Ekstra 12inch info til databasen nr. 2

Rettelser til databasen - forkert stavede navne osv.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Ekstra 12inch info til databasen nr. 2

Indlæg af SLL »

Hejsa,

Her er lidt ekstra info p? 12" vinyler:

Rettelse skrives:
Kiwi & Tess-Show your love [12" Iceberg Records DK, 08-024514-20 ICE M 31, 1988, Move! It!! Mix]

Rettelse skrives:
Splash-Qu'est-ce que c'est? [12" The Rocket Record Company Ltd., 884 942-1, 1986, New Mega mix] - st?r der faktisk som mix titel?!

Mandy-Boys and girls [12" PWL Records, 6.20881-01-2 AE, 1988]

Jellybean-Just a mirage [12" Chrysalis Records inc., 609 874, 1987, Feat. Adele Bertei og taget fra albummet - Just Visiting This Planet - 208 577]

Sinitta-GTO [12" CHIC, 6.20833 AE, 1987, taget fra albummet - Sinitta - 6.26724 AP]

Jeg har Patrick Cowley albummet - Mind Warp - hvor to af Kims tracks kommer fra:
Patrick Cowley-Tech-no-logical world [Album, TCM Music company, TMC-8004, 1983, produceret med licens fra Megatone Records, 7:24]

P? ovenst?ende beskrevet album findes ogs?:
Patrick Cowley-They came at night [6:22]

Korrekt titel er ikke - Do what you want... men:
Konk-Your Life [12" Fourth & Broadway, BRW 7, 1984, 7:25] - P? B siden findes DUB, Bonus Beats mix.

Boytronic-Diamonds and loving arms [12" Mercury, 818 391-1, 1984, 6:55] - taget fra albummet - The Working Model - LP814 751-1 Q

Hazell Dean-Searchin' (I got to find a man) [12" Injection Disco Dance Label, 234.602, 1983, Re-mix by Ian Levine, 10:01]

Staves ikke -> ... TV, Techno talk - men:
Moskwa Television-Tekno talk [12" Westside Music, 21010, Length 6:54]

Jack's Project-Nightflight [12" Ariola Eurodisc GmbH, 601838-213, 1985, Length 5:43] Arranged by Harold Faltermeyer & produced by Jack White

Paul Rein-Hold back your love [12" ZYX Records, ZYX 5339, 1985, length 5:30] - B siden indeholder faktisk samme nummer bare p? svensk, som s? hedder - Ge mej en chans


Det var alt for denne gang, vender tilbage p? andet tidspunkt med version 3

Mvh.
SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Reference: jeg har pladerne.

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Reference: jeg har pladerne.

SLL
Hmm har du ogs? dubletter eller plader du vil bytte/af med?

Jeg har cirka 100 plader fra 80erne, de fleste maxier, lidt LP men ogs? nogle mix.

-breiler
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Hejsa,

Hvis jeg bare havde nogen og bytte med, desv?rre :cry:

Jeg tror jeg har ca. 5000 12" maxier fordelt over perioden ca. 1975 til 1995. Men desv?rre ikke nogen at bytte med, da jeg aldrig har v?ret med i nogen DJ promotion klub, hvor man jo for tilsendt tonsvis af CD/Vinyl, og tit lige pludselig har to af samme plade.

Jeg er g?et over til at k?be CD'er og en lille smule vinyl. Vinyl- mest fordi, at meget nyt house musik kun udgives p? vinyl. Jaaa.... det er stadig 'in' - og spille vinyler p? mange diskoteker, og specielt blandt house DJs. Jeg tror aldrig, at vinylen vil forsvinde helt :wink:

Og mht. vedligeholdensen af vinylerne, s? vil jeg aldrig glemme de gamle pusse/nusse.. sm?re permostat (L?s nedenst?ende forklaring) dage, hvor jeg brugte vildt meget tid p?, at behandle mine plader for fedt fingre, st?v. Disse dage kan jeg godt v?re foruden i dag, eftersom det var et mega arbejde for mig :D

Permostat:
Et af de bedste sm?re/rense/antistatic midler efter min mening. Spr?jtes ud over pladen, hvorefter pladen t?res af. Pladen efterlades nu som en skindende blank (som ny) vinyl, uden static st?j og knas. Om det f?s mere ved jeg ikke?! :lol: :lol:

Det var lige noget helt andet og lidt til, end det jeg egentlig skulle svare p?, men hva' fan..

