En update fra arkivet 290903

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Brugeravatar
Erling Larsen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 25-08-2003 22:50:23
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

En update fra arkivet 290903

Indlæg af Erling Larsen »

Jeg har bem?rket at nogle stykker af jer er flinke til at komme med lister af de seneste "erobringer" ude i loppeland og vinylshops rundt omkring.
Det er faktisk en fed ting og samtidig en inspirationskilde, hvis man liiige skal huskes p? nogle fede skiver eller h?re om nogle ukendte kunstnere som man ikke selv har haft kendskab til.
Jeg vil gerne f?lge trop p? denne liste f?lgeton og vil fremover indskyde mine indk?b, s? de interesserede har endnu mere at l?se om.

Den f?rste i r?kken, bliver et sammendrag af de seneste 3 ugers indk?b, da jeg jo skal starte ?t sted. Det er ikke alt som er medtaget og noget af det er som "sikkerheds" eksemplar (l?s: ekstra skive), udskifting af nedslidt skive eller simpelthen en skive som fylder et hul og mangel i min samling.

Af de seneste anskaffelser kan n?vnes:

Blancmange : Blind Vision (12")
Blancmange : That?s Love That I (12")
Blancmange : The Day Before You Came (12")
D.A.D. : Sleeping My Day Away (12")
M?nd I Bl?t : Vi Har Det (m. speedmakermix) (12")
Bobby O : She Has A Way (12")
Boleromix 2 : -"- (12")
Scarlet Fantastic : No Memory (12")
Ray Dee Ohh : Grammy-Mix (12")
Mantronix : This Should Move Ya (LP)
Mel & Kim : Rockin? Around The Christmas Tree (12")
P.Lion : Springtime (LP)
Cheap Trick : One On One (LP)
MekPek Partyband : -"- (LP)
Twisted Sister : Under The Blade (LP)
Voxpop : Amat?rernes Aften (LP)
Bifrost : -"- (LP)
Off : Electrica Salsa (12")
Humpe Humpe : Yama-Ha (12") Tak for hj?lpen med frembingelse af tittel! :wink:
Van & His Crew : Rumors (Rap Ver.) (12")
Lime : Re.Limed (12")
Oran"Juice"Jones : The Rain (12")
Errol Brown : Body Rockin? (12")
Full House : Communicate (12")
Kano : Another Life (12")
Peech Boys : On A Journey (12")
David Joseph : You Can?t Hide (12")
Dillinger : Tribal War (12")
Masquerade : Guardian Angel (12")
Patto : Black & White (12")
Two Tons Of Fun : Geil (Dansk Ver.) (12")
Rip Rap Rock : Vesterbro (12")
Boytronic : I Will Survive (12")

Samt en stribe 7" som jeg vil undlade at komme n?rmere ind p?.

Mvh
Erling 8)
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: En update fra arkivet 290903

Indlæg af MikkelBreiler »

Erling Larsen skrev:Det er faktisk en fed ting og samtidig en inspirationskilde, hvis man liiige skal huskes p? nogle fede skiver eller h?re om nogle ukendte kunstnere som man ikke selv har haft kendskab til.
netop.

P.t. er det Dhar Braxton som optager et par stykker, s?e her er min US maxi:

Braxton, Dhar
MAXI
12''
1986
Sleeping Bag Records
SLX-00019X/SLX-19Y
KS860421.writing on label
Jump Back (Set Me Free) [club mix 8:22]
Jump Back (Set Me Free) [radio mix 3:37]
Jump Back (Set Me Free) [dub 7:25]
Jump Back (Set Me Free) [Dubette 5:06]
Jump Back (Set Me Free) [jump back rap 3:07]

