st?rre by - hvor der er chance for en bred og stor tilslutning til et s?dan arrangement. Hvis man kommer for langt ud p? landet med det, s? vil der nok ikke v?re s?rlig stor tilslutning, og dermed ikke mange penge i kassen for indgangen og sprutsalg.
Det vil v?re billigere med lokaleleje jo l?ngere v?k det er fra de store byer, skulle jeg mene....
Korrekt, ingen tvivl - det ville koste en del, at leje f.eks VEGA in-stedet i Kbh. Det er godt placeret, og man vil muligvis (med den rette promotion) - kunne hente lidt ekstra interesseret for en s?dan arrangement i Kbh. - men om det er nok, og hvor meget det ville koste - aner jeg ikke?!
Det vigtigste er jo nok, at sikre sig det ?konomiske i projektet. Kan det i det hele taget lade sig g?re, er tilslutningen stor nok?

Hvordan finder med ud af, om der er grundbasis for et s?dan arrangement?

Der er jo ikke andet at g?re end at finde at sted midt i Danmark, finde en dato n?ste sommer, og se hvilke lokaler som er egnede til 20 mennesker, hvis det os selv, og m?ske 30-40 mennesker hvis det er med f?lge af en eller anden art. N?r man s? har et muligt sted, og en flok datoer, fx tre weekender i sommerferien s? kan folk planl?gge og se om det passer ind i deres hverdag. S? kommer s? regnestykket p? lokaleleje og brug af lyd og lysudstyr, hvis ikke vi selv kan stille med noget; jeg har en 1210 og Tj?rnov har en 1200 (mener jeg det er). Det er Technics begge to. Jeppe ?ver sig i DM i Mix lige nu og han har to styk 1200. Det ville v?re oplagt at benytte hans setup, jeg har dog en DJ mixer (lad v?r' og sp?rg') st?ende som ogsp kan benyttes med min og tj?rnov 12x0'ere. jeg ved ikke hvor langt med kommer med 250 per n?se/par, men det vil vel v?re i den stil, lokalet har vel noget forplejning s?som spise og drikkevarer, med en eller anden form for betjening/oprydning.
Igen, jeg har troet i noget st?rre. Jeg har ogs? selv en T1200 en mixer (ikke for god) - resten af mit gamle DJ-udstyr er solgt. Men hvis vi snakker forsamlingshus arrangement, s? skal der jo heller ikke meget mere til. Og nogle diskotek kontakter har jeg da stadig :)

Ved st?rre forhold (leje af lokaler m.m) - vil alt udstyr jo sandsynligvis v?re p? stedet.
Udover mit gamle DJ job, s? driver jeg mit eget pro. lydstudie/firma (har jeg valgt at kalde det, eftersom jeg pr?ver at leve af det!).
Har du ogs? spoleb?ndoptagere? Hvis ja s? g? gerne i 500 liniers detaljer )))) Jeg har en del selv.
:lol: Jeg havde engang en gammel Tandberg spoleb?ndoptager, men den er ikke meget v?r p.t.
Faktisk, aner jeg ikke engang hvor den gemmer sig?! Musligvis p? loftet :)

S? desv?rre :cry:

Mvh.
SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:
Hvis jeg s? sm?kker 4000 plader oven i, s? burde der v?re nok :lol:
Der skal nok v?re visse ting vi ikke kan spille og den f?rste som sp?rger efter Tommy Seebach f?r kr?llet habitten og ikke mere fad?l.
Hmm.. ok, m?ske du har ret i, at hver DJ skal spille et langt set. Jeg har nok t?nkt i meget store forhold, med en > 800-1000 mennesker :)
Man kunne jo ogs? holde et mindre arrangement, med en 40-50 mennesker eller lidt til, er det mere det du mener Breiler?!
800-1000 mennesker hvor skulle de komme fra? vi f?r vel 10-20 hits p? sitet per dag og det er jo ikke nok. Jeg kender ikke personligt nogen som ville dukke op en s?dan aften, men nu kender jeg n?sten ikke nogen alts? udover via internettet, s?e.... 800-1000 mennesker, man ville jo ikke lave andet end at sige "OG hvem er du s??" hele aftenen ;)