Mvh.
SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Opl. Opdateret i basen

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Re: Ekstra 12inch info til databasen nr. 2

Indlæg af tjornov »

SLL skrev:
Paul Rein-Hold back your love [12" ZYX Records, ZYX 5339, 1985, length 5:30] - B siden indeholder faktisk samme nummer bare p? svensk, som s? hedder - Ge mej en chans
Men hvilken version er det s?, at KS spiller? Jeg har aldrig kunne finde den. Den er prim?rt p? engelsk (hendes), men hans tale/sang er p? svensk.

Mvh S?ren Tj?rnov
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Hejsa,

Jeg har fundet pladen frem og lyttet lidt.

A-siden, synges kun p? engelsk, hvor omkv?det "hold back your love..." ogs? synges p? engelsk.

B-siden, synges kun p? svensk, ogs? omkv?det.

Jeg mener alts?, at sangen blev sunget p? engelsk (men du m? ikke h?nge mig op p?, jeg er ikke 100%). Desv?rre har jeg ikke radio udsendelsen :-(

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

SLL skrev: Sangen som Kim spiller er p? engelsk.

Torben
Nej, ikke helt Torben. Sangen (en kvinde synger) er rigtigt nok p? engelsk. Men n?r du kommer hen efter versene, s? dukker Paul Rein op og snakker/synger l?s p? svensk. Alts? i den version, som KS spiller.

Jeg har s?gt og s?gt og downloadet og downloadet, men har aldrig kunne finde den. Det lykkedes mig heller ikke at k?be den i Streetdance i sin tid. De har ikke haft mange kopier af den, eller ogs? var det en af de plader, som de kun fik en promo af, og den fik KS.

Det ?rgrer mig i den grad. For jeg kan tydeligt huske, hvorledes jeg spurgte efter den hos Peter, og s? var han i f?rste omgang noget desorienteret og r?df?rte sig med Morten, som i sit svar til Peter sagde navnet p? remixet eller noget i den dur. Men den havde den alts? ikke.

:( + mvh
S?ren Tj?rnov
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Torben Pedersen skrev:
SLL skrev: Sangen som Kim spiller er p? engelsk.

Torben
Nej, ikke helt Torben. Sangen (en kvinde synger) er rigtigt nok p? engelsk. Men n?r du kommer hen efter versene, s? dukker Paul Rein op og snakker/synger l?s p? svensk. Alts? i den version, som KS spiller.

Jeg har s?gt og s?gt og downloadet og downloadet, men har aldrig kunne finde den. Det lykkedes mig heller ikke at k?be den i Streetdance i sin tid. De har ikke haft mange kopier af den, eller ogs? var det en af de plader, som de kun fik en promo af, og den fik KS.

Det ?rgrer mig i den grad. For jeg kan tydeligt huske, hvorledes jeg spurgte efter den hos Peter, og s? var han i f?rste omgang noget desorienteret og r?df?rte sig med Morten, som i sit svar til Peter sagde navnet p? remixet eller noget i den dur. Men den havde den alts? ikke.

:( + mvh
S?ren Tj?rnov
Aha, desv?rre er der ikke noget remix p? hverken A eller B-siden af den plade jeg sidder med. Der er et front billede, som sikkert skal forestille Paul Rein, p? den plade jeg har.

A og B-siderne er fuldst?ndig identisk lige bortset fra sproget :wink:

S? det skulle v?re rimelig nemt, at lave et engelsk/svensk remix af pladen, via lidt "cut/Paste" hist og her :D

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Torben Pedersen skrev:
SLL skrev: Sangen som Kim spiller er p? engelsk.