Den er ogs? udgivet i Europa, jeg mener det var p? 4th&Broadway i et company sleeve af promo typen med hul i. Jeg har vistnok endda et tomt cover liggende.
Den f?rste i r?kken, bliver et sammendrag af de seneste 3 ugers indk?b, da jeg jo skal starte ?t sted. Det er ikke alt som er medtaget og noget af det er som "sikkerheds" eksemplar (l?s: ekstra skive), udskifting af nedslidt skive eller simpelthen en skive som fylder et hul og mangel i min samling.
Hmm er der ekstra skiver blandt dem du n?vner her?
Boleromix 2 : -"- (12")
Dem har jeg nogle stykker af.

jeg ser et par danske ting p? listen. jeg har for nyligt investeret i Kliche - III. Og et par Lars Hugh-ting.
Off : Electrica Salsa (12")
Humpe Humpe : Yama-Ha (12") Tak for hj?lpen med frembingelse af tittel! :wink:
Disse leder jeg ogs? efter.
Peech Boys : On A Journey (12")
Er der en chance for at denne er en dublet som du ikke liiiiige st?r og skal bruge selv ? :)
Two Tons Of Fun : Geil (Dansk Ver.) (12")
Jeg har den med Bruce & Bongo...

-breiler
Brugeravatar
Erling Larsen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 25-08-2003 22:50:23
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Indlæg af Erling Larsen »

Hej Breiler

Nej, desv?rre har jeg kun 1 ex. af Peech Boys / On A Journey
I ?vrigt k?bt den s?ndag p? DRs "udsalg" for ?n krone !!!
Men jeg har noteret dig p? min wanted list, s? du f?r besked hvis jeg finder en mere.
Geil...Ja, den har jeg ogs? med Bruce og Bongo, men synes den danske udgave er lidt sjovere ?! Findes vist nok ogs? i en udgave med Onkel Dum og Bananerne ?

Fedt med den Klich? ting d?r...Den mangler jeg stadig.

Jeg har lavet et brugerfelt i mit musikkartotek som hedder ks (What else ?), s?ledes at jeg ved ?t tryk f?r listet ALT KS relateret musik i samlingen. Jeg vil snarest muligt l?gge en liste op af alt hvad jeg har i denne kategori og samtidig lave en komplet dublet liste for interesserede.
Jeg vil ikke s?lge nogle dubletter for overpriser, men for fairpriser eller ganske simpel bytte med noget jeg evt. mangler.

Mvh Erling 8)
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Erling Larsen skrev:
Fedt med den Klich? ting d?r...Den mangler jeg stadig.
Min fik jeg for en femmer vistnok, p? lokale loppemarked, ikke ofte set p? loppemarkeder, men der er der.
Jeg har lavet et brugerfelt i mit musikkartotek som hedder ks (What else ?), s?ledes at jeg ved ?t tryk f?r listet ALT KS relateret musik i samlingen.


Jeg er ikke s? avanceret, jeg har et felt for Kim Schumacher som startede med at v?re mit kommentarfelt, s? lavede jeg et til, kommentar2, specielt for at notere om en dj havde haft pladen f?r (s? jeg netop p? et ej?blik kunne se hvad en DJ hvadd haft f?r, af mine plader). Men nu er det feltogs? blevet krydret med beskrivelse af stand for cover/plade, og der er sine steder fortsat rod i det.
Jeg vil snarest muligt l?gge en liste op af alt hvad jeg har i denne kategori og samtidig lave en komplet dublet liste for interesserede.
Jeg vil ikke s?lge nogle dubletter for overpriser, men for fairpriser eller ganske simpel bytte med noget jeg evt. mangler.
Det lyder indbydende, jeg bytter ogs? helst med mit, da jeg ikke orker sidde og graduere mine plader, s?lge dem og s? f? en sur kommentar fra en anden som hellere ville bytte sig til den og som i?vrigt havde noget jeg gerne ville have - eller f? kritik af k?ber n?r den er solgt. Jeg orker bare ikke det besv?r.
En hobby skal v?re en glad hobby. S? skidt med om jeg af og til f?r k?bt en plade ekstra - ogs? selvom den kostede 50-80 kroner, n?r blot det eksemplar som st?r i samlingen er det v?rd.

-breiler
Besvar