Kim Schumacher DJ Jam

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Kim Schumacher DJ Jam

Indlæg af Finn Snor »

Nu er i jo s? glade herinde...S? jeg ville lige dele med jer at jeg og to andre pr?ve at lave et Kim S. Jam band.
Det er lidt en joke, men ganske seri?st.....vi skal have finpudset konceptet men forel?big er det blevet til 2 af hans mix vi laver live, samt nogle ganske f? kommentarer vi klipper op i sampleren.

Nu tager vi udgangspunkt i 1984 som er det vigtigste ?r for os =)

Har i input ?

Finn Snor
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Hmm..?! :lol:

Det m? v?re/lyde lidt p? samme m?de, som de to KS plader der for f? ?r siden blev udgivet, right?

Napper lidt samplinger med speak fra KS b?nd, inds?tter det der hvor Kim speakede, og cutter derefter over til 12inch pladen?!


Mvh.
SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Det m? v?re/lyde lidt p? samme m?de, som de to KS plader der for f? ?r siden blev udgivet, right?
Napper lidt samplinger med speak fra KS b?nd, inds?tter det der hvor Kim speakede, og cutter derefter over til 12inch pladen?!
Nu var det live det foreg?r, med KS i sampleren, hvis man kan finde tilstr?kkeligt med plader til at g?re det m? det ogs? v?re fedt. :)

Jeg har egentligt ikke t?nkt over det f?r nu, men jeg (og Torben velsagtens) m? lave en liste over plader som KS spillede i mix, og s? finde ud af at spille dem.

The Hip-Hop (Splashdown) af Sanny X starter med Kano - Another Life og den har jeg.


-breiler
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

Jeg har 98% af de plader der bliver brugt i mixene fra 82 til 85.

Det ene mix bliver det som blev sendt 1984-01-02

Med Let me go, walking on shunshine, trance europe express, putting on the ritz, safety dance osv.

Det andet er jeg lidt usikker p?....

Jeg arbejder p? at det blive PACO supermixet med Billie jean der k?rer som grundbeat (1984-01-23)
Det er meget anderledes i den originale version, men KS har i det mindste spillet starten af det.....

Nu er jeg ikke uden evner s? det var et reelt DJ mix hvor vil spiller tingene live i mixet...ikke s? meget det som ligger op af CDen.

Finn
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

Finn Snor skrev: Det ene mix bliver det som blev sendt 1984-01-02
Hey - det er Roulette-mixet!! Nok et af de bedste mix han har spillet.

Det ligger ikke s?dan at du ogs? har pladen?
/Tom.
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

Mixet hedder ikke Roulette mix, men det er det hvor de spiller rusisk rulette i mixet.

Jep jeg har pladen, der er to forskellige versioner af mixet samt et new wave nummer ()crap() - jeg har kun set den ene jeg selv har men kender en til der har den.

Finn Snor
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Finn Snor skrev:Mixet hedder ikke Roulette mix, men det er det hvor de spiller rusisk rulette i mixet.

Jep jeg har pladen, der er to forskellige versioner af mixet samt et new wave nummer ()crap() - jeg har kun set den ene jeg selv har men kender en til der har den.

Finn Snor
Har denne plade en titel?

Torben
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

Finn Snor skrev:Mixet hedder ikke Roulette mix, men det er det hvor de spiller rusisk rulette i mixet.
Det har heddet Roulette-mixet herinde siden .. ja 1984 tror jeg :-)

Hvad er det rigtige navn p? mixet?
/Tom.
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

Mixet hedder The muffelers Put Put

Finn Snor


Billede
Senest rettet af Finn Snor 18-09-2003 07:46:21, rettet i alt 3 gange.
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

Den er altid tilsalg hvis prisen er h?j

:wink:

Finn Snor
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Finn Snor skrev:Den er altid tilsalg hvis prisen er h?j

:wink:

Finn Snor
Tjae, 10 kr. skulle den nok kunne indbringe :D
Torben
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Finn Snor skrev:Mixet hedder The muffelers Put Put
.. ahhhhh: http://home.wanadoo.nl/discopatrick/othmix7.htm ;-)

Og jeg har i ?vrigt tilladt mig at opdatere databasen med navn/titel.

S?ren Tj?rnov
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Finn, efter at du herinde har n?vnt Paco's Supermix, s? har jeg jo v?ret ude og kigge mig lidt omkring. Hold da op. Dem kendte jeg ikke i forvejen. Og pludselig er der noget, der falder p? plads for mig. Jacob Nielsen (ham har du ikke m?dt eller set herinde endnu) har altid holdt h?rdt p?, at KS spillede en del mix, som han havde k?bt p? kassetteb?nd p? gaden i New York. Og det m? s? v?re Paco's Supermix (for st?rstedelen)!

P? http://mitglied.lycos.de/berlinvision/music.htm fandt jeg i ?vrigt et par af Paco's Supermix, som det var muligt at lytte til. Og s? fandt jeg ogs? ud af, hvad du mente, da du et andet sted skrev, at #13 1984-12-31 er opbygget af en 3-4 mix, som "en eller anden" har smedet sammen.

N?, men tilbage til det med Kim Schumacher DJ Jam. Jeg vil v?re helt vild, hvis det bliver et af Paco's Supermix, I laver. Helt n?jagtig gerne det, som KS spiller de f?rste 4 minutter af som de f?rste 4 minutter i #13 1984-12-31.

Mvh S?ren Tj?rnov
Besvar