Server-opdatering

Nyheder og information fra www.kimschumacher.dk

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Server-opdatering

Indlæg af tom »

S?ndag aften blev serveren opdateret forskellige steder - bl.a. har jeg langt om l?nge opgraderet den k?rende version af php til 4.3.3. Opgraderingen er overst?et nu, men der er muligvis nogle fejl pga- inkompabilitet mellem den tidligere version.

Jeg har allerede fundet (og rettet) et par stykker, men hvis I oplever fejl (typisk n?r I vil gemme nye data), s? meld tilbage hertil s? jeg kan f? rettet hurtigst muligt.
/Tom.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Server-opdatering

Indlæg af MikkelBreiler »

tom skrev:
S?ndag aften blev serveren opdateret forskellige steder - bl.a. har jeg langt om l?nge opgraderet den k?rende version af php til 4.3.3. Opgraderingen er overst?et nu, men der er muligvis nogle fejl pga- inkompabilitet mellem den tidligere version.
Der er b?rnesygdomme!
Jeg har allerede fundet (og rettet) et par stykker, men hvis I oplever fejl (typisk n?r I vil gemme nye data), s? meld tilbage hertil s? jeg kan f? rettet hurtigst muligt.
OK, p.t.fortsat fejl ved s?gning i databasen - jeg har lige pr?vet at s?ge p? "rein", ofr jeg f?r fortsat ?rsoversigten for 1984s udsendelser frem som svar.

-breiler
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

S? har jeg f?et rettet en del fejl - jeg h?ber det er hele bunken der er fixet nu.

B?de beta.ks.dk og www.ks.dk er fuldt opdateret nu,
/Tom.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Det er ikke muligt at rette i en udsendelse/et nummer. Jeg f?r bare en "der opstod en fejl p? siden"-javascript-ting ...

Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

Hmm - meget mystisk. Fejlen opst?r kun i Explorer - Mozilla virker fint (s? jeg kan ikke se hvad der er galt i Javascript debuggeren :-( )

Jeg kigger videre p? det ...
/Tom.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

tom skrev:S? har jeg f?et rettet en del fejl - jeg h?ber det er hele bunken der er fixet nu.

B?de beta.ks.dk og www.ks.dk er fuldt opdateret nu,
Si, jeg kan s?ge! :)

-breiler
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

MikkelBreiler skrev:
tom skrev:S? har jeg f?et rettet en del fejl - jeg h?ber det er hele bunken der er fixet nu.

B?de beta.ks.dk og www.ks.dk er fuldt opdateret nu,
Si, jeg kan s?ge! :)

-breiler
Men jeg kan ikke rette Paul Rein oplysningerne til. Gawd damnit.

-breiler
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

M?ske kan du rette p? beta.dk?
Under alle omst?ndigheder (nu kommer noget vigtigt) :

jeg kigger p? fejlrettelserne nu, og laver en komplet rollback af databasen s? dataerne er som f?r jeg startede konverteringen. I praksis er sk?ringadatoen s?ndag d. 10.05.2003 kl. 19 - jeg g?r ikke ud fra det er meget der er rettet herefter, da editorerne ikke har fungeret det meste af tiden.
/Tom.
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

S? ser det ud til at alt er klart igen. Jeg har genindl?st backup-dataerne fra s?ndag aften, og ved samme lejlighed rettet "Tj?rnovs" felter til (kunstnernavn = 128 karakterer og den slags ;-) )

Igen: skriv lige hvis der skulle v?re en smutter imellem, men her ser det ud til at virke.

[Teknisk sniksnak]
Jeg opdaterede fra php version 4.0.6, der er ?ldgammel, til nyeste stabile version, 4.3.3 - problemerne opstod efter at alle variable nu specifikt skulle adresseres med $_GET, $_POST eller $_COOKIE - afh?ngig af hvordan html-siden nu skulle refreshes. Det VIDSTE jeg godt ingen jeg opdaterede (hvilket er hoved?rsagen til at jeg har udskudt det s? l?nge :roll: ) - men NU skulle det v?re ....
Ks.Dk viste sig at v?re s?rligt slem, fordi jeg bruger b?de GET og POST forskellige steder, da GET bliver indexeret i s?gemaskiner og POST ikke g?r.
/Tom.
Besvar