DR s?lger ud af pladerne 21 sep. 2003

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

DR s?lger ud af pladerne 21 sep. 2003

Indlæg af Finn Snor »

P? S?ndag kl 12 til 18 s?lger DR ud af godterne p? Landskrona gade i KBH.

20 kr pr stk.


V?r opm?rksom p? at der sikkert er 1000000000000000 pladeopk?bere derude...dvs forretningern ekommer og st?vsuger alt af "v?rdi"

Finn Snor
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: DR s?lger ud af pladerne 21 sep. 2003

Indlæg af MikkelBreiler »

Finn Snor skrev:V?r opm?rksom p? at der sikkert er 1000000000000000 pladeopk?bere derude...dvs forretningern ekommer og st?vsuger alt af "v?rdi"
Skal vi m?des, tage derhen og m?nge os? De ville v?re fedt hvis vi kune m?des og f? en dag ud af det. :)))) :mrgreen:

-breiler
Brugeravatar
Erling Larsen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 25-08-2003 22:50:23
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Indlæg af Erling Larsen »

Uh.. Det er jo min gamle arbejdsplads.
Jeg skal da helt klart derover og ha? et par souvenirs til samlingen.

/ Erling :shock:
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Erling Larsen skrev:Uh.. Det er jo min gamle arbejdsplads.
Jeg skal da helt klart derover og ha? et par souvenirs til samlingen.

/ Erling :shock:
Vi kan m?des p? Svanem?llen station og g? derfra i samlet trop.
Du/andre kan sikkert kende mig udfra billedet her:
http://home.tiscali.dk/mibm/Kim_Schumac ... reiler.jpg

Dog vil jeg nok l?gge en Belsac taske med DBS logo om min h?jre skulder. Tasken er sort med sort-r?de hanke.

Det kunne blive ret sjovt, og vi beh?ver jo ikke v?re der fra 12-16 om end det nok er klogt at v?re der fra starten hvis man g?r efter noget specielt.
S?ndag starter jeg dagen med at g? p? loppemarked, s? hvis nogen hellere vil v?re sikre p? at finde et og andet s? finder vi blot ud af noget med at i dukker op herude efter 9:00 hvor loppemarkedet starter.

Finn du er ogs? velkommen, selvom du ikke tror du vil finde noget. Loppemarked er som sport, det er ikke kun sjovt hvis man ved man f?r medalje.
S? lad os f? nogle folk med - Det er altid rart at kunne s?tte ansigt p? folk - i kan sikkert poste et foto ligesom jeg, men det er ligesom ikke det samme ;). Og s? f?r jeg jo lejlighed til at benytte mit kamera og forevige endnu flere schumachister.

-breiler
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

Jeg kommer ikke, jeg har brugt for mange ?r af mit liv til at lede efter plader til at jeg kan overskue at tage derud. Loppemarkeder er noget andet....det er ganske forn?jligt. Men jeg er s???????? m?t af plader pt. dog er jeg altid frisk p? at k?be maxier fra 76-80 uanset hvpr d?rlige de er....husk det lige n?r i finder nogen.

Finn Snor
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Hejsa,

Jamen s? vil jeg da h?be, at i finder noget sp?ndende vinyl i kan tage med hjem. Jeg melder ogs? selv pas i denne omgang, men ser frem til vi kunne m?des p? et andet tidspunkt ;-)

Ha' en god jagt.

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Er I sikre p?, at det er DR, der s?lger ud? Jeg h?rte K?benhavns Radio i morges, og de oplyste, at de netop p? s?ndag s?lger ud af 15.000 'enheder' - faktisk hele deres samlede diskotek opbygget igennem 25 ?r. Og K?benhavns Radio ligger netop i Landskronagade ..

Mvh
S?ren Tj?rnov
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

Jeg snuppede lige den her fra DRs intranet forleden:

DR K?benhavns Radio s?lger nu hele sit musikdiskotek. En samling p? omkring 15.000 vinylplader, cd?r og singler, der er opbygget gennem 25 ?r. I musikkasserne er der Grand Prix musik, folkek?re sangere som Birthe Kj?r, Kim Larsen og stakkevis af udenlandske kunstnere som Beatles, Etta James, Madonna, John Denver, og et hav af opsamlingsalbums. Der er sj?lden vinylmusik for samlere og masser af cdere til dem, som ?nsker at give samlingen et nyt pift.

N?r DR K?benhavns Radio s?lger ud af musiksamlingen betyder det ikke, at man dropper musikken i radioen. Salget af de mange tusinde musiktitler skyldes, at den nye teknologi g?r det muligt at have al musikken liggende p? computere. Derfor har DR K?benhavns Radios diskotek overlevet sig selv. Samlingen st?r i dag og samler st?v til ingen verdens nytte, derfor opstod ideen om at s?lge de mere end de 15.000 cdere og vinylplader radioen har st?ende

"Jeg gl?der mig meget over, at vores musiksamling ender ude hos musikelskere til samlervenlige priser, fremfor, at vi smider hele musiksamlingen i en lukket container til afbr?nding", udtaler DR K?benhavns chef Heidi Siveb?k.

Blandt de mange musikgenrer finder man pop, disco dansktop og rockmusik. Der er ogs? en smule operamusik, en del klassisk og en r?kke jazztilbud. Endvidere er der titler med Jodle Birge, Guns N? Roses, Greatest Hits med bl.a Elvis Presley, Michael Jackson, Van Morrison, U2, Willie Nelson, Prince, b?rnemusik, julemusik og meget mere.

