22.04.89

.. alt andet, der ikke hører under nogle af ovenstående kategorier.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
bot@kimschumacher.dk
Indlæg: 0
Tilmeldt: 05-06-2003 17:17:37

22.04.89

Indlæg af bot@kimschumacher.dk »



Jeg har set at der er tastet speaks ind for (bl.a.) 22.04.89 - hvad der
undrer mig lidt er denne pasus:

-"Jep, nemlig, s?dan. I selskab med Disco 2000 er Studie 89 p? vej frem mod
?rtusindskiftet, n?r radioavisen s?tter ind om et par nyt?rsminutter fra
nu."

Er datoen 100% korrekt? Det er lidt sjovt at han n?vner nyt?r i april (og
?rtusindeskiftet som vi jo lige har passeret for en m?ned siden !!) - eller
er det bare en simpel henvisning til "Disco 2000"-mixet han kommer med?


/Tom.

bot@kimschumacher.dk
Indlæg: 0
Tilmeldt: 05-06-2003 17:17:37

22.04.89

Indlæg af bot@kimschumacher.dk »



Tom Iversen wrote:

> Jeg har set at der er tastet speaks ind for (bl.a.) 22.04.89 - hvad der
> undrer mig lidt er denne pasus:
>
> -"Jep, nemlig, s?dan. I selskab med Disco 2000 er Studie 89 p? vej frem mod
> ?rtusindskiftet, n?r radioavisen s?tter ind om et par nyt?rsminutter fra
> nu."
>
> Er datoen 100% korrekt? Det er lidt sjovt at han n?vner nyt?r i april (og
> ?rtusindeskiftet som vi jo lige har passeret for en m?ned siden !!) - eller
> er det bare en simpel henvisning til "Disco 2000"-mixet han kommer med?

Jeg undrede mig ogs? over det, da jeg sad neden p? biblioteket i eftermiddag og
h?rte det. Min konklusion er, at han blot brygger videre p? Disco 2000 (der er
gruppens navn).

Datoen er korrekt. Det er en udsendelse, som jeg har f?et fra Statens
Mediesamling.

Mvh Tj?rnov

>
>
> /Tom.
bot@kimschumacher.dk
Indlæg: 0
Tilmeldt: 05-06-2003 17:17:37

22.04.89

Indlæg af bot@kimschumacher.dk »



S?ren Tj?rnov <soren@tjornov.dk> wrote:

>Jeg undrede mig ogs? over det, da jeg sad neden p? biblioteket i eftermiddag og
>h?rte det. Min konklusion er, at han blot brygger videre p? Disco 2000 (der er
>gruppens navn).

>Datoen er korrekt. Det er en udsendelse, som jeg har f?et fra Statens
>Mediesamling.

Helt pr?cist hvordan er de forhold du lytter til udsendelsen? Er der ingen mulighed
for at l?ne min minidisc optager og lige smide et jackstik i line-in??????? ;)

Jeg har en clipon microfon ogs?.

-breiler
bot@kimschumacher.dk
Indlæg: 0
Tilmeldt: 05-06-2003 17:17:37

22.04.89

Indlæg af bot@kimschumacher.dk »



Mikkel Breiler wrote:

> S?ren Tj?rnov <soren@tjornov.dk> wrote:
>
> >Jeg undrede mig ogs? over det, da jeg sad neden p? biblioteket i eftermiddag og
> >h?rte det. Min konklusion er, at han blot brygger videre p? Disco 2000 (der er
> >gruppens navn).
>
> >Datoen er korrekt. Det er en udsendelse, som jeg har f?et fra Statens
> >Mediesamling.
>
> Helt pr?cist hvordan er de forhold du lytter til udsendelsen? Er der ingen mulighed
> for at l?ne min minidisc optager og lige smide et jackstik i line-in??????? ;)

Forholdene er, at jeg praktisk taget sidder p? sk?det af bibliotikaren. I ?vrigt er
kvaliteten af b?ndene elendig. For det f?rste er det i mono, og for det andet er de
garanteret optaget p? spoleb?nd p? laveste hastighed. Nogen gange kan jeg simpelthen
ikke forst?, hvad Kim siger, fordi optagelsen ikke er bedre.