40-50 er mere passende, der jo ingen grund til at lave en festival allerf?rste gang vi g?r noget med musik i. jeg kan huske der var festival i Gilleleje da jeg var lille, mine for?ldre bor der stadigt. Men foreningen som postede penge i det, br?ndte sig for meget og for ofte p? det s? de holdt op med det.
Det vil v?re billigere med lokaleleje jo l?ngere v?k det er fra de store byer, skulle jeg mene....
Korrekt, ingen tvivl - det ville koste en del, at leje f.eks VEGA in-stedet i Kbh. Det er godt placeret, og man vil muligvis (med den rette promotion) - kunne hente lidt ekstra interesseret for en s?dan arrangement i Kbh. - men om det er nok, og hvor meget det ville koste - aner jeg ikke?!
Sikkert mere end 40 mennesker har lyst til :( men mindre kan alts? ogs? g?re det. Og jo lidt promotion vil nok ?ge publikumsst?rrelsen, men ogs? udgifterne, nu var det et k?kkenbordsplanl?gning til f? eller ingen penge jeg havde t?nkt p?.
Igen, jeg har troet i noget st?rre. Jeg har ogs? selv en T1200 en mixer (ikke for god) - resten af mit gamle DJ-udstyr er solgt. Men hvis vi snakker forsamlingshus arrangement, s? skal der jo heller ikke meget mere til. Og nogle diskotek kontakter har jeg da stadig :)
Ved st?rre forhold (leje af lokaler m.m) - vil alt udstyr jo sandsynligvis v?re p? stedet.
Forsamlingshusst?rrelsen er nok passende, ikke prangende stor til de to par der dukker op, men ikke for lille hvis nu der ogs? skal v?re en del af stedet hvor der er til at f? ?renlyd.
:lol: Jeg havde engang en gammel Tandberg spoleb?ndoptager, men den er ikke meget v?r p.t.
Faktisk, aner jeg ikke engang hvor den gemmer sig?! Muligvis p? loftet :)
S? desv?rre :cry:
Har du nogle b?nd liggende?

-breiler
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

MikkelBreiler skrev:800-1000 mennesker, man ville jo ikke lave andet end at sige "OG hvem er du s??" hele aftenen ;)
Du har aldrig v?re p? diskotek ...

N?r f?rst pladerne ruller s? skal folk nu nok finde ud af det (ikke et ord om bajernes indflydelse her :lol:) - men jeg st?tter helt sikkert SLL's ide om et st?rre arrangement.

Jeg kaster lige et par navne p? bordet:

1) S?ren Tj?rnov (S????rennn??? Hvor er du?)
2) Morten Selmer (Heliotrope - han er jo ogs? DJ eller noget)
3) Diskotek Filur (www.diskotekfilur.dk/)

Derudover et lille bonus-navn: Peer Kaae, der helt sikkert ville kunne give den godt som DJ. Om s? lysten og tiden er til det er s? en anden sag.


Jeg dr?mmer lidt videre ... det st?rste 80'er ikon af in-stederne i 80'erne var helt sikkert Alexandre (senere the Station) - t?nk at holde 80'er party d?r!! Det kunne v?re kulr - og en generation af 30-?rige ville t?nke tilbare p? Duran Duran, Pisan Ambon og deres f?rste klodsede kys ...

(Pling - jeg er v?gen igen)

Hvis festen skal v?re stor, kommer vi ikke uden om at vi skal have nogle kr?fter bag os - m?ske ligefrem markedsf?ring for at komme ud i krogene? Et sted som Alexandre - eller noget i den st?rrelse - er ikke billigt at leje, men lokationen er perfekt og nostalgien vil tilf?re det hele en ekstra dimension.


Et par opkast fra ?n der ikke er DJ og har sammenlagt 20 skiver vinyl (ok, 30 m?ske), men ingen pladespiller :roll:
/Tom.
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

hej med jer,
Har du nogle b?nd liggende?

-breiler
Vedr. Tandberg spoleb?ndoptager & b?nd:
(Jeg g?r udfra du mener spoleb?nd, right?)