Torben
Nej, ikke helt Torben. Sangen (en kvinde synger) er rigtigt nok p? engelsk. Men n?r du kommer hen efter versene, s? dukker Paul Rein op og snakker/synger l?s p? svensk. Alts? i den version, som KS spiller.

Jeg har s?gt og s?gt og downloadet og downloadet, men har aldrig kunne finde den. Det lykkedes mig heller ikke at k?be den i Streetdance i sin tid. De har ikke haft mange kopier af den, eller ogs? var det en af de plader, som de kun fik en promo af, og den fik KS.

Det ?rgrer mig i den grad. For jeg kan tydeligt huske, hvorledes jeg spurgte efter den hos Peter, og s? var han i f?rste omgang noget desorienteret og r?df?rte sig med Morten, som i sit svar til Peter sagde navnet p? remixet eller noget i den dur. Men den havde den alts? ikke.

:( + mvh
S?ren Tj?rnov
Hhhhhmm, jeg har aldrig bidt m?rke i det med det svenske, m? lige hjem og have en lytter.
M?ske s? den version findes p? hot tracks series 5 issue 2, det kr?ver s? lige en lytter til.
:shock: Torben
Brugeravatar
Erling Larsen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 25-08-2003 22:50:23
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Indlæg af Erling Larsen »

SLL skrev:Hejsa,

Permostat:
Et af de bedste sm?re/rense/antistatic midler efter min mening. Spr?jtes ud over pladen, hvorefter pladen t?res af. Pladen efterlades nu som en skindende blank (som ny) vinyl, uden static st?j og knas. Om det f?s mere ved jeg ikke?! :lol: :lol:
Ja, jeg ved det er et gammelt indl?g :roll:

Men Permostat kan f?s lige der ----> http://www.stoneaudio.co.uk/stoneaudio/ ... turerID=32

/ Erling :shock:
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

Torben Pedersen skrev: Hhhhhmm, jeg har aldrig bidt m?rke i det med det svenske, m? lige hjem og have en lytter.
M?ske s? den version findes p? hot tracks series 5 issue 2, det kr?ver s? lige en lytter til.
:shock: Torben
KS' version er helt klar blandet med engelsk/svensk. Jeg opdagede det faktisk for nogle ?r siden da jeg fandt pladen p? (ahem) napster. Her hed den "Hold back your love (gi mej en chans)" - og efter n?rlyt opdagede jeg at det jo var det, som de ogs? sang i udsendelsen.

I starten er teksten engelsk - men efter Kim's farvelkomst er teksten svensk:

"Jeg beh?ver dej"
(et eller andet der ender p? -mej)
"Jeg beh?ver dej"
(et eller andet der ender p? -mej)
GI' MEJ EN CHANS

... uroligt fedt nummer egentlig!
/Tom.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Wauv, den er vitterlig sj?lden. Se lige p? Gemm: www9.gemm.com/ddc/search.pl?sid=3640791 ... YOUR+LOVE&!

Mvh S?ren Tj?rnov
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Tak alle for info p? Paul Rein.

"Hold back your love" var nok en af de plader jeg troede var mindst v?r.
Og tj?rnov, dit link er kun p? 7" pladen ;-)

Erling, fedt med det link. Jeg troede ikke p?, at Permostat blev fremstillet mere. Men det var godt - s? dejligt, at de stadig fremstiller det ;-)

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Torben Pedersen skrev:Hhhhhmm, jeg har aldrig bidt m?rke i det med det svenske, m? lige hjem og have en lytter. M?ske s? den version findes p? hot tracks series 5 issue 2, det kr?ver s? lige en lytter til.
:shock: Torben
Torben, kan det v?re den version, der ligger p? Disconet program 8, volume 7 (i det tilf?lde du eller en anden har den)?