Mvh Tj?rnov

> Jeg har en clipon microfon ogs?.
>
> -breiler
bot@kimschumacher.dk
Indlæg: 0
Tilmeldt: 05-06-2003 17:17:37

22.04.89

Indlæg af bot@kimschumacher.dk »



S?ren Tj?rnov <soren@tjornov.dk> wrote:

>Forholdene er, at jeg praktisk taget sidder p? sk?det af bibliotikaren. I ?vrigt er
>kvaliteten af b?ndene elendig. For det f?rste er det i mono, og for det andet er de
>garanteret optaget p? spoleb?nd p? laveste hastighed. Nogen gange kan jeg simpelthen
>ikke forst?, hvad Kim siger, fordi optagelsen ikke er bedre.

Klag over d?rlige modtagerforhold ;) N? men jeg h?ber bibliotekaren ser godt ud i det
mindste.

En alternativ plan: Vi f?r fundet musikken i cirka samme sk?ringer (bortset fra
mixene som vi jo kan blive n?dttil at lave selv) - og s? f?r vi overtalt Peer Kaae
til at v?re Kim Schumacher, og s? har vi en MEGET restaureret udsendelse :) Den skal
nok blive god, ikke det samme som Kim, men alternativ ihvertfald.

Jeg synes egentligt ikke ideen er s? tosset, for hvis ingen har de udsendelser vi
ville g?re det med, bortset fra Farmand & Mediearkivet, s?e er Peer Kaae jo ikke s?
tosset, n?r det er den rigtige usik og den rigtige speak. Plus, den nye udsendelse
kan jo sendes p? radio. Netradio eller lokalradio eller hvis DR skulle have lyst til
at sende en s?dan. Nu hvor ingen tilsyneladende har mulighed for at g?re det perfekt
for os, kunne det t?nkes at mediesamlingen indeholder de ?ldste optagelser ogs?????

Et andet er s? at Peer kunne g?re det hele igen, omend DR nok ikke vile g? med p?
den, s? kunne man lave en aftale med en st?rre lokalradio som ogs? har netradio
mulighed s? flere f?r gl?de af det.

Kommentarer?

-breiler
bot@kimschumacher.dk
Indlæg: 0
Tilmeldt: 05-06-2003 17:17:37

22.04.89

Indlæg af bot@kimschumacher.dk »



Jeg m? indr?mme, at jeg ikke helt forst?r entusiasmen vedr. disse 89-optagelser.
Kvaliteten af udsendelserne er teknisk (b?nd- og optagekvalitet) elendig, og selve
indholdet er der heller ikke meget sprel i. KS virker automatiseret og udbr?ndt.

Jeg er sikker p?, at der p? et tidspunkt dukker en eller anden op, som har disse
udsendelser, og de endda i en god kvalitet. Lad os da bare vente p? det.

Er der noget, som jeg er mere interesseret i s? er det at finde ud af hvor mange
udsendelser KS lavede i 1982/1983, og hvor mange af dem vi har. Jeg synes, at de der
temaudsendelser, er vild fede. Jeg opdager en KS i dem, som jeg slet ikke vidste fandtes.
Jo, i form af nogle af hans mere seri?se artikler i Information og Levende Billeder, men
ikke i radiomediet.

Jeg vil endnu engang opfordre til, at en eller flere tager p? biblioteket for at
gennemtrawle Politikens programoversigter for fx de ?r.

Mvh S?ren Tj?rnov

Mikkel Breiler wrote:

> S?ren Tj?rnov <soren@tjornov.dk> wrote:
>
> >Forholdene er, at jeg praktisk taget sidder p? sk?det af bibliotikaren. I ?vrigt er
> >kvaliteten af b?ndene elendig. For det f?rste er det i mono, og for det andet er de
> >garanteret optaget p? spoleb?nd p? laveste hastighed. Nogen gange kan jeg simpelthen
> >ikke forst?, hvad Kim siger, fordi optagelsen ikke er bedre.
>
> Klag over d?rlige modtagerforhold ;) N? men jeg h?ber bibliotekaren ser godt ud i det
> mindste.
>
> En alternativ plan: Vi f?r fundet musikken i cirka samme sk?ringer (bortset fra
> mixene som vi jo kan blive n?dttil at lave selv) - og s? f?r vi overtalt Peer Kaae
> til at v?re Kim Schumacher, og s? har vi en MEGET restaureret udsendelse :) Den skal
> nok blive god, ikke det samme som Kim, men alternativ ihvertfald.
>
> Jeg synes egentligt ikke ideen er s? tosset, for hvis ingen har de udsendelser vi
> ville g?re det med, bortset fra Farmand & Mediearkivet, s?e er Peer Kaae jo ikke s?
> tosset, n?r det er den rigtige usik og den rigtige speak. Plus, den nye udsendelse
> kan jo sendes p? radio. Netradio eller lokalradio eller hvis DR skulle have lyst til
> at sende en s?dan. Nu hvor ingen tilsyneladende har mulighed for at g?re det perfekt
> for os, kunne det t?nkes at mediesamlingen indeholder de ?ldste optagelser ogs?????
>
> Et andet er s? at Peer kunne g?re det hele igen, omend DR nok ikke vile g? med p?
> den, s? kunne man lave en aftale med en st?rre lokalradio som ogs? har netradio
> mulighed s? flere f?r gl?de af det.
>
> Kommentarer?
>
> -breiler
bot@kimschumacher.dk
Indlæg: 0
Tilmeldt: 05-06-2003 17:17:37

22.04.89

Indlæg af bot@kimschumacher.dk »



S?ren Tj?rnov <soren@tjornov.dk> wrote:

>Jeg m? indr?mme, at jeg ikke helt forst?r entusiasmen vedr. disse 89-optagelser.
>Kvaliteten af udsendelserne er teknisk (b?nd- og optagekvalitet) elendig, og selve
>indholdet er der heller ikke meget sprel i. KS virker automatiseret og udbr?ndt.

Ja nu har jeg jo ikke h?rt dem, fra 1989 dengang s?e det skulle mest v?re for
komplethedens skyld....

>Jeg er sikker p?, at der p? et tidspunkt dukker en eller anden op, som har disse
>udsendelser, og de endda i en god kvalitet. Lad os da bare vente p? det.

OK, s? g?r vi det. 1982/83 er i?vrigt sv?rest at f? fat i tror jeg.

>temaudsendelser, er vild fede. Jeg opdager en KS i dem, som jeg slet ikke vidste fandtes.
>Jo, i form af nogle af hans mere seri?se artikler i Information og Levende Billeder, men
>ikke i radiomediet.

Jeg m? indr?mme at jeg ikke har haft mulighed for at se hverken Information eller
Levende Billeder. Og i og med at artiklerne er forfatterens og ikke avisen kan man jo
ikke k?be en s?rudgave / genoptryk af bladet :( Nu er forfatteren jo d?d, s? hvem
sp?rger man om lov til at kopiere artiklen til eget brug? Hans mor? Hun giver jo nok
lov. Det er lidt surt hvis det er hans to 'bamser'.

>Jeg vil endnu engang opfordre til, at en eller flere tager p? biblioteket for at
>gennemtrawle Politikens programoversigter for fx de ?r.

Jeg vil sp?rge mig for en dag jeg er i byen mens de har ?bent (yeah, right) men her
p? vores bibliotek tror jeg ikke de har s? store muligheder, man skal nok til et
st?rre sted. Hiller?d fx. Jeg har nul erfaring med at f? biblioteket hernede til at
g?re noget for mig. Jeg kan huske jeg bestilte en bog fra 1973 om Walt Disney, som
jeg vidste jeg havde set i Hiller?d. Efter 1 m?ned gik jeg ned og sagde at den
fandtes i Hiller?d, efter 1 m?ned til tog jeg til Hiller?d og l?nte den p? mit
sygesikringsbevis, for mit gamle l?nekort som jeg fik da gik p? gymnasiet i byen is
no more. I 1992 var der en bibliotekar som spurgte om jeg arbejdede eller gik i skole
i byen, og dum som jeg var sagde jeg nej, og s? klippede hun mit billede af det og
hun beholdt resten. Jeg kunne godt f? et nyt og s? m?tte jeg kun l?ne b?ger og ikke
CD/LP :(( S? kunne jeg jo lige s? godt l?ne her i byen.

-breiler
Besvar