Ja.. jo.. m?ske.. et eller andet sted :roll: - men jeg aner ikke hvor. Mit f?rste g?t g?r p?, at det hele sikkert er r?get p? loftet. Jeg er ret sikker p?, at der ikke ligger noget KS p? nogen af b?ndene, det er helt tilbage i 70'er - at jeg arvede en lille Tandberg spoleoptager fra min stores?ster.
Skal pr?ve at tjekke op p? det s? snart jeg har lidt tid til overs :-)

Vedr. KS arrangement:
N?r f?rst pladerne ruller s? skal folk nu nok finde ud af det (ikke et ord om bajernes indflydelse her ) - men jeg st?tter helt sikkert SLL's ide om et st?rre arrangement.
Hmm.. ja, det ville v?re rimelig hyggeligt, ingen tvivl om det. Men hvor finder vi alle de KS musik freaks? :roll:
Hvordan kommer man videre, og finder ud af hvor stor en tilslutning der ville v?re til et s?dan arrangement?

S? skulle man finde nogle store sponsorer, m?ske DR kunne finde lokaler hos dem selv?
Sponsorer vil selvf?lgelig have noget for deres penge, i de fleste tilf?lde bliver det til reklame. Jeg kan nu selv meget godt lide ide'en med DR - "Danmarks Radio 80'er club party, in memories from Kim Schumacher" :D

Ellers er det straks lidt v?re, hvis man vil lave noget stort udenfor DR inflydelse.

Men igen, Hvor stor vil tilslutningen v?re, man er n?d til at h?re omkring sig, om folk sidst i 20'erne og 30'erne egentlig er hooked p? KS club fest.

En udvej ville jo v?re et lille lokalt arrangement, Hvor man selv spyttede lidt i kasse mht. leje af lokaler m.m.

Mvh.
SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
Erling Larsen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 25-08-2003 22:50:23
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Indlæg af Erling Larsen »

Heysa

S? fik jeg endelig taget mig selv i nakken og fik oprettet den profil igen :wink:
Jeg har siddet og tykket mig gennem de forskellige indl?g i denne tr?d og pr?ver at finde ud af om det er et decideret "musik som kim spillede" arrangement eller et 80er arrangement hvor de lidt mere undergrundspr?gede, onehit wonders og specielle vinyler skal luftes ?

Grunden til at jeg f?lger jeres indl?g med stor interesse er, at jeg i ?jeblikket er ved at l?gge sidste h?nd p? en "80er klub" i hovedstadsomr?det. Den skal k?re med 4-6 arrangementer ?rligt og der skal skrues helt op for retro blusset...ingen tvivl om det. Men jeg er naturligvis ogs? interesseret i at der skal v?re stor afveksling fra arrangement til arrangement og derfor synes jeg ogs? helt fint om id?en med at pr?ve at spille noget af det knapt s? komercieller men absolut helt igennem fede 80er musik.

Jeg giver ihvertfald bolden op for de som m?tte v?re interesserede i at bist? med id?er til et s?dan arrangement.

Jeg har lokalet...Der er plads til 300 personer...Det er centralt beliggende med gode transportmuligheder.

Da jeg ikke har korresponderet med ret mange af jer herinde f?r, vil jeg samtidig kort pr?sentere mig selv.
Jeg er 32 og har v?ret DJ siden jeg var 12, s? lidt vinyl er der kradset i efterh?nden. Jeg er 100% 80er fanatikker og g?r meget op i min samling og bruger iflg. konen alt for megen tid (penge) p? dette. . . Men jeg er glad for at se jeg ikke er den eneste flashback retro n?rd i DK !
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Hejsa Erling,

Tak for et frisk pust til dette topic :)

Jamen det lyder da helt fedt mht. det du er ved at starte op. Der er jo
dr?mmen og varmen ved de gamle 80'er club dage, som blomstre igen p? forummet. Som sagt er jeg selv meget "hooked" p? en ?gte club rotro fest, hvor de lidt mere 80'er house-hemmelige ting bliver spillet (Er simpelthen blevet tr?t af velkendte 80'er opsamlingsplader, 80'er mainstream..).