Mvh S?ren Tj?rnov
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

tom skrev:
Torben Pedersen skrev: Hhhhhmm, jeg har aldrig bidt m?rke i det med det svenske, m? lige hjem og have en lytter.
M?ske s? den version findes p? hot tracks series 5 issue 2, det kr?ver s? lige en lytter til.
:shock: Torben
KS' version er helt klar blandet med engelsk/svensk. Jeg opdagede det faktisk for nogle ?r siden da jeg fandt pladen p? (ahem) napster. Her hed den "Hold back your love (gi mej en chans)" - og efter n?rlyt opdagede jeg at det jo var det, som de ogs? sang i udsendelsen.

I starten er teksten engelsk - men efter Kim's farvelkomst er teksten svensk:

"Jeg beh?ver dej"
(et eller andet der ender p? -mej)
"Jeg beh?ver dej"
(et eller andet der ender p? -mej)
GI' MEJ EN CHANS

... uroligt fedt nummer egentlig!
N?, langt om l?nge har jeg v?ret i vinylreolerne og fundet Paul Rein frem.
Samtidig har jeg ogs? fundet udsendelsen og h?reapparatet frem.

Jeg har den p? to forskellige skiver (har ikke selve maxien)
Den findes p? Disconet Volume 8, Program 7 og Hot Tracks, Series 5, Issue 2.

P? begge skiver er det noget svensk, som minder om det Tom beskriver.

I starten var jeg ret sikker p?, at Kim havde taget versionen fra Disconet, da megamixet som han spiller i samme udsendelse, ogs? findes p? Disconet Volume 8, Program 7. Men det var ikke den.

Derimod er det taget fra Hot Tracks, Series 5, Issue 2. Kim spiller i?vrigt i den efterf?lgende udsendelse (21/4-86) Octomnipent Zeitgeist II, som ogs? findes p? Hot Tracks, Series 5, Issue 2.

Mikkel, jeg tror nok at du har en optagelse af denne skive, gider du lige at lave et dobbelttjek, s? vi er 100% sikker?

Torben
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Torben Pedersen skrev:
N?, langt om l?nge har jeg v?ret i vinylreolerne og fundet Paul Rein frem.
Samtidig har jeg ogs? fundet udsendelsen og h?reapparatet frem.
Albumversionen: Jeg er lige begyndt at sample Tj?rnovs plader og n?ede til albummet, Paul synger er p? engelsk og det lyder som om der et pigekor i baggrundne som synger ordet 'love', og der er ikke noget svensk i deres sang. (Det kan ogs? bare v?re ekko af Paul Reins stemme, jeg t?r ikke skrue h?jt op nu hvor klokken er blevet mange ;)

Udsendelsen: Det lykkes mig at sl? op i mine gamle notater og finde ud af at det er sidste nummer i Studio 86 14/4 vi taler om. Jeg kan ikke f? databsen til at svare p? foresp?rgsler, jeg f?r hele tiden bare ?rsoversigten for 1984 frem. uanset hvilken maskine jeg bruger her, eller om jeg er logget ind eller ej, g?r det ingen forskel.
Hvorom alt er s? synger Paul Rein her i udsendelsen p? svensk i refrainet.
Derimod er det taget fra Hot Tracks, Series 5, Issue 2. Kim spiller i?vrigt i den efterf?lgende udsendelse (21/4-86) Octomnipent Zeitgeist II, som ogs? findes p? Hot Tracks, Series 5, Issue 2.
Mikkel, jeg tror nok at du har en optagelse af denne skive, gider du lige at lave et dobbelttjek, s? vi er 100% sikker?
Yoda, De er ens - Hot Tracks versionen [7:15] er lig med det KS spiller. S? fik vi det p? plads.

-breiler
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

tjornov skrev:
Torben Pedersen skrev:Hhhhhmm, jeg har aldrig bidt m?rke i det med det svenske, m? lige hjem og have en lytter. M?ske s? den version findes p? hot tracks series 5 issue 2, det kr?ver s? lige en lytter til.
:shock: Torben
Torben, kan det v?re den version, der ligger p? Disconet program 8, volume 7 (i det tilf?lde du eller en anden har den)?

Hej S?ren
Jeg har skiven, men det er ikke den
Har lavet en lille beskrivelse "l?ngere fremme"
Torben
Besvar