Cderne koster 20 kroner, vinylpladerne 10 kroner og man kan k?be cd singler helt ned til en krone stykket. Enkelte af de mere sj?ldne musiktitler koster dog lidt mere. Salget af de mange cdere og plader foreg?r s?ndag d. 21 september p? DR K?benhavn, Landskronagade 68, 2100 mellem 12:00 og 18:00.

DR K?benhavns Radio g?r opm?rksom p?, at der ikke er tale om salg af DR?s store hoveddiskotek i Radiohuset. DR K?benhavns diskotek best?r kun af dubletter, s? uvurderlig musik g?r ikke tabt.
-----------------------------------------------------------

Der er stadigv?k noget at g? efter.....nok ikke lige det man regnede med men tro mig der vil v?re superk? derude og sort af mennesker.

V?r der tidligt

:lol:

Finn SNor
Brugeravatar
Erling Larsen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 25-08-2003 22:50:23
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Indlæg af Erling Larsen »

MikkelBreiler skrev: Vi kan m?des p? Svanem?llen station og g? derfra i samlet trop.
Du/andre kan sikkert kende mig udfra billedet her:
http://home.tiscali.dk/mibm/Kim_Schumac ... reiler.jpg
Hvad tid regner du med at v?re p? Svanem?llen ?
JEg forventer at jeg vil v?re i Landskronagade i rimelig god tid.
Vil ?rgre mig voldsomt, hvis en opk?ber snupper en masse guld for snuden af mig. S? kan jeg jo k?be den 10 kroners maxi for 40 kr. af ham, og det er en bad deal, hehe.

/ Erling :shock:
Senest rettet af Erling Larsen 19-09-2003 14:42:24, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
Erling Larsen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 25-08-2003 22:50:23
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Indlæg af Erling Larsen »

Finn Snor skrev:N?r DR K?benhavns Radio s?lger ud af musiksamlingen betyder det ikke, at man dropper musikken i radioen. Salget af de mange tusinde musiktitler skyldes, at den nye teknologi g?r det muligt at have al musikken liggende p? computere.
Argh, hvor jeg dog hader den form for forskelsbehandling.
Os der bev?ger os i diskobranchen kan under ingen omst?ndigheder f? lov til at g?re dette, til trods for at man kan dokumentere at man rent faktisk HAR originalen ogs?.

Som mobildiskotek kan der v?re store fordele ved at have en del af sit bagkatalog liggende p? en maskine som er koblet til det ?vrige anl?g, men trods mange fors?g er dette endnu ikke blevet lovligt for landets rejsende diskoteker...
Jeg kan ikke se forskellen, i det vi modsat f.eks. DR har BETALT for vores musik og der p? lige fod med radioen ogs? skal betales hhv. koda/grammex afgifter p? offentlige arrangementer. At disse afgifter skal afholdes af arrang?ren g?r vel n?ppe nogen forskel ?!

Bare lige et surt opst?d p? en ellers varm og dejlig fredag :evil:

/ Erling :shock:
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

Jeg t?nkte netop det samme. Og ikke nok med det: DR s?lger pladerne nu - men beholder den digitaliserede del .. det er ihvertfald ulovligt for alle andre!!

Men mon ikke de trods alt har en aftale? Alt andet r?ber jo til himlen ...
:roll:

Bare et svar p? en fredag, hvor det bl?ser og ?ser ned i stride str?mme!
/Tom.
Brugeravatar
Erling Larsen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 25-08-2003 22:50:23
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Vedr. s?ndag

Indlæg af Erling Larsen »

Hey Breiler !

Hvor foreg?r loppemarkedet ?
Vil da gerne ud og lure lidt, selv om det er lidt tidligt af en s?ndag at v?re , hehe.

/ Erling :shock:
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

I er lidt forkert p? den. Der var en udvidet forklaring i radioen i morges.

K?benhavns Radio er en del af DR, og jeg resonnerer mig frem til, ?rsagen til, at de har/har haft et (diminutivt) diskotek i Landskronagade er, at det er upraktisk at transportere plader frem og tilbage til Rosen?rns Alle.

At de nu dropper pladerne (og cd'erne) betyder ikke, at nu er de endelig f?rdig med at digitalisere det hele. Det betyder blot, at de for fremtiden henter musikken direkte fra DR's diskotek - digitalt. Man m? g? ud fra, at de er p? samme WAN.

Man m? ogs? g? ud fra, at DR har originaler af hvad der ligger digitalt.

Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Vedr. s?ndag

Indlæg af MikkelBreiler »

Erling Larsen skrev:Hvor foreg?r loppemarkedet ?
Vil da gerne ud og lure lidt, selv om det er lidt tidligt af en s?ndag at v?re , hehe.
Du har ret 9:00 AM er ret tidligt ogs? for mig, men jeg g?r undtagelsen da de fund jeg har gjort berettiger det (hvor g?r du ellers hen og finder Rapper's Delight med Sugar Hill Gang fra 1979 p? US vinyl i m-/m- tilstand? for en femmer?)

Markedet foreg?r p? r?dhusets parkeringsplads her i Ballerup, 100 meter fra hvor jeg bor.
Kommer du med tog s? er det f?rste stop p? linie 400S mod Lyngby, s? t?t er det.
400S stopper ud for r?dhuset, 500S stopper 50 meter f?r lige ved Advokat Hesseldal (eller er det Hesselholt?) som ligger n?sten ved hvor jeg bor. H?jagerparken 47, 2. sal.
Vi kan jo m?des klokken 9:00 hos mig og g? derover og s? finde ud af at komme ind til byen i tide til at v?re i Landskronagade 68 lige inden 12:00. det tager cirka 1-1.5 time at g? loppemarkedet igennem, n?r man skimmer kasserne for at se hvilke som har potentiale og hvilke som blot har Engebert Humperdinck og en stak klassisk musik.

-breiler
Besvar