Hvorvit et s?dan arrangement vil holde i l?ngden, det kan jeg ikke helt kommet til bunds i. I min egen tid som upfront/mainstream/80'er DJ (ca. 1987->2001), er der sket en del p? flere omr?der. De sidste 2 ?r spillede jeg udlukkende som mainstream 80'er top40 hits DJ (dansegulv fuldt), krydret med 5% 80'er club house (dansegulv n?sten tomt). Man kom ganske simplet ikke uden om de velkendte -> Katrina and the waves - Walking on ..., Aha - Sunshine always..., Wham - Wake me up..., you know them :lol:
Det var bare det folk ville h?re (ude p? bondelandet). Men jeg g?r hele tiden med tanken om, at publikum i Kbh. er meget mere smarte/?bne :wink: overfor specielle retro arrangementer, men m?ske er det kun noget jeg tror :?:

Men sp?rgsm?let er jo hele tiden:
- Er det et tr?kplaster til > 300 personer?
- Hvad med oms?tning?
- Musikken, skal det v?re KS musik, eller udelukkende 80'er house eller
andet?
- Skal det v?re i kbh. (Ja, efter min mening) :) - eller m?ske et billigt
arrangement for KS freaks (<50)


Der er mange ting der skal vendes, ikke bare lige noget man g?r, medmindre man har meget gode kontakter 8)

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
Erling Larsen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 25-08-2003 22:50:23
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Indlæg af Erling Larsen »

Hey SLL

Jeg kan ikke v?re mere enig :? Opsamlings 80?erne er jeg ogs? tr?t af.
Det er ufatteligt at man tror det s?lger mere, ved at putte de samme 14 numre p? cd?en igen og igen ???
Anyway, s? spillede jeg til et fedt 80er arrangement sidste ?r, hvor der var ca. 250 pers. (Der var simpelthen ikke plads til flere).
Selvf?lgelig kunne man ikke komme heeeelt uden om Wham m.fl., men man kan jo pr?ve at g?re det anderledes ved netop at finde den "hemmelige" 12inch og s? er mainstream nummeret pludselig funky og anderledes. Men klart ! Der er massere af fede tracks som desv?rre er g?et i glemmebogen og det er dem som det sjove ligger i.
Men til den fest jeg spillede til, var det ikke noget problem at de knap s? kendte blev hevet frem. For n?r f?rst musikken pumpede, s? kunne mange aligevel godt nikke genkendende til en del af dem!

Mht. til lokalerne, s? er der ogs? et 70 personers lokale til r?dighed og det kunne m?ske v?re interessant i en K.S. retro sammenh?ng. Her t?nker jeg is?r p? brugerne af dette site samt ligesindede som bare ikke har fundet herind endnu :wink:
Man kunne sm?kke en pult med et par 1210?ere op og s? kunne hver is?r (Af dem som havde lyst) , tage en stak udvalgte skiver med fra ens eget skattekammer... Det beh?ver ikke at blive et presset arrangement hvor der skal spilles 400 12"?ere p? 5 timer, for bliver det en succes, kan man jo gentage arrangementet fremover. M?ske man skulle se det lidt som en klubaften, s? man b?de kunne m?de hinanden og f? snakket en helv. masse musik over en lige s? helv. masse fadbamser :P
S? kunne man til de desiderede 80er fester s? bare s?rge for, at der ogs? blev spillet godt med sjove 12"ere mm.

:) Erling
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Erling, du har ret.

Der er mange muligheder for at g?re et arrangement sp?ndende. M?ske kommer man ikke helt uden om en smule top40 hits (det gjorde KS heller ikke) :)

Det der jo kunne v?re totalt fedt var, hvis man ligefrem kunne lave en event serie af flere f?lgende arrangementer, hvis folk alts? ikke drukner i de gamle ting :)

Men p? level med house,disco,Italo musik i dag, s? er forskellen og stilen ikke s? stor fra dengang. Det er jo ligefrem blevet "in", at spille cover versioner af Italo hits, bruge stumper og tykker fra gamle disco 80'er ting p? nye produktioner. Der findes tonsvis af gamle skiver, som bare skal graves frem - og det er et hit :)

S? vi er m?ske slet ikke s? langt v?k fra noget stort?!

Jeg kender ikke til nogen - jo erling :) - som har/vil stable en fest af club retro 80er fest p? benene. S? det er jo noget nyt/gammelt - at g?re det. M?ske det kunne logge nogen fra vores ?rgang p? danse-f?derne igen, hvem ved *GG* ?!
M?ske de helt unge ogs? er med p? den, p? en m?de er det jo nyskabene p? den gamle facon?

Men nu m? vi se, jeg syntes det er fedt at h?re du virkelig g?r ind for det, som os her p? forummet.

