Loppemarked

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Loppemarked

Indlæg af MikkelBreiler »

Hej

S? har jeg snoldet igen. Jeg tog til loppemarket igen idag.
Og blandt alle de som tager 10 kroner per plade og m?ske 5 fem hos nogen. Var der ogs? en som ville have 20 kroner per LP og 10 kroner per single.
Der var en del 70er ting. og jeg var lige ved at fort?lle mig selv at det var spild af tid da jeg fandt 6 maxier fra 70erne.
En af dem er et "Tom Moulton mix" pr?v at s?ge p? ham p? nettet. Det er et udem?rket svensk site med interview med ham ogs?.

N? men jeg overvejede hvad jeg skulle med disse 6 styk, og valgte s? tre og spurgte hvad hun ville have for 'store singler' :)

Hun kom frem til at det var singlepris, jeg sagde s? at for en tier per styk var der liiiiiiige 3 til.... S? jeg kom hjem med lidt musikhistorie:

Patsy Gallant;Sugar Daddy/It's Raining This Morning
Private Stock Records, PS 5103, 1977, US.

Detroit Emeralds;Feel The Need/Love Has Come To Me
Westbound/Atlantic,K 10945, 1977, UK, "special limited edition".

Rod MC Kuen;Amor, Amor/What I Did For Love
Disque Ibach/Hispavox, 45-9016, 1978, SPA.

Jocko;Rhythm Talk Part 1/Rhythm Talk Part 2
CBS Records, 12.8222, 1979, HOL.

Herbie Hancock;Tell EverybodyHoney From The Jar
Columbia, 43-111019, 1979, US, Promotion.

Sugarhill Gang;Rapper's Delight (long)/Rapper's Delight (short)
Sugharhill Records, SH-542, 1979, US.

De er alle meget flotte og den sidste er alle pengene v?rd!!!!
...
Jeg k?bte ogs? en lille CD singles med M?nd I Bl?t, "Mig Og Mine Piger" fra 1989. Og en anden lille CD single med Toto - "Pamela/Africa/Hold The Line". Det er sj?ldent man ser de sm? 5 cm CD singler p? markeder.
...
Jeg fandt ogs? en JVC forst?rker som ser ud til at kunne blive restaureret, for "50 kroner, og den virker!", s? det faldt jeg jo for.... ;)

Samme gut havde ogs? lige en kasse med plader og bedst som jeg satte mig ned og ville bladre i dem drejer hans lille s?n p? en 13-14 ?r sig om p? sin stol og siger "Du kan f? hele kassen for 50 kroner".
Umiddelbart efter jeg har g?et de 50-70 plader igennem k?ber jeg kassen.
S? jeg har en mint samling af alt det bedste Depeche Mode fra 1981-1986 i god tilstand st?ende i ?n kasse her p? gulvet. Deriblandt en tysk udgave af People Are People/In Your Memory p? hvid/gr?n bolsje-vinyl. Jeg har lige talt kassen op og der var 63 plader ialt. Ikke d?rligt p? ?jem?l. Af Depeche Mode er der 4 albums og 16 maxier. Udgift? 50 kroner ligesom forst?rkeren.

N? ja s? fik jeg lidt mere Donna Summer til min samling. Og hende som solgte dem ville meget gerne af med dem. "5 kroner stykket" sagde hun til mig da jeg gloede p? kassen. 3 Donna Summer albums senere "Ogs? 5 kroner per styk for dobbelt albums?" ".....Ja!". Og de ser ikke ud til at v?re blevet spillet meget.
Donna Summer - A Love Trilogy, Live And More og Once Upon A Time. Alle sammen fra sidste halvdel af 70erne.
...
Og jeg fik lige 120 CD singler ind af d?ren for 250 kroner inklusiv 55.50 i porto fra en gut p? nettet. Rimeligt fede ting iblandt. Fx Beastie Boys;Intergalactic og Diana Ross;Mr. Lee

-breiler
Besvar