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Erling Larsen skrev:Hey SLL

Jeg kan ikke v?re mere enig :? Opsamlings 80?erne er jeg ogs? tr?t af.
Det er ufatteligt at man tror det s?lger mere, ved at putte de samme 14 numre p? cd?en igen og igen ???
Anyway, s? spillede jeg til et fedt 80er arrangement sidste ?r, hvor der var ca. 250 pers. (Der var simpelthen ikke plads til flere).
Selvf?lgelig kunne man ikke komme heeeelt uden om Wham m.fl., men man kan jo pr?ve at g?re det anderledes ved netop at finde den "hemmelige" 12inch og s? er mainstream nummeret pludselig funky og anderledes.
Er det denne du t?nker p??
Wham!;12'';1982;Inner Vision Records;IVL 1 13 2442 5;
Wham Rap! (Enjoy What You Do) [special U.S. remix]
Wham Rap! (Enjoy What You Do) [special club remix]
Men klart ! Der er massere af fede tracks som desv?rre er g?et i glemmebogen og det er dem som det sjove ligger i.
Men til den fest jeg spillede til, var det ikke noget problem at de knap s? kendte blev hevet frem. For n?r f?rst musikken pumpede, s? kunne mange aligevel godt nikke genkendende til en del af dem!
OK lad os lave en Kim Schumacher TOP 100 (ud af de 1900 p? sitet) det er rundt regnet hver 19. plade n?r man t?ller megamixene me.

Og ligeledes en Not Quite Kim Schumacher TOP 100, som har de fede ting Kim blot ikke fik spillet.

S? kan vi se hvem som har skiverne s? vi dem spillet.
For sjov kunne vi ogs? stemme til placeringen i listerne istedet for blot at spille fra A til Z.

Jeg har her et par KS favoritter til at starte med:
Grace Jones ; Muscle Mix
Lime ; Angel Eyes
*EBN-OZN ; a e i o u sometimes y
Joyce Sims ; (You're My) All And All
*Twilight 22 ; Electric Kingdom

Og en h?ndfuld som han ikke fik spillet:
Ryan Paris ; Dolce Vita
P. Lion ; Dream
Miquel Brown ; Black Leather
Bardeux ; Hold Me, Hold Me
Kraftwerk ; Sex Object

Dem med * mangler jeg p.t. kan nogen af jer andre stille op med dem?

-breiler
Brugeravatar
Erling Larsen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 25-08-2003 22:50:23
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Indlæg af Erling Larsen »

Hej Mikkel

Jeg er helt med p? det med listen :P

Jeg vender tilbage lidt senere i aften med mit bidrag.

Jeg har i?vrigt EBN-OZN ; a e i o u sometimes y , s? den bliver ikke noget problem at spille.
L?gger desuden snart en komplet liste over min 80er samling til r?dighed p? nettet, hvor evt. dub/tribletter vil v?re markeret for de interesserede.

Mht. Wham, s? var det nu ikke lige nogen speciel ver. jeg havde i tankerne, men det var pr?cis det jeg mente. En speciel udgave for at skabe lidt lir?, hehe.

N?... Vil g? i arkivet og se p? nogle st?vede skiver til "Hitlisten" :wink:

:) Erling
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev: Det der jo kunne v?re totalt fedt var, hvis man ligefrem kunne lave en event serie af flere f?lgende arrangementer, hvis folk alts? ikke drukner i de gamle ting :)
Efter de f?rste sp?de f?lles arrangementer tager DJ'sene s? pladerne p? turn? i Danmark?
Det er jo ligefrem blevet "in", at spille cover versioner af Italo hits, bruge stumper og tykker fra gamle disco 80'er ting p? nye produktioner. Der findes tonsvis af gamle skiver, som bare skal graves frem - og det er et hit :)
Jeg tror ogs? at de yngre synes at det er fedt at komme til at h?re mere af originalsangen end blot et sample som gentages....... Det er blot op til os at finde nogen med vinylen p? reolen.

Jeg k?bte i?vrigt vildt ind her i s?ndags p? loppemarkedet og jeg er bagud med indtastingen, men Diana Ross' Eaten Alive p? 12'' var blandt de KS-relaterede plader. Der var endda ogs? en engelsk 12'' med Sharon Redd p? Profile Records. Digital Emotion 12'' Go Go Yellow Screen
Der var faktisk ogs? en stak dobbelt albums med Italo, nogle kaldet Best Of Italo Disco Vol 4, 5 og 6. I meget flot stand og med forede inderposer.
men jeg er blive rikke f?rdig med indtastninge f?r i n?ste uge.

-breiler
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Erling Larsen skrev:Hej Mikkel

Jeg er helt med p? det med listen :P

Jeg vender tilbage lidt senere i aften med mit bidrag.
N?... Vil g? i arkivet og se p? nogle st?vede skiver til "Hitlisten"
Hvordan g?r det med listen?

-breiler
Brugeravatar
Erling Larsen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 25-08-2003 22:50:23
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Indlæg af Erling Larsen »

MikkelBreiler skrev:
Erling Larsen skrev:Hej Mikkel

Jeg er helt med p? det med listen :P

Jeg vender tilbage lidt senere i aften med mit bidrag.
N?... Vil g? i arkivet og se p? nogle st?vede skiver til "Hitlisten"
Hvordan g?r det med listen?

-breiler
Uha, jeg er i fuld gang, men tiden har v?ret lidt i mod mig og der er jo mange at v?lge imellem...Men kommer snart p?. Er ogs? ved at l?gge sidste h?nd p? min liste over hvad jeg har af KS spillede skiver i min 12" samling. Hvis det m?tte have interesse for nogen ?!

/Erling
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Erling Larsen skrev: Uha, jeg er i fuld gang, men tiden har v?ret lidt i mod mig og der er jo mange at v?lge imellem...Men kommer snart p?. Er ogs? ved at l?gge sidste h?nd p? min liste over hvad jeg har af KS spillede skiver i min 12" samling. Hvis det m?tte have interesse for nogen ?!

/Erling
Tag din tid, de plader men finder f?rst er dem som man lige kommer p?, men de plader som er sj?ldent h?rt andre steder er dem man kommer p? n?r man bladrer i dem man har.

Jeg vil gerne se hvad du har af plader, ogs? gerne dem som du enten har to af, eller ikke vil have i den faste samling mere. Det kan v?re vi an bytte med hinanden og f? noget nyt at h?re p?.

-breiler
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Erling Larsen skrev:Heysa

S? fik jeg endelig taget mig selv i nakken og fik oprettet den profil igen :wink:
Jeg har siddet og tykket mig gennem de forskellige indl?g i denne tr?d og pr?ver at finde ud af om det er et decideret "musik som kim spillede" arrangement eller et 80er arrangement hvor de lidt mere undergrundspr?gede, onehit wonders og specielle vinyler skal luftes ?

Grunden til at jeg f?lger jeres indl?g med stor interesse er, at jeg i ?jeblikket er ved at l?gge sidste h?nd p? en "80er klub" i hovedstadsomr?det. Den skal k?re med 4-6 arrangementer ?rligt og der skal skrues helt op for retro blusset...ingen tvivl om det. Men jeg er naturligvis ogs? interesseret i at der skal v?re stor afveksling fra arrangement til arrangement og derfor synes jeg ogs? helt fint om id?en med at pr?ve at spille noget af det knapt s? komercieller men absolut helt igennem fede 80er musik.

Jeg giver ihvertfald bolden op for de som m?tte v?re interesserede i at bist? med id?er til et s?dan arrangement.

Jeg har lokalet...Der er plads til 300 personer...Det er centralt beliggende med gode transportmuligheder.

Da jeg ikke har korresponderet med ret mange af jer herinde f?r, vil jeg samtidig kort pr?sentere mig selv.
Jeg er 32 og har v?ret DJ siden jeg var 12, s? lidt vinyl er der kradset i efterh?nden. Jeg er 100% 80er fanatikker og g?r meget op i min samling og bruger iflg. konen alt for megen tid (penge) p? dette. . . Men jeg er glad for at se jeg ikke er den eneste flashback retro n?rd i DK !
Hey Erling :-)

Er der noget nyt omkring det med lokalet du snakkede om?
Jeg kunne sku godt t?nke mig, at komme ud og svinge balderne lidt *LOL*, til noget fed musak, m?de jer andre p? forummet?

M?'ge ogs? vende et par plader eller to :-)

Mvh.
SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